Jump to content

2016 Kia Sportage Teknik Özellik, Donanım ve Test İzlenimleri


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kia'dan beklenen düşük hacimli dizel motor seçeneği yine yok. İlerleyen aşama ne gösterir bilinmez ama. Şu motor seçeneği ile pazarda işi zor.

Yeni kasa 2016 Kia Sportage yeni 1.6 Litre T-GDI ve güçlendirilmiş 2.0 itre CRDi dizel motorları ile ve DCT şanzıman opsiyonu ile öne çıkacak.

2016 KİA SPORTAGE TEKNİK ÖZELLİKLERİ MOTOR GAMI

2016 Kia Sportage'ı geliştirirken mühendisler için en önemli iki mesele araçla birlikte sunulacak çeşitli motor ve şanzıman seçeneklerinin verimlilik ve sürüş performansı hedeflerini yakalamasıydı. Serideki her motor en son Euro 6 emisyon standartlarıyla uyumlu ve daha temiz egzoz emisyonlarına sahip. Üstelik de bu çevre dostu özellikler yol performansından ödün vererek değil, performansı geliştirerek elde edildi. Piyasadaki modelde de olduğu gibi, yeni Sportage müşterilerine (perakende ya da filo fark etmeksizin) geniş benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuyor. Dördüncü nesil model şu anki otomobilde bulunan motorların çoğunu devam ettiriyor, bunun yanı sıra yakıt verimliliğini yükselten, gürültü – titreşim – sertlik değerlerini düşüren ve güç aktarımını arttıran pek çok geliştirmeden faydalanıyor. Yeni 1.6 litre T-GDI (turbo, benzinli, direkt enjeksiyon) da Sportage modelinde özellikle GT Line müşterileri için ilk kez yer alıyor. Motor dinamik performans ile yüksek yakıt ekonomisini birleştiriyor ve sportif bir sürüş deneyimi isteyen sürücüleri tatmin ediyor.

 

Benzinli motorlar serisi 1.6 litre GDI (benzinli direkt enjeksiyon) motor ve markanın en yeni 1.6 litre T-GDI motorundan oluşuyor.

 

GDI motor 132 hp güç çıkışına ve 161 Nm tork değerine sahip ve üçüncü nesil Sportage'dan devralınmış. Son modeldeki pek çok geliştirme ile -iyileştirilmiş aerodinamik verimlilik gibi- ve Kia'nın ISG sistemine geçilmesiyle, motor daha düşük emisyonlar ve yakıt tüketimi vaad ediyor.

 

'Gamma' 1.6 litre T-GDI motor, Kia cee'd GT ve pro_cee'd GT modellerinde de kullanılan motorun geliştirilmiş hali. Bu motor daha yüksek ve daha duyusal bir motor performansı isteyen sürücülere hitap ediyor. Özellikle Sportage GT Line'da bulunan 1.6 litre T-GDI motor daha hızlı gaz yanıtı, daha fazla yakıt tasarrufu ve motor torkuna daha kolay erişim gibi açılardan kapsamlı güncellemeden geçmiş. 177 hp güç çıkışına sahip (1500 – 4500 rpm aralığında 265 Nm tork) T-GDI motor elektronik tahliye kapağı kumandalı yeni bir turboşarj ile geliyor ve bu sayede daha hızlı motor yanıtı ve yüksek hızlarda daha iyi yakıt tasarrufu sağlıyor.

 

Verimliliği daha da arttırmak için 1.6 litre T-GDI motorda yüksek enerjili ateşleme bobini, yüksek devirli hava giriş portları, düşük sürtünmeli eksantrik kayışı bulunuyor. Cee'd GT'de 9.5:0 olan sıkıştırma oranı ise yeni Sportage'da 10.0:0 oranına yükseltilmiş.

 

Dizel motorlar Avrupa'da satılan Sportage modellerinde aslan payını alıyorlar. Yeni model, üçüncü nesilde de bulunan 115 hp 1.7 litre CRDi motor seçeneğini sunmaya devam edecek. Yakıt ekonomisi, gürültü – titreşim - sertlik seviyeleri ve performans anlamında çok başarılı güncellenmiş 2.0 litre 'R' motor seçeneği de yeni modelde yer alıyor.

 

2.0 litre turbodizel iki güç çıkışı seçeneği ile geliyor; 136 hp / 373 Nm tork ve 184 hp / 400 Nm. Her iki seçenekte de motor bloku 5 kg ağırlığında ve güncel batarya yönetim sistemine, yağ basıncını gerçek zamanlı şekilde tespit edip ayarlayan akıllı yağ pompasına ve yeni bir yağ filtresi modülüne sahip.

 

2.0 litre 'R' motor Nox emisyonlarını azaltıyor ve katı emisyon standartlarına uyum sağlıyor. Düşük sıkıştırma oranı, yeni egzoz gazı devirdaim soğutucu sistemi ve yeni Nox tutucu da emisyonların düşürülmesine yardımcı etkenler.

 

Motorda yer alan düşük ataletli bir türbin tekerleği ve elektronik olarak kontrol edilen tahliye kapağı kumandası daha verimli turboşarj sağlıyor. Daha güçlü valf yayları ve yüksek basınçlı 2000 bar yakıt pompası enjeksiyonu motor silindirlerinde daha yakın yanma kontrolüne olanak sağlıyor.

 

Yeni bir ısıya dayanıklı motor blok kapağı, entegre akustik kalkanlı yeni bir ekzantrik kayışı, ses emici dizel partikül filtresi kapağı ve yeni ara soğutucu borusu akustik kalkanı ile, gürültü – titreşim – sertlik seviyeleri 2.0 litre dizel için ciddi derecede geliştirilmiş. Mekanik sürtünme de azaltılırken, yeni nano elmas piston kaplaması ile motor gürültüsü azaltılarak verimlilik arttırılmış.

 

Standart Sportage ve GT Line versiyonunda 2.0 litre 'R' dizel motorun hem yüksek hem de düşük güçlü versiyonları mevcut.

 

Sportage için yeni yedi kademe DCT

Yeni Sportage markanın yeni yedi kademe çift debriyajlı vitesi (DCT) ile birlikte geliyor. Makyajlı Kia cee'd modelinde de bulunan bu vites özellikle yeni 177 hp 1.6 litre T-GDI motor ile birlikte kullanılıyor. Kia'nın yeni DCT vitesi turboşarjlı motorun yüksek tork çıkışlarını yönetebiliyor ve daha sportif bir sürüş deneyimi sunuyor.

 

DCT vites firma bünyesinde geliştirildi ve düşük yakıt tüketimi, manuel modda sportif sürüş hissi, otomatik modda konfor ve yumuşaklık için tasarlandı.

 

Yeni DCT'yi seçen sürücüler daha hızlı vites geçişlerinden faydalanacaklar, aynı zamanda yakıt tasarrufunu ve emisyonda azalmayı fark edecekler. 1.6 litre T-GDI motor ile birlikte kullanıldığında yeni DCT manuel viteslere benzer CO2 emisyonu veriyor. Bu motor için onay bekleyen manuel vites seçeneği de mevcut.

 

Diğer Sportage serisi 6 kademe manuel ve otomatik viteslerle sunulmaya devam edilecek.

Yeni 2016 Kia Sportage Motor Seçenekleri

 

Benzinliler
1.6-litre / 177 hp T-GDI ‘Gamma’
Tip Sıralı dört silindirli, turbo
Kapasite 1.6-litre, 1,591 cc
Çap ve Strok 77.0 x 85.4 mm
Sıkıştırma Oranı 10.0:1
Maksimum Güç 177 hp (130 kW) @ 5,500 rpm
Maksimum Tork 265 Nm (195 lb ft) @ 1,500-4,500 rpm
Valf 16 (silindir başına 4 adet)
Yakıt Sistemi Direkt Enjeksiyon
Emisyon Sınıfı Euro 6b
   
1.6-litre / 132 hp GDI ‘Gamma’
Tip Sıralı dört silindirli, doğal emişli atmosferik
Kapasite 1.6-litres, 1,591 cc
Çap ve Strok 77.0 x 85.4 mm
Sıkıştırma Oranı 11.0:1
Maksimum Güç 132 hp (97 kW) @ 6,300 rpm
Maksimum Tork 161 Nm (119 lb ft) @ 4,850 rpm
Valf 16 (silindir başına 4 adet)
Yakıt Sistemi Direkt Enjeksiyon
Emisyon Sınıfı Euro 6b
   
Dizeller
1.7-litre / 115 ps CRDi ‘U2’
Tip DOHC, Sıralı dört silindirli, turbo
Kapasite 1.7-litre, 1,685 cc
Çap ve Strok 77.2 x 90.0 mm
Sıkıştırma Oranı 15.7:1
Maksimum Güç 115 hp (85 kW) @ 4,000 rpm
Maksimum Tork 280 Nm (207 lb ft) @ 1,250-2,750 rpm
Valf 16 (silindir başına 4 adet)
Yakıt Sistemi Common-rail direkt enjeksiyon
Emisyon Sınıfı Euro 6b
   
2.0-litre / 136 hp CRDi ‘R’ (low)
Tip Sıralı dört silindirli, turbo
Kapasite 2.0-litre, 1,995 cc
Çap ve Strok 84.0 x 90.0 mm
Sıkıştırma Oranı 16.0:1
Maksimum Güç 136 hp (100 kW) @ 4,000 rpm
Maksimum Tork 373 Nm (275 lb ft) @ 1,500-2,500 rpm
Valf 16 (silindir başına 4 adet)
Yakıt Sistemi Common-rail direkt enjeksiyon
Emisyon Sınıfı Euro 6b
   
2.0-litre / 185 ps CRDi ‘R’ (high)
Tip Sıralı dört silindirli, turbo
Kapasite 2.0-litre, 1,995 cc
Çap ve Strok 84.0 x 90.0 mm
Sıkıştırma Oranı 16.0:1
Maksimum Güç 185 hp (136 kW) @ 4,000 rpm
Maksimum Tork 400 Nm (295 lb ft) @ 1,750-2,750 rpm
Valf 16 (silindir başına 4 adet)
Yakıt Sistemi Common-rail direkt enjeksiyon
Emisyon Sınıfı Euro 6b

 

Yeni 2016 Kia Sportage Şanzıman Seçenekleri

  1.6 T-GDI 1.6 GDI 1.7 CRDi 2.0 R
Manuel 6-ileri 6-ileri 6-ileri 6-ileri
Otomatik 7DCT --- --- 6-ileri

 

Yeni 2016 Kia Sportage Çekiş Sistemi Seçenekleri

  1.6 T-GDI 1.6 GDI 1.7 CRDi 2.0 R
Manuel FWD / AWD FWD FWD FWD / AWD
Otomatik AWD --- --- AWD

 

2016 KİA SPORTAGE GT RESİM GALERİSİ

 

2016 KİA SPORTAGE GT RESİM GALERİSİ2016 KİA SPORTAGE GT RESİM GALERİSİ

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2014 modeli bir arkadaşımda var. Motoru çok sessiz çalışıyor ve kabin içide sessiz. Hoşuma giden bir araçtı. Bu yeni modeli hoş olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın ön tasarımını hiç beğenmedim,picanto ya benzettim,

Ama hyundai ve kia turbo motorlara geçerek akıllı işler yaptı.

Vergilendirme sisteminden dolayı ülkemiz için küçük hacimli motorlar ilk seçenek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elazığ'a gelmişken boş durmayayım dedim :) kia Çelik'e uğradım. Reklamında pek tipsiz görünen sportage'e baktım. Dolusu baya dolu. Panoramik tavan, otomatik park, ön/arka koltuk ısıtma vs vs baya bir doldurmuşlar :) dolduruşa gelmiş 177hp olmuş. 1.6 dizel yok maalesef. İç mekan, göğüs kalitesini beğendim. Dikişli deri güzel duruyor. Kapı içleri fiyatına göre zayıf geldi. Boşu 80'den başlıyor, fulu 138bin , 2.0 dizel 194bin ₺

Sanırım artık Mazda'ya pahalı demeden önce bir kere daha düşünürler :)

Donanım ve fiyatlar

http://www.kia.com.tr/yenisportage/fiyat-listesi

fa822cc6830e9bae53abeeac7cb95ec3.jpg

a6dce07c5bbdf95e4036dcf97d3026be.jpg

f61b4c18d177945428aa09e248532f6f.jpg

7e76c77c4d287420826d48fe9e25bc92.jpg

5cc26b137856359055b9268126b7693a.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın ön tasarımını hiç beğenmedim,picanto ya benzettim,

Ama hyundai ve kia turbo motorlara geçerek akıllı işler yaptı.

Vergilendirme sisteminden dolayı ülkemiz için küçük hacimli motorlar ilk seçenek.

Önü en çok eleştiri alan kısım galiba. İçi, donanımı falan gayet güzel . Yine de cx5 varken bunu almazdım şahsen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, fotifoti :

Önü en çok eleştiri alan kısım galiba. İçi, donanımı falan gayet güzel . Yine de cx5 varken bunu almazdım şahsen

Fotim bu aracı kullanmadın mı ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta boy, pos, donanım, ışık, renk herşey var, lakin ruhu yok, farklı değil, hep aynı, kısa bir süre sonra göz hemen alışıyor, sahibinin ve çevrenin araca alışma süresi çok kısa, gözlerde çabuk eskiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Kia'nın geçtiğimiz aylarda Avrupa'da tanıtılan yeni Crossover modeli Niro ülkemizde satılmaya başlandı. Ancak modelin en dikkat çekici noktası olarak 1.6lt atmosferik motora sahip bir hybrid sistem barındırıyor olması gösterilebilir. Bu sayede 1.6lt ve altı ÖTV dilimine giren Niro, kendi sınıfında dizel motorlu araçlara rakip olabilecek bir fiyata sahip. 
      Kia Niro Hangi sınıfta yer alıyor?
      Her ne kadar Kia Niro'yu bazı yayın organlarında C Segmenti olarak sınıflandırıldığını görsek de 4355mm uzunluk, 2700mm dingil aralığı, 1805mm genişlik ve 1535mm yükseklik ölçüleri ile B Segmenti modellere daha yakın. Kia Niro'nun C Segmentinde yer alan ve ölçülerini aşağıda belirttiğimiz Kia Sportage modeline göre 125mm daha kısa, 50mm daha dar, 70mm dha az dingil aralığı ve 120mm daha kısa yüksekliğe sahip olması nedeniyle,  bize göre büyük bir B Segmenti Crossover olarak adlandırılmasını gerektiriyor.  Aslında benzer bir durum Toyota C-HR modelinde de olmuştu ve yaptığımız bir analizde modelin boyutlarını incelemiş, iddia edildiği gibi C Segmentinden çok büyük bir B Segmenti olduğunu düşündüğümüzü belirtmiştik. C-HR'nin boyutları ise aşağıda görüldüğü gibi Kia Niro ile hemen hemen aynı.  Kısacası Kia Niro bize göre iri bir B Segmenti Crossover modeli ve C Segmenti Crossover modellerine de bir miktar rakip olabilir. Ayrıca Kia ürün gamında Sportage gibi gerçek anlamda bir C Segmenti Crossover olması da bunu gösteriyor diyebiliriz. 
       
      Kia Niro Teknik Özellikleri
      İçten yanmalı motor: 1.6lt, 4 silindir, atmosferik-benzin, 105ps güç, 147nm tork
      Elektrik motoru: 44ps güç, 169nm tork - 1.56KW-saat Lithium Ion Polymer şarj edilebilir piller
      Toplam güç: 141ps
      Toplam tork: 264nm
      Şanzıman: 6 ileri çift kavramalı otomatik
      Çekiş: Önden
      Ağırlık: 1410kg
      Elektrikli menzil: Yaklaşık 40km - Şarj süresi henüz belirtilmiyor
      Tüketim (Kia Almanya ve Kia Türkiye)
      3.8lt-3.9lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 16jant
      4.4lt-4.5lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 18jant
      Tüketim (Kia A.B.D)
      5.6lt-5.7lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 16jant
      0-100km/saat hızlanma: 11.1 saniye
      Maksimum hız: 162km/saat (sınırlandırılmış)
      Fiyat: 123.900TL
       
      Kia Niro Hybrid sistemi nasıl çalışıyor?   Yukarıdaki görselden de anlaşılacağı gibi Kia Niro tipik bir şarj edilebilir hybrid ancak aracın elektrikli motoru genellikle ilk hareket ve hafif hızlanmalarda tek başına devreye giriyor. Ne zaman ki gaza fazla basılıyor ve güç ihtiyacı artıyor işte o zaman içten yanmalı motor devreye giriyor ve elektrikli motor ile beraber çalışıyor. Sabit hızlı sürüşlerde ise içten yanmalı motor öncelikli olarak devrede ancak elektrik motoru destek güç olarak hazırda bekliyor. Fren yapıldığında ise fren enerjisi geri kazanımı pilleri şarj ediyor. Ayrıca aracı 240V şebeke elektriğinden de şarj etmek mümkün ancak ne kadar sürede pillerin dolduğu belirtilmiyor.

      Görünen o ki Kia Niro modelindeki elektrik motorunun esas amacı, içten yanmalı benzin motorun en fazla tüketim yaptığı noktalarda yardımcı olmak. Özellikle durağandan kalkışların bol olduğu sıkışık trafikte tek başına devrede olan elektrik motoru, içten yanmalı motorun en fazla tüketim gerçekleştirdiği durumlarda büyük fayda sağlıyor. Ayrıca özellikle sabit ve ortalama hızlardaki otoban sürüşlerinde içten yanmalı motorların düşük tüketime sahip olduğu herkes tarafından biliniyor. Özet olarak Kia Niro'nun Hybrid sisteminin amacı içten yanmalı benzin motorun çok yakıt tükettiği yerlerde tek başına veya yardımcı olarak devreye girmek de diyebiliriz. Elektrik motorunun 40km menzili ise sistemin nasıl çalıştığı dikkate alınırsa; sanki doğrudan sıkışık trafiğe girip, çok kibar gaz hareketleri ile mümkün olabilecek gibi görünüyor. 
      Kia Niro ne kadar yakıt tüketiyor?
      Kia Niro'nun 16 janta sahip versiyonu için Kia Türkiye ve Kia Almanya sitelerinde hem ortalama, hem şehir içi, hem de şehir dışı için yaklaşık 3.8lt/100km tüketim değeri veriliyor. Ancak aynı araç için bu değerler A.B.D sitesinde 5.6lt/100km olarak belirtilmiş ve test standardı farklı. A.B.D sitesinin kabul ettiği ECE standartları günlük kullanıma oldukça yakın olmasıyla öne çıkıyor. Bu da ülkemizde ve Avrupa'da lanse edilen 3.8lt/100km yakıt tüketiminin hayal olduğunu gösteriyor. Bize göre 1410kg ağırlığındaki, 16 janta ve 205/60/16 lastiklere sahip olacak Kia Niro'nun ortalama yakıt tüketimi 6-6.5lt/100km civarında olacaktır. 
      Bu da 100km'de 30-35 kuruş civarında bir yakıtla yetinebildiği anlamına geliyor. Donanım paketi tek tip olacak ve 18 janta ve 225/45/18 lastiğe sahip sahip versiyon ve bol donanımlı versiyon gelecek olursa tüketim değerleri 35-40kuruş olarak gerçekleşebilir. Ancak bahsi geçen 3.8lt/100km tüketim sadece ve sadece 16 jantlı versiyonda olacağı için, ülkemizde 18 jantlı versiyon tek seçenek olarak sunulursa, bu değerin diğer araca ait olduğu bilinmeli. Umarız Kia Türkiye bu yanlışa düşmez. 
      Kia Niro'ya fiyat ve tüketim olarak en yakın araç hangisi?
      B veya C Segmenti Crossover segmentinde ise dizel-otomatik seçeneği sunan önemli modeller mevcut. İlk olarak bunlardan Kia Niro'ya en yakın boyutları sunan ve C Segmentinin en küçük temsilcilerinden bir tanesi olan Nissan Qashqai'yi ele alalım. Nissan Qashqai 1.6dci-Xtronic modeli giriş seviyesi donanımda 122.325TL fiyata sahip ve en yüksek donanım seçeneğinde bu fiyat 170.430TL'ye kadar çıkıyor.
       
      130ps güce ve 320nm torka sahip Nissan Qashqai'nin yakıt tüketimi ise ortalama olarak 5.6lt/100km olarak belirtiliyor. Ancak bu tüketim verisi en az %30 oranında yükselecektir diye düşünüyoruz. Bu doğrultuda Nissan Qashqai'nin ortalama olarak 7lt-7.5lt/100km civarında motorin tüketeceğini tahmin ediyoruz ki, bu da yaklaşık olarak aynen Kia Niro 16jant'da olduğu gibi 30-35 kuruşa denk gelebilir. 
      Kia Niro - Toyota C-HR arasında durum nedir?
      Kia Niro'nun gerek boyut gerekse de motor sistemi açısından en büyük rakibi şüphesiz Toyota C-HR modeli. 1.8lt atmosferik-benzin motora sahip olmasına rağmen ülkemizde üretilmesi nedeniyle özel bir teşvik ile daha düşük ÖTV oranı ile vergilendirilen C-HR Hybrid fiyatları 116.900TL'den başlıyor ve 127.700TL'ye kadar çıkıyor. Teşvik olmazsa bu fiyatlar 155.000TL civarından başlıyor. Performans ve tüketim değerleri ise Kia Niro ile hemen hemen aynı. Ancak C-HR'nin bir şarj edilemeyen bir hybrid model olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. 
      Kısacası Toyota C-HR ve Kia Niro fiyat da dahil olmak üzere sanki birbirlerine eşit rakip olarak yaratılmış 2 model olmalarıyla öne çıkıyor. Ancak düşük donanım da olsa Nissan Qashqai gibi kendilerinden daha üstün performansa ancak aynı yakıt tüketimine sahip bir önemli rakipleri de bulunuyor. Ayrıca başka markalarda da benzer fiyata ve özelliklere sahip dizel-otomatik modeller mevcut. Ancak Toyota C-HR satışlarının Hybrid olarak değil de genellikle 1.2lt turbo-benzin motor üzerinden gittiğini de belirtmeden geçmeyelim. Yani bu araç yerine tüketiciler ya CH-R'nin 1.2lt motora sahip olanını tercih ediyor ya başka markalarda dizel-otomatik tercihi yapıyorlar denilebilir. Tabi benzer şekilde başka markalardan turbo-benzin tercihi yapan tüketiciler de olabilir.

      Kia Niro'nun sahip olduğu 1.6lt motor sayesinde Toyota'dan MTV anlamında daha düşük masrafa sahip olduğu ise önemli bir avantaj. Toyota C-HR hybrid almak isteyen bir çok kişi bu nedenle 1.2lt motora veya başka markalara da kayıyor olabilir. Kia Niro senelik olarak 1035TL MTV ödeyecekken, bu vergi Toyota C-HR modelinde 1827TL olarak gerçekleşiyor. 
      SONUÇ
      Kia Niro sunduğu teknolojik özellikler, düşük yakıt tüketimi ve ortalama performansı ile gayet güzel bir otomobil olarak öne çıksa da bize göre hedeflendiği gibi dizel-otomatik tekelini kırabilecek performans ve fiyata sahip değil. Ayrıca Türk insanına hybrid sistemine yeni olması birçok kişiyi de korkutabilir. Daha rafine ve pürüzsüz bir sürüş karakterine sahip olsa da insanımızın dizel alışkanlığı bu aracın önünde önemli bir engel ve Toyota C-HR'nin bile başaramadığını Kia Niro'nun başarabileceğini şimdilik düşünmüyoruz. Ancak Toyota C-HR'nin aksine şarj edilebiliyor olması ve pratikte zorlanmadığı takdirde teorik olarak 40km civarında sadece elektrik gücü ile hareket edebilme ihtimali olması ve MTV değerinin Toyota C-HR'ye göre yıllık yaklaşık 800TL daha az olması  küçük bir ihtimal de olsa satışlar konusunda bizi yanıltabilir.

      Bu arada neredeyse bütün dünyada hybrid ve elektrikli araçlara teşvik veren vergi sistemlerinin olduğunu, Türkiye'de ise hybrid modellerin hala aracın sahip olduğu içten yanmalı motorun hacmine göre vergilendirildiğini belirtelim. Ülkemizde Hybrid sisteminin dizele alternatif olabilmesi için teşvik sisteminin uygulanmasının şart olduğunu, aksi takdirde hybrid araçların komik düzeyde satılacağını da belirtmeden geçemeyelim. 
      Kaynak:SekizSilindir
       
                                                         
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Kia'nın A Segmenti temsilcisi Picanto, resmi tanıtımı 9 Mart 2017 tarihinde yapılacak olan Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde, ilk görselleri ile resmi olarak tanıtıldı. Her ne kadar sportif görünüme sahip serinin en üstünde yer alan GT Line paketi ile tanıtılmış olsa da tasarımdaki kayda değer değişim gerçekten de çarpıcı olmasıyla dikkat çekiyor. 

      Bir önceki modelin daha minik ve sevimli görünümü yerine artık daha sinirli ve keskin hatlara sahip sportif tasarım yer alıyor. Ön panjur Kia'nın diğer modelleri ile oldukça benzeşirken, ön farların daha büyük ve çekik yapısı sinirli bir bakışın ortaya çıkmasını sağlıyor. Ön panjurun genel yapısı ile büyük farlar başarılı bir şekilde birleştirilmiş.
      Arka tasarım ise daha geniş ve keskin hatları ise ön görünümün sportifliğine destek veriyor. Yan görünüm ise ön ve arkanın yana yansımaları hariç önemli bir değişiklik barındırmıyor. Bu arada aracın uzunluğunda herhangi bir değişiklik olmamasına rağmen dingil mesafesinin 2385mm'den 2400mm'ye çıkmış olması arka diz mesafesinin bir miktar genişlemiş olabileceği anlamına geliyor. 
      Kia; tarafından yapılan bir açıklamada ise belli bir değer verilmemesine rağmen yaşam alanı ve bagaj hacminin rakiplerinden daha geniş olduğu belirtiliyor. 
      Kokpit ise yenilenen dış tasarımdan çok daha fazla yenilik barındırıyor diyebiliriz. Son zamanların kokpit modası orta konsolda asılı gibi duran ve iki tarafı tuşlarla çevrili bilgi eğlence ekranı hoş bir görünüme sahip. 
      Sürücü ve yolcu tarafında yer alan ve dikine duruşu ile dikkat çeken dikdörtgen elips karışımı iri havalandırma üfleçleri ise ilginç bir görünüme sahip. Genel olarak bakılacak olursa kokpit birçok farklı markanın son zamanlarda benimsediği yapıya sahip olmasıyla dikkat çekiyor ve bize göre de eskisinden daha modern ve şık görünüyor. 
      Kullanılacak motorlar ile ilgili henüz bir bilgi bulunmasa da halen kullanılmakta olan 1.25lt atmosferik-benzin 85ps gücünde motorun elden geçmiş bir versiyonu ile Hyundai i20 modelinde de kullanılmaya başlanan 1.0lt 3 silindir turbo-benzin 100ps ve 120ps gücündeki motorların Kia Picanto modelinde de kullanılması muhtemel görünüyor. Ayrıca mevcut modellerde kullanılan ve eski teknoloji 4 ileri otomatik şanzıman yerine 6 ileri otomatik şanzıman kullanılmaya başlanabilir. Bu sayede hem performansta artış hem de yakıt tüketiminde düşüş sağlanabilir. 
      Yeni Kia Picanto'nun 9-19 Mart 2017 tarihlerinde gerçekleşecek Cenevre Otomobil Fuarı sonrası Avrupa'da satışına başlanacağı tahmin ediliyor. Ülkemize ise yaz başı gelmesi ve mevcut kur değerlerinde önemli bir artış olmazsa 55.000TL-57.000'den başlayan fiyatlarla satılması beklenebilir. (1 Euro=3.75TL)
       

       

    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Yeni Rio’nun platformundan yükselecek olan kompakt crossover, Mazda CX-3’ün en ciddi rakiplerinden biri olmaya hazırlanıyor.


      Son yıllarda en hızlı gelişen kompakt crossover sınıfı Mazda CX-3, Jeep Renegade, Honda HR-V ve son olarak Türkiye’de üretilecek olan Toyota C-HR’nin katılmasıyla rekabetin çok sıkı yaşandığı bir segment olacağa benziyor. Bu pastadan payını almak isteyen KIA’da yeni Rio platformundan yükselecek olan kompakt crossover’ı ile iddialı olmayı hedefliyor.
      Güney Koreli markanın 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı The Provo Concept ile benzer tasarıma sahip olmasını planladığı yeni CUV’unun ismini henüz açıklamadı.
      Gelen bilgilere göre KIA’nın yeni CUV’u 2017 yılının üçüncü çeyreğinde pazara sunulmuş olacak.


    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Koreli üreticinin popüler modellerinden Sorento, üçüncü nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor.      Model İstanbul Autoshow’da sahneye çıkacak.  Şu an yollarda olan Sorento üzerine inşa edilen bu yepyeni SUV'un tasarımında kalite algısı üst seviyede…    Özellikle artan boyutlar iç mekanda da rahat ve ferah bir ortam vaat ediyor.   Tasarımın en dikkat çekici yeniliği "kaplan burnu" ızgara olurken, bu ızgara eski nesildekine göre daha geniş. Şık farlar ve stoplar da yeni Sorento'nun dikkat çekici yanlarından…    Otomobilin hatları artık daha sert ve belirgin... Bu da Sorento'yu daha vurucu ve sportif bir görünüme bürümüş. Selefine göre, daha alçak tavan çizgisi ve daha yüksek bel çizgisi ile dikkat çeken modelin camları da daha dar olarak tasarlanmış.   Avrupa pazarında Sorento'nun kaputunun altında üç farklı motor seçeneği sunulacak. 2.4 litrelik 188 HP güç üreten ve 241 Nm torka sahip benzinli motor, Sorento'nun 0'dan 100 km /s hıza 10.4 saniyede ulaşmasını sağlıyor.    Eğer aracı manuel değil de 6 kademeli otomatik şanzımanla tercih ederseniz, aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması saniyenin 10'da 1'i daha yavaş gerçekleşiyor.   Dizel cephesinde ise 2.0 litrelik ve 2.2 litrelik dört silindirli iki motor Sorento'nun kalbini attırıyor. 2.0 litrelik motor 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş ve 185 HP güç, 402 Nm tork değerine sahip.    Bu versiyona sahip Sorento'nun 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 10.4 saniye sürüyor. 2.2 litrelik ve motor gamının en güçlü versiyonu olan dizel motor ise 200 HP güç ve 441 Nm tork üretiyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 9.6 saniye…             Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Şimdi bu araç da CX-3 ten çok satarsa artık diyecek bir kelimem kalmaz bu millete. Aracın şekli hoşuna giden var mı ?
       
      Kia, 1.6 litrelik dizel motor ve 7 kademeli çift kavramalı şanzıman olan 7 DCT'ye sahip Soul modelini, 82.900 TL fiyatla ülkemizde satışa sunuyor.
       

       
      Kia'nın ilk olarak 6 kademeli tam otomatik şanzıman ile kombine edilen 1.6 litrelik dizel motorla ülkemizde satışa sunuduğu yeni Soul modeline bir yeni seçenek daha ekliyor. Markanın yeni geliştirdiği 7 DCT adlı 7 kademeli çift kavramalı şanzıman, güncellenen 1.6 litrelik dizel motor ile birlikte Soul'da yer almaya başlıyor. 
       
      Her iki seçeneği de sadece Premium donanım seviyesi ile sunan Kia, 6 ileri otomatik Soul modelini 78.900 TL fiyatla satarken, 7 DCT şanzımana sahip versiyon için 4.000 TL daha yüksek bir bedel olan 82.900 TL'yi belirlemiş. 
       
       
      6 kademeli tam otomatik şanzımana sahip Kia Soul'da görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4.000 devirde 128 hp güç ve 1.900 ile 2.750 devir aralığında 260 Nm tork üretirken, 7 DCT vitesli Soul'da 1.6 litrelik dizel ünite 4.000 devirde 136 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir aralığında 300 Nm tork üretir hale getirilmiş.
       
      Güç ve tork değerlerindeki artış ile birlikte 7 DCT şanzıman, aracın son hızının 5 km/s iyileşerek 182 km/s'ye çıkmasını, 0'dan 100 km/s hıza ivmelenme süresinin ise 1,1 saniye azalarak 11,1 saniyeye gerilemesini sağlamış.
       
      Bir diğer önemli gelişim ise aracın yakıt tüketimi değerlerinde yaşanmış. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde, 1.5 litre azalışla 7.5 litreden 6.0 litreye, şehir dışında 0.5 litre azalışla, 5.2 litreden 4.7 litreye ve ortalamada 0.8 litre azalarak 6 litreden, 5.2 litreye düşmüş. Kia Soul'un emisyon değeri de 6 kademeli otomatik versiyonda 158 gr/km iken 7 DCT versiyonda 135 gr/km. 
       

       

       
       

       
      Kaynak : Habersefi.com
×
×
  • Yeni Oluştur...