Jump to content

2016 Yeni Makyajlı Toyota Corolla


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Toyota Corolla 3 yılın sonunda makyajlandı. 

Ülkemizde segmentinin en başarılı modellerinden biri olan Toyota Corolla'nın Avrupa pazarınde yer alacak güncellenmiş versiyonunun ilk resmi fotoğrafları gün yüzüne çıktı.

2737829978-2016-toyota-corolla-avrupa-ve

2737311817-2016-toyota-corolla-avrupa-ve

Makyaj ile güncellenecek yeni Corolla daha şık ve daha güvenli olma iddiasını taşıyor. Yeni Toyota Corolla 2016 yaz aylarında yollara çıkıyor.

2016 TOYOTA COROLLA ÖZELLİKLERİ VE DETAYLARI

Yaklaşık 150 ülkede ve dünyanın farklı bölgelerinde satılan, Toyota’nın toplam satışının %20’sini oluşturan Corolla firmanın serisindeki en popüler model olmaya devam ediyor. Güncellenen 2016 Corolla modeli artık daha şık ve gelişmiş bir dış cephe stiline sahip. Ön kısım tamamen yeniden stillendirilmiş, daha prestijli ve güçlü bir görünüm sağlanmış. Toyota’nın Under Priority ve Keen Look tasarım dillerinin kullanıldığı otomobilde ufak üst ızgara yeni LED far yuvaları ve LED ışık rehberleri, ayrıca geniş bir alt ızgara ile revize edilmiş ön tampon tarafından tamamlanıyor.

Yan tarafta kapı tutacakları yeni krom finişe sahip ve bu sayede önden arkaya doğru uzanan karakter çizgisi daha da vurgulanmış. Yeni 16 ve 17 inç alaşım tekerlek seçenekleri de mevcut.

Arkada yeni LED lambalar ve otomobilin genişliğini vurgulayan krom aksesuar dikkat çekiyor.

Yeni Corolla 9 farklı renk seçeneği ile geliyor, bunların üçü yeni: Platin Bronz, Tokyo Kırmızısı ve Toprak Bronz.

Tüm model serisinde standart olarak sunulan Toyota Safety Sense çok sayıda trafik durumunda kazaları önleyebiliyor ya da hafifletebiliyor. Sistem bunun için kompakt, ön cama monte edilmiş bir lazer ve kamera kullanıyor.

Toyota Safety Sense, Pre-Collision System (çarpma önleme), Lane Departure Alert (şeritten ayrılma uyarısı), Road Sign Assist (yol işaretleri asistanı) ve Automatic High Beam (otomatik uzun far) özellikleriyle geliyor. Trafik kazası riskini azaltan sistem sayesinde sürücüler yeni Corolla ile daha düşük sigorta masraflarından ya da daha avantajlı sigorta sınıflandırmalarından da faydalanabiliyor.

Kaynak

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dış tasarımı biraz toparlamışlar gibi  ....Yalnız tiptronik, oldukça sarsan bir şanzımanı var dizellerin, bu nedenle keyif vermiyor.. Şirket aracı olarak mecbur kalınmadıkça piyasada bunca iyi araç varken alınıp binilecek araç değil... Şanzımanı mutlaka düzeltmeliler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tek kavrama olduğu için malesef. CVT gibi bir mühendislik harikası şanzımanı dururken toyotada benzinliden başka araç almam şahsen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

11. nesil Corolla’nın yenilenen dış tasarımı, Toyota’nın efsane sedanını daha prestijli ve gelişmiş bir görüntüye kavuşturdu. Otomobilin genel olarak ön tasarımı tamamen değiştirilirken, Yeni Corolla’ya daha geniş bir duruş ve daha premium bir görünüm kazandırıldı. Toyota'nın Under Priority tasarım felsefesinin evrimine sahip olan Yeni Corolla, daha büyük ve daha alçak ön ızgara ve yeni tamponla dikkat çekiyor. Yeni Keen Look farların arasında ise daha küçük krom üst ızgara bulunuyor. Akıcı kaput çizgisi ise aracın genişliğini vurgulayan bir tasarıma sahip. 

 

Yeni Corolla’nın far kümelerinde halojen farlar veya LED farlar tercih edilebiliyor. Ayrıca LED gündüz yanan farları Corolla’ya eşsiz bir görsel farklılık katıyor. Tamponun en alt kısmında yer alan yeni ızgara, tampon spoylerleri ve eğimler otomobilin yere sağlam basan bir duruş sergilemesini sağlıyor. Tampon tasarımı görselliğin yanı sıra aracın aerodinamik özelliklerini de ileriye taşıyor.

yeni-toyota-corolla-28.jpg

Profilden bakıldığında yeni Corolla’nın ön tarafının daha sert hatlara sahip olduğu, omuz çizgisiyle birlikte otomobilin daha uzun bir çizgiyle akıcı bir siluet oluşturduğu görülüyor. Aracın duruşunu geliştiren özellikler arasında krom kapı kolu, karartılmış arka ve arka yan camlar ve 16 inç alüminyum alaşım jant bulunuyor.

yeni-toyota-corolla-22.jpg

Arka tarafta Yeni Corolla, güçlü üç boyutlu yatay kesitlere sahip yeni LED arka stop lambaları ile dikkat çekiyor. Bu yeni arka far tasarımı, otomobilin geniş ve yere yakın duruşunu destekliyor.

Yeni%20Corolla%20(2).jpg

Yeni Corolla’da artık dokuz farklı renk seçeneği sunulacak. Platinyum Metalik, Kırmızı Mika ve Günbatımı Bronz renkleri ise eklenen yeni seçenekler olacak.

Daha kaliteli ve lüks bir kabin

Yeni Corolla’nın kabininde, müşterilere daha geliştirilmiş araç içi teknolojileri sunulurken, aynı zamanda kalite algısında da önemli gelişimler kaydedildi. Ön konsol yeni ve daha üç boyutlu bir görünümde tasarlanırken, bağlantı noktaları daha az görünecek şekilde birleştirilerek kalite ve prestij algısı artırıldı.

yeni-toyota-corolla-14.jpg

Bu yenilikleri destekleyen yeni orta konsol, lake siyah kaplamalar ve 7 inç dokunmatik ekrana sahip bir multimedya sistemi de barındırıyor. Bu dokunmatik ekranda çift yönlü düğmeler ve Bluetooth bağlantısı gibi özellikler bulunuyor. Yeni otomatik klima paneli de daha iyi bir ışıklandırmaya ve kullanışlı bir görünüme kavuşturuldu. Yeni fan sistemiyle artık kullanıcılar Orta, Yumuşak ve Hızlı hava akışı arasında seçim yapabiliyor. Yenilenen Corolla’nın sürücü göstergeleri de güncellendi. Çift analog göstergelerin arasına 4.2 inç renkli TFT çok fonksiyonlu ekran yerleştirildi.

yeni-toyota-corolla-15.jpgyeni-toyota-corolla-16.jpg

Yüksek teknolojili multimedya sistemi: 
Yeni Corolla, Toyota markasının yenilikçi ve kullanışlı dokunmatik ekranlı multimedya sistemi Toyota Touch® 2’yi kullanıyor. Standart olarak yer alan Toyota Touch® 2 sisteminin yanı sıra navigasyon özelliğine sahip Toyota Touch® 2 with Go da tercih edilebiliyor.

yeni-toyota-corolla-18.jpg

2809360261-2016-toyota-corolla-detayli-r

Toyota Touch® 2 with Go yenilenen ekran tasarımı, yazılım güncellemesiyle birlikte kullanıcı deneyimi geliştirildi. Aynı zamanda Toyota kullanıcıları, Toyota müşteri portalına kolayca bağlanarak uygulama indirebiliyorlar. Aynı zamanda menüler ve alt menülerin değiştirilmesiyle daha hızlı bir kullanım elde edildi. 

yeni-toyota-corolla-17.jpg

Geliştirilmiş sürüş dinamikleri
Yeni Corolla süspansiyondan direksiyon güncellemelerine kadar sürüşü ve konfor seviyesini artıracak bazı revizyonlar geçirdi. Birçok noktada ise gürültü ve vibrasyonu azaltacak çalışmalar yapıldı.

Sürüş konforunu geliştirmek adına daha yumuşak amortisör ayarları yapıldı. Önde MacPherson yapısı helezonik yayların tasarımı ve yaylanma oranları değiştirilerek iyileştirildi. Sonuç olarak konfor, denge ve yol tutuş seviyesi artırıldı. Arkada hafif burulma kirişi süspansiyonda amortisörlerin absorbe gücünün optimize edilmesiyle konfor seviyesi artırıldı.

Ön ve arka süspansiyonların revize edilmesiyle birlikte tümseklerde daha akıcı bir sürüş sağlanırken düzlüklerdeki konfor da üst seviyeye getirilmiş oldu. Yeni Corolla’nın Elektrik Destekli Direksiyon Sistemi daha keskin, daha akıcı ve direkt tepkiler vermek üzere yenilendi.

Toyota’nın Yeni Corolla üzerinde yaptığı çalışmalarla birlikte kabin gürültüsü ve titreşimi konusunda büyük bir ilerleme gerçekleştirilerek otomobilin hissedilir bir biçimde daha sessiz bir sürüşe sahip olması sağlandı.

2016 TOYOTA COROLLA MOTOR SEÇENEKLERİ

Toyota, yenilenen Corolla modelinde 1.4 litrelik dizel ile 1.3 ve 1.6 litrelik benzinli motor seçeneklerini sunmaya devam ediyor.

Toyota, yeni Corolla modelini verimli ve performanslı motor seçenekleri sunacağını iddia etsede beklentilerin aksine aracın motor seçeneklerinde önemli bir değişikliğe gitmiyor.

Verso modelinde yer verdiği BMW kaynaklı 1.6 litrelik dizeli yeni Corolla'da sunmayan Toyota, yine 1.4 litrelik dizelde ısrar ediyor. Benzinli cephesinde ise yakında C-HR modelinde yer alacağı duyurulan 1.2 litrelik turbo benzinli motor Corolla'nın kaputunun altında sunulmuyor.

 Yeni Corolla’nın motor seçenekleri arasında 1.4 litre D-4D turbo dizel ve iki benzinli motor (1.33 litre Dual VVT-i, hem VVT-I hem Valvematic sistemlerine sahip 1.6 litre benzinli motor) yer alıyor. 1.4 D-4D dizel motor, Toyota’nın MultiMode otomatikleştirilmiş şanzımanıyla sunulurken, 1.6 litre benzinli motorlar düz vitesin yanı sıra Multidrive S otomatik şanzıman seçeneği ile tercih edilebiliyor. 

1.6 litrelik motor ise, 132 HP üreten performanslı Valvematic teknolojisiyle sunuluyor. Valvematic benzinli motor, VVT-i teknolojisini bir adım ileriye taşıyarak gaz kelebeğini de kontrol altına alarak silindirler içerisine giren havayı supap zamanlayıcısıyla birlikte sürekli olarak en uygun oranda tutuyor. Bu da yüzde 7 daha fazla güç, yüzde 8 daha az yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu anlamına geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hala bu araca neden 1.6 getirmemekte ısrar ediyorlar anlayabilmiş değilim.

1.4 lerle ilgili birçok efsane var. Bakın VW'ye adamlar hemen 1.4 tsi ları 1.5 yapacağız. 1.6 TDI ları 1.5 yapacağız dedi olayı kapattı.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, cothcu :

Hala bu araca neden 1.6 getirmemekte ısrar ediyorlar anlayabilmiş değilim.

1.4 lerle ilgili birçok efsane var. Bakın VW'ye adamlar hemen 1.4 tsi ları 1.5 yapacağız. 1.6 TDI ları 1.5 yapacağız dedi olayı kapattı.

 

Toyota'da olan bir arkadaşıma bu soruyu sorduğumda. Bmw ile olan bir anlaşmadan ötürü durum böyle dedi. Malum 1.6 Dizel motor Bmw'nin dizel motoru. Yapılan anlaşma sonrası "C" segmenti / Sedanda bir süre kullanılmayacak sanırım demişti. İlk öncelik olarak "Verso" modelinde kullanmaya başlandı, ardından "Avensis"'te kullanılmaya başlandı bu 1.6 dizel motor. Ama bu konuşmanın üzerinden bayağı bir süre geçti. Ve yakın bir zamanda "Corolla"'da da bu motor gelebilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota türkiyeye gereken önemi avermiyor. Nasılsa herkes alacak diye adamlar yatırım yapmıyor boşuna. Niye yapsın ki? Yeni makyajla donanımdan çalmışlar daha çok. Benim 2010 touring yeni makyajlı corollanın ful donanımıyla aynı 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu aracın orta konsoluna bir türlü ısınamadım... Orta konsol aynı kamyonlarınkine benziyor maalesef... Dış güzelliğinden çok iç güzellikte önemli :))

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ticari kaygılar Toyotayı daha doğrusu corollayı ruhundan uzaklaştırmış, ön konsol hala düz duvar. Ön panaroma, Renault Toros'un güncellenmiş modernize hali gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arabayı tasarım ekibine işkence altında mı çizdirdiler, adamları açmı bıraktılar, maaşlarını mı ödemediler, yoksa alacak karşılığı mı çizdirdiler ne yaptılarsa artık tasarım ekibi resmen Toyota dan intikam almış gibi durum var , hiç bir zevk sahibi tasarımcının şunu bile isteye seve seve çizeceğine ihtimal vermiyorum, bu nedir arkadaş ya, içi ayrı felaket dışı ayrı rezalet .

Şu kasaya iç dış ne makyaj yapılırsa yapılsın toparlanamaz, buna makyaj değil kentsel dönüşüm lazım .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 dakika önce, GökayT :

Bu arabayı tasarım ekibine işkence altında mı çizdirdiler, adamları açmı bıraktılar, maaşlarını mı ödemediler, yoksa alacak karşılığı mı çizdirdiler ne yaptılarsa artık tasarım ekibi resmen Toyota dan intikam almış gibi durum var , hiç bir zevk sahibi tasarımcının şunu bile isteye seve seve çizeceğine ihtimal vermiyorum, bu nedir arkadaş ya, içi ayrı felaket dışı ayrı rezalet .

Şu kasaya iç dış ne makyaj yapılırsa yapılsın toparlanamaz, buna makyaj değil kentsel dönüşüm lazım .

Zevkler ve renkler meselesi. Bu yorumun üstüne araca tekrar tekrar baktım ve beğendim. Ben de ilk nesil Mazda 3, 6 ları ve Almanların tasarımlarını sevemiyorum doğrusu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Mutlu Tekir :

Zevkler ve renkler meselesi. Bu yorumun üstüne araca tekrar tekrar baktım ve beğendim. Ben de ilk nesil Mazda 3, 6 ları ve Almanların tasarımlarını sevemiyorum doğrusu.

Aynen dediğiniz gibi. Bence de 1.nesil Mazda 3 ve 6 lar hem Mazda nın hemde segmentinde Nirvana'dır.

Sadece şöyle düşünün : Sene 2003 ve bu araçlar karşınızda, yanına o zamanki Corolla, Astra, Golf, Bora, Lancer vs tüm araçları getirin. 2003 ten 2011 e kadar o kasanın sahibi olmayı hayal etmiştim. Çok şükür Mevlam nasip etti de aldık.

Şimdi 2.nesil dizel kullanıyorum fakat hala gözüm 1.nesil makyajlılarda. 2.nesil tamamen Ford benim gözümde. Ama Mazda logosu taşıması da yeter diyorum çoğu zaman. 

Toyota'ya gelince @GökayT ye katılıyorum. Ayrıca ön konsol acayip biçimsiz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, cothcu :

Aynen dediğiniz gibi. Bence de 1.nesil Mazda 3 ve 6 lar hem Mazda nın hemde segmentinde Nirvana'dır.

Sadece şöyle düşünün : Sene 2003 ve bu araçlar karşınızda, yanına o zamanki Corolla, Astra, Golf, Bora, Lancer vs tüm araçları getirin. 2003 ten 2011 e kadar o kasanın sahibi olmayı hayal etmiştim. Çok şükür Mevlam nasip etti de aldık.

Şimdi 2.nesil dizel kullanıyorum fakat hala gözüm 1.nesil makyajlılarda. 2.nesil tamamen Ford benim gözümde. Ama Mazda logosu taşıması da yeter diyorum çoğu zaman. 

Toyota'ya gelince @GökayT ye katılıyorum. Ayrıca ön konsol acayip biçimsiz. 

Dediğim gibi zevkler ve renkler...

Zamanına göre güzel olabilir, ama 2000 li yılların başında değiliz. Bir çok şirketin artık güzel tasarımları var ve bence 1. nesil Mazdaların tasarımları günümüzle yarışamıyor. 

Ha Lantis denirse tamam derim, gerçekten de o senelerde öyle kıvrımlar güzel yapılmış ve hala günümüz tasarımlarıyla bile yarışabilecek nitelikte.

 

Corolla'nın da tek bir artısı var, Mazda gibi içini kapkara yapıp insanı baymamış. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Geçtiğimiz günlerde düzenlenen New York Auto Show'da tanıtılan 2019 model Toyota RAV4, etkileyici tasarımıyla görenleri hayran bıraktı. Aynı fuarda tanıtılan 2019 model Subaru Forester da rekabete dahil olan modellerden biri. Yeni Toyota RAV4'ü, en büyük rakipleri Honda CR-V, Nissan X-Trail ve Subaru Forester ile kıyasladık.
      Tasarım

      Bu kısım biraz öznel olsa da kıyasladığımız 4 araç da birbirinden farklı tasarımlar sunuyor. Maceracı ruhlu 2019 Toyota RAV4, biraz daha saldırgan ve erkeksi görünüyor. Honda CR-V ile neredeyse aynı boyutlara sahip olan RAV4'ün tasarımını biz çok beğendik. Subaru Forester ise, her zamanki gibi sadeliğiyle öne çıkıyor. Oldukça işlevsel ve sade bir tasarıma sahip olan Forester'ın boyutları, eski modele göre biraz daha büyümüş.

      Toyota RAV4'ün en büyük rakibi olarak nitelendirebileceğimiz Honda CR-V, kompakt SUV sınıfının en iddialı modellerinden biri. 2017 yılında büyük tasarım değişikliği geçiren CR-V, hâlâ rakipleri kadar agresif bir görünüme kavuşmuş değil. Nissan tarafına gelecek olursak, X-Trail modeli yakın bir zamanda makyajlanmış olmasına rağmen bildiğimiz tasarımı büyük oranda koruyor. Sadece biraz daha agresif çizgilere kavuşan X-Trail, klasik tasarımından ödün vermiyor. En başta da dediğimiz gibi biraz öznel bir kısım olsa da RAV4'ün tasarımı kıyasladıklarımız arasında en iyi gibi görünüyor. 
      Teknik Detaylar
      2019 model Toyota RAV4, yeni motor seçenekleriyle beraber geliyor. Henüz tüm detayları açıklanmasa da motor seçenekleriyle ilgili bazı tahminler bulunuyor. 2.5 litrelik benzinli motora sahip olacak RAV4, sekiz vitesli bir otomatik şanzımanla beraber gelecek. Ülkemiz için oldukça yüksek olan bu motor hacminin vergisi nasıl olur, siz düşünün. Benzinli motora ek olarak, performans odaklı bir hibrit modele de sahip olacak olan RAV4, CVT şanzımanla desteklenecek. Dört tekerden çekiş özelliğinin opsiyonel olarak sunulacağı da gelen diğer bilgiler arasında.
       

      Subaru Forester ise yine 2.5 litrelik bir motora sahip olacak. 182 beygir gücünde motora sahip olan Forester, turboşarjlı XT modelinin sonladırılacak olması haberiyle bizleri üzüyor. Forester ile ilgili bir diğer detay ise, Japon araçlarında görmeye alıştığımız CVT şanzımanın tüm modellerde yer alacak olması. Subaru'nun diğer modellerinden de alışık olduğumuz üzere, tüm Forester modelleri dört tekerden çekiş özelliğine sahip olacak.
      Honda CR-V tarafına baktığımızda 1.5 litrelik 200 beygir gücünde bir motorla karşılaşıyoruz. CVT şanzımanla desteklenen bu motor, dört silindirli. Nissan X-Trail ise 2.5 litrelik 4 silindirli motorla geliyor. Tek motor seçeneği olarak sunulan 170 beygir gücüne sahip bu motorla Nissan, rakiplerinin gerisinde kalıyor.
      İç Tasarım

      Toyota'nın TNGA mimarisi üzerine kurulan RAV4, dışarıdan küçük görünmesine rağmen iç kısımda oldukça geniş bir alan sunuyor. Aracın iç dizaynı ise bildiğimiz Toyota: Sade, ama yeterli. 2019 model RAV4, eskisine göre çok daha yüksek premium hissiyatına sahip. Araçta aynı zamanda Apple CarPlay desteğine sahip bir multimedya sistemi bulunuyor.

      Forester'ın iç tasarımı ise oldukça güzel görünüyor, ancak yolda test etmeden karar vermemek lazım. Neden mi? Çünkü Subaru modelleri, genelde yetersiz iç tasarım kalitesi ile uzun yolda bol bol trim seslerine sebebiyet verebiliyor. Yeni Forester ile bu konuda oldukça iddialı olan Subaru, bir şansı hak ediyor. EyeSight sürücü destek sistemine sahip olan Forester, aynı zamanda Subaru'nun Apple CarPlay ve Android Auto destekli Starlink multimedya sistemine sahip.

      Honda CR-V'nin iç tasarımı ise bir Honda klasiği, ancak beklenenden daha az premium hissiyatına sahip. Yüksek teknoloji özelliklerini barındıran CR-V, Honda Sensing adı verilen sürüş destek sistemiyle beraber geliyor. Tabii ki rakiplerinden geri kalmayıp Apple CarPlay ve Android Auto desteğini barındıran CR-V, oldukça iyi bir iç tasarım sunuyor.

      Nissan'ın X-Trail modeli ise yine gayet güzel bir iç tasarıma sahip olmasına rağmen, Nissan'ın ProPilot asistanıyla ilgili bazı şüpheler bulunuyor. Standart olarak sunulmayıp, opsiyonel olarak ayrıca satılan bu sürüş destek sistemleri Nissan'a rakiplerine karşı eksi puan kazandırıyor.
      Donanım
      ASFALT 3Tamamen değişen tasarımıyla 2019 Toyota RAV4 ve öne çıkan özellikleri [Video]Ozan ÖĞRETMENOĞLU28 Mart 2018 59 Amerika’da düzenlenen tanıtımla birlikte tüm dünyanın karşısına çıkan 2019 Toyota RAV4 ile birlikte meraklılarını yepyeni bir deneyim bekliyor. Resmi kaynaklarından gelen ilk ipuçlarından itibaren sizlerle değerlendirme beklentilerimizi paylaştığımız ve New York Otomobil Fuarı’nın Türkiye için en önemli modellerinden birisi olan 2019 Toyota RAV4 nihayet artık karşımızda duruyor. Beklediğimiz gibi iç ve dış dünyasında yapılan değişimler ile hiç olmadığı kadar araziyle bütünleşen RAV4, içerideki özellikleriyle de modern şehir içi kullanıcılarının da dikkatini çekme potansiyeline sahip. FT-AC konseptinden ödünç aldığı bu tasarım detaylarını son nesil güvenlik ekipmanlarıyla güçlendiren aracın motor kısmında şimdilik sadece Amerika pazarı için sunulacak olan seçeneğin detayları veriliyor. Avrupa’da sunulmasını beklediğimiz 1,8 ve 2.0 litrelik hibritlerin duyurusu için biraz daha beklememiz gerekecek. Donanım Ebatsal olarak bir önceki jenerasyona göre iyileştirmelerin yapıldığı 2019 Toyota RAV4, bunu görünüş olarak fazlasıyla hissettiriyor. Aracın tasarımını şekillendirecek üç farklı seriye yer verdiğini gördüğümüz Toyota, en güçlü karakteri Limited olarak nitelendirdiği ve arazi hissiyatını yansıtan versiyonda kullanıcılara sunuyor. Ön bölümdeki bu karakteristik farkı arka tarafta Jeep Grand Cherokee’yi andıran ışıklandırma tasarımıyla veren modelde 19 inç‘lik özel tasarım jantlar da işin tuzu-biberi niteliğinde. İç tasarıma geçmeden önce RAV4’ün gövde ve sürüş dinamiklerine doğrudan etki eden parçasını da vakit kaybetmeden belirtelim. Yeni TNGA platformuyla birlikte bir önceki jenerasyona göre yüzde 57 oranında daha rijit olan model, sürüş dinamiğinin yanında araç içerisindeki yalıtımıyla da bu farkı hissettirme iddiasında. 



      Kaynak: Log & Webtekno
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
×
×
  • Yeni Oluştur...