Jump to content

3. Nesil Mazda 3'ün İlk Çalıştırmada Dizel Gibi Ses Çıkarması


s.adebisi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar, uzun süren bir bekleyişten sonra aranıza yeni katıldım yeni arabamla. cahilliğimi mazur görün, bir şeyi çok merak ettim. arabayı çalıştırdığımda motor biraz gürültülü çalışıyor rölanti devri 1500 civarında. bir dakikaya kalmadan 1000 devire düştükçe motor sessizleşiyor. bu normal midir. servise sormalı mıyım. bilen birilerinden yardım istiyorum. benzer konu açıldıysa affola, bakındım göremedim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, zealot :

her şey normal.    sevgiler. 

çok teşekkür ederim zealot hocam. eski modellerde bu sorunun kaynağı olarak sübapları veya ateşleme sistemini gösterince millet zamanında müdahale edeyim istedim varsa benzer bir şey. motor teknolojisi yeni normaldir dedim ama merak da ettim sonuçta :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam kusura bakmayın yabancı kaynakları da araştırmadan belki forumu meşgul etmemem lazımdı. forumda yer almıyorsa lazım olur belki başka bir arkadaşa. dursun bir kenarda....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda diyorki, motor soğukken ilk çalıştırmada rölanti normal şekle gelene kadar hareket ettirmeyiniz. Doğal olarak rölanti yüksekken fakir karışım dolayısıyla motor yüksek sesle çalışır, rölanti normale yaklaşık 1000 devir ve aşağısına düşünce motor seside azalır. Not; ayrıca diyorki mazda, avrupa ülkelerinin bir kısmında aracı ısıtmaya beklemeden hareket ettirin, yakıt tüketip çevreyi kirletmeyin, yasaktır diyor. Aracınızın durumu gayet normal.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, renegade :

Mazda diyorki, motor soğukken ilk çalıştırmada rölanti normal şekle gelene kadar hareket ettirmeyiniz. Doğal olarak rölanti yüksekken fakir karışım dolayısıyla motor yüksek sesle çalışır, rölanti normale yaklaşık 1000 devir ve aşağısına düşünce motor seside azalır. Not; ayrıca diyorki mazda, avrupa ülkelerinin bir kısmında aracı ısıtmaya beklemeden hareket ettirin, yakıt tüketip çevreyi kirletmeyin, yasaktır diyor. Aracınızın durumu gayet normal.

sağ ol renegade hocam ilk sıfır araba olunca heyecan ve görmemişlik, ortaya karışık bir şeyler oluyor. zamanla atlatırım inşallah :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Estağfuğrullah kardeşim, hepimiz aynı heyacanı yaşıyoruz, sonuçta emek ve alınteri var o araçta. Tabiki hassas olmalıyız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende de var bu durum. özellikle soğuk kış günlerinde dizeli geçtim jet motoru gibi ses çıkarıyor ki birazdan havalanacak falan zannedersiniz. hatta  benzer bi konu açmış bile olabilirim bulamadım şimdi. bi de onca araba sahibi oldum ya da kullandım bi tek mazda'da var bu soğukken bu kadar heyacanlanma durumu. 

şimdilerde yeni nesil motorlar bile aynı huyu devam ettiriyorsa bilemedim. bi de o motor ısınacak diye güzel emiyor benzinden. kışın mesela lpg olmasına rağmen güzel benzin eziyoruz. sizde durum skyactiv olduğu için farklı olabilir bilemedim ama bana da normal gelmiyor nedense. tabi onca mühendis bizden daha iyi biliyordur herhalde diye teselli ediyorum kendimi:)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactiv motor direk enjeksiyonlu yüksek sıkıştırmalı motor olduğu için sesi biraz daha dizel gibi çıkıyor...Ferrari de yok bu sıkıştırma oranı, gezegende ki en verimli atmosferik  motor , olsun o kadar ton farkı ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Trigger kayışının zincir olmasının da bir etkisi var mı bu sesli çalışmada merak ediyorum?

Trigerin sese etkisi olursa fena, yani zincir ses yaparsa değişme zamanı geldi demek...

Direk enjeksiyonlu, yüksek sıkıştırmalı GDI motorların sesleri bu şekilde dizel gibi...

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sadece sıkıştırma oranı değil manifoldun 4-2-1 prensibinden de kaynaklanıyor bence ses. gerçi bahsettiğim husus sıcak ya da soğuk motor sesi farkıyla değil genel motor sesiyle alakalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎31‎.‎03‎.‎2016 at 21:42, s.adebisi :

merhaba arkadaşlar, uzun süren bir bekleyişten sonra aranıza yeni katıldım yeni arabamla. cahilliğimi mazur görün, bir şeyi çok merak ettim. arabayı çalıştırdığımda motor biraz gürültülü çalışıyor rölanti devri 1500 civarında. bir dakikaya kalmadan 1000 devire düştükçe motor sessizleşiyor. bu normal midir. servise sormalı mıyım. bilen birilerinden yardım istiyorum. benzer konu açıldıysa affola, bakındım göremedim...

‎31‎.‎03‎.‎2016 at 22:17, renegade :

Mazda diyorki, motor soğukken ilk çalıştırmada rölanti normal şekle gelene kadar hareket ettirmeyiniz. Doğal olarak rölanti yüksekken fakir karışım dolayısıyla motor yüksek sesle çalışır, rölanti normale yaklaşık 1000 devir ve aşağısına düşünce motor seside azalır. Not; ayrıca diyorki mazda, avrupa ülkelerinin bir kısmında aracı ısıtmaya beklemeden hareket ettirin, yakıt tüketip çevreyi kirletmeyin, yasaktır diyor. Aracınızın durumu gayet normal.

İlk çalışmada duyulan yüksek ses, soğuk çalıştırmalarda, aracın emisyon performansını artırmak için devreye giren AWS (Accelerated Warm-up System) adı verilen hızlandırılmış ısıtma sistemidir. Yaklaşık 1 dk. boyunca 1500 devirde çalışan motor, bu 1 dakikanın sonunda katalizörün uygun ısıya gelmesini sağlar. Katalitik konvertörü hızlı bir biçimde ısıtarak emisyon değerini düşürür, verimliliği ve beygir gücünü artırır. Aşağıda da görebileceğiniz üzere, Mazda Hızlı Kullanım Klavuzunda AWS devredeyken de aracı hareket ettirebileceğiniz söylenmiştir. Ben de kendi aracımda hiç beklemeden kalkış yapıyorum, şimdiye kadar bir problemle karşılaşmadım.

Capture.PNG

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben her çalıştırmada bekliyorum bu sesin bitmesini. Zaten çok uzun beklemiyorum. Emniyet kemerimi, güneş gözlüğümü takıp müzik ayarlarımı yapıyorum bu sürede. Gürültünün bu kadar çok olasının nedeni aracın egzoz sistemi. Bazen aracın dışından egzoz patlakmış gibi ses çıkartıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soğuk motorda her zmn en az 30 saniye beklerim.  Bu motor yağlanması açısından çok önemlidir. 

 

Diğer yandan Triger in zincirli olmasi ses i etkiler.  Evet kayış sessizdir.  Zincir şıkirtili

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

@Leskylor, çok teşekkürler bilgi ve alıntı için. Bu bilgi çok iyi oldu. Etrafımdaki "bu ses ne len?" diyen zevzek arkadaşlarıma yapabileceğim bir teknik açıklama daha çıktı bana. :D

Zincir konusunda; BMW'lerin bir modelinde zincir sesini duymuştum ve "bu ses ne len?" demiştim. :) Bizim araçlarda, ısınmış motor hâlindeyken bile zincir sesi gelmiyor diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk çalışmada çıkan yoğun ses egzoz gazları için arıtma sisteminden kaynaklanıyor, bu sistem ısınınca sesde kesiliyor. Kullanma klavuzundaki açıklama bu yönde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

yağ seçimi konusunda benim de ses ile ilgili bu sıkıntılarım vardı ama artık takmıyorum.

ısınma konusuna gelince, arabayı çalıştırıp kemeri takıyorum ve olay yerini terkediyorum. hiç devri falan beklemiyorum şimdiye kadar bir terslik olmadı : )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...