Jump to content

Yeni Mazda MX-5 Fiyatı


Fotifoti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

22 nisan basın lansmanı ardından bayilerde göreceğimiz Yeni Mazda MX-5'lerin tahmini son fiyatlarını yazıyorum :)

Powersense 119.900₺+ boya

Power 114.000₺ + boya

Reflex 107.000₺ + boya

Metalik boya 1100₺

Kırmızı renk 1500₺

Sevenlerin tez kavuşmasını ümid ederim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi fiyat tahminine saygı duyuyorum ama pahalı buldugumu söylemeden gecemeyecegim böyle gelirse :D 

Donanım seviyelerinin kac adet olacagından ve adlarından emin olmasamda ; sahsi istegime baglı olmasını istedigim fiyat tahminlerimi evrene göndererek yazıyorum;

full donanım 110.000 TL

orta donanım 104.000 TL

Standart donanım 97.500 TL

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
54 dakika önce, viso :

Ben bu konuyu yeni farkettim. Bu fiyatlar benim vazgeçmem demek olur, CX3'ten daha pahalıya satılması açıklanamaz.

Ben Mx-5 için pahalı yada ucuz demiyorum. Türkiye'de satılan her makanın her modeli pahalı maalesef. 

Benim burada merak ettiğim soru. Mx-5'in fiyatını neden Cx-3'le mukayese ederek, bu modelden pahalıya satılamaz diyorsunuz ?

Avrupa'da Mx-5 satış fiyatları Cx-3'ten düşükse o zaman tamam haklısınız. Y.dışındaki satış rakamları ne şekilde bilen araştıran var mı acaba (Cx-3 / Mx-5 fiyatları)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, İlhan :

Ben Mx-5 için pahalı yada ucuz demiyorum. Türkiye'de satılan her makanın her modeli pahalı maalesef. 

Benim burada merak ettiğim soru. Mx-5'in fiyatını neden Cx-3'le mukayese ederek, bu modelden pahalıya satılamaz diyorsunuz ?

Avrupa'da Mx-5 satış fiyatları Cx-3'ten düşükse o zaman tamam haklısınız. Y.dışındaki satış rakamları ne şekilde bilen araştıran var mı acaba (Cx-3 / Mx-5 fiyatları)

 

Tam da bundan dolayı İlhan Bey, diğer konuya da yazmıştım.

CX3 fiyatı, Türkiye'de 105 bin TL civarına satılan 1.5 SKY-D 4x4 AT Power Sense modeli ya da ona en yakın versiyon, MX5 ise 1.5 motorlu en üst donanımlı versiyon. Diğer piyasalarda neredeyse 2 bin EUR ucuza satılıyorken bizde 4-5 bin EUR pahalıya satılırsa terbiyesizlik olur en hafif tabirle.

                            CX3               MX5
İtalya           €   30.000,00     €   27.700,00
İspanya        €   30.330,00     €   28.350,00
Fransa         €   31.000,00     €   30.300,00
İngiltere       £   25.355,00     £   23.105,00
Belçika         €   27.690,00     €   25.990,00

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

34 dakika önce, viso :

Tam da bundan dolayı İlhan Bey, diğer konuya da yazmıştım.

CX3 fiyatı, Türkiye'de 105 bin TL civarına satılan 1.5 SKY-D 4x4 AT Power Sense modeli ya da ona en yakın versiyon, MX5 ise 1.5 motorlu en üst donanımlı versiyon. Diğer piyasalarda neredeyse 2 bin EUR ucuza satılıyorken bizde 4-5 bin EUR pahalıya satılırsa terbiyesizlik olur en hafif tabirle.

                            CX3               MX5
İtalya           €   30.000,00     €   27.700,00
İspanya        €   30.330,00     €   28.350,00
Fransa         €   31.000,00     €   30.300,00
İngiltere       £   25.355,00     £   23.105,00
Belçika         €   27.690,00     €   25.990,00

 

Teşekkürler bilgilendirme için.. Diğer konuyu sanırım 7-8.sayfadan sonra takibi bırakmıştım..Çünkü bir süre sonra aynı şeyleri tekrarlamaya başlamıştık.Maşallah 15 sayfaya da gelmiştik ki, Fatih'in bu yeni konuyu açması iyi oldu. :)

Benim ama yine mantığıma oturmuyor..Yani Mx-5 tamamen özel bir otomobil. Hitap eden kullanıcı sayısı sınırlı. Üstü açılan, arkadan itişli 2 kişilik roadster spor bir otomobil. Yani bunlar düşünüldüğünde normal binek bir otomobilden pahalı olmasını ben normal karşılıyorum.

Ama bizdeki fiyatlandırmayı, Avrupa ile karşılaştırdığınızda evet durum tuhaf kaçıyor.

Burada sorun bence Mx-5'in fiyatında değil, Cx-3'ün fiyatlandırmasında !

Yani Cx-3'ün fiyatı Mx-5'den ucuz olmalı. :D

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, İlhan :

Teşekkürler bilgilendirme için.. Diğer konuyu sanırım 7-8.sayfadan sonra takibi bırakmıştım..Çünkü bir süre sonra aynı şeyleri tekrarlamaya başlamıştık.Maşallah 15 sayfaya da gelmiştik ki, Fatih'in bu yeni konuyu açması iyi oldu. :)

Benim ama yine mantığıma oturmuyor..Yani Mx-5 tamamen özel bir otomobil. Hitap eden kullanıcı sayısı sınırlı. Üstü açılan, arkadan itişli 2 kişilik roadster spor bir otomobil. Yani bunlar düşünüldüğünde normal binek bir otomobilden pahalı olmasını ben normal karşılıyorum.

Ama bizdeki fiyatlandırmayı, Avrupa ile karşılaştırdığınızda evet durum tuhaf kaçıyor.

Burada sorun bence Mx-5'in fiyatında değil, Cx-3'ün fiyatlandırmasında !

Yani Cx-3'ün fiyatı Mx-5'den ucuz olmalı. :D

 

 

Zaten biz de farklı beklentide değiliz ki, kimse MX5'in aynı motora sahip Mazda 3'ten ucuz olmasını beklemiyordur sanırım. 4x4, dizel, otomatik vitesli ve ağzına kadar dolu bir SUV'dan bahsediyoruz burada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, İlhan :

Teşekkürler bilgilendirme için.. Diğer konuyu sanırım 7-8.sayfadan sonra takibi bırakmıştım..Çünkü bir süre sonra aynı şeyleri tekrarlamaya başlamıştık.Maşallah 15 sayfaya da gelmiştik ki, Fatih'in bu yeni konuyu açması iyi oldu. :)

Benim ama yine mantığıma oturmuyor..Yani Mx-5 tamamen özel bir otomobil. Hitap eden kullanıcı sayısı sınırlı. . Yani bunlar düşünüldüğünde normal binek bir otomobilden pahalı olmasını ben normal karşılıyorum.

Ama bizdeki fiyatlandırmayı, Avrupa ile karşılaştırdığınızda evet durum tuhaf kaçıyor.

Burada sorun bence Mx-5'in fiyatında değil, Cx-3'ün fiyatlandırmasında !

Yani Cx-3'ün fiyatı Mx-5'den ucuz olmalı. :D

 

 

yapma ilhan abı,ingilterede italyada bu araba Üstü açılan, arkadan itişli 2 kişilik roadster spor bir otomobil değilmi??,,heryerde cx3 ten ucuzken bizde cx3ten pahalı olması açıklanamaz kaldıki hiçbiryerde benzınlı motor bızdekı kadar değersiz değildir,,yada dizel bizdekı kadar değerli değildir..

baz cx3 82bin liste fiyatı varken

benzınlı ve aynı vergi dilimindeki mx5in baz donanımı 75ten yukarı olması mantık hatası olur,,

 suan inanın düşünüyorum ama fazla olursa asla almam düşünmem bile,,mazda sevgim nefrete döner resmen,

tamam aracı beğendık markayı sevdikte,sevdik diyede kendımızı s....... alemı yok,,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baz modelleri karşılaştırdığımızda durum pek öylemiş gibi görünmüyor.

1. Almanya Mazda CX-3 baz modeli 1.5 benzinli 17.990 € , Mazda MX-5 1.5 benzinli 22.990€ ( http://www.mazda.de/ )

2. İngiltere Mazda CX-3 baz modeli 17.595 Sterlin, Mazda MX-5 18.495 Sterlin ( http://www.mazda.co.uk/ )

3. İspanya Mazda CX-3 baz modeli 20.345 € , Mazda MX-5 25.000€ ( http://www.mazda.es/ )

4. İtalya Mazda CX-3 baz modeli 18.800 € , Mazda MX-5 25.300€ ( http://www.mazda.it/ )

Ek olarak CX-3'ün AWD-Dizel-Otomatik seçeneğini sadece arkadan itiş,manuel vites ve benzinli teklif edilen bir aracın fiyatı ile karşılaştırmak garip. Elma-Armut karşılaştırması olur. Karşılaştırılacaksa baz fiyatları karşılaştırın ki çoğu ülkede Mazda CX-3 baz paket 2WD-120 PS benzinli motor, MX-5 e yakın bir konfigürasyon oluyor.

Web sitesi adreslerini özellikle koydum, arzu eden gibip bakabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir güncelleme gerek sanırım ben de baktım ve Burak Bey in dedigi gibi cogu ülkede MX-5 daha pahalı. İtalya fiyatı önceden daha ucuzdu mx-5 simdi daha pahalı mesela. Zam yapılmıs olmalı genel mx-5 fiyatlarında. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Burak :

Baz modelleri karşılaştırdığımızda durum pek öylemiş gibi görünmüyor.

1. Almanya Mazda CX-3 baz modeli 1.5 benzinli 17.990 € , Mazda MX-5 1.5 benzinli 22.990€ ( http://www.mazda.de/ )

2. İngiltere Mazda CX-3 baz modeli 17.595 Sterlin, Mazda MX-5 18.495 Sterlin ( http://www.mazda.co.uk/ )

3. İspanya Mazda CX-3 baz modeli 20.345 € , Mazda MX-5 25.000€ ( http://www.mazda.es/ )

4. İtalya Mazda CX-3 baz modeli 18.800 € , Mazda MX-5 25.300€ ( http://www.mazda.it/ )

Ek olarak CX-3'ün AWD-Dizel-Otomatik seçeneğini sadece arkadan itiş,manuel vites ve benzinli teklif edilen bir aracın fiyatı ile karşılaştırmak garip. Elma-Armut karşılaştırması olur. Karşılaştırılacaksa baz fiyatları karşılaştırın ki çoğu ülkede Mazda CX-3 baz paket 2WD-120 PS benzinli motor, MX-5 e yakın bir konfigürasyon oluyor.

Web sitesi adreslerini özellikle koydum, arzu eden gibip bakabilir.

Bir yanlış anlaşılma var ve buradaki hesabınız hatalı, dikkat ederseniz yukarıdaki mesajımda da karşılaştırdığım versiyonları yazmıştım, diğer konuya da aynı cevabı yazdım, buraya da kopyalama ihtiyacı duydum. 

Ben fiyat mukayesesini en dolu versiyonlar üzerinden yaptım. Aşağıda da bu hesap var, tüm ülkelerdeki, bizdeki en dolu CX3'e, yani 1.5D 4x4 AT Power Sense modeline tekabül eden (her ülkede Power vb. diye adlandırılmamış) CX3 ile 1.5 motorlu en üst donanımlı MX5 fiyatları oranının ortalamasını aldım, buradaki en dolu CX3 fiyatı ile de oranlayarak aşağıdaki fiyata ulaştım. Mutlaka bazı farklar olacaktır ama olabildiğince en yakın donanımları seçmeye özen gösterdim.

                  CX3 1.5D AT 4WD PS    MX5 1.5 Ful           Oran
İtalya                 € 30.000,00            € 27.700,00           1,08
İspanya              € 30.330,00            € 28.350,00           1,07
Fransa                € 31.000,00           € 30.300,00           1,02
İngiltere              £25.355,00            £23.105,00            1,10
Belçika                € 27.690,00           € 25.990,00           1,07
Türkiye               104.300,00 TL        97.681,72 TL         1,07
 

Baz versiyondan yola çıkacağız derseniz de az evvel birkaç ülkedeki fiyatlara bakarak aynı hesabı yaptım. O da aşağıdaki gibi, tabi ki bizdeki baz donanıma denk gelen CX3, yani 1.5D seçildi.

                 CX3 1.5D Baz        MX5 1.5 Baz         Oran
Almanya     € 19.900,00          € 21.490,00          0,93
İspanya      € 22.425,00          € 25.550,00          0,88
İtalya         € 22.420,00          € 25.300,00          0,89
Türkiye         82.200,00 TL      91.677,33 TL        0,90

Özetle, "yeni geldi", "spor araç", "üstü açık", "özel bir araç bu", "bu arabaya binen parayı versin", "ödül de aldı", "bak arkadan itişli", "tam da yaz geldi" vs. vs. diyerek abartıp, baz donanımı max. 95.000, dolusunu da 105.000 TL gibi bir fiyata satmalılar, o bile çok ama hadi neyse diyelim. Kaldı ki ilk bayiye gittiğim ve kapora verdiğim tarihte -ki Ekim 2015 bu tarih- en donanımlı versiyon için telaffuz edilen rakam 100-105 bin arası idi. 

Döviz kuru denecekse, EUR kuru -çok şükür TCMB arşivi internette- o günden bugüne artmadığı gibi 3,35'ten 3,19'a düşmüş.

Benim reel beklentim en fazla 100 bin TL'ye Bose, deri koltuk vb. içeren bir model alabilmek ki yukarıdaki hesaptan da görüleceği üzere mantıksız olmadığı aşikar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hala elma ile armutu karşılaştırıyorsunuz. Yurtdışında benzinli hatta aynı motorlu seçenekler varken Mazda CX-3'ü özellikle Dizel yani daha pahalı olan seçenekten seçip maksat oranı azaltmak gibi geliyor bana

Doğru olan en alt seviyeden aynı motor ve şanzıman seçeneği ile karşılaştırmaktır. O da Almanya için 17.990 -> 22.990 yani 5000€ fark o da %27.79 eder.

Türkiye fiyatı ( ki dizel olduğu için biraz pahalı olacağı düşünülürse yine doğru bir karşılaştırma olmaz ) 82.200 -> 105.000 eder . Bu da @fotifoti nin verdiği rakama yakındır.

Araç ucuzdur demiyorum, elbette şu anda araçların hepsinin fiyatı yüksek ama kurulan mantık yanlış diyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hala elma ile armutu karşılaştırıyorsunuz. Yurtdışında benzinli hatta aynı motorlu seçenekler varken Mazda CX-3'ü özellikle Dizel yani daha pahalı olan seçenekten seçip maksat oranı azaltmak gibi geliyor bana

Doğru olan en alt seviyeden aynı motor ve şanzıman seçeneği ile karşılaştırmaktır. O da Almanya için 17.990 -> 22.990 yani 5000€ fark o da %27.79 eder.

Türkiye fiyatı ( ki dizel olduğu için biraz pahalı olacağı düşünülürse yine doğru bir karşılaştırma olmaz ) 82.200 -> 105.000 eder . Bu da @fotifoti nin verdiği rakama yakındır.

Araç ucuzdur demiyorum, elbette şu anda araçların hepsinin fiyatı yüksek ama kurulan mantık yanlış diyorum.

Zaten elimizde elma ve armut var, bunlar arasında bir oran çıkarmaya çalışıyorum. Aynı motor ve şanzıman da olsa elma ve armut, hem burada hiç olmayan bir modelden niye yola çıkalım ki elimizde satılan varken. Zaten baktığınız baz modellerin bazıları 1.5 bile değil, 2.0 benzinli.

Basit bir orantı hesabı bu, anlaşılamayacak bir noktası da yok, gayet açık yazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Foti derse doğru der.

Hayırlısı olsun. @fotifoti AT Yok, bu kesin değil mi?

Otomatik yok abi . 2.0 gelmiş ama

Fiyat konusunda dalgalanma olması normal arkadaşlar. Yeni model giriyor, gümrük farkı var, kur farkı var, giriş fiyatını düşük tuttuğunda ertesi gün Zam yerine belli bir amortisman payı bırakılmış olabilir. Giriş fiyatından sonra fiyatları aşağı çekmeleri de mümkün değil. Kur çıkarsa öterler. Dizel 3'ün giriş fiyatı aynı şekil olabilir mesela o konuda henüz bilgim yok ama Avrupa fiyatıyla fark olabilir . Neticede Mazda Türkiye Avrupa'ya bağlı, her konuda fevri davranmasını da emir almasını da bekleyemeyiz. Mutlaka orta yoldan gidiliyordur. Fiyatlar yazdığım gibi gelecek muhtemelen, beklentilerin üzerinde olmasına üzüldüm ama ülkede ne ucuz kaldı ki mx5 ucuz olsun :( golf olmuş 100 küsür. opsiyon eklesen 110'u geçiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, fotifoti :

Otomatik yok abi . 2.0 gelmiş ama

Fiyat konusunda dalgalanma olması normal arkadaşlar. Yeni model giriyor, gümrük farkı var, kur farkı var, giriş fiyatını düşük tuttuğunda ertesi gün Zam yerine belli bir amortisman payı bırakılmış olabilir. Giriş fiyatından sonra fiyatları aşağı çekmeleri de mümkün değil. Kur çıkarsa öterler. Dizel 3'ün giriş fiyatı aynı şekil olabilir mesela o konuda henüz bilgim yok ama Avrupa fiyatıyla fark olabilir . Neticede Mazda Türkiye Avrupa'ya bağlı, her konuda fevri davranmasını da emir almasını da bekleyemeyiz. Mutlaka orta yoldan gidiliyordur. Fiyatlar yazdığım gibi gelecek muhtemelen, beklentilerin üzerinde olmasına üzüldüm ama ülkede ne ucuz kaldı ki mx5 ucuz olsun :( golf olmuş 100 küsür. opsiyon eklesen 110'u geçiyor.

Golf dediniz madem, bu araba Golf'ten de pahalı değil ki. Bizde liste fiyatı 94.700 TL olan Golf (1.4 ACT DSG Highline, 100 bin dediniz diye bunu seçtim), Almanya'da 28.175 EUR. Mx5'in Almanya'da 23.000 EUR altında bir fiyata satıldığını da biliyoruz, yine orantı kuracağım, baz MX5'in olması gereken baz fiyatı 80 bin TL'nin altında kalacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Golf dediniz madem, bu araba Golf'ten de pahalı değil ki. Bizde liste fiyatı 94.700 TL olan Golf (100 bin dediniz diye bunu seçtim), Almanya'da 28.175 EUR. Mx5'in Almanya'da 23000 EUR altında bir fiyata satıldığını da biliyoruz, yine orantı kuracağım, baz MX5'in olması gereken baz fiyatı 80 bin TL'nin altında kalacak.

meseleyi anlatamadım :) bizdeki fiyatlar avrupa ile aynı olmayabilir diyorum. Orada ucuz olan burada pahalı, burada pahalı olan orada ucuz olabilir. Buna farklı etkenler sebep olabilir. Mesela bizde iPhone fiyatlarına bakın dünyada en pahalı fiyatlardan. Apple getirip satıyor ama modele göre neredeyse 1000₺ fark oluyor.

Golf benim nazarımda dandik bir araçtır :) o bile 100bin ₺ olmuş her şey pahalı demek istedim. Avrupa fiyatı ile kıyas icin değildi .

Golf 1.6 TDI BMT 110 PS DSG

Allstar

100.300,00 TL + metalik renk + opsiyon

"Avrupa Birliği'nden ithal ediliyorsa vergi hesaplaması aşağıdaki gibi yapılır, Avrupa Birliği dışından ithal edilecek araçlarda ayrıca % 10 da gümrük vergisi uygulanmaktadır."

https://www.gumrukleme.com.tr/sektorel-bilgiler/arac-ithalati/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, fotifoti :

meseleyi anlatamadım :) bizdeki fiyatlar avrupa ile aynı olmayabilir diyorum. Orada ucuz olan burada pahalı, burada pahalı olan orada ucuz olabilir. Buna farklı etkenler sebep olabilir. Mesela bizde iPhone fiyatlarına bakın dünyada en pahalı fiyatlardan. Apple getirip satıyor ama modele göre neredeyse 1000₺ fark oluyor.

Golf benim nazarımda dandik bir araçtır :) o bile 100bin ₺ olmuş her şey pahalı demek istedim. Avrupa fiyatı ile kıyas icin değildi .

Golf 1.6 TDI BMT 110 PS DSG

Allstar

100.300,00 TL + metalik renk + opsiyon

"Avrupa Birliği'nden ithal ediliyorsa vergi hesaplaması aşağıdaki gibi yapılır, Avrupa Birliği dışından ithal edilecek araçlarda ayrıca % 10 da gümrük vergisi uygulanmaktadır."

https://www.gumrukleme.com.tr/sektorel-bilgiler/arac-ithalati/

Ben anlatamıyorum, dikkat ederseniz ben Avrupa'daki fiyat ile kıyaslamıyorum hiç bir zaman. Muadil ürünlerin arasındaki orandan yola çıkıyorum. Oradaki oranla buradaki oran aynı olmalı diyorum. Örneğin iPhone pahalı da Galaxy S7 ucuz mu burada, hayır değil, yine yurt dışındakine benzer bir bağıntı var fiyatları arasında. Anlatmak istediğim bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...