Jump to content

2. Nesil Dizel Mazda 3 Turbo Ömrü


Mazda41
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Turbo ve enjektörler genellikle kullanım tarzı ve yakıt kalitesine bağlı bir ömre sahipler. 100ün üstüne çıkıp 150 bin km civarlarına yaklaşan kmler benim kıllanmam için yeterli. Genel gözlemim 1.4 1.6 civarı dizellerin ömürlerinin 2.0 lara göre daha az olduğu yönünde. Motorun tam yükte kullanımının daha az olmasıyla alakalı sanırım bu durum. Bir de 2.0 dizellerde otomatik kullanımı fazla tabi, otomatik vites ne kadar sportif olursa olsun insanoğlu kadar insafsız olamıyor :D

Ancak doğruya doğru, hiç araştırmadım bizdeki motorların ve mevzubahis parçaların ömrünü, Ford-Psa tayfasının takıldığı forumlara (focusclubtr) falan bakmak lazım. Ama 150bin km de turboyu elimize alsak da 1000-1500 lirayı geçmez masraf, açıkcası o kadar mesafede ettiğim kara bakar, umursamam o rakamı da. Yanılmıyorsam orjinal marka Garret, fiyat 1100 lira civarı http://www.yedekparcaford.com/?urun-13570-focus-turbosarj-1-6-tdci-90ps-115ps-2011-2016-garret

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Turbo ve enjektör. Mekanik ömür sınırı belirli değildir. Kullanım stili bakım dış etkenler direk ömrü belirler. Örneğin Dci motorlar. 100.k oldumu millet öcü gözüyle bakar. Oysaki standard kullanım ve bakım ile ( bizde sınır 450.k ) hiç arıza yapmaz ve araçlar öyle satılır. Psa grubunda volvo 90 ps motorlar turbo bozmaz iken aynı motor ford'da turbo bozabiliyor. Ford kullanıcısı daha sportif sürüş yaparken volvo sürücüsü daha soft kullanıyor. İstisna olabilir.


  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Turbo'nun belirlenmiş bir ömrü yok, arıza verene kadar kullanmaya devam edersiniz. Ne zaman arıza vereceği de büyük oranda kullanım tarzı ile alakalı. Ancak 100bin km turbo arızası için, en azından değişim gerektirecek bir arıza için çok erken. (balansa girerek tamir edilmesi durumu da var, eğer balans bozulduysa) Ben eski VAG grubu aracımda turbo klepesi bozulduğundan dolayı turboyu tamamen değiştirmek zorunda kaldım 80bin'de. Yetkili serviste değişim için istedikleri miktar 6bin lira civarı, ancak çıkma parçayı 1800 liraya taktırmıştım. Bu kadar pahalı bir parçanın bu kadar erken bozulması kabul edilebilir bir durum değil bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...
Sunday, April 10, 2016 at 18:50, Mazda41 :

Arkadaslar dizel Mazda 3 lerin turbo omru kac kilometre degisiyor yoksa ariza cikarinca mi degisiyor

Aracınız 2012 dizel mi acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Mazda41 :

Evet abicim

Memnunusun aracından.bende yeni aldım.senin sayende aracta turbo olduğunu öğrendim. :) ben yok diye biliyordum. Aslında benim hikaye biraz karışık aracı bir arakdaşım aldı adıma daha goremediya o yüzden buralardan hasret giderip bilgi edinmeye çalışıyorum.Turbo olması çok sevindirdi açıkçası. :):)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haliyle gencligin verdigi atesle ayagimi gazdan cekmiyorum performans olarak beni asiri tatmin ediyor.

Basmasamda uzun yolda 4.5 litre civari yakiti var yol tutusu gercekten ust seviyede lastik continental tavsiye ederim ben suan onu kullaniyorum 

Bakimlarini biraz tuzlu buluyorum en son 550 tl tuttu 80k bakimi

Donanim olarak c sınıfı ve 2012 bir otomobil için cok iyi

Tek eksigi navigasyonlu teypti onuda aldigim zaman taktirmistim geri gorus kamerasıda dahil park ederken buyuk kolaylik sagliyor

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 senedir Clio3 dizel kullanıyorum. Bu işin detaylarını çok bilmeden almıştım. Sonra bazı arkadaşlar turboya dikkat çektiler, ömrü, "çuflaması" vs. tehlikeler için. Bu uyarılara çok aldırmadım çünkü aracı aldığım ilk günden beridir, soğuk çalıştırmada beklerim bir süre yağlanma ve ilk ciddi soğuk sebebiyle. Hele ki Konya gibi yerdeyseniz ve dışarısı -10 falansa. Kısa ya da uzun bir gezinti (ya da şehirlerarası seyahat) sonrası park ettiğimde de bir süre beklerim, öyle stop ederim.

Bu kullanımla 10 senedir en ufak bir problem olmadı araçta. Bir emare de yok. 3-5 sene önce, İstanbul'da bir sarı bir Clio taksiye bindim. Adama sordum turboyu. Yaklaşık 300bin kilometredeymiş ve turbo bir kez uçmuş Fakat kendi hatası olduğunu belirtti. Hatasının detaylarını hatırlamıyorum.

Yukarıda bahsedildiği gibi kullanıma göre turbonun ömrü belli oluyor sanırım. Genellikle F1 aracı kullanır gibi kullananlar turbodan uzun ömür beklememeli belki de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

turbodaki en sık görülen yabancı katı cisimin emme havası ile içeri girip pallere çarparak kırması. hatalı takılmış bir hava filtresinden kopan lastik parçası mesela. veya emmenin bir şekilde filtresiz hava çekmesi gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Bugün iş çıkışı motor arıza ışığım yandı. Direk servise gittim. Bakımdan çıkalı bin km oldu daha. Kontrol ettiler ve turbocharger ile ilgili bir yazılım güncellemesi gerekli dediler. Yarın tekrar gidecegim. Bakalım ne olacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
30.12.2017 at 00:32, mesut2323 :

Bugün iş çıkışı motor arıza ışığım yandı. Direk servise gittim. Bakımdan çıkalı bin km oldu daha. Kontrol ettiler ve turbocharger ile ilgili bir yazılım güncellemesi gerekli dediler. Yarın tekrar gidecegim. Bakalım ne olacak. 

Araciniz neydi abi sizin sonuc ne oldu paylasabilir misiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mazda41 :

Araciniz neydi abi sizin sonuc ne oldu paylasabilir misiniz

3.nesil mazda3 dizel. Yazılım yüklediler ve birdaha yanmadı. Yazılım sonrası yaklaşık 2000 km oldu. Sorun yazılımdaymış. Bu arada  işlem ücretsiz yapıldı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.04.2016 at 17:50, Mazda41 :

Arkadaslar dizel Mazda 3 lerin turbo omru kac kilometre degisiyor yoksa ariza cikarinca mi degisiyor

Benim çok yoğun olduğum döneme denk gelmiş bu konu.

100 Bin ve katlarında değişiyor Yunus'çum. :D  :geyik:

 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mazda41
Turbo düzenli yağ bakımı, hava filtresi temizliği, soğuk çalışma ve araç stop ederken dikkat edildiği taktirde çok uzun süre sorun çıkarmadan görevini sürdürür. Şu kadar kmde ömrü biter, filtre gibi şu kadar kmde bir değişir diye bir sınırlama söz konusu değil. Kullanıma göre 30K kmde de 200K kmde de revizyon isteyebilir. Direk değişimden ziyade revizyon daha yaygın tercih edilir genelde. İşini iyi yapan, hassas aletleri olan bir turbocu yenisini arattırmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, Çağlar Bayur :

start stoplu larda dikkatli stop etme nasıl olacak?

Abi mesela benim clionun makyajsiz kasasinda star stop var ama makyajla sikinti cikariyor diye kaldirmislar 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, Çağlar Bayur :

start stoplu larda dikkatli stop etme nasıl olacak?

Optimum dengeyi sağlayacak şekilde yazılmıştır onların yazılımı. Ecu gereken dikkati gösterecektir. 

Motor suyu belirli sıcaklığa ulaşmadan start stop devreye girmez.

Akü durumu kötüyse devreye girmez. 

Turbo belirli hızın üstüne çıktığında, misal 3000 devirden aniden düştüğünde hemen stop etmez.

Bunlar en bilinenleri ki kontrol ettiği bir çok parametre vardır. 

Mazda stopta 4 pistonu aynı hizaya getiriyor mesela starta hazırlık için. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...