Jump to content

Mazda 3 1.5 Skyactiv vs. Ford Focus EcoBoost 1.0


Sergio_01
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dün ışıklarda focus ecoboostla birlikte kalktık sonuna kadar abandım gaza filan ama geçti gitti Ecoboost 1.0 şaştım kaldım vallahi ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 dakika önce, sergio_01 :

Dün ışıklarda focus ecoboostla birlikte kalktık sonuna kadar abandım gaza filan ama geçti gitti Ecoboost 1.0 şaştım kaldım vallahi ...

O motorda hem turbo var hemde supercharger. 1.5 olması aldatmasın sizi yada 3 silindir. Tabi bu kadar aşırı besleme ile bakım idame masrafları ve ömrü ne kadardır bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Akıla hemen şu soru geliyor, evet alt devirlerde turbo ve tork fazlalığı ile Ecoboost avantajlı olabilir, peki işi daha uzatıp yüksek hıza doğru gittiğimizde hangisi daha avantajlı olur @zealot ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, sergio_01 :

D " deydi manuale alsaydım belki geçerdim....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mazda3 d ile gittiğinizde hantal bir araç gibi gözüküyor. Bunu test araçlarında istanbul parktada yaşadım ve f1 şanzuman ile güzel ritim tutuyor ve rakibinizi zorlarsınız. Birde şanzuman tipi 4,5,6 seri kullanıma uygun. Toyota auris 1.4 dizel otomatik kullandım geçen otobanda oda aynı d' de gitmiyor bu araç hissi veriyor ama f1 şanzumana alınca baya yürüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

alt devirlerde aşırı besleme sayesinde evet ecoboost güçlüdür.  (tork konusuna takılmayın. )

yarışırken hep üst devirlerde gideceğimiz için aşırı beslemenin, düşük devirdeki göz kamaştırıcı verilerin hiç bi avantajı kalmıyor.  çünkü 1500-2000 devri hiç görmeyecek bu arabalar. 
Net çıkış gücü önemli 
ecoboost +5hp güçlü motoruyla  ve manuel şanzımanla, hatta nispeten kısa şanzıman oranıyla şaşırtmamış ve geçmiştir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

1.0 focus'a da otomatik şanzıman seçeneği gelmiş. Fakat powershift değil yine demode bir tork konvertörlü ve üstüne üstlük 1.6 powershift focus seçeneğinden daha pahalı.  Mazda'nın da Ford'un da acilen tork konvertörlü şanzımanlarını daha verimli hale getirmeleri gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
09.06.2016 at 21:32, EgeG :

1.0 focus'a da otomatik şanzıman seçeneği gelmiş. Fakat powershift değil yine demode bir tork konvertörlü ve üstüne üstlük 1.6 powershift focus seçeneğinden daha pahalı.  Mazda'nın da Ford'un da acilen tork konvertörlü şanzımanlarını daha verimli hale getirmeleri gerekiyor.

bana gore mazdanın turbo kavramını artık uygulaması gerekıyor cok musterı kaybettı bu tork ve beygır gucu yuzunden zamanında otopark.com test yapmıstı yenı kasa ıle herseyı guzel motor yavas kalıyor dedı gozumle gordum fazla sayıda ınsan arabadan vazgectı 2011 mazda 3 sahıbıyım ufak tefek cıtır oynayayım dedım yakıtı cıktı 12 lıtreye yahu ben ferrari kullanmıyorum 2016 model audi a3  ısıklarda bır uzdu o gun bu gundur mazda zevkım kalmadı acıkcası . yenı motor teknolojısı dedıler noldu ne a3 ten ne az yakıyor nede daha guclu  fıyatlarıda yakın su anda . arkadas sen fıyatını premıum a cıkarıyorsan onun hakkını vereceksın arkalarda havalandırma yok otomatık park yok beygır gucu tork yok servısler benı uzuyor anadolu yakasında servıs servıs dolastıgımı bılırım soguttular arkadas sonunda mazdadan .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, alpulusoglu :

bana gore mazdanın turbo kavramını artık uygulaması gerekıyor cok musterı kaybettı bu tork ve beygır gucu yuzunden zamanında otopark.com test yapmıstı yenı kasa ıle herseyı guzel motor yavas kalıyor dedı gozumle gordum fazla sayıda ınsan arabadan vazgectı 2011 mazda 3 sahıbıyım ufak tefek cıtır oynayayım dedım yakıtı cıktı 12 lıtreye yahu ben ferrari kullanmıyorum 2016 model audi a3  ısıklarda bır uzdu o gun bu gundur mazda zevkım kalmadı acıkcası . yenı motor teknolojısı dedıler noldu ne a3 ten ne az yakıyor nede daha guclu  fıyatlarıda yakın su anda . arkadas sen fıyatını premıum a cıkarıyorsan onun hakkını vereceksın arkalarda havalandırma yok otomatık park yok beygır gucu tork yok servısler benı uzuyor anadolu yakasında servıs servıs dolastıgımı bılırım soguttular arkadas sonunda mazdadan .

Performans olarak bende tatmin olmuyorum ama düz vites skyactivlerde durum pek böyle değil. Yeteri kadar performans ile az tüketim sunabiliyor ama dediğiniz gibi aynı fiyata rakipleri motor olarak çok daha verimli.  Turbo teknolojisi artık eskisi gibi değil.  1.4 TSI ACT, 1.6 T-GDI, yeni nesil THP motorlar gibi motorlar daha verimli ve piyasadaki şanzımanlar da çok daha gelişmiş durumda. Fakat bu otomatik şanzıman oldukça, turbo motora geçilse bile verimlilikte sorun olur bence. mondeo ve insigniada gördük eski tip tork konvertörlülerin iyi motorlarda bile iyi sonuçlar veremediğini.  Bence önce şanzımana el atılması lazım :D Hatta direk peugeot, citroen ve volvo'nun kullandığı Aisin tork konvertörlü şanzımana geçilse fıstık gibi olur :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...