Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Seramik Kaplama Boya Koruma


Devrimm
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aynen bende dipart / plasti dip taraftariyim.

Sahsen curuk yada bozuk alanlari duzelttirip uzerine dipart uygulamasi yaptiricam.

Örnek tamponun kosesinden surttuler yada ne bilim park halinde kapinizi siyirip gitmisler.

Normalde naparsiniz ya boyacinin yolunu tutarsiniz ki zimpara astar boya derken küçücük bir alani yapmaniz gerekirken bölgesel boya yaptırısiniz. Alan buyudugu icin masraf yükselir renk tuttumu tutmadimi sendromu baslar falan filan.

Dipart gibi uygulamalarda sadece kucuk bir alani kendi.solusyonu ile siler / temizlersiniz sonra sprey halindeki boyaniz ile kendiniz 20 30 dak sonunda yapmis olursunuz. Masraf ise sprey parasi yani 30 40 tl gibi biseydi sanırım son baktığım da. Renk tutmama sansi yok. Ton farkı bile olmaz.

Begenmedin kendin sök baska renge boya

Bence arastirin videoları ni izleyin.

Cok tanıdık sifir araclarini dipart yapti.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.07.2016 at 13:20, Anarchist :

bana çok mantıklı gelmedi. 1500 tl'ye git cins bir renge plasti dip kaplat keyfini sür. 3-4 yıl sonra söktür boyan cam gibi. beğendiğin bir renge bir daha kaplat. eşek gibide kullan boyayı. şimdi 2000 tl verip bunu yaptırıcan, sonra yok şampuandı yıkamaydı bilmemne kölesi ol. güzel fakat, değmez bence...

hocam bana gorede sacma cunku en ufak tas sıcraması ısterse gtechnıq kullanılmış olsun tırt gıttı boya ben jantlarımın cızılmesını plastı dıp ıle kurtarmıs adamım seramık bu fıyatlara sacmalık evet parlaklık kazandırıyor kabul ama 500 lıraya yapılan degıl 2 mılyar asagısı tamamen yalan dolan kurtarmaz zaten neyse yaptıran arabasını 1 sene parlak gormek ıstıyorum derse kendı bılır :)

10.07.2016 at 16:58, Rhapsody :

Aynen bende dipart / plasti dip taraftariyim.

Sahsen curuk yada bozuk alanlari duzelttirip uzerine dipart uygulamasi yaptiricam.

Örnek tamponun kosesinden surttuler yada ne bilim park halinde kapinizi siyirip gitmisler.

Normalde naparsiniz ya boyacinin yolunu tutarsiniz ki zimpara astar boya derken küçücük bir alani yapmaniz gerekirken bölgesel boya yaptırısiniz. Alan buyudugu icin masraf yükselir renk tuttumu tutmadimi sendromu baslar falan filan.

Dipart gibi uygulamalarda sadece kucuk bir alani kendi.solusyonu ile siler / temizlersiniz sonra sprey halindeki boyaniz ile kendiniz 20 30 dak sonunda yapmis olursunuz. Masraf ise sprey parasi yani 30 40 tl gibi biseydi sanırım son baktığım da. Renk tutmama sansi yok. Ton farkı bile olmaz.

Begenmedin kendin sök baska renge boya

Bence arastirin videoları ni izleyin.

Cok tanıdık sifir araclarini dipart yapti.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hocam jantlarımı ben kendım plastı dıp yaptım 2 kutu kullandım maalıyetı 60 lıra gıbı bırsey olmustu yanlız araba boyanma konusu oyle elıme alayım ıkı fısfıs ıle olabılecek bır durum degıl yanı onu yerı olan bır yerde boya makınesı tarzı yapan yerlerle konusmak lazım kı keza ıstanbulda fıyatlar bı kac mılyar asagısına yok buna bı cozum bulmak lazım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.07.2016 at 23:19, Rhapsody :

http://www.tolgaototasarim.com
Bircok kisinin tavsiye ettigi bir yer banada 2500 demislerdi sanırım 1 sene oldu. Baska yerlerde de vardir illaki iş oraya gelince detayli arastiricam

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

İlgili yere ait şöyle bir uygulama videosu mevcut.

 

Buda online alışveriş sitesi

 

http://www.dipartstore.com/dipart-spreyler-kat1.html

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

@fmvurgun forumda mevcut konudan devam edebiliriz. Diğer açmış olduğunuz konuyu sadece 3.Nesil Dizel Mazda 3 Yazılım şeklinde değiştiriyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 ay önce sıfır aldığım aracıma seramik kaplama yaptırmayı düşünüyorum. Yetkili serviste williams marka seramik kaplama yaptıracağım. Bu markada tecrübesi olan arkadaşlar var mı? Seramikten sonra sadece kaput üstüne şeffaf folyo kaplama yapılırsa nasıl olur?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, A_Geyik :

5 ay önce sıfır aldığım aracıma seramik kaplama yaptırmayı düşünüyorum. Yetkili serviste williams marka seramik kaplama yaptıracağım. Bu markada tecrübesi olan arkadaşlar var mı? Seramikten sonra sadece kaput üstüne şeffaf folyo kaplama yapılırsa nasıl olur?

Bu ve benzer uygulamaları servislerde yaptırma taraftarı değilim. Çünkü servislerin esas işi bu değil. Bu durum teksil giyim mağazasından ayakkabı almak, kebapçıda pide yemek gibi bir şey.

Fiyat olarak ne verdiler?

Şeffaf folyoyu kesinlikle tavsiye ederim. Çok uzun süreli kullandım, ömrünü tamamladığında söktürdüm. Çok ama çok faydasını gördüm. Kaplatacaksanız kaputu komple kaplatın derim. Folyoda da kullanılacak malzeme ve işçilik çok önemli. Aksi taktirde sararma, solma, kabarmalar, deformeler olabilir. Ve hatta sökme esnasında boyaya bile zarar verebilir. O yüzden malzeme ve işçilik kalitesi konusunda güvenilen tavsiye edilen yerleri tercih etmenizi öneririm.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, 

Bugün 2010 Impressive sedan benzinli manuel aracımı sattım ve yarın Muğla Gören'den 2017 Mazda 3 Power Kırmızı Benzinli aracımı teslim alamaya gideceğim. Birkaç noktada tecrübeli arkadaşların tavsiyesine ihtiyacım var. 

1- Öncelikle kırmızı malum çizik vb açısından hassas bir renk. Seramik kaplama ya da boya koruma yaptırmalı mıyım sizce? 

2- Alt koruma ya da yalıtım yaptıran var mı? gerekli mi? 

3-Motorun rodaj süreci için özel bir husus var mı? 

4-Beyaz deri opsiyonu için koruma, konfor ya da kullanım yönünden tavsiyeniz var mı? 

Teşekkürler 

 

msuleme tarafından düzenlendi
Yazım hatası
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, msuleme :

Merhaba, 

Bugün 2010 Impressive sedan benzinli manuel aracımı sattım ve yarın Muğla Gören'den 2017 Mazda 3 Power Kırmızı Benzinli aracımı teslim alamaya gideceğim. Birkaç noktada tecrübeli arkadaşların tavsiyesine ihtiyacım var. 

1- Öncelikle kırmızı malum çizik vb açısından hassas bir renk. Seramik kaplama ya da boya koruma yaptırmalı mıyım sizce? 

2- Alt koruma ya da yalıtım yaptıran var mı? gerekli mi? 

3-Motorun rodaj süreci için özel bir husus var mı? 

4-Beyaz deri opsiyonu için koruma, konfor ya da kullanım yönünden tavsiyeniz var mı? 

Teşekkürler 

 

Merhaba Muzaffer, öncelikle aracın şimdiden hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanman dileği ile.  :nazar:  :dua: 

1- Yeni araç alacak olsam kesinlikle seramik koruma yaptırırım. Forumda seramik koruma ile ilgili konularımız mevcut. O başlık altında tüm detayları yazmışımdır. Günümüzde merdiven altı oto yıkama işlemi yapan yerler bile seramik koruma yapıyorlar. Bildiğiniz güvendiğiniz tavsiye edilen, kurumsal yerleri tercih etmenizi öneririm.

2- Taşlı, topraklı, çamurlu, mıcırlı yollara girecek misiniz? Şahsen ben çok gerekli görmüyorum asfalt aracı olarak düşündüğüm için. Ses konforu için daha çok aracın içinden tabana ve kapılara izolasyon yaptıranlar var.

3- Yeni nesil araçlarda rodaj olayları pek eski araçlar gibi değil. Ama her ne olursa olsun, ilk Bin km bence önemlidir. Netice kul yapısı makine, metalden oluşan nesne.. Bu süreçte dikkatli kontrollü olmakta fayda vardır.

4- Deri koruma ürünleri var, kendiniz de uygulayabilirsiniz. (Sonax -  Meguiars  - Vs tarzda ürünleri gönül rahatlığı ile kullanabilirsin.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim İlhan Bey güzel dilekleriniz için. 

Seramik Kaplama için MuğlaGören güzel bir teklif verdi oraya yaptırıyorum, aracı yarın teslim alacağımdan yetişeceğini söylediler. Umarım beklediğim gibi olur sonuç. 

Dediğiniz gibi alt koruma kullanım şartlarına bağlı. Bunu uzun dönemde değerlendireceğim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim hayırlı uğurlu olsun aracın. Allah kazadan beladan korusun...Güzel günlerde güzel anılar biriktirmen dileklerimle...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkürler kardeşim. Süreçte senin çok özel katkın oldu alım deneyiminle, o nedenle ayrıca teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, msuleme :

Teşekkür ederim İlhan Bey güzel dilekleriniz için. 

Seramik Kaplama için MuğlaGören güzel bir teklif verdi oraya yaptırıyorum, aracı yarın teslim alacağımdan yetişeceğini söylediler. Umarım beklediğim gibi olur sonuç. 

Dediğiniz gibi alt koruma kullanım şartlarına bağlı. Bunu uzun dönemde değerlendireceğim. 

Seramik olayinin kurlesmesi normalde 2 gun civarinda tamamlanir. Buyuk ihtimal boya koruma yapmislardir sizin araciniza. Para verirken yuksek meblalar isterlerse odemeyin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, msuleme :

Teşekkür ederim İlhan Bey güzel dilekleriniz için. 

Seramik Kaplama için MuğlaGören güzel bir teklif verdi oraya yaptırıyorum, aracı yarın teslim alacağımdan yetişeceğini söylediler. Umarım beklediğim gibi olur sonuç. 

Dediğiniz gibi alt koruma kullanım şartlarına bağlı. Bunu uzun dönemde değerlendireceğim. 

Kaput korumayı ama kesinlikle düşünün derim. Bizim araçların kaputlar çok uzun, ve sportif tasarımdan dolayı çok taş alıyor. Çok faydasını görürsünüz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, alpulusoglu :

Seramik olayinin kurlesmesi normalde 2 gun civarinda tamamlanir. Buyuk ihtimal boya koruma yapmislardir sizin araciniza. Para verirken yuksek meblalar isterlerse odemeyin.

Mazda Gören Okan Bey ile görüştüm konuyu. Sıfır araçlarda işlem sonrası 24 saat kürlenme süresinin yeterli olduğunu söyledi, ayrıca Infrared ısıtıcılarla kürlenmeye destek olduklarını söyledi, hatta aracı 1 gün geç alabilirim dedim ama fark olmayacağını söyledi.

16 dakika önce, İlhan :

Kaput korumayı ama kesinlikle düşünün derim. Bizim araçların kaputlar çok uzun, ve sportif tasarımdan dolayı çok taş alıyor. Çok faydasını görürsünüz..

Kesinlikle haklısınız İlhan Bey, yaptıracağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. 5 ay önce sıfır aldığım kırmızı renk aracımda çizik gibi şeyler oluşmadı. Kapalı garajda duruyor genelde. Yıkatırken de fırça, sünger gibi şeyler kullandırtmıyorum ama bence yıkamacılar aracı kurularken kullandıkları bezler çok hafif kılcal çizikler bırakabiliyor. Son yıkattığımda güneşte çok dikkatli baktığımda gördüm. Bu sebeple ben de yakın zamanda seramik kaplama düşünüyorum.

Bayi de yaptıracağım. Williams marka. Bu marka genelde bayi ya da servislerde istasyon açmış. 5 Yıl sertifikalı garanti veriyorlarmış. ( 5 yıl çok gibi, bilemiyorum.) Araç 3 günde teslim edilecekmiş. kuruma süresi uzunmuş. (2 gün) Öncesinde detaylı yıkama, kil, hare ve demir tozu temizliği yapılıyormuş. Teslim aldıktan sonra da 10 gün yıkatmamak gerekiyormuş. Sonax'la görüştüğümde "24 saatte teslim ediyoruz." dediler.

Seramik kaplama üzerine şeffaf kaput folyo kaplamayı ben de düşündüm. Araştırmalarım sonucu şimdilik vazgeçtim. Taş çarpmalarından vs. iyi koruyormuş ama en iyi marka ve en iyi ellerde yapılsa bile bir süre sonra renk solması, renk farkı, bazı yerlerden atma sorunu olabiliyormuş. (Kullananların yalancısıyım.) "Seramik varsa folyoya gerek yok, folyo varsa seramiğe gerek yok." diyorlar.

Rodaj eski araçlar gibi olmasa da ben yine de ilk bin km'de 3 bin deviri geçmeden kullandım. Sonrasında 4-5 bin devirlere çıktım, yüksek devirde uzun süre tutmadım, deviri sürekli değişken olarak kullandım. Sabit hızlarda ve devirde kalmamaya çalıştım. Aracı çok zorlamadım. Aracın ivmelenmesi şu an iyi durumda, yokuşlarda bayılmayı bırakın spor modda değilken bile yokuş tırmanması çok iyi. Şimdi araç 2500 km'de, ilk bakıma sokmayı düşünüyorum, ilk yağ olduğundan (Motor parçaları yeni olduğundan yağda demir tozu, pislik vs. birikmiş olabilir.) kısa sürede yağ değişiminin motor ömrü açısından iyi olacağını düşünüyorum.

Benim aracım da beyaz deri, şimdilik memnunum, deforme ya da leke yok. aracın sıfır kokusu hala üzerindeymiş. Ama ben de iyi bir marka olmak kaydıyla deri koruma ürünlerini düşünüyorum.  

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, A_Geyik :

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. 5 ay önce sıfır aldığım kırmızı renk aracımda çizik gibi şeyler oluşmadı. Kapalı garajda duruyor genelde. Yıkatırken de fırça, sünger gibi şeyler kullandırtmıyorum ama bence yıkamacılar aracı kurularken kullandıkları bezler çok hafif kılcal çizikler bırakabiliyor. Son yıkattığımda güneşte çok dikkatli baktığımda gördüm. Bu sebeple ben de yakın zamanda seramik kaplama düşünüyorum.

Dikkatli bakmamanızı öneririm yoksa ilerleyen dönemlerde sinirleriniz bozulabilir. :fiuw:

Çünkü tüm yeni otomobil kullanıcılarını bekleyen şeyler sizleri de bekliyor.

- Taş sekmesi

-  Park yerindeki sütmeler, kapı açarken çarpmaları

-  Sokakta çocukların verdiği zararlar

-  Kedilerin sörfü

-  İklim koşulları

- Vs..

5 saat önce, A_Geyik :

Bayi de yaptıracağım. Williams marka. Bu marka genelde bayi ya da servislerde istasyon açmış. 5 Yıl sertifikalı garanti veriyorlarmış. ( 5 yıl çok gibi, bilemiyorum.) Araç 3 günde teslim edilecekmiş. kuruma süresi uzunmuş. (2 gün) Öncesinde detaylı yıkama, kil, hare ve demir tozu temizliği yapılıyormuş. Teslim aldıktan sonra da 10 gün yıkatmamak gerekiyormuş. Sonax'la görüştüğümde "24 saatte teslim ediyoruz." dediler.

Ne fiyat verdiler acaba?

5 saat önce, A_Geyik :

Seramik kaplama üzerine şeffaf kaput folyo kaplamayı ben de düşündüm. Araştırmalarım sonucu şimdilik vazgeçtim. Taş çarpmalarından vs. iyi koruyormuş ama en iyi marka ve en iyi ellerde yapılsa bile bir süre sonra renk solması, renk farkı, bazı yerlerden atma sorunu olabiliyormuş. (Kullananların yalancısıyım.) "Seramik varsa folyoya gerek yok, folyo varsa seramiğe gerek yok." diyorlar.

Kaput üstü folyo kaplama zaten ömürlük bir ürün / uygulama değil. 40-50 derece dış sıcaklık + motor sıcaklığına maruz kalıyor folyo. Koyu renkli araçlarda ısı tavan yapıyor zaten araç kaportasında. Ben kaput koruma folyosunu tam 5 yıl kullandım, hiç bir bakım vs yaptırmadan.  Ömrünü tamamlamaya yakın 42 derece sıcakta, Antalya Olimpos yolunda, karşı yönden gelen bir aracın fırlattığı çakıl taşı ile yırtılmıştı. Kaputa en ufak zarar gelmemişti, ama taşın geldiği yer sıyrılmıştı folyoda. Direk kaporta gelmiş olsaydı, hem boya kalkardı hem de göçük oluşurdu kesinlikle.

Seramik varsa folyoya gerek yok / folyo varsa seramiğe gerek yok.. Her ikisi de yanlış, özellikle ikinci ifade.

Folyo varsa seramiğe gerek yok denilirken, aracın tüm yüzeyi eğer folyo ile kaplanacaksa evet seramik korumaya gerek yok. 

Araç seramik + kaput koruma filmi yapılacaksa da eğer tüm yüzeye seramik koruma yapılmalı. Kaputa folyo yapılacak, seramiğe gerek yok denmemeli. Aksi taktirde kaputla diğer yüzeyler arasında ton - parlaklık farklı olabilir.

Seramik korumanın ilk hitap ettiği ve %100 performans gösterdiği otomobiller, bayiden çıkan sıfır otomobillerdir. Kaporta yüzeyinde hiç bir çizik, göçük, hare, göçük, pütür vs olmadan yapılan seramik koruma uygulamaları en iyi performansı sunar kullanıcılara. O yüzden mümkün mertebe bu uygulamayı aracı kullanmadan, yahut kullanmaya başladıktan sonra kısa sürede yapmak gereklidir. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

Aşağıdaki youtube kanalından seramik kaplama ve araç yıkama temizliği boya koruma ürünlerinin tam olarak ne işe yaradıklarını ve neden gerekli oldukları gibi soruların cevaplarını bulabilirsiniz...

Ayrıca @A_Geyik 5 yıl koruma sağlayabilen hiçbir seramik kaplama yoktur... En babası maximum 2 yada 3 yıl gider ve oda çok iyi bakılır ve belirli periyodlarda bakımı yapılırsa... Mesela seramik kaplı aracı yıkamacılardaki ph seviyesi çok yüksek şampuanlarla yıkandığı takdirde seramiğin ömrü çok kısa olacaktır.... Serviste bu işlemi yaptırmanızı hiç tavsiye etmem... Bu işler için butik detail studiolarını tercih etmenizi öneririm... Serviste çok fazla müşteri olduğu için işler çok çabuk ve acele yapılmaktadır... Buda işin kalitesini azaltmaktadır.... (Bu iş için tabikide) Birde seramik uygulamasından önce kesinlikle (Sıfır araç olsa bile) polisaj işlemi yapılması gerekmetedir... Hiç bir yerde görmedimki servislerde çok kaliteli polisaj işlemleri yapılsın... 3M pastalarla hologram ve hareleri düzeltmeden sadece çizik alıp parlatma işlemi yapıyorlar... Seramikten önce polisaj işlemi çok önemlidirki seramik boya üzerinde ayna etkisi yaptığı için polisajı kötü yapılan bir araçta seramik sonrası bütün hatalar dahada belirgin olacaktır (Özellikle hareler ve hologramlar)

 

Son olarakta ön kaput ve ön sağ sol çamurluklara kesinlikle seramik yerine şeffaf folyo kaplaması yapmanızı tavsiye ederim...

Çünkü seramik kaplamalar yoldaki taş vuruklarına karşı dirençleri ve korumaları yoktur....

Koruma folyosunun ömrünü uzatmakta sizin elinizde aynı seramikte olduğu gibi ph seviyesi yüksek şampuanlar folyonun ömrünü azaltırlar... Folyo kaplamanın üzerine seramik kaplama veya daha ekonomik bir seçenekle 3 ayda bir katı wax yada sealant uygulayarakda ömrünü dahada uzatabilirsiniz... (Bu arada kaliteli bir folyo kaplamanın üzerinde oluşan çiziklerde hafif polisaj işlemiyle giderilebiliyor)

 

05.05.2018 at 15:19, A_Geyik :

5 ay önce sıfır aldığım aracıma seramik kaplama yaptırmayı düşünüyorum. Yetkili serviste williams marka seramik kaplama yaptıracağım. Bu markada tecrübesi olan arkadaşlar var mı? Seramikten sonra sadece kaput üstüne şeffaf folyo kaplama yapılırsa nasıl olur?

@A_Geyik şeffaf folyo üzerine seramik daha mantıklı olur... Folyo kaplama dışarıdan gelen sert darbelere karşı korur seramik kaplamada folyonuzun ömrünü uzatır ve korur....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Beyler Kocaeli’de ikamet ediyorum.

istanbul Kocaeli Bursa üçgeninde boya kaput koruma yaptırabileceğim önerisi olan var mı?yetkili serviste yaptırsak boya garanti kapsamına girer mi?Tecrübe konusu nasıldır? Boya koruma yapıldığında orijinal renk ton kaybı olsun istemiyorum bu konuda boya korumanın farklı uygulamaları olabilir mi?

herkese iyi forumlar.şimdiden teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...