Jump to content

2. Nesil Mazda 3 p0171 Hata Kodu ve Çözümü


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Önemli Edit: Lpg'li aracınızda bu kod ile karşılaşıyor iseniz, işe yakıt istasyonunu değiştirmekle başlayın. Yakıtta bir sorun olmadığından emin iseniz, LPG filtresini değiştirin. Aracın hava kanallarında (mazda 3 için mutlaka ama mutlaka orjinal hava filtresini kullanın, bosch'un dandik malına aldanmayın her yerinden hava kaçırıyor, motorunuza & yağınıza yazık edersiniz) hava filtresi dahil olmak üzere herhangi bir delik, gevşeklik yada yerinden çıkan hortum kablo vs var mı kontrol edin,  maf sensörü ve oksijen sensörleri düzgün çalışıyor mu ELM 327 cihazından kontrol edin, gerekirse gaz kelebeği de dahil, temizletin. Ateşleme sistemini (buji,kablo) kontrol ettirin. Kod hala orada sap sarı yüzünüze sırıtıyorsa, aracın ecusuna reset atın, akü kutup başlarını sökün 20 dk sonra geri bağlayın, aracı zorlamadan benzinde en az 100 km yapın daha sonra LPG kalibrasyonunu güncelleyin, ustanıza LPG ayarını mutlaka hareket halinde uzun kısa yakıt verilerini dikkate alarak yaptırın. Lpg'li araçlarda bu hatanın sebebi %90 LPG ayarı imiş, LPG ayarını bozan başlıca etkenler de yukarı da belirttiğim şeyler, bir de Lpg pompası var, sorun onda da olabilir)

Selam arkadaşlar, 

Lpg ile 20.ooo km'yi devirmek üzereyim ki 2 hafta önce ilk defa motor arıza lambası yandı, elm 327 cihazını araca taktım ve dashcommand'dan hata kodunun detayını öğrendim. Malum kod p0171, yurtdışı forumlardan araştırdığım kadarı ile özellikle mazda kullanıcıları Maf sensörü kirliliği ve hava kanallarında delik ya da boşluk olduğu zaman bu sorunla karşılaşmışlar.

İlk işim maf sensörünün etrafında ki hava akımını sağlayan hortumları ve bağlantıları kontrol etmek oldu ve bingoo.

Resimde göreceğiniz maf sensörünün hemen altında ki boğaz öyle gevşemiş ki neredeyse çıkma noktasına gelmiş. Hemen el attım tornavida ile sıktım.

Ertesi gün ilk çalıştırma da hata kodu kayboldu, akşam aracı yokuş ta biraz zorladım aynı kod tekrar çıktı. 

2. işlem olarak maf sensörünü temizlemeye koyuldum. İnanın Maf, resmen Maaf olmuş :D 

Etil alkol ve kulak pamuğu ile resimde göreceğiniz katran bağlamış bölgeyi yavaş yavaş temizledim. Güneşte 10 dk kadar kuruttuktan sonra tekrar yerine taktım. 

Bir de akü kutup başlarını sökerek, aracın ve lpgnin ecusuna reset attım. Fabrika ayarlarına döndük, henüz hareket halinde kalibrasyon yaptırmadığım için biraz fazla yakıyor, ama iyi gidiyor.

Bu işlemlerden sonra şehir içi + şehir dışı 700 km kadar yol yaptım ve can sıkıcı p 0171 den eser yok. Çok şükür.

Bu işlemleri yapıp hala aynı hata kodunu görüyorsanız, oksijen sensörlerine el atmak gerekiyormuş. 

Bilginiz olsun.

IMG-20160428-WA0004.jpg

IMG-20160428-WA0000.jpg

IMG-20160428-WA0005.jpg

IMG-20160428-WA0002.jpg

IMG-20160428-WA0003.jpg

IMG-20160428-WA0006.jpg

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her bakımda hava filtresini değiştirirken, balata temizleyici sprey ile bu sensörü temizleyin. Fazladan 2-3 vida sökeceksiniz zor bir şey değil. 

Elm327, Torque ile ltft ve stft devir grafiklerine bakmanızı öneririm. Eğer stft, ltft yüksekse akü resetlemek sorunu geçiştirmek olur, yolda düzgün ince bir lpg ayarı istiyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, fotifoti :

Süper işçilik :) güzel paylaşım

Teşekkürler, mazdama bahar geldi :D sırada oksijen sensörleri var.

Sırf ne kadar berbat durumda olduklarını görmek için, söküp temizliyecem. 

Tabi ki buradan da paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Mehmet Özdemir :

sadece LPG kullanılan araçlarda mı karşılaşılır bu arızayla? benzinde kullananlar da bir göz gezdirsin mi oralara?

Lpg de karşılaşılmasının sebebi lpg ayarsızlığındandır Mehmet abi.

Benzinlilerde de karşılaşılabilir. Her bakımda servisler temizler, ama sanayideki ustalar dokunmuyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mutlu Tekir :

Her bakımda hava filtresini değiştirirken, balata temizleyici sprey ile bu sensörü temizleyin. Fazladan 2-3 vida sökeceksiniz zor bir şey değil. 

Elm327, Torque ile ltft ve stft devir grafiklerine bakmanızı öneririm. Eğer stft, ltft yüksekse akü resetlemek sorunu geçiştirmek olur, yolda düzgün ince bir lpg ayarı istiyor olabilir.

Bu yüzden 700 km yaptıktan sonra izlenimlerimi paylaştım. Resetten sonra Lpgnin ayar istediği kesin, benzine göre şu an %20 fazla tüketiyor. Daha önce % 5 - 10'u geçmezdi. Ben aracın özellikle kirli maf sensörü  nedeni ile fakire düştüğünü düşünüyorum. Aksi olsaydı resete rağmen, 700 km de arıza lambası mutlaka tekrarlardı.

Torque'a yabancıyım. Bizim araçlarda bu ltft ve stft için standart bir birim ya da değer var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, quiteguide :

Bu yüzden 700 km yaptıktan sonra izlenimlerimi paylaştım. Resetten sonra Lpgnin ayar istediği kesin, benzine göre şu an %20 fazla tüketiyor. Daha önce % 5 - 10'u geçmezdi. Ben aracın özellikle kirli maf sensörü  nedeni ile fakire düştüğünü düşünüyorum. Aksi olsaydı resete rağmen, 700 km de arıza lambası mutlaka tekrarlardı.

Torque'a yabancıyım. Bizim araçlarda bu ltft ve stft için standart bir birim ya da değer var mı?

Hocam ideal bir ayarda lpg benzin göstergesinden %20 fazla yakar zaten, o normal. %5-10 olması fakir çalıştığını gösterir. 

Yine de bir ara iyi bir ustaya yolda ayar yaptırmanızı tavsiye ederim. 


Genel Tanıtım için

Torque ve analyzer programlarının kullanımı

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70632.msg960085#msg960085

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mutlu Tekir :

Hocam ideal bir ayarda lpg benzin göstergesinden %20 fazla yakar zaten, o normal. %5-10 olması fakir çalıştığını gösterir. 

Yine de bir ara iyi bir ustaya yolda ayar yaptırmanızı tavsiye ederim. 


Genel Tanıtım için

Torque ve analyzer programlarının kullanımı

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70632.msg960085#msg960085

Kullandigim sivi puskurtme Vialle lpi sistemi için %20'lik fark çok Mutlu dostum. Bugün egzosun etrafı dikkatimi çekti, tampona çiğ yakıt atmış. Ecuyu resetledikten sonra, bu sefer de zengine dusmus anlaşılan.

Oksijen sensorlerini ve gaz kelebegini de temizledikten sonra ecuya bir reset daha atacağım. En son da hareket halinde kalibrasyon.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, yaptığınız işlemler doğru ama MAF sensöründe resmini çektiğiniz damlacık gibi parça hava akışını ölçen yer değil, havanın nemini ölçmeye yarayan kısım.  

siz daha iyi bilirsiniz ama bilmeyenler için bir kez de ben hatırlatayım. hava akışını ölçen yer o damlacık değil  deliğin içinden en üstte 2 adet metal kısım.  esas temizlemeniz gereken yer orası. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, zealot :

Merhaba, yaptığınız işlemler doğru ama MAF sensöründe resmini çektiğiniz damlacık gibi parça hava akışını ölçen yer değil, havanın nemini ölçmeye yarayan kısım.  

siz daha iyi bilirsiniz ama bilmeyenler için bir kez de ben hatırlatayım. hava akışını ölçen yer o damlacık değil  deliğin içinden en üstte 2 adet metal kısım.  esas temizlemeniz gereken yer orası. 

Estağfurullah, kulak çöpü ile aynı zamanda (asıl elemanın onlar olduğunu bilmeden) onlarında üzerinden gectim.

Bilgilendirme için çok teşekkürler,  çoğu arkadaşa da referans olacaktır.

Yalnız o teller çok hassas, aynı hassasiyette silinmeleri lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben lpgden hiç sıkıntı yaşamadım yakıtıdanda memnunum çekişindende hiç arıza ışığıda yanmadı yinede yolda ayar yaptırmak gereklimi montajı ben yaptırdım 2 sene 50 bin km oldu her filtre değişmeye gittiğimde yolda ayar olayını sordum o olay sıkıntı yaşanlar için dediler memnunsanız hiç elletmeyin cevabını aldım siz ne dersiniz acaba söylediği doğrumudur yoksa baştan sağmakmı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, horizon05 :

ben lpgden hiç sıkıntı yaşamadım yakıtıdanda memnunum çekişindende hiç arıza ışığıda yanmadı yinede yolda ayar yaptırmak gereklimi montajı ben yaptırdım 2 sene 50 bin km oldu her filtre değişmeye gittiğimde yolda ayar olayını sordum o olay sıkıntı yaşanlar için dediler memnunsanız hiç elletmeyin cevabını aldım siz ne dersiniz acaba söylediği doğrumudur yoksa baştan sağmakmı :)

Baştan savma olmuş, gerekli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
13.08.2016 at 00:40, rubin :

Bu map sensorunun yeri nerde . 3bin kmden beri ince bir titreme var rolantide. Araç benzinli

O titreme Mazda 3'lerde kronik. Sensor ile alakalı olacağını düşünmüyorum. Büyük ihtimal atesleme sisteminden kaynaklanıyordur. Bujiler en son ne zaman değişmiş bakmak lazim, kabloları kontrol etmek lazım, fakat hava-yakıt karisimi ile ilgili başka bir etken de olabilir. Kirli yakıt filtresi ve hava filtresi gibi. Ya da motor kulakcigi islevini kaybetmiştir. vs.vs.vs.

Kesin bir kanida bulunup, yanlış yönlendirmek istemem.

Yalniz, benzinle kullanırken benim araçta da vardı aynı sorun. Lpgye geçince iridyum buji sorunu çözdü. Motor kulakcigindan supheleniyordum, çok şükür degilmis.

Sensoru tabiki temizleyin. Konunun başındaki ilk resimde sensoru görebilirsiniz. Kırmızı yuvarlagin üzerinde ki aparat. 

Yan tarafında tutan 2 vida var. Dikkatli sökün. Duserse canınız sıkılır. 

Yukarıdaki mesajlarda zealot'un bilgilendirmesi çok önemli. Dikkate alın.

Önce Youtube da 'mazda 3 maf sensor cleaning' diye aratin, video bayaa yardımcı olacaktır.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kronikse ellemiyelim o zaman.. hic buji degistirmedim 34bin km de rutin her 10bin de bir bakimlarda tum filtreler değişiyor. Bujileri 30binde baktirdim temiz dediler değiştirmedi usta

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

arkadaşlar merhaba...bugun sabah 8 de arabamı çalıştırdım.10 dakıka ön cam buz cozmesını ve ısınmasını bekledim daha sonra hareket ettım.3-5 km sonra motor arıza lambası yadı.hava -18 dereceydi...arabamı aksamdan tüpte bınerken eve gelıp kontağı kapatmıştım..bugun gun ıcınde 5-10 km benzınde bındım....eve gelmeme 2 km kala ışık sondu...yarın tekrar yanarmı yanmaz mı bılemıyorum...acaba neden kaynaklanabılır..soğuktan mı yanmıştır.yoksa aksam gazda bıraktığım ıcın mıdır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Devrim42 :

arkadaşlar merhaba...bugun sabah 8 de arabamı çalıştırdım.10 dakıka ön cam buz cozmesını ve ısınmasını bekledim daha sonra hareket ettım.3-5 km sonra motor arıza lambası yadı.hava -18 dereceydi...arabamı aksamdan tüpte bınerken eve gelıp kontağı kapatmıştım..bugun gun ıcınde 5-10 km benzınde bındım....eve gelmeme 2 km kala ışık sondu...yarın tekrar yanarmı yanmaz mı bılemıyorum...acaba neden kaynaklanabılır..soğuktan mı yanmıştır.yoksa aksam gazda bıraktığım ıcın mıdır

Yakıt ayarından yakmıştır. Lpg ayarlarına baktırınız ve yolda ayar isteyiniz. Yaz ve kış sıcaklık farkının çok olduğu yerlerde yaz kış ayar yaptırmak daha sağlıklı olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

 

siz her akşam kontak kapatmadan önce aracınızı benzine mi alıyorsunz

soğuk havalarda eve yaklaşınca bıkac km once benzıne alıyorum...sabahlarıda bıkac km sonra gaza alıyorum..tabı sıfırın altına dustugu zamanlarda yapıyorum bunu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...