Jump to content

2. Nesil Mazda 3 p0171 Hata Kodu ve Çözümü


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

5 saat önce, Devrim42 :

arkadaşlar merhaba...bugun sabah 8 de arabamı çalıştırdım.10 dakıka ön cam buz cozmesını ve ısınmasını bekledim daha sonra hareket ettım.3-5 km sonra motor arıza lambası yadı.hava -18 dereceydi...arabamı aksamdan tüpte bınerken eve gelıp kontağı kapatmıştım..bugun gun ıcınde 5-10 km benzınde bındım....eve gelmeme 2 km kala ışık sondu...yarın tekrar yanarmı yanmaz mı bılemıyorum...acaba neden kaynaklanabılır..soğuktan mı yanmıştır.yoksa aksam gazda bıraktığım ıcın mıdır

Mutlu arkadaşın dediği gibi, büyük ihtimal havanın soğuması nedeniyle araciniz yeni kalibrasyon istiyor. 

Benim kullandığım kit mevsim ve rakım değişikliğinden etkilenmiyor.

Doğru ltft stft ayarından sonra da aracım hiç arıza lambası yakmadi.

Şaka maka konuyu açtıktan sonra 13.000 km yol yapmisim, sıkıntı yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aksam park edecegmde sonuktu lamba.umarım yarın sabah  da çalıştırınca yanmaz tekrar;

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Yakıt ayarından yakmıştır. Lpg ayarlarına baktırınız ve yolda ayar isteyiniz. Yaz ve kış sıcaklık farkının çok olduğu yerlerde yaz kış ayar yaptırmak daha sağlıklı olur.

acaba lpg ayarı yaptırıncaya kadar benzınde bınsem arıza ışığı yanmaya devam eder mı..yoksa soner bır daha yanmaz mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Devrim42 :

aksam park edecegmde sonuktu lamba.umarım yarın sabah  da çalıştırınca yanmaz tekrar;

acaba lpg ayarı yaptırıncaya kadar benzınde bınsem arıza ışığı yanmaya devam eder mı..yoksa soner bır daha yanmaz mı

Hocam büyük ihtimal hava sıcaklığı değiştiği için  lpg kitiniz doğru yakıt/oksijen karışımını yapamıyor. Aracın tolere edebilecegi +-℅25 Ltft,stft değeri var. Ne zamanki bu değerin altına duser yada ustune çıkarsa p0171 ya da p0172 arıza lambasını yakıyor. Zengin karışım fakir karışım denilen olay.

Lpgli araclarda, bu ltft ve stft değerleri mümkün olduğu kadar 0 a yakın olmak zorunda. Doğru kalibrasyon bu anlama geliyor yani.

Bu değeri de en saglikli hareket halinde sabit hizda gozlemlersiniz, mutlu'nun ustune basa basa hareket halinde ayar yaptırın demesi bu yüzden.

En kısa sürede lpg ayarı yaptırın, o zamana kadar da benzinde kullanmanız ltft stft değerlerini tabiki olumlu etkiler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 kıymetli arkadşlar, MIL - CEL-  motor arıza lambası  yüzlerce sebepten yanabilir.   

yani buna hemen lpg den dir demek için  tecrübeli biri olmak yetmez. müneccim olmak gerekir. 

aracın bir sensörü bozulmuş olabilir. şanzımanı sorun yapmış olabilr. sentesi, dişlisi egsozu herşeyi olabilir.  

Motor arıza lambası yanan arkadaş, @Devrim42   aracınızı bir servise gösterin. bilgisayara bağlayıp baksınlar. 

triger sente atladığında da aynı lamba yanıyor. ateşleme olmadığında da..  bu kadar hafife almamak lazım.. 

 

________

bir diğer yandan şimdi burda tartışma ortamı oluşturup  konuyu saptırmak da istemiyorum ama öyle hava değişti diye , sıcaklık düştü diye motor arıza lambası yanmaz.

ben istanbuldan gündüz yola çıkıp gece bolu dağına gittiğimde arabanın bütün lambalarının yanması lazım o zaman.   hem basınç %20 azalıyor. hem sıcaklık bazen 30 derece düşüyor..   yada güneydoğuda  gündüz 35 derece olan hava, akşam 5 derecelere düşüyor. 

bu kadar hafife almayın motor arıza lambasını.  

shot term fuel trim ve long term fuel trim  zaten lpgsiz araçlardada yükselebilen birşey.

benzinli araçlarda da +veya - 20 olabilir.  bu  aracınız zengin veya fakir yakıyor demek değil...  değişken hava şartlarına uyum sağlayıp %20 ye kadar düzeltiyor.. ve mükemmel yanma sağlıyor demek..    ne yaparsanız yapın MAF veya o2 sensörünü sökmedikçe  sağlıklı aracınıza zengin veya fakir karışım yaktıramazsınız. böyle bir şey yok.  bu konu aldı başını gitti.    

örnek veriyorum 20 derecede %10 bağıl nemde ve 1 atmosfer basınçta  14e1  karışıma programlanan bir motor,   bu şartları sağlamadığınız süre boyunca +15 ltft  ile yıllarca gezebilir. bu anormal bir şey değildir. olması gereken bir şeydir.  sizin yazın ve kışın  yüksek ve alçak yerlerde  her zaman aynı şartlar da  durabileceğinizin bir garantisi yokki..     tüm benzinli motorlar fuel trim ile  yakıtı kalibre ederler. mükemmel yanma oluştururlar.

adam akıllı lpg kitleri de , obd li olsun olmasın..  benzin i taklit ederek çalışır..  yani yine isteseniz de zengin fakir karışım yaktıramazsınız. motor arıza lambası da yanmaz.   100 km de 10 litre yakıt tüketen bir motor %20 zengin yakıt yaksa,    2.5 litreyi doğaya salacak ve  ertesi gün katalitik tıkanacak. olabilirmi böyle bir şey..  onu geçtim, zaten %20 fazla yakıtla ateşleme de yapamazsınız. kontrolsüz yanma olur.  

ha sizin aracınızın lpg kiti dandiktir..  benzini taklit edemez..  o zaman herşey olabilir.   veya aracınızda başka bir problem vardır.. motor derki "allahın belası evereste mi çıktın. sahra çölüne mi gititn.. nedir bu  fark.. neden böyle oluyor.. dur bi lamba yakayım"   o zaman motor arıza lambası yanar..   

ben size daha somut bir şey söyleyeim..  sökün hava akış metrenizi HOSE dan, koyun kenara biyere..  giren havayı ölçemesin..  yine arabanız gider. ufak silkemeler yaparark istediğiniz kadar gidersiniz. zengin fakir yakmamak için oksijen sensörü hep bir sonraki ateşlemeyi düzeltir.  

veya yine reel hayattan bir örnek.. BRC kitler OBD siz dir.. montaj yapılır.. araç çalıştırılır. 3 kere gaz verilir. okey enter..  hayırlı olsun der gönderirler.. en son @kindness  kardeşimizin aracına taktık..   ne yol ayarı.. ince ayar bile yapılmadı.. araba 5 dk çalıştı. 3 kere gaz verildi..  buyrun kendisi aylardır biniyor. en ufak bir problem yok.. en ufak bir sorun yok. motor arıza lambası yanmıyor. performansı güzel. tüketimi güzel. 

 

neyse gece gece karmakarışık bi yazı oldu.. biz en iyisi bu konu hakkında müsait zamanda bir söyleşi videosu hazırlayalım.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

 kıymetli arkadşlar, MIL - CEL-  motor arıza lambası  yüzlerce sebepten yanabilir.   

yani buna hemen lpg den dir demek için  tecrübeli biri olmak yetmez. müneccim olmak gerekir. 

aracın bir sensörü bozulmuş olabilir. şanzımanı sorun yapmış olabilr. sentesi, dişlisi egsozu herşeyi olabilir.  

Motor arıza lambası yanan arkadaş, @Devrim42   aracınızı bir servise gösterin. bilgisayara bağlayıp baksınlar. 

triger sente atladığında da aynı lamba yanıyor. ateşleme olmadığında da..  bu kadar hafife almamak lazım.. 

 

________

bir diğer yandan şimdi burda tartışma ortamı oluşturup  konuyu saptırmak da istemiyorum ama öyle hava değişti diye , sıcaklık düştü diye motor arıza lambası yanmaz.

ben istanbuldan gündüz yola çıkıp gece bolu dağına gittiğimde arabanın bütün lambalarının yanması lazım o zaman.   hem basınç %20 azalıyor. hem sıcaklık bazen 30 derece düşüyor..   yada güneydoğuda  gündüz 35 derece olan hava, akşam 5 derecelere düşüyor. 

bu kadar hafife almayın motor arıza lambasını.  

shot term fuel trim ve long term fuel trim  zaten lpgsiz araçlardada yükselebilen birşey.

benzinli araçlarda da +veya - 20 olabilir.  bu  aracınız zengin veya fakir yakıyor demek değil...  değişken hava şartlarına uyum sağlayıp %20 ye kadar düzeltiyor.. ve mükemmel yanma sağlıyor demek..    ne yaparsanız yapın MAF veya o2 sensörünü sökmedikçe  sağlıklı aracınıza zengin veya fakir karışım yaktıramazsınız. böyle bir şey yok.  bu konu aldı başını gitti.    

örnek veriyorum 20 derecede %10 bağıl nemde ve 1 atmosfer basınçta  14e1  karışıma programlanan bir motor,   bu şartları sağlamadığınız süre boyunca +15 ltft  ile yıllarca gezebilir. bu anormal bir şey değildir. olması gereken bir şeydir.  sizin yazın ve kışın  yüksek ve alçak yerlerde  her zaman aynı şartlar da  durabileceğinizin bir garantisi yokki..     tüm benzinli motorlar fuel trim ile  yakıtı kalibre ederler. mükemmel yanma oluştururlar.

adam akıllı lpg kitleri de , obd li olsun olmasın..  benzin i taklit ederek çalışır..  yani yine isteseniz de zengin fakir karışım yaktıramazsınız. motor arıza lambası da yanmaz.   100 km de 10 litre yakıt tüketen bir motor %20 zengin yakıt yaksa,    2.5 litreyi doğaya salacak ve  ertesi gün katalitik tıkanacak. olabilirmi böyle bir şey..  onu geçtim, zaten %20 fazla yakıtla ateşleme de yapamazsınız. kontrolsüz yanma olur.  

ha sizin aracınızın lpg kiti dandiktir..  benzini taklit edemez..  o zaman herşey olabilir.   veya aracınızda başka bir problem vardır.. motor derki "allahın belası evereste mi çıktın. sahra çölüne mi gititn.. nedir bu  fark.. neden böyle oluyor.. dur bi lamba yakayım"   o zaman motor arıza lambası yanar..   

ben size daha somut bir şey söyleyeim..  sökün hava akış metrenizi HOSE dan, koyun kenara biyere..  giren havayı ölçemesin..  yine arabanız gider. ufak silkemeler yaparark istediğiniz kadar gidersiniz. zengin fakir yakmamak için oksijen sensörü hep bir sonraki ateşlemeyi düzeltir.  

veya yine reel hayattan bir örnek.. BRC kitler OBD siz dir.. montaj yapılır.. araç çalıştırılır. 3 kere gaz verilir. okey enter..  hayırlı olsun der gönderirler.. en son @kindness  kardeşimizin aracına taktık..   ne yol ayarı.. ince ayar bile yapılmadı.. araba 5 dk çalıştı. 3 kere gaz verildi..  buyrun kendisi aylardır biniyor. en ufak bir problem yok.. en ufak bir sorun yok. motor arıza lambası yanmıyor. performansı güzel. tüketimi güzel. 

 

neyse gece gece karmakarışık bi yazı oldu.. biz en iyisi bu konu hakkında müsait zamanda bir söyleşi videosu hazırlayalım.. 

Arkadaş mesajını konunun altına yazdığı için, arıza lambasininin kodunu p0171 olarak dusundum. Öyle bir izlenim oluştu yani.

Malumunuz bu kod lpgli araclarda genelde araç fakir karışıma dustugunde yanıyor.

Benim sorun hareket halinde ltft stft verileri baz alınarak halloldu. Dediğim gibi bunun üzerine 13.000 km de yol yaptım. 

Everest örneği iyiydi :D

Videoyu bekliyorum.

Ben yine de hareket halinde ayardan yanayım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg sistemlerinin kaçı obdli ki ayarını yapabilsin? Boşuna mı yazın ve kışın ayar bozuluyor o zaman? Yazın -5 lerde olan stft'm, niye kışın +5 lere çıkıyor o zaman? 

Her zaman söylerim, lpgli aracın arıza ışığı yakmamış olması o lpg sisteminin ayarının iyi olduğunu belirtmez. Soğuk havalarda stft dikkate alınmaz, ltft ye göre verilir open loopdadır yani. Hal böyle olunca da lpg ayarından ötürü motor beynindeki değerler çok saptıysa, ilk çalıştırma şartlarında benzinle daha da sapıp arıza lambası yakabilir. Ya da sürüş esnasında arıza lambası yakıp da ilk çalıştırmada benzinle çalışırken lambanın sönmesi de yine motor beyninin lpg yakıt miktarını ayarlayamaması sonucu oluşur.

Sürüş şartlarından ve yakıt değiştirilmesinden ötürü oluşan arıza ışığı da akla ilk olarak lpg ayarını getiriyor. Çözümü de basit, elm327 tarzı birşey bağlayıp stft ve ltft değerlerine bakmak.

Ayrıca mevzubahis araç 15-20 yıllık bir araç değil, 5-6 yaşında bir araçta oksijen sensörünün bozulduğu nerede görülmüş?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sn  @Mutlu Tekir    atladığın bir şey var..   aracında lpg olmasa da ,  benzinle kullansan da yazın +5    ve kışın -5 olarak  yakıt trim değerlerin değişecektir..   

ltft ve stft  değerlerinizin değişmesi arabanızda lpg olduğu için değişmiyor..   bu değerler,  içinde bulunduğun durumun, (sıcaklık basınç nem vs)  varsayılan değerlerden farklı olması dolayısı ile,  ECU tarafından değiştirliyor..   çok normal ve gerekli bir hadisedir. 
 

benzinli araçlarda da ltft ve stft değişir. değişmezse sorun var demektir..    

yazın ve kışın ayar bozulmuyor.. ayar çok normal..  dünya parametreleri değişiyor.. ecu da bu parametrelere göre düzeltme yapıyor..   

hiç lpg takılmamış bir arabaya bakın.. erzurum ve adanadaki  değerler aynı olur mu.   böyle birşey mümkün mü..  veya ben 15 dk içinde bolu dağına tırmanıyorum.. hava da basınç da değişiyor.. araba fakir mi yakıyor orda..  --- hayır. %10 benzini kısıyor ve yine mükemmel yanma sağlıyor. ve buna da ltft -10 diyor..     bu ayar bozukluğu değildir.. arabanızın sağlam olduğunu gösterir.       

biz bunları çok tartıştık, anlaşamadık indik arabanın lpg sini falan söktük,  lpg kablosu aldık. yazılımı sildik.  maf sensörünü söküp yerine sakız yapıştırdık..     boşverin ltft stft    filan falan.. takılmayın bunlara.      

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

Sn  @Mutlu Tekir    atladığın bir şey var..   aracında lpg olmasa da ,  benzinle kullansan da yazın +5    ve kışın -5 olarak  yakıt trim değerlerin değişecektir..   

ltft ve stft  değerlerinizin değişmesi arabanızda lpg olduğu için değişmiyor..   bu değerler,  içinde bulunduğun durumun, (sıcaklık basınç nem vs)  varsayılan değerlerden farklı olması dolayısı ile,  ECU tarafından değiştirliyor..   çok normal ve gerekli bir hadisedir. 
 

benzinli araçlarda da ltft ve stft değişir. değişmezse sorun var demektir..    

yazın ve kışın ayar bozulmuyor.. ayar çok normal..  dünya parametreleri değişiyor.. ecu da bu parametrelere göre düzeltme yapıyor..   

hiç lpg takılmamış bir arabaya bakın.. erzurum ve adanadaki  değerler aynı olur mu.   böyle birşey mümkün mü..  veya ben 15 dk içinde bolu dağına tırmanıyorum.. hava da basınç da değişiyor.. araba fakir mi yakıyor orda..  --- hayır. %10 benzini kısıyor ve yine mükemmel yanma sağlıyor. ve buna da ltft -10 diyor..     bu ayar bozukluğu değildir.. arabanızın sağlam olduğunu gösterir.       

biz bunları çok tartıştık, anlaşamadık indik arabanın lpg sini falan söktük,  lpg kablosu aldık. yazılımı sildik.  maf sensörünü söküp yerine sakız yapıştırdık..     boşverin ltft stft    filan falan.. takılmayın bunlara.      

Biliyorum zealot hocam. Benzinle kullanılan araçta zaten sıkıntı olmaz, stft değişir ve ltft yi etkiler sonuçta stft %0 a yaklaşır, ltft yaz kış irtifa koşullarına göre değişir. Gözden atladığın nokta lpg ayarı belirli bir noktaya göre yapılıyor, üstüne yazdan kışa geçildiğinde yaza göre yapılmış lpg ayarı fakir karışım olarak kalıyor. Benzin ecusu düzeltemeyince ltft yi de stft yi de artırıyor, en sonunda da arıza lambası yakıyor, soğuk motorda benzinle ilk çalışmada motor marş almıyor, zorlanarak tekleyerek çalışıyor ama lpg ye geçince fişek gibi oluyor diye sorunlar ortaya çıkıyor.

OBD li lpg kiti kullanılsa ama ilk düzgün ayardan sonra bu sıkıntılar hiç olmayacak, lpg beyni ile motor ecusu arasında bilgi alışverişi olduğundan motor ecusundan gelecek düzeltmeleri lpg beyni uygular ve ayar sorunu çıkmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar aracı cıhaza bağlattım p0037 arıza kodu verdı...umarım ciddi bir sey degıldır...bu arada benim yüzümden bir gerginlik olduysa,sizi birbirinize ters düşürecek bır durum hepinizden özür diliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.12.2016 at 00:49, Mutlu Tekir :

Ayrıca mevzubahis araç 15-20 yıllık bir araç değil, 5-6 yaşında bir araçta oksijen sensörünün bozulduğu nerede görülmüş?

 

@Mutlu Tekir   devrim beyin aracında çıkan P0037 koduna baktınız mı,  

ben kabaca gördüğüm kadarıyla oksijen sensörü arızası gibi gözüküyor... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

 

@Mutlu Tekir   devrim beyin aracında çıkan P0037 koduna baktınız mı,  

ben kabaca gördüğüm kadarıyla oksijen sensörü arızası gibi gözüküyor... 

What causes the P0037 code?

If the code is cleared and reset, and then the Check Engine Light and the OBD-II code comes back, the HO2S sensor for the engine bank 1 and sensor #2, which is to the rear of the catalytic converter, is not sending the correct information to the ECM and may be damaged or defective. The sensor may have a bad internal heater element, or it could have a bad ground, a failed 12 volt battery input or connector. It is quite rare if the ECM is defective.

 

Doğru bilgi gönderememesinin tek nedeni bozuk olması değil, lpg kaynaklı da olabilir. 

Devrim bey ne özrü siz de, olabilecek sorunlar konusunda tartışıyoruz alt tarafı, gerginlik yok ki. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.12.2016 at 17:08, Devrim42 :

arkadaşlar merhaba...bugun sabah 8 de arabamı çalıştırdım.10 dakıka ön cam buz cozmesını ve ısınmasını bekledim daha sonra hareket ettım.3-5 km sonra motor arıza lambası yadı.hava -18 dereceydi...arabamı aksamdan tüpte bınerken eve gelıp kontağı kapatmıştım..bugun gun ıcınde 5-10 km benzınde bındım....eve gelmeme 2 km kala ışık sondu...yarın tekrar yanarmı yanmaz mı bılemıyorum...acaba neden kaynaklanabılır..soğuktan mı yanmıştır.yoksa aksam gazda bıraktığım ıcın mıdır

Fazla teknik dataylara girmeden aracınızın lpg sistemi motora kadar olan kısmınının bir bölümünde donma olmuştur, hava belirttiğiniz -18 ise, gaz donmuş veya sıvı halde yakıt sistemine giriş yapmıştır. Bu da motor arızası olarak karışınıza çıkar. Ben kısa mesafelerde, şehir içinde -10 olunca lpg yi kapatıyorum, benzin kullanıyorum. Deneme ile çözümleyebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Renegade :

Fazla teknik dataylara girmeden aracınızın lpg sistemi motora kadar olan kısmınının bir bölümünde donma olmuştur, hava belirttiğiniz -18 ise, gaz donmuş veya sıvı halde yakıt sistemine giriş yapmıştır. Bu da motor arızası olarak karışınıza çıkar. Ben kısa mesafelerde, şehir içinde -10 olunca lpg yi kapatıyorum, benzin kullanıyorum. Deneme ile çözümleyebilirsiniz.

Hava soğuk olduğunda motor ısınsa da regülatör ısınmazsa geçmez zaten lpg ye. Yazın motor soğuk (mavi uyarı) söndüğü anda geçerdi, kışın şu günlerde soğuk motor uyarısı sönse dahi belirli bir süre geçtikten sonra geçiyor gaza. Ayrıca lpg nin donma sıcaklığı da -40 civarlarında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu başıma geldiği için yazdım, geçen yıl idi, hava sabah erkenden sanırım -12 falan idi, araç bir süre sonra gaza geçmek istedi, garip bir durum oldu, hatta gaz kokusu falan geldi içeri motor bir farklı davrandı, sanki gaz enjektörlerden geçmek istemeyip dışarı verdi gibi, ben gazı kapatıp benzine geçtim, herşey normal, havalar normale dönünce baktım hiç sorun yok, hatta lpg ustasının yanında gaza geçtim, kaçak falan varmı diye, aslında gaz donmuyorda, gaz geçen borularda gaz harekete başlayınca donmalarmı oluyor, aynen buzdolabı boruları gibi, kısaca usta aşırı soğuktan olmakta demişti.. haklıda gördüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...
17 dakika önce, Lupara :

Ankarada p0172 koduyla tanistim. Son iki ayda 3 kez işik yandi. 
Torque uygulamasiyla sondurdum. Bir daha yanarsa servise gidecegim mecburen. 

Afr sensörü, close loop egsoz gazında, olması gereken 14.7:1 karışımından %25 daha az oksijen var diyor. Stft verileri -25'in üzerine çıkıyor.

LPG varsa, ayar & tesisat(enjektör) kaynaklı olabilir. 

Benzinde de yapıyorsa, muhtemel sebepler (bir kaçı hariç) aşağıda sıralanmış.

 

IMG_20210327_135838.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, quiteguide :

Afr sensörü, close loop egsoz gazında, olması gereken 14.7:1 karışımından %25 daha az oksijen var diyor. Stft verileri -25'in üzerine çıkıyor.

LPG varsa, ayar & tesisat(enjektör) kaynaklı olabilir. 

Benzinde de yapıyorsa, muhtemel sebepler (bir kaçı hariç) aşağıda sıralanmış.

 

IMG_20210327_135838.jpg

Cevap icin tesekkurler. Aracim lpg li.
Benzinde yapip yapmadigini anlamanin bir yolu var mi? Cunku ben hatayi sildikten sonra ne zaman tekrar yanacagi belli degil. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Lupara :

Cevap icin tesekkurler. Aracim lpg li.
Benzinde yapip yapmadigini anlamanin bir yolu var mi? Cunku ben hatayi sildikten sonra ne zaman tekrar yanacagi belli degil. 

Var.

Akü kutup başını sökün, beyine reset atın.

LPG sigortasını da sökün.

Max. 250-300 km benzinle kullanımda, ışık tekrar yanmıyorsa, kesinlikle LPG ile alakalı bir durum denilebilir.

Bu süreç içinde fabrika ayarlarına dönmüş benzin haritasıyla, rolantide ve araç 3000 devirde close loop, hareket halinde yeni bir LPG kalibrasyonu yaptırın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.03.2021 at 13:43, Lupara :

Ankarada p0172 koduyla tanistim. Son iki ayda 3 kez işik yandi. 
Torque uygulamasiyla sondurdum. Bir daha yanarsa servise gidecegim mecburen. 

 

Zengin karışım kodu-  yani p0172  benzinden dolayı  %99 yapmaz.

sorun lpg den.

Aracınız aşırı zengin karışımda çalışıyor..  

Ankarada %10 düşen basınç dolayısıyla benzinin de lpg nin de %10 az gönderilmesi gerekir motora.

Ecu benzin i kısıyor ama , sizin lpg işlemciniz  bunu güzel taklit edemio..

İyi bi lpg kitinde, değil ankara, ayder yaylasına çıksanız da  böyle bir sorunla karşılaşmazsınız normalde.  

Bunu söylemekten nefret ediyorum ama : lpg cinize ayar yaptırmanız lazım.. Bu arada Bu ayar çözüm olmayabilir de...

Bazı lpg dönüşüm kitleri böyle işte.  

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Hort!!

Geçen senelerde P0172 arıza kodunu lpg enjektörlerini değiştirerek halletmiştim.

Dünden beri de P0171 arıza kodu görmeye başladım. Geçen hafta yağ/filtre bakımı ve baskı balata değişimi yaptırmıştım. Bu işlemlerle alakası olduğunu düşünmüyorum ama işlemler sırasında soket vs. hasar görmüş olabilir diye de düşünmüyor değilim.

Hazır benzine de zam gelmişken önce bir-iki gün benzinde deneyip sonra  lpgci ziyaretine geçeceğim. Umarım basit bir şekilde çözülür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...