-
bozkurt358
-
Etiket tabanlı benzer içerikler
-
Yazan: İlhan
Gerçek bir Alfa Romeo efsanesi olan 33 Stradale’den, 8C Competizione’ye kadar uzanan agresif ama aynı zamanda nostaljik çizgide tasarım öğelerini çevik gövdesinde barındıran Alfa Romeo 4C, tam bir “Alfa” olduğunu haykırıyor. Alfa Romeo’nun asırlık geleneğinden ilham alan, performans, tasarım ve teknik mükemmellik unsurlarının tamamını barındıran 4C’nin kökleri, 1930 ve 1940’lı yıllardaki, güçlü 8 silindir ve yenilikçi 6 silindirli yarış ve binek modelleri olan 8C ve 6C’ye dayanıyor.
Alfa Romeo mühendisleri tarafından tasarlanan ve Maserati’nin İtalya’daki Modena fabrikasında üretilen süper coupe modeli 4C, alüminyum malzemeden yapılan ortada konumlanmış 4 silindirli 1750 cc’lik turbo benzinli motoru, çift kavramalı TCT otomatik şanzımanı ve arkadan itişli yapısıyla tam bir sporcu olduğunu kanıtlıyor. Yaklaşık 4 metre uzunluğa, 1.18 metrelik yüksekliğe ve 2.4 metrelik aks mesafesine sahip olan Alfa Romeo’nun iki kişilik coupe modeli 4C, karbon ve alüminyum kullanılan gövde ve şasi unsurları sayesinde 4 kilogram başına 1 HP’den fazla güç üretmesiyle de dikkat çekiyor. Yeni “Race” moduna sahip olan Alfa DNA sürüş modu seçicisiyle tam bir sporcu Alfa Romeo 4C, maksimum 250 km/s’lik hıza ulaşırken, 0-100 km/s hızlanmasını ise 4.5 saniyede tamamlıyor. 350 Nm maksimum tork oranıyla sporcu ruhunu kanıtlayan Alfa Romeo 4C, dakikada 6.000 devirde 240 HP’lik bir güce ulaşıyor.
Türkiye’de Tofaş çatısı altında temsil edilen Alfa Romeo’nun yeni süper coupe modeli 4C, Almanya’nın dünyaca ünlü Nürburgring yarış pistinde “en hızlı tur” rekoruna imza attı. İtalyan stili sportifliği ile zarafet anlayışını birleştiren ve daha şimdiden Alfa Romeo’nun ikonik modelleri arasında yerini alan 4C, “Green Hell” olarak nitelendirilen pistteki turunu 8 dakika 4 saniyede tamamlayarak, 250 HP’lik motor gücünün altında, kendisine göre daha güçlü motora sahip ve daha pahalı spor araçlar arasında bugüne kadarki en iyi dereceyi elde etti. Alfa Romeo’nun eşsiz performansını bir kez daha kanıtlayan test sürüşü, Nürburgring pistinin uzmanı kabul edilen ünlü Alman otomotiv yazarı ve sürücü Horst von Saurma tarafından gerçekleştirildi.
Almanya’nın tarihi Nürburgring pistinde gerçekleştirilen deneme, Alfa Romeo 4C’nin dünyanın birçok farklı noktasında, farklı yol ve iklim şartlarına maruz kaldığı sayısız zorlu testlere çarpıcı bir örnek oluşturuyor. Alfa Romeo 4C bugüne kadar, İsveç’te -35 C’den Abu Dhabi’de +40 C’ye, Amerika’da Arizona çölünden Sicilya’daki Etna Dağı’nın dik ramplarına kadar zorlu iklim ve yol koşullarında test edildi. Alfa Romeo yeni süper spor modeli için ayrıca, diğer tüm modellerinin geliştirilmesinde de önemli paya sahip olan ve 1962’den bu yana kullanılan Balocco pistinde sayısız deneme sürüşü gerçekleştirdi.
Kaynak
-
Yazan: Mümin
Alfa patronları gelecek aile tipi hatchback için kısaltılmış Giulia platformu kullanılacağını ve aracın iki yıl içinde piyasaya çıkacağını belirtti.
Alfa Romeo için gelecek parlak görünüyor. Yarış otomobili havasındaki Giulia sedan 2016'da yepyeni bir SUV ile birlikte çıkacak. Şimdi ise firma içinden üst düzey kaynaklar yeni nesil Giulietta hatchback modelinin arkadan çekişli olacağı bilgisini verdi. Yeni hatchback, fotoğraftan da görüldüğü üzere, sedan kardeşinden oldukça esinlenmiş sportif bir stile ve daha pratik bir şekle sahip olacak. Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen bir Fiat-Chrysler Otomobil etkinliğinde grubun binek otomobiller tasarım şefi Alberto Dillilo yeni Giulietta'nın Giulia platformunun kısaltılmış bir versiyonu üzerine inşa edileceğini açıkladı. Bunun modelin arkadan çekişli olacağı anlamına mı geldiği sorusu yöneltildiğinde Dillilo “Teknik olarak bu mümkün” şeklinde cevap verdi. Öte yandan, dört tekerlekten çekişli Audi A3 ve BMW 1 Serisi gibi rakiplerin var olması, yeni Giulia'da da bu sistemin opsiyon olarak yer alabileceğine işaret ediyor.
FCA daha önce de otomobil mimarisini mümkün olduğunca uygun maliyetli hale getirmeye çalıştığını, bunun için birden fazla gövde stilini tek platformda birleştirdiğini açıklamıştı. Giulia'ya yapılan ciddi yatırım düşünülürse, Fiat-Chrysler patronları maliyeti yeni Giulietta ile dengelemeyi umuyor. Model ayrıca Alfa'nın yeni serisini aile tipi yeni Fiat modellerinden farklılaştıracak, patronlar eski Bravo ile şu anki Giulietta'nın birbirine çok yakın olduğunu düşünüyordu.
Dahası, arkadan çekişli sürüş sistemi yeni Giulietta'ya benzersiz bir özellik verecek. Şu anki BMW 1 Serisi Avrupa'da satışta olan tek arkadan çekişli aile tipi hatchback ancak yeni nesil BMW 1 Serisi, MINI ve BMW 2 Serisi Active Tourer gibi modellerde de kullanılan UKL1 modüler önden çekişli platforma taşınacak.
Bu da Alfa'ya Giulietta'yı tamamen sportif bir lüks hatchback modele dönüştürme şansı veriyor. Bir başka Alfa sözcüsünün söylediğine göre Giulietta'nın şu anki platformu ve süspansiyon sistemi yeterince iyiydi ve potansiyeli vardı ancak Giulietta'nın başarılı olması için “yeterince iyi” değil “rakiplerinden çok daha iyi” olması gerekiyor.
Arkadan çekişli sistem bir performans modeli için de kapı açıyor. Resmi motor seçenekleriyle ilgili henüz ayrıntı yok ancak 503 hp Giulia Quadrifoglio Alfa'nın süper otomobillere kafa tutabilen spor sedan modeller bakımından Alman rakiplerini zorlama potansiyelini gösteriyor. Büyük ihtimalle BMW M135i'ye rakip bir Alfa Romeo Giulietta Cloverleaf modeli de göreceğiz. Golf R modeline rakip olacak ve 300 hp üzeri güç çıkışına sahip bir versiyon da ihtimaller dahilinde.
Serinin daha altında alışıldık turboşarjlı benzinli ve dizel motorlar bulunacak. Giriş seviyesi modelin fiyatının karmaşık mekanik yapı ve arkadan çekiş özelliği ile 27 bin Euro bariyerini aşması bekleniyor. Alfa Giulia'nın gelecek yıl çıkışının ardından Giulietta ile ilgili daha detaylı bilgilerde ortaya çıkmış olacak.
kaynak
-
Yazan: EgeG
Otomobil ve özellikle Alfa Romeo severler tarafından yıllardır beklenen Alfa 159'un devamı olan Alfa Giulia sonunda tanıtıldı. Tasarımı ile etkileyen Giulietta'nın tasarım diline yakın bir tasarım dili kullanılmış.
Her ne kadar Giulietta'ya benzese de aslında tamamen farklı bir yerde konumlandırılıyor. Çünkü Giulietta gibi orta gelirli kişilerin de ulaşabileceği ekonomik motor seçeneklerinden bir hayli uzak.
Giulia'da Ferrari mühendislikli 3 Litrelik bir turbo V6 bulunuyor.Bu V6 motor max. 503 beğgir güç üretirken 0-100 hızlanmasını 3.9 saniyede gerçekleştiriyor ! Sizin de tahmin edebileceğiniz üzere Giulia ülkemiz vergi sistemi göz önünde bulundurulursa yüksek satış rakamlarına imza atabilecek gibi gözükmüyor. Ama Alfa Romeo tarihinde önemli bir yere sahip olduğu kesin !
http://www.youtube.com/watch?v=cCPYmVZwXc4
-