Jump to content

Beklenilen Alfa Romeo Giulia, 2016 Sonunda Ülkemizde


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2016 yılının son çeyreğinde ülkemizde de satışa sunulacak olan Alfa Romeo Giulia, gerek benzersiz tasarımı gerekse atak sürüş dinamizmi ve üstün teknolojik özellikleriyle sıra dışı bir Alfa Romeo modeli olarak ön plana çıkıyor. İlk etapta 510 HP’lik en güçlü motorlu versiyonu Giulia Quadrifoglio’yla Türkiye yollarına çıkacak olan yeni Alfa Romeo modeli, yüksek performanslı lüks sedan rekabetine katılacak.

giulia

 2016 yılının Mayıs ayında üretimi başlayan Alfa Romeo Giulia model ailesinin spor versiyonu Giulia Quadrifoglio, 2016 yılının son çeyreğinde ülkemizde de yollara çıkmaya hazırlanıyor. Markayı tanımlayan ve “duyguların mekaniği” mottosunu kazandıran kendine özgü İtalyan tasarımı, son teknoloji yenilikçi motorları, mükemmel 50/50 ağırlık dağılımı, eşsiz teknik çözümleri ve en iyi güç-ağırlık oranı özellikleriyle ön plana çıkan Alfa Romeo Giulia’nın en performanslı versiyonu, Alfa Romeo 4C ve 4C Spider model ailesi gibi sınırlı adette ülkemizde satışa sunulacak.

Alfa Romeo Marka Direktörü Türker Gürtekin, “Alfa Romeo Giulia model ailesinin en hafif ama en yüksek performanslı versiyonu olan Giulia Quadrifoglio’yu yılın son çeyreğinde Türkiye’de lüks ve sportif otomobil severler ile buluşturacağız. Karbon seramik fren balataları ile ultra hafif karbon fiber sportif koltuklarla donatılan 510 HP’lik Ferrari teknolojili çok özel spor modelden, Türkiye’de ilk etapta sadece 5 adet satışa sunulacak. Bu çok özel ve sıra dışı sportif Alfa Romeo modelinin hem 6 ileri manuel şanzımanlı hem de otomatik vitesli model versiyonlarını müşterilerimize sunmayı hedefliyoruz.” açıklamasını yaptı.

2016-alfa-romeo-giulia-12

Saldırmaya hazır bir kediyi andırıyor

Yeni Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, birkaç sade dokunuşla kimliğini ortaya koyabilen güçlü ve heykelsi bir genel yapıya sahip. Aracın profilinden doğarak otomotiv tarihinin en ünlü ve tanınmış tasarım öğelerinden biri olan yonca biçimli efsanevi burun kısmına doğru uzayan keskin bir çizgiye sahip en performanslı Alfa Romeo Giulia’nın, saldırmaya hazır büyük bir kediyi andıracak görünümü dikkat çekiyor. 50/50 ağırlık dengesi ve arkadan çekiş sistemi Alfa Romeo’nun en önemli özelliklerini oluştururken, ağırlığı kusursuz bir şekilde dengelemek için, motor ve mekanik parçalar iki aks arasında sıralanmış bulunuyor. Bu sebeple Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, çok kısa çıkıntılara, uzun bir motor kaputuna ve ön çamurluklara ve gücün yol üstüne salınan noktasını görsel olarak işaret eden gösterişli arka çamurluklara sahiptir.

Alfa Romeo’nun Magneti Marelli’yle yaptığı işbirliğiyle üretilen en sportif Giulia’nın ön ve arka far panelleri ayrıca dikkat çeken tasarım ve teknoloji unsurları arasında yer alıyor. Stil mükemmelliği ve teknolojinin başarılı bir birleşimi olan LED arka far panelleri, aracın arka kısmını eşsiz ve ayırt edici bir şekilde ortaya koyuyor. Ön bölümde ise 35W modüllü Xenon teknolojisini kullanan, güç tasarrufuyla ışık akışını ve dağılımını artıran ve normal halojen farlara göre gece görüşünü %200 artıran farlara yer veriliyor. Aynı zamanda bu farlar, öndeki engellerin en az bir saniye öncesinden görülmesini sağladığı için saatte 50 km/s hızla giderken fren mesafesinde 28 metrelik bir erken duruş avantajı sağlıyor. Gündüz seyir farları (DRL), sinyal farları, yan farlar ve yön göstergeleri daha iyi yakıt verimliliği ve maksimum performans için LED teknolojisini kullanırken,  diğer tüm farlarda AFS teknolojisini kullanılıyor.

2016-2017-alfa-romeo-giulia-yeni-tanıtım-italya-italyan-new-debut-release-italy-italian-cenevre-otomobil-fuarı-geneva-auto-show-isviçre-switzerland (11)

510 HP’lik sportif yürek!

Arkadan itişli Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, aynı zamanda lüks orta sınıftaki rekabete Alfa Romeo markasının güçlü bir yanıtı olacak. Mühendislerin Ferrari altyapısıyla düzenlediği altı silindirli turbo benzinli motora sahip Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, 510 HP’lik eşsiz bir güce sahip. 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3.9 sn’de tamamlayan ve 307 km/s’lik son hıza erişebilen Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio’nun heyecan verici güç ve tork üreten motoru, elektronik olarak kontrol edilen silindir kapatma sistemine sahip olmasıyla aynı zamanda şaşırtıcı bir yakıt tasarrufu ve emisyon seviyesi (198 g/km CO2) bakımından sınıfının en iyisi değerleri sunabilmektedir. Mükemmel beygir gücü ve tork değerlerinin yanında, olup elektronik olarak kontrol edilen silindir engelleme sistemi sayesinde kullanması şaşırtıcı derecede uygun maliyetlidir.

2016-alfa-romeo-giulia-2

En iyi güç-ağırlık oranı

Kusursuz bir güç-ağırlık oranı sağlamak (2.99 kg/HP) için Alfa Romeo Giulia’da ultra hafif materyallerin çokça kullanımına özen gösterilmiştir. Örneğin; tahrik mili, kaporta ve tavan için karbon fiber; kapılar ve çamurluklar gibi farklı birçok gövde elemanlarına ek olarak motor, fren ve süspansiyon (ön kapaklar, ön ve arka çerçeveler dâhil) için alüminyum kullanılmıştır. Dahası, arka çapraz elemanlar alüminyum bileşimi ve plastikten yapılmıştır. Toplam ağırlığı azaltmak için, fren sistemi alüminyum parçalar ve karbon seramik plakalar kullanılarak ayarlanmıştır. Ayrıca koltuklar karbon fiber bir yapısal çerçeveye sahiptir.  1524 kg’lik boş ağırlığa ulaşılmasını sağlayan tüm bu ağırlık optimizasyonlarına ek olarak, araç zaman içinde kalite, akustik konfor ve aşırı zorlu koşullarda bile yeterli kavrayış sunma bakımından en iyi burulma direncine sahiptir.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio’nun bir özelliği de iki aks üzerinde kusursuz 50/50 dağılımı sağlamak için ağırlık ve materyallerin akıllı yönetimidir. Bu yönetim, Alfa Romeo’ya özgü sürüş memnuniyetini arttırmak için temel bir esastır ve bu sonuca daha ağır elemanların mümkün olan en merkezi konuma yerleştirilmesiyle ulaşılmıştır. İdeal sürüş için süspansiyonlar da ağırlık dağılımı kadar önemlidir.  En hızlı Alfa Romeo Giulia’da yeni çift salıncaklı süspansiyon ve geliştirilmiş direksiyon sistemi ile hızlı ve hassas direksiyon hâkimiyeti sağlanmıştır. Aracın üstün yol tutuş performansı virajlarda lastiklerin yere tam tutunması ve yanal kuvvetlere karşı direnci ile arttırılmıştır. Ayrıca üstün direksiyon tepki oranı ile her durumda ve her hızda direksiyon tepkileri doğal ve içgüdüsel olarak sürücüye yansıtılmıştır. Alfa Romeo’ya özgü bu özellik, sabit tekerlek izini köşelerde tutar ve yüksek hızlanmayı mümkün kılar.

 

giulia

Mükemmel sportif sürüşün yeni adı: Giulia Quadrifoglio!

Tasarım, şasi ve süspansiyon yapısı ile materyallerinin seçimi Alfa Romeo’nun mühendislik kültürünün ileri ifadesi olarak her zaman mükemmeli yansıtır. Arka diferansiyelin, torkun her tekerleğe ayrı bir şekilde iletilmesini kontrol etmesini sağlayan çift kavramalı Tork Yönlendirme Teknolojisi gibi yeni otomobilde yer alan özel teknik çözümlerle kanıtlanmaktadır. Arka diferansiyele entegre edilmiş sistem ile Tork Yönlendirmesi teknolojisi, her tekerleğe tork gönderiminin ayrı ayrı kontrol edilmesini mümkün kılıyor.  Bu şekilde, yola uygulanan güç aktarımı düşük yol tutuşlu alanlarda geliştirilmiştir. Böylece, saldırgan stabilite kontrol sistemine karşı sürmek zorunda kalınmadan güvenli ve eğlenceli bir sürüşü mümkün hale getirmektedir. Önemli tüm ağırlık optimizasyonlarına ek olarak ani fren tepkisi ve buna bağlı rekor kıran durma mesafesi için stabilite kontrolünü ve geleneksel servo freni bir araya getiren yenilikçi, elektromekanik bir sistem olan Entegre Fren Sistemi de sportif Alfa Romeo Giulia’da kullanılmaktadır.

Alfa Romeo Giulia, sürücünün seçimine bağlı olarak aracın dinamik davranışını değiştiren yenilenmiş Alfa DNA’sına sahiptir. Alfa DNA’sı,  Dinamik (Dynamic), Doğal (Natural), İleri Düzeyde Verimli (Advanced Efficient) (enerji verimliliği modu ilk defa bir Alfa Romeo’da kullanılmıştır) ve elbette yüksek performanslı Quadrifoglio versiyonunda yer alan yarış modlarına sahip olmasıyla dikkat çekmektedir. Magneti Marelli ile işbirliği içerisinde geliştirilen Alfa™ Şasi Etki Alanı Kontrolü (CDC) teknolojisi, aracın “beyni” olarak görev yapıyor ve tüm entegre elektronik sistemleri koordine ediyor.  Sistem, yenilenmiş DNA Pro seçici, Tork Vektörleme, Aktif Aero Ayırıcı, aktif süspansiyonlar ve ESC gibi farklı özelliklerin kullanımını yönetir ve bunların her birine performansı ve sürüş keyfini optimize etmek için belli görevler verir. Aynı zamanda CDC, DNA Pro eşleştirmesini sensörlerden alınan hızlanma ve rotasyon verilerine göre gerçek zamanlı olarak dinamik hale getirmek için sürüşü adapte ediyor. Kritik çözümler, aracın şasi, güç aktarım organları, süspansiyonlar, fren sistemi, direksiyon, elektrikli direksiyon ve virajda diferansiyel gibi elektronik sistemlerinde yer alan özel kontrol ünitelerini bilgilendirerek yönetebilmektedir.

Sürücü odaklı iç mekânda Alfa DNA kontrol grubu ve bilgi-eğlence sistemini ayarlamak için gerekli insan-makine ara yüzü iki basit, kullanıcı dostu düğmeden oluşmaktadır. Tüm ana kontroller ise bilinçli bir şekilde Formula 1 araçlarında olduğu gibi direksiyon üzerinde birleştirilmiş ve kullanıcısına kabin içini daha keyifli bir hale getirmek için tasarlanmış.

2016-alfa-romeo-giulia-tipo-952-quadrifoglio-verde-is-dressed-to-impress-video-photo-gallery_5

Ön Çarpışma Uyarısı (FCW) ve Yaya Tanıma Sistemi

Ön Çarpışma Uyarısı (FCW) sistemi tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor ve ön camda yer alan radar sensörü ve kamera yardımıyla aracın gidiş yönündeki herhangi bir engelin veya aracın tespit edilmesini sağlayarak, sürücüyü kaza riskine karşın uyarıyor.  Eğer sürücü tepki vermekte gecikirse, Otonom Acil Durum Freni (AEB) sistemi çarpışmayı engellemek veya olası kaza hasarını minimuma indirmek için otomatik olarak fren yapıyor.  Dahası, yaya tanıma fonksiyonu ile radar ve kameradan gelen bilgiyi yorumlayan AEB sistemi, 65 km/s’ye kadar aracı durdurabilme potansiyeline sahip.

Üstün, ayrıntılara önem veren ses çıkışı isteyenleri mutlu edecek sofistike Harman Kardon Sound Theatre sistemi ilk kez Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio’da sunuluyor. Sistemin merkezinde, yüksek performans sağlayan ancak aynı zamanda kompakt bir yapıya sahip 12 kanallı D sınıfı yükseltici bulunuyor. Yükseltici, üstün dinleme kalitesi için aracın içindeki 14 hoparlörden oluşan sistemle temiz ses dağıtımı gerçekleştiriyor. 5.1 farklı yüksek çözünürlüklü kaynaktan ve uyumlu bir stereo playbackten surround etkisini sağlamak için Logic 7® teknolojisi kullanılıyor. Bu ses sistemiyle aracın içinde seyahat edenler, Harman Kardon’un üstün kalitesini deneyimleyebilecekler.

2016-2017-alfa-romeo-giulia-yeni-tan%C4%

2016-2017-alfa-romeo-giulia-yeni-tan%C4%

2016-2017-alfa-romeo-giulia-yeni-tan%C4%

2016-2017-alfa-romeo-giulia-yeni-tan%C4%

2016-2017-alfa-romeo-giulia-yeni-tan%C4%

2016-2017-alfa-romeo-giulia-yeni-tan%C4%

2016-alfa-romeo-giulia-yeni-italya-italy

2016-alfa-romeo-giulia-yeni-italya-italy

2016-alfa-romeo-giulia-yeni-italya-italy

 

Kaynak

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

307 km son hıza sahip araçta 260 kadran ? :D Pan geldi birden aklıma :D 

Bir de iki farklı kadran var resimlerde , birinde son devir 6000 diğerinde 8000 .. 6000 olan dizel mi acaba ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 3 ay sonra ...
 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Gerçek bir Alfa Romeo efsanesi olan 33 Stradale’den, 8C Competizione’ye kadar uzanan agresif ama aynı zamanda nostaljik çizgide tasarım öğelerini çevik gövdesinde barındıran Alfa Romeo 4C, tam bir “Alfa” olduğunu haykırıyor. Alfa Romeo’nun asırlık geleneğinden ilham alan, performans, tasarım ve teknik mükemmellik unsurlarının tamamını barındıran 4C’nin kökleri, 1930 ve 1940’lı yıllardaki, güçlü 8 silindir ve yenilikçi 6 silindirli yarış ve binek modelleri olan 8C ve 6C’ye dayanıyor.

      Alfa Romeo mühendisleri tarafından tasarlanan ve Maserati’nin İtalya’daki Modena fabrikasında üretilen süper coupe modeli 4C, alüminyum malzemeden yapılan ortada konumlanmış 4 silindirli 1750 cc’lik turbo benzinli motoru, çift kavramalı TCT otomatik şanzımanı ve arkadan itişli yapısıyla tam bir sporcu olduğunu kanıtlıyor.  Yaklaşık 4 metre uzunluğa, 1.18 metrelik yüksekliğe ve 2.4 metrelik aks mesafesine sahip olan Alfa Romeo’nun iki kişilik coupe modeli 4C, karbon ve alüminyum kullanılan gövde ve şasi unsurları sayesinde 4 kilogram başına 1 HP’den fazla güç üretmesiyle de dikkat çekiyor. Yeni “Race” moduna sahip olan Alfa DNA sürüş modu seçicisiyle tam bir sporcu Alfa Romeo 4C, maksimum 250 km/s’lik hıza ulaşırken, 0-100 km/s hızlanmasını ise 4.5 saniyede tamamlıyor. 350 Nm maksimum tork oranıyla sporcu ruhunu kanıtlayan Alfa Romeo 4C, dakikada 6.000 devirde 240 HP’lik bir güce ulaşıyor.
      Türkiye’de Tofaş çatısı altında temsil edilen Alfa Romeo’nun yeni süper coupe modeli 4C, Almanya’nın dünyaca ünlü Nürburgring yarış pistinde “en hızlı tur” rekoruna imza attı. İtalyan stili sportifliği ile zarafet anlayışını birleştiren ve daha şimdiden Alfa Romeo’nun ikonik modelleri arasında yerini alan 4C, “Green Hell” olarak nitelendirilen pistteki turunu 8 dakika 4 saniyede tamamlayarak, 250 HP’lik motor gücünün altında, kendisine göre daha güçlü motora sahip ve daha pahalı spor araçlar arasında bugüne kadarki en iyi dereceyi elde etti. Alfa Romeo’nun eşsiz performansını bir kez daha kanıtlayan test sürüşü, Nürburgring pistinin uzmanı kabul edilen ünlü Alman otomotiv yazarı ve sürücü Horst von Saurma tarafından gerçekleştirildi.
      Almanya’nın tarihi Nürburgring pistinde gerçekleştirilen deneme, Alfa Romeo 4C’nin dünyanın birçok farklı noktasında, farklı yol ve iklim şartlarına maruz kaldığı sayısız zorlu testlere çarpıcı bir örnek oluşturuyor. Alfa Romeo 4C bugüne kadar, İsveç’te -35 C’den Abu Dhabi’de +40 C’ye, Amerika’da Arizona çölünden Sicilya’daki Etna Dağı’nın dik ramplarına kadar zorlu iklim ve yol koşullarında test edildi. Alfa Romeo yeni süper spor modeli için ayrıca, diğer tüm modellerinin geliştirilmesinde de önemli paya sahip olan ve 1962’den bu yana kullanılan Balocco pistinde sayısız deneme sürüşü gerçekleştirdi.
       
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Alfa patronları gelecek aile tipi hatchback için kısaltılmış Giulia platformu kullanılacağını ve aracın iki yıl içinde piyasaya çıkacağını belirtti.

      Alfa Romeo için gelecek parlak görünüyor. Yarış otomobili havasındaki Giulia sedan 2016'da yepyeni bir SUV ile birlikte çıkacak. Şimdi ise firma içinden üst düzey kaynaklar yeni nesil Giulietta hatchback modelinin arkadan çekişli olacağı bilgisini verdi. Yeni hatchback, fotoğraftan da görüldüğü üzere, sedan kardeşinden oldukça esinlenmiş sportif bir stile ve daha pratik bir şekle sahip olacak. Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen bir Fiat-Chrysler Otomobil etkinliğinde grubun binek otomobiller tasarım şefi Alberto Dillilo yeni Giulietta'nın Giulia platformunun kısaltılmış bir versiyonu üzerine inşa edileceğini açıkladı. Bunun modelin arkadan çekişli olacağı anlamına mı geldiği sorusu yöneltildiğinde Dillilo “Teknik olarak bu mümkün” şeklinde cevap verdi. Öte yandan, dört tekerlekten çekişli Audi A3 ve BMW 1 Serisi gibi rakiplerin var olması, yeni Giulia'da da bu sistemin opsiyon olarak yer alabileceğine işaret ediyor. 
       
       
      FCA daha önce de otomobil mimarisini mümkün olduğunca uygun maliyetli hale getirmeye çalıştığını, bunun için birden fazla gövde stilini tek platformda birleştirdiğini açıklamıştı. Giulia'ya yapılan ciddi yatırım düşünülürse, Fiat-Chrysler patronları maliyeti yeni Giulietta ile dengelemeyi umuyor. Model ayrıca Alfa'nın yeni serisini aile tipi yeni Fiat modellerinden farklılaştıracak, patronlar eski Bravo ile şu anki Giulietta'nın birbirine çok yakın olduğunu düşünüyordu.
       
       
      Dahası, arkadan çekişli sürüş sistemi yeni Giulietta'ya benzersiz bir özellik verecek. Şu anki BMW 1 Serisi Avrupa'da satışta olan tek arkadan çekişli aile tipi hatchback ancak yeni nesil BMW 1 Serisi, MINI ve BMW 2 Serisi Active Tourer gibi modellerde de kullanılan UKL1 modüler önden çekişli platforma taşınacak. 
       
       
      Bu da Alfa'ya Giulietta'yı tamamen sportif bir lüks hatchback modele dönüştürme şansı veriyor. Bir başka Alfa sözcüsünün söylediğine göre Giulietta'nın şu anki platformu ve süspansiyon sistemi yeterince iyiydi ve potansiyeli vardı ancak Giulietta'nın başarılı olması için “yeterince iyi” değil “rakiplerinden çok daha iyi” olması gerekiyor.
       
       
      Arkadan çekişli sistem bir performans modeli için de kapı açıyor. Resmi motor seçenekleriyle ilgili henüz ayrıntı yok ancak 503 hp Giulia Quadrifoglio Alfa'nın süper otomobillere kafa tutabilen spor sedan modeller bakımından Alman rakiplerini zorlama potansiyelini gösteriyor. Büyük ihtimalle BMW M135i'ye rakip bir Alfa Romeo Giulietta Cloverleaf modeli de göreceğiz. Golf R modeline rakip olacak ve 300 hp üzeri güç çıkışına sahip bir versiyon da ihtimaller dahilinde.
       
       
      Serinin daha altında alışıldık turboşarjlı benzinli ve dizel motorlar bulunacak. Giriş seviyesi modelin fiyatının karmaşık mekanik yapı ve arkadan çekiş özelliği ile 27 bin Euro bariyerini aşması bekleniyor. Alfa Giulia'nın gelecek yıl çıkışının ardından Giulietta ile ilgili daha detaylı bilgilerde ortaya çıkmış olacak.
       
      kaynak
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Otomobil ve özellikle Alfa Romeo severler tarafından yıllardır beklenen Alfa 159'un devamı olan Alfa Giulia sonunda tanıtıldı.  Tasarımı ile etkileyen Giulietta'nın tasarım diline yakın bir tasarım dili kullanılmış.
       
      Her ne kadar Giulietta'ya benzese de aslında tamamen farklı bir yerde konumlandırılıyor. Çünkü Giulietta gibi orta gelirli kişilerin de ulaşabileceği ekonomik motor seçeneklerinden bir hayli uzak.
      Giulia'da Ferrari mühendislikli 3 Litrelik bir turbo V6 bulunuyor.Bu V6 motor max. 503 beğgir güç üretirken 0-100 hızlanmasını 3.9 saniyede gerçekleştiriyor ! Sizin de tahmin edebileceğiniz üzere Giulia ülkemiz vergi sistemi göz önünde bulundurulursa yüksek satış rakamlarına imza atabilecek gibi gözükmüyor. Ama Alfa Romeo tarihinde önemli bir yere sahip olduğu kesin !
       
      http://www.youtube.com/watch?v=cCPYmVZwXc4
       

       
       
       

       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...