Jump to content

2016 Model Kia Cerato Fiyatı ve Teknik Özellikleri


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

24 dakika önce, İlhan :

Vallahi Yılmaz değil sadece 3.Nesil Mazda 3..Ben piyasaya çıkan tüm otomobilleri çok pahalı buluyorum.

Dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanıyoruz.

Dünyanın en pahalı vergilerini ödüyoruz...

Dünyanın en pahalı otomobilimi bilmem ama...gelir seviyemize göre çok pahalı satılan otomobiller.

Bu şartlarda sıfır otomobil almak her geçen gün zorlaşıyor. 

Dizel otomobil tamam güzel hoş ekonomik, az yakıtla çok yol kat ediyorsun. Ama sürüş zevkimi gerçekten törpülemiş benim. Benzinli otomobilin motor ve egzoz sesini unutmuşum..Ta ki Mazda MX-5 kullanıncaya kadar. :D

Yeni Nesil Mazda 3'leri yakıt sarfiyatı konusunda çok tatminkar buluyorum. O yüzden yeni nesil 3 serisinde hayatta dizellere bakmam.

Mazda 6 konusuna gelince, bence çok mantıklı bir seçim olur. Minimum 4-5 yıl bineceğim mantığı ile bakıldığında. İyi bir marka ve usta eşliğinde Lpg ile çok mantıklı bir seçim olur. 

Bu arada bence ev borcunu tamamen bitir, ondan sonra kendine rota çiz derim. Otomobil yattığı yerden kişiye maliyeti var. O yüzden önce ev borcunu kapa. Sonrasında zaten sabırlı bir arayışla gönlüne ve bütçene göre bir Mazda bulabilirsin.

Araçlarımızdan ses, tıkırtı vs.geliyor olabilir..Ne bileyim motor sesi olabilir, titreşim vs olabilir..

Ama millet şanzımanla uğraşıyor, yesyeni otomobili yağ yakıyor, eksiltiyor, motor yakıyor, farı yanmaz...Ne bileyim yolda bırakır sürekli, servisten çıkmaz... Ben daha çevremde Dsg'li otomobili olupta, elden geçmeyen sorunsuzunu görmedim.. Bizde de sorunlar olmuyor mu ? Elbet oldu ve olmaya devam ediyor. Ama diğer markalarla kıyaslandığında bu durum gerçekten çok az.

DSG ile ilgili şu söz dönüyor ortada..."Her DSG'li otomobil, muhakkak o arızayı tadacaktır " şeklinde..Ne kadar vahim dimi ? Ve Wv kullanıcılarıda artık bu durumu benimsemişler.

Şu forumda Mazda ile ilgili en sık duyduğum arıza/şikayet. Şu an sahip olduğum Dizel Mazda 3'lerdeki baskı balata yayı sorunu..105 bin km'de benimde sorunda çıkardı..O durum bile beni üzmedi ve soğutmadı markadan. İşim gereği önüme o kadar çok diğer markaların servis bakım faturaları geliyor ki..Karşılaştırma yapıp fiyatları mukayese edebiliyorum. Haliylede maceraya atılmıyorum. :) 

Örnek;

Yakın zamanda Subaru XV araştırma, arama, inceleme maceram oldu..Xenon farının 3465+Kdv fiyatının olduğunu gördüğümde o maceraya son verdim. :D

 

DSG konusunda sadece vw muzdarip heralde abi... 

İlginç şekilde Skoda kullanan çok arkadaşım var çok memnunlar. Skoda da kolay kolay arıza vermiyor. İkisi de aynı şanzıman....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, M.E.G :

DSG konusunda sadece vw muzdarip heralde abi... 

İlginç şekilde Skoda kullanan çok arkadaşım var çok memnunlar. Skoda da kolay kolay arıza vermiyor. İkisi de aynı şanzıman....

Vw'de de sorun yaşamayanlar elbetteki var..Lakin ülkemizde en çok satılan ithal otomobil Vw olduğu için, haliyle piyasada çevremizde çok fazla bu araçları görüyoruz. Aynı şekilde yaşanılan, karşılaşılan arızalara daha kolay tanıklık edip duyuyoruz.  Ama Skoda ve Seat satışı bir Vw gibi değil. Haliyle de arızalarını duymak, karşılaşmak şahit olmak durumu azalıyor. 

Bu arada Seat'ta aynı şanzımanı kullanıyor dimi ? Yanlış bilmiyorum...

Ve yine bu arada Dsg arızaları genelde büyük şehirlerde trafiğin keşmekeş olduğu yerlerde patlak veriyor. Yoğun dur kalk trafik sonrası sanırım dayanmıyor, yada ömrünü kısaltıyor..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aklıma gelmişken 136 gb Cerato otomatik dizel 0-100 10,8 sn, 105 bg Mazda'mız 11,6 sn de. bence arada büyütülecek hiçbirşey yok.

Fiyatlar yüksek diyoruz fakat satışlar artmaya devam ediyor demekki alabilen çok ama biz onlardan değiliz. :)

ne zamanki satışlar 6 ay geri düşüş gösterir o zaman hükümet ve distribitörler bir araya gelir. bi ara gazı daha yaparlar.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, İlhan :

Vw'de de sorun yaşamayanlar elbetteki var..Lakin ülkemizde en çok satılan ithal otomobil Vw olduğu için, haliyle piyasada çevremizde çok fazla bu araçları görüyoruz. Aynı şekilde yaşanılan, karşılaşılan arızalara daha kolay tanıklık edip duyuyoruz.  Ama Skoda ve Seat satışı bir Vw gibi değil. Haliyle de arızalarını duymak, karşılaşmak şahit olmak durumu azalıyor. 

Bu arada Seat'ta aynı şanzımanı kullanıyor dimi ? Yanlış bilmiyorum...

Ve yine bu arada Dsg arızaları genelde büyük şehirlerde trafiğin keşmekeş olduğu yerlerde patlak veriyor. Yoğun dur kalk trafik sonrası sanırım dayanmıyor, yada ömrünü kısaltıyor..

 

 

Seat da aynı şanzımanı kullanıyor abi. 

Dur kalk trafikte yarım kavrama ile ömrünü yiyorlar abi. Bilinçli kullananlar bozmaz kolay kolay...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, M.E.G :

Seat da aynı şanzımanı kullanıyor abi. 

Dur kalk trafikte yarım kavrama ile ömrünü yiyorlar abi. Bilinçli kullananlar bozmaz kolay kolay...

İstanbul haricinde, trafiğin olmadığı daha küçük bir şehirde yaşıyor olsam. DSG'yi tercih ederdim..

Ama İstanbul'da böyle bir işe kalkışmak gerçekten büyük risk.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, İlhan :

İstanbul haricinde, trafiğin olmadığı daha küçük bir şehirde yaşıyor olsam. DSG'yi tercih ederdim..

Ama İstanbul'da böyle bir işe kalkışmak gerçekten büyük risk.. 

Performanslı, çok hızlı, konforlu ve kullanması çok zevkli bir şanzıman gerçekten...

Garantisiz binilmeyecek bir şanzıman :) Doğrusu garantisi bitse de doğuş yardımcı oluyor. İyi niyet garantisinden % 20 sini ödeyerek değişim veya onarım yapıyorlar. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, cothcu :

Aklıma gelmişken 136 gb Cerato otomatik dizel 0-100 10,8 sn, 105 bg Mazda'mız 11,6 sn de. bence arada büyütülecek hiçbirşey yok.

Fiyatlar yüksek diyoruz fakat satışlar artmaya devam ediyor demekki alabilen çok ama biz onlardan değiliz. :)

ne zamanki satışlar 6 ay geri düşüş gösterir o zaman hükümet ve distribitörler bir araya gelir. bi ara gazı daha yaparlar.

 

Otomatik Dizel Kerata 1394 kg. Benzinli otomatik 1295 Kg. Arada 100 kg fark var.

Mazda 3 benzinli + otomatik 1295 Kg. Yukarıdaki formülden gidersek Dizel otomatik Mazda 3 1390-1400 kg arası bir şey mi olacak acaba.

Benim şu an manuel vitesli 2.nesil 1.6 dizel 115 Hp'lik Mazda 3'üm 1360 Kg ! 

Bir araştırayım şu teknik özellik dökümanlarını dizel 3'ün..

16 dakika önce, M.E.G :

Performanslı, çok hızlı, konforlu ve kullanması çok zevkli bir şanzıman gerçekten...

Garantisiz binilmeyecek bir şanzıman :) Doğrusu garantisi bitse de doğuş yardımcı oluyor. İyi niyet garantisinden % 20 sini ödeyerek değişim veya onarım yapıyorlar. 

İnternetteki okuduğum bilgilerde Vw'nin  Amerika ve Çin'deki otomobillerinde şanzıman garantileri 10 yılmış. Türkiye'deki DSG kullanıcıları da aynı beklenti içindeler.

Bu arada DSG'nin geçmişi/tarihi 1967 yılına dayanıyor. Bu şanzımanı bulan-yapan Porsche'miş. 67 yılında yarışlarda kullanılmak üzere yaratılmış bir şanzımanmış. Ama yarışlarda başarı sağlayamayıp ilgi görmeyince, sonlandırılıp tozlu depoya kaldırılmış. Aradan geçen yılların ardından Vw bu şanzımanı Porsche'den alıyor..Artık hakkınımı denir patentini mi denir bilmem..Üzerinde oynayıp güncellemeler ve yenilemelerle bu halini alıyor..

Kaynak: Halit Bolkan Söyleşisi. :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Kia'nın geçtiğimiz aylarda Avrupa'da tanıtılan yeni Crossover modeli Niro ülkemizde satılmaya başlandı. Ancak modelin en dikkat çekici noktası olarak 1.6lt atmosferik motora sahip bir hybrid sistem barındırıyor olması gösterilebilir. Bu sayede 1.6lt ve altı ÖTV dilimine giren Niro, kendi sınıfında dizel motorlu araçlara rakip olabilecek bir fiyata sahip. 
      Kia Niro Hangi sınıfta yer alıyor?
      Her ne kadar Kia Niro'yu bazı yayın organlarında C Segmenti olarak sınıflandırıldığını görsek de 4355mm uzunluk, 2700mm dingil aralığı, 1805mm genişlik ve 1535mm yükseklik ölçüleri ile B Segmenti modellere daha yakın. Kia Niro'nun C Segmentinde yer alan ve ölçülerini aşağıda belirttiğimiz Kia Sportage modeline göre 125mm daha kısa, 50mm daha dar, 70mm dha az dingil aralığı ve 120mm daha kısa yüksekliğe sahip olması nedeniyle,  bize göre büyük bir B Segmenti Crossover olarak adlandırılmasını gerektiriyor.  Aslında benzer bir durum Toyota C-HR modelinde de olmuştu ve yaptığımız bir analizde modelin boyutlarını incelemiş, iddia edildiği gibi C Segmentinden çok büyük bir B Segmenti olduğunu düşündüğümüzü belirtmiştik. C-HR'nin boyutları ise aşağıda görüldüğü gibi Kia Niro ile hemen hemen aynı.  Kısacası Kia Niro bize göre iri bir B Segmenti Crossover modeli ve C Segmenti Crossover modellerine de bir miktar rakip olabilir. Ayrıca Kia ürün gamında Sportage gibi gerçek anlamda bir C Segmenti Crossover olması da bunu gösteriyor diyebiliriz. 
       
      Kia Niro Teknik Özellikleri
      İçten yanmalı motor: 1.6lt, 4 silindir, atmosferik-benzin, 105ps güç, 147nm tork
      Elektrik motoru: 44ps güç, 169nm tork - 1.56KW-saat Lithium Ion Polymer şarj edilebilir piller
      Toplam güç: 141ps
      Toplam tork: 264nm
      Şanzıman: 6 ileri çift kavramalı otomatik
      Çekiş: Önden
      Ağırlık: 1410kg
      Elektrikli menzil: Yaklaşık 40km - Şarj süresi henüz belirtilmiyor
      Tüketim (Kia Almanya ve Kia Türkiye)
      3.8lt-3.9lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 16jant
      4.4lt-4.5lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 18jant
      Tüketim (Kia A.B.D)
      5.6lt-5.7lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 16jant
      0-100km/saat hızlanma: 11.1 saniye
      Maksimum hız: 162km/saat (sınırlandırılmış)
      Fiyat: 123.900TL
       
      Kia Niro Hybrid sistemi nasıl çalışıyor?   Yukarıdaki görselden de anlaşılacağı gibi Kia Niro tipik bir şarj edilebilir hybrid ancak aracın elektrikli motoru genellikle ilk hareket ve hafif hızlanmalarda tek başına devreye giriyor. Ne zaman ki gaza fazla basılıyor ve güç ihtiyacı artıyor işte o zaman içten yanmalı motor devreye giriyor ve elektrikli motor ile beraber çalışıyor. Sabit hızlı sürüşlerde ise içten yanmalı motor öncelikli olarak devrede ancak elektrik motoru destek güç olarak hazırda bekliyor. Fren yapıldığında ise fren enerjisi geri kazanımı pilleri şarj ediyor. Ayrıca aracı 240V şebeke elektriğinden de şarj etmek mümkün ancak ne kadar sürede pillerin dolduğu belirtilmiyor.

      Görünen o ki Kia Niro modelindeki elektrik motorunun esas amacı, içten yanmalı benzin motorun en fazla tüketim yaptığı noktalarda yardımcı olmak. Özellikle durağandan kalkışların bol olduğu sıkışık trafikte tek başına devrede olan elektrik motoru, içten yanmalı motorun en fazla tüketim gerçekleştirdiği durumlarda büyük fayda sağlıyor. Ayrıca özellikle sabit ve ortalama hızlardaki otoban sürüşlerinde içten yanmalı motorların düşük tüketime sahip olduğu herkes tarafından biliniyor. Özet olarak Kia Niro'nun Hybrid sisteminin amacı içten yanmalı benzin motorun çok yakıt tükettiği yerlerde tek başına veya yardımcı olarak devreye girmek de diyebiliriz. Elektrik motorunun 40km menzili ise sistemin nasıl çalıştığı dikkate alınırsa; sanki doğrudan sıkışık trafiğe girip, çok kibar gaz hareketleri ile mümkün olabilecek gibi görünüyor. 
      Kia Niro ne kadar yakıt tüketiyor?
      Kia Niro'nun 16 janta sahip versiyonu için Kia Türkiye ve Kia Almanya sitelerinde hem ortalama, hem şehir içi, hem de şehir dışı için yaklaşık 3.8lt/100km tüketim değeri veriliyor. Ancak aynı araç için bu değerler A.B.D sitesinde 5.6lt/100km olarak belirtilmiş ve test standardı farklı. A.B.D sitesinin kabul ettiği ECE standartları günlük kullanıma oldukça yakın olmasıyla öne çıkıyor. Bu da ülkemizde ve Avrupa'da lanse edilen 3.8lt/100km yakıt tüketiminin hayal olduğunu gösteriyor. Bize göre 1410kg ağırlığındaki, 16 janta ve 205/60/16 lastiklere sahip olacak Kia Niro'nun ortalama yakıt tüketimi 6-6.5lt/100km civarında olacaktır. 
      Bu da 100km'de 30-35 kuruş civarında bir yakıtla yetinebildiği anlamına geliyor. Donanım paketi tek tip olacak ve 18 janta ve 225/45/18 lastiğe sahip sahip versiyon ve bol donanımlı versiyon gelecek olursa tüketim değerleri 35-40kuruş olarak gerçekleşebilir. Ancak bahsi geçen 3.8lt/100km tüketim sadece ve sadece 16 jantlı versiyonda olacağı için, ülkemizde 18 jantlı versiyon tek seçenek olarak sunulursa, bu değerin diğer araca ait olduğu bilinmeli. Umarız Kia Türkiye bu yanlışa düşmez. 
      Kia Niro'ya fiyat ve tüketim olarak en yakın araç hangisi?
      B veya C Segmenti Crossover segmentinde ise dizel-otomatik seçeneği sunan önemli modeller mevcut. İlk olarak bunlardan Kia Niro'ya en yakın boyutları sunan ve C Segmentinin en küçük temsilcilerinden bir tanesi olan Nissan Qashqai'yi ele alalım. Nissan Qashqai 1.6dci-Xtronic modeli giriş seviyesi donanımda 122.325TL fiyata sahip ve en yüksek donanım seçeneğinde bu fiyat 170.430TL'ye kadar çıkıyor.
       
      130ps güce ve 320nm torka sahip Nissan Qashqai'nin yakıt tüketimi ise ortalama olarak 5.6lt/100km olarak belirtiliyor. Ancak bu tüketim verisi en az %30 oranında yükselecektir diye düşünüyoruz. Bu doğrultuda Nissan Qashqai'nin ortalama olarak 7lt-7.5lt/100km civarında motorin tüketeceğini tahmin ediyoruz ki, bu da yaklaşık olarak aynen Kia Niro 16jant'da olduğu gibi 30-35 kuruşa denk gelebilir. 
      Kia Niro - Toyota C-HR arasında durum nedir?
      Kia Niro'nun gerek boyut gerekse de motor sistemi açısından en büyük rakibi şüphesiz Toyota C-HR modeli. 1.8lt atmosferik-benzin motora sahip olmasına rağmen ülkemizde üretilmesi nedeniyle özel bir teşvik ile daha düşük ÖTV oranı ile vergilendirilen C-HR Hybrid fiyatları 116.900TL'den başlıyor ve 127.700TL'ye kadar çıkıyor. Teşvik olmazsa bu fiyatlar 155.000TL civarından başlıyor. Performans ve tüketim değerleri ise Kia Niro ile hemen hemen aynı. Ancak C-HR'nin bir şarj edilemeyen bir hybrid model olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. 
      Kısacası Toyota C-HR ve Kia Niro fiyat da dahil olmak üzere sanki birbirlerine eşit rakip olarak yaratılmış 2 model olmalarıyla öne çıkıyor. Ancak düşük donanım da olsa Nissan Qashqai gibi kendilerinden daha üstün performansa ancak aynı yakıt tüketimine sahip bir önemli rakipleri de bulunuyor. Ayrıca başka markalarda da benzer fiyata ve özelliklere sahip dizel-otomatik modeller mevcut. Ancak Toyota C-HR satışlarının Hybrid olarak değil de genellikle 1.2lt turbo-benzin motor üzerinden gittiğini de belirtmeden geçmeyelim. Yani bu araç yerine tüketiciler ya CH-R'nin 1.2lt motora sahip olanını tercih ediyor ya başka markalarda dizel-otomatik tercihi yapıyorlar denilebilir. Tabi benzer şekilde başka markalardan turbo-benzin tercihi yapan tüketiciler de olabilir.

      Kia Niro'nun sahip olduğu 1.6lt motor sayesinde Toyota'dan MTV anlamında daha düşük masrafa sahip olduğu ise önemli bir avantaj. Toyota C-HR hybrid almak isteyen bir çok kişi bu nedenle 1.2lt motora veya başka markalara da kayıyor olabilir. Kia Niro senelik olarak 1035TL MTV ödeyecekken, bu vergi Toyota C-HR modelinde 1827TL olarak gerçekleşiyor. 
      SONUÇ
      Kia Niro sunduğu teknolojik özellikler, düşük yakıt tüketimi ve ortalama performansı ile gayet güzel bir otomobil olarak öne çıksa da bize göre hedeflendiği gibi dizel-otomatik tekelini kırabilecek performans ve fiyata sahip değil. Ayrıca Türk insanına hybrid sistemine yeni olması birçok kişiyi de korkutabilir. Daha rafine ve pürüzsüz bir sürüş karakterine sahip olsa da insanımızın dizel alışkanlığı bu aracın önünde önemli bir engel ve Toyota C-HR'nin bile başaramadığını Kia Niro'nun başarabileceğini şimdilik düşünmüyoruz. Ancak Toyota C-HR'nin aksine şarj edilebiliyor olması ve pratikte zorlanmadığı takdirde teorik olarak 40km civarında sadece elektrik gücü ile hareket edebilme ihtimali olması ve MTV değerinin Toyota C-HR'ye göre yıllık yaklaşık 800TL daha az olması  küçük bir ihtimal de olsa satışlar konusunda bizi yanıltabilir.

      Bu arada neredeyse bütün dünyada hybrid ve elektrikli araçlara teşvik veren vergi sistemlerinin olduğunu, Türkiye'de ise hybrid modellerin hala aracın sahip olduğu içten yanmalı motorun hacmine göre vergilendirildiğini belirtelim. Ülkemizde Hybrid sisteminin dizele alternatif olabilmesi için teşvik sisteminin uygulanmasının şart olduğunu, aksi takdirde hybrid araçların komik düzeyde satılacağını da belirtmeden geçemeyelim. 
      Kaynak:SekizSilindir
       
                                                         
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Kia'nın A Segmenti temsilcisi Picanto, resmi tanıtımı 9 Mart 2017 tarihinde yapılacak olan Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde, ilk görselleri ile resmi olarak tanıtıldı. Her ne kadar sportif görünüme sahip serinin en üstünde yer alan GT Line paketi ile tanıtılmış olsa da tasarımdaki kayda değer değişim gerçekten de çarpıcı olmasıyla dikkat çekiyor. 

      Bir önceki modelin daha minik ve sevimli görünümü yerine artık daha sinirli ve keskin hatlara sahip sportif tasarım yer alıyor. Ön panjur Kia'nın diğer modelleri ile oldukça benzeşirken, ön farların daha büyük ve çekik yapısı sinirli bir bakışın ortaya çıkmasını sağlıyor. Ön panjurun genel yapısı ile büyük farlar başarılı bir şekilde birleştirilmiş.
      Arka tasarım ise daha geniş ve keskin hatları ise ön görünümün sportifliğine destek veriyor. Yan görünüm ise ön ve arkanın yana yansımaları hariç önemli bir değişiklik barındırmıyor. Bu arada aracın uzunluğunda herhangi bir değişiklik olmamasına rağmen dingil mesafesinin 2385mm'den 2400mm'ye çıkmış olması arka diz mesafesinin bir miktar genişlemiş olabileceği anlamına geliyor. 
      Kia; tarafından yapılan bir açıklamada ise belli bir değer verilmemesine rağmen yaşam alanı ve bagaj hacminin rakiplerinden daha geniş olduğu belirtiliyor. 
      Kokpit ise yenilenen dış tasarımdan çok daha fazla yenilik barındırıyor diyebiliriz. Son zamanların kokpit modası orta konsolda asılı gibi duran ve iki tarafı tuşlarla çevrili bilgi eğlence ekranı hoş bir görünüme sahip. 
      Sürücü ve yolcu tarafında yer alan ve dikine duruşu ile dikkat çeken dikdörtgen elips karışımı iri havalandırma üfleçleri ise ilginç bir görünüme sahip. Genel olarak bakılacak olursa kokpit birçok farklı markanın son zamanlarda benimsediği yapıya sahip olmasıyla dikkat çekiyor ve bize göre de eskisinden daha modern ve şık görünüyor. 
      Kullanılacak motorlar ile ilgili henüz bir bilgi bulunmasa da halen kullanılmakta olan 1.25lt atmosferik-benzin 85ps gücünde motorun elden geçmiş bir versiyonu ile Hyundai i20 modelinde de kullanılmaya başlanan 1.0lt 3 silindir turbo-benzin 100ps ve 120ps gücündeki motorların Kia Picanto modelinde de kullanılması muhtemel görünüyor. Ayrıca mevcut modellerde kullanılan ve eski teknoloji 4 ileri otomatik şanzıman yerine 6 ileri otomatik şanzıman kullanılmaya başlanabilir. Bu sayede hem performansta artış hem de yakıt tüketiminde düşüş sağlanabilir. 
      Yeni Kia Picanto'nun 9-19 Mart 2017 tarihlerinde gerçekleşecek Cenevre Otomobil Fuarı sonrası Avrupa'da satışına başlanacağı tahmin ediliyor. Ülkemize ise yaz başı gelmesi ve mevcut kur değerlerinde önemli bir artış olmazsa 55.000TL-57.000'den başlayan fiyatlarla satılması beklenebilir. (1 Euro=3.75TL)
       

       

    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Yeni Rio’nun platformundan yükselecek olan kompakt crossover, Mazda CX-3’ün en ciddi rakiplerinden biri olmaya hazırlanıyor.


      Son yıllarda en hızlı gelişen kompakt crossover sınıfı Mazda CX-3, Jeep Renegade, Honda HR-V ve son olarak Türkiye’de üretilecek olan Toyota C-HR’nin katılmasıyla rekabetin çok sıkı yaşandığı bir segment olacağa benziyor. Bu pastadan payını almak isteyen KIA’da yeni Rio platformundan yükselecek olan kompakt crossover’ı ile iddialı olmayı hedefliyor.
      Güney Koreli markanın 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı The Provo Concept ile benzer tasarıma sahip olmasını planladığı yeni CUV’unun ismini henüz açıklamadı.
      Gelen bilgilere göre KIA’nın yeni CUV’u 2017 yılının üçüncü çeyreğinde pazara sunulmuş olacak.


    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Koreli üreticinin popüler modellerinden Sorento, üçüncü nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor.      Model İstanbul Autoshow’da sahneye çıkacak.  Şu an yollarda olan Sorento üzerine inşa edilen bu yepyeni SUV'un tasarımında kalite algısı üst seviyede…    Özellikle artan boyutlar iç mekanda da rahat ve ferah bir ortam vaat ediyor.   Tasarımın en dikkat çekici yeniliği "kaplan burnu" ızgara olurken, bu ızgara eski nesildekine göre daha geniş. Şık farlar ve stoplar da yeni Sorento'nun dikkat çekici yanlarından…    Otomobilin hatları artık daha sert ve belirgin... Bu da Sorento'yu daha vurucu ve sportif bir görünüme bürümüş. Selefine göre, daha alçak tavan çizgisi ve daha yüksek bel çizgisi ile dikkat çeken modelin camları da daha dar olarak tasarlanmış.   Avrupa pazarında Sorento'nun kaputunun altında üç farklı motor seçeneği sunulacak. 2.4 litrelik 188 HP güç üreten ve 241 Nm torka sahip benzinli motor, Sorento'nun 0'dan 100 km /s hıza 10.4 saniyede ulaşmasını sağlıyor.    Eğer aracı manuel değil de 6 kademeli otomatik şanzımanla tercih ederseniz, aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması saniyenin 10'da 1'i daha yavaş gerçekleşiyor.   Dizel cephesinde ise 2.0 litrelik ve 2.2 litrelik dört silindirli iki motor Sorento'nun kalbini attırıyor. 2.0 litrelik motor 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş ve 185 HP güç, 402 Nm tork değerine sahip.    Bu versiyona sahip Sorento'nun 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 10.4 saniye sürüyor. 2.2 litrelik ve motor gamının en güçlü versiyonu olan dizel motor ise 200 HP güç ve 441 Nm tork üretiyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 9.6 saniye…             Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Şimdi bu araç da CX-3 ten çok satarsa artık diyecek bir kelimem kalmaz bu millete. Aracın şekli hoşuna giden var mı ?
       
      Kia, 1.6 litrelik dizel motor ve 7 kademeli çift kavramalı şanzıman olan 7 DCT'ye sahip Soul modelini, 82.900 TL fiyatla ülkemizde satışa sunuyor.
       

       
      Kia'nın ilk olarak 6 kademeli tam otomatik şanzıman ile kombine edilen 1.6 litrelik dizel motorla ülkemizde satışa sunuduğu yeni Soul modeline bir yeni seçenek daha ekliyor. Markanın yeni geliştirdiği 7 DCT adlı 7 kademeli çift kavramalı şanzıman, güncellenen 1.6 litrelik dizel motor ile birlikte Soul'da yer almaya başlıyor. 
       
      Her iki seçeneği de sadece Premium donanım seviyesi ile sunan Kia, 6 ileri otomatik Soul modelini 78.900 TL fiyatla satarken, 7 DCT şanzımana sahip versiyon için 4.000 TL daha yüksek bir bedel olan 82.900 TL'yi belirlemiş. 
       
       
      6 kademeli tam otomatik şanzımana sahip Kia Soul'da görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4.000 devirde 128 hp güç ve 1.900 ile 2.750 devir aralığında 260 Nm tork üretirken, 7 DCT vitesli Soul'da 1.6 litrelik dizel ünite 4.000 devirde 136 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir aralığında 300 Nm tork üretir hale getirilmiş.
       
      Güç ve tork değerlerindeki artış ile birlikte 7 DCT şanzıman, aracın son hızının 5 km/s iyileşerek 182 km/s'ye çıkmasını, 0'dan 100 km/s hıza ivmelenme süresinin ise 1,1 saniye azalarak 11,1 saniyeye gerilemesini sağlamış.
       
      Bir diğer önemli gelişim ise aracın yakıt tüketimi değerlerinde yaşanmış. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde, 1.5 litre azalışla 7.5 litreden 6.0 litreye, şehir dışında 0.5 litre azalışla, 5.2 litreden 4.7 litreye ve ortalamada 0.8 litre azalarak 6 litreden, 5.2 litreye düşmüş. Kia Soul'un emisyon değeri de 6 kademeli otomatik versiyonda 158 gr/km iken 7 DCT versiyonda 135 gr/km. 
       

       

       
       

       
      Kaynak : Habersefi.com
×
×
  • Yeni Oluştur...