Jump to content

2.Nesil Mazda 3 Ön Konsolda Açılma


montoyajp
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

12 saat önce, Renegade :

Daha önce burada palaşmıştım, benim yakıt bilgilerini gösteren ekran, kaloriferi 23 dereceden yukarı çıkarınca bir müddet sonra kararıyordu, uzun süre bu sorunu M.Tekir ile paylaşmıştım, kaloriferi açıp ısıyı yükselttiğimde (25-28 derece) ekranın olduğu o bölümün olduğu yerler aşırı ısınma gösteriyordu. Daha sonra fark ettimki, ön döş bölümünde bulunan havalandırma kanallarını yaz klimasından korunmak için yuvarlak düğmelerden her ikisinide kapatmışım, onları açınca hiç bir sorun kalmadı, ısıyı 30 dereceye getirsem bile. Acaba diyorum, sizin araçlarda da bu şekilde aşırı ısınmadan dolayı açılmamı oldu, normalde açılmaması gerekiyor. Siz veya sizden önceki kullanıcı kışın ön havalandırma düğmelerini kapatıp yüksek derecelerde ön cam'a ve ayak kısmına ısıyı yönlendirip ön konsolun bulunduğu yer ısı transferi yapamadığından aşırı ısınması ile açılma olmuş olabilirmi?

Kötü görüntü sağlayan yapıştırıcı yerine, siyah kalite silikon ile doldurup, aşağıdaki aksesuvar ürünlerinden açıklığa uygun kalınlıkta bir şerit ile izole etseydiniz iyi olurdu. Hala bunu yapabilirsiniz, taşmış yapışkanı temizleyip bu ürün boyutuna göre kesip yapıştırabilirsiniz, en azından kötü görüntü yol olur.

 

OA_3298686.jpg

O açılma o kadar lanet bir yerde ki. Siyah silikon da sıksanız o kısımda taşma olacak. Daha da kötüsü ekranın olduğu yere akarsa ekranında değişmesi gerekecek sonra. Ben şimdilik sizin dediğiniz gibi siyah bir bant çektim oraya. Ama her halükarda görüntü hoş değil. Şu an için bıraktım zaten. Elim tekrardan yapmak için gitmiyor.   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazdayı aradım mail atın haftaya cevaplanır dediler, şu maili atacağım fikriniz nedir arkadaşlar:

 

Merhabalar, büyük bir beğeni ve aşkla aldığımız Mazda marka araçlarımızı çevremizdeki mazdaya olumsuz bakan geniş kitleye karşı her ortamda savunmuş, onları Mazdaya yönlendirmiş, sosyal medyada Mazda Fun grupları açmış MazdAŞK düşüncesinde kişiler olarak yaşadığımız ve çözüm bulamadığımız bir sorun karşısında Mazda' nın bizi yarı yolda bırakmayacağını düşünerek bu maili sizlere atıyoruz.
Biz yaklaşık 20 kişiyiz ve araçlarımızın ön konsolunda gösterge panelinin üstündeki göğüs ekte görüleceği üzere kabarmış durumda. Bu konuda çoğumuz teknik servise başvurduk. Bazılarımızın garanti süresi bittiği halde ücretsiz göğüs değişimi yapılmış, bizde ve sizde isimleri mevcut. Bazılarımıza indirim yapılabileceği söylendi, bazılarımıza ücretli değişim yapılacağı söylendi. Standart bir uygulama bulunmamakla birlikte, Mazdanın Amerika' daki kullanıcılarında da bu sorunun yaşandığına dair Teknik Servislerine bu arızanın nasıl tamir edileceğini anlatan bir broşür sunduğunu bulduk ve ekte gönderiyorum. Tamamen garaj arabasından tutun, değişik iklimler ve ülkelerde dahi Mazda 3 araçlarda aynı sorunun görülmesi bu arızanın belki belli bir serdide kronik bir sorun olduğunu düşündürmektedir. Sizlerden ricamız bu göğüsün değişmesi gerekiyorsa Mazda' nın diğer garantisi bitmiş kullanıcılarda olduğu gibi arabalarına gözü gibi bakan bizlere de aynı anlayışı göstermesi ve markaya güvenimizi ve sevgimizi korumasıdır. Ancak gelebilecek olumsuz bir cevapta üzülerek gerek forumlarda, gerek çok büyük takipçi sayısına sahip şikayet sitelerinde, gerekse yasal yollarla Marka itibarı ve reklamınızı olumsuz etkileyecek bu konuyu savunacağımızı belirtsekte, Mazda gibi dev bir Firma' nın kendisini seven ve inanan insanlara kayıtsız kalmayacağını ve yarı yolda bırakmayacağını düşünüyor ve umut ediyoruz. 
Gerekli incelemelerin yapılması ve mağduriyetimizin giderilmesi konusunda yardımlarınızı bekliyor olmakla birlikte imzalı toplu dilekçemizi de istemeniz halinde sunabiliriz.
Saygılarımızla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

46 dakika önce, Aykut Ankara :

Mazdayı aradım mail atın haftaya cevaplanır dediler, şu maili atacağım fikriniz nedir arkadaşlar:

 

Merhabalar, büyük bir beğeni ve aşkla aldığımız Mazda marka araçlarımızı çevremizdeki mazdaya olumsuz bakan geniş kitleye karşı her ortamda savunmuş, onları Mazdaya yönlendirmiş, sosyal medyada Mazda Fun grupları açmış MazdAŞK düşüncesinde kişiler olarak yaşadığımız ve çözüm bulamadığımız bir sorun karşısında Mazda' nın bizi yarı yolda bırakmayacağını düşünerek bu maili sizlere atıyoruz.
Biz yaklaşık 20 kişiyiz ve araçlarımızın ön konsolunda gösterge panelinin üstündeki göğüs ekte görüleceği üzere kabarmış durumda. Bu konuda çoğumuz teknik servise başvurduk. Bazılarımızın garanti süresi bittiği halde ücretsiz göğüs değişimi yapılmış, bizde ve sizde isimleri mevcut. Bazılarımıza indirim yapılabileceği söylendi, bazılarımıza ücretli değişim yapılacağı söylendi. Standart bir uygulama bulunmamakla birlikte, Mazdanın Amerika' daki kullanıcılarında da bu sorunun yaşandığına dair Teknik Servislerine bu arızanın nasıl tamir edileceğini anlatan bir broşür sunduğunu bulduk ve ekte gönderiyorum. Tamamen garaj arabasından tutun, değişik iklimler ve ülkelerde dahi Mazda 3 araçlarda aynı sorunun görülmesi bu arızanın belki belli bir serdide kronik bir sorun olduğunu düşündürmektedir. Sizlerden ricamız bu göğüsün değişmesi gerekiyorsa Mazda' nın diğer garantisi bitmiş kullanıcılarda olduğu gibi arabalarına gözü gibi bakan bizlere de aynı anlayışı göstermesi ve markaya güvenimizi ve sevgimizi korumasıdır. Ancak gelebilecek olumsuz bir cevapta üzülerek gerek forumlarda, gerek çok büyük takipçi sayısına sahip şikayet sitelerinde, gerekse yasal yollarla Marka itibarı ve reklamınızı olumsuz etkileyecek bu konuyu savunacağımızı belirtsekte, Mazda gibi dev bir Firma' nın kendisini seven ve inanan insanlara kayıtsız kalmayacağını ve yarı yolda bırakmayacağını düşünüyor ve umut ediyoruz. 
Gerekli incelemelerin yapılması ve mağduriyetimizin giderilmesi konusunda yardımlarınızı bekliyor olmakla birlikte imzalı toplu dilekçemizi de istemeniz halinde sunabiliriz.
Saygılarımızla.

Çok güzel bir yazı olmuş Aykut bey. Elinize sağlık. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekrar okuyunca haklısınız, yazarken kaptırmışım biraz.

 

Bu haliyle yolluyorum arkadaşlar, fikirleriniz için teşekkür ederim.

Merhabalar, büyük bir beğeni ve aşkla aldığımız Mazda marka araçlarımızı çevremizdeki mazdaya olumsuz bakan geniş kitleye karşı her ortamda savunmuş, onları Mazdaya yönlendirmiş, sosyal medyada Mazda Fun grupları açmış ve üye olmuş kişiler olarak yaşadığımız ve çözüm bulamadığımız bir sorun karşısında Mazda' nın bizi yarı yolda bırakmayacağını düşünerek bu maili sizlere atıyoruz.

Biz bu sorunu yaşayanlardan ulaşabildiğimiz yaklaşık 20 kişiyiz ve araçlarımızın ön konsolunda gösterge panelinin üstündeki göğüs ekte görüleceği üzere kabarmış durumda. Bu konuda çoğumuz teknik servise başvurduk. Bazılarımızın garanti süresi bittiği halde ücretsiz göğüs değişimi yapılmış, bizde ve sizde isimleri mevcut. Bazılarımıza indirim yapılabileceği söylendi, bazılarımıza ücretli değişim yapılacağı söylendi. Standart bir uygulama bulunmamakla birlikte, Mazdanın Amerika' daki kullanıcılarında da bu sorunun yaşandığına dair Teknik Servislerine bu arızanın nasıl tamir edileceğini anlatan bir broşür sunduğunu bulduk ve ekte gönderiyorum. Tamamen garaj arabasından tutun, değişik iklimler ve ülkelerde dahi Mazda 3 araçlarda aynı sorunun görülmesi bu arızanın belki belli bir seride kronik bir sorun olduğunu düşündürmektedir. Sizlerden ricamız bu göğüsün değişmesi gerekiyorsa Mazda' nın diğer garantisi bitmiş kullanıcılarda olduğu gibi arabalarına gözü gibi bakan bizlere de aynı anlayışı göstermesi ve markaya güvenimizi ve sevgimizi korumasıdır. Mazda gibi dev bir Firma' nın kendisini seven ve inanan insanlara kayıtsız kalmayacağını ve yarı yolda bırakmayacağını düşünüyor ve umut ediyoruz. 
Gerekli incelemelerin yapılması ve mağduriyetimizin giderilmesi konusunda yardımlarınızı bekliyor olmakla birlikte imzalı toplu dilekçemizi de istemeniz halinde sunabiliriz.
Saygılarımla.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu haliyle daha deri toplu olmuş ama tavsiyem odur ki elinizdeki imzalı dilekçeyi onlar istemeden sunun. Böylelikle eğer gerekiyorsa zaman kaybetmemiş olursunuz.

Bir de bu tür yazılarda imla, yazım ve hitap karşıya verdiğiniz imaj açısından çok önemlidir. Bu açıdan bir kaç kez daha kontrolünde fayda olabilir.

İnşallah olumlu haberlerinizi bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Burak :

Bu haliyle daha deri toplu olmuş ama tavsiyem odur ki elinizdeki imzalı dilekçeyi onlar istemeden sunun. Böylelikle eğer gerekiyorsa zaman kaybetmemiş olursunuz.

Bir de bu tür yazılarda imla, yazım ve hitap karşıya verdiğiniz imaj açısından çok önemlidir. Bu açıdan bir kaç kez daha kontrolünde fayda olabilir.

İnşallah olumlu haberlerinizi bekliyoruz.

+1

Katılıyorum bu tip yazışmalardaki yazım/imla çok önem arz etmektedir. 

Burak abinin dediği gibi imzalı dilekçeyi neden istemelerini bekliyorsunuz ki. Bu sorunu yaşayan araçların plaka-şasi numaralarını ve topladığınız imzaları baştan paylaşmalısınız bence. Bu şekilde işin ciddiyetini daha iyi anlarlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

henüz imza toplamadık, sadece mailler var elimizde. Maillerde de bilgiler çoğunda eksik. bazısında sadece kişi adı var, bazısında sadece aracın model yılı var.. Zaman kaybetmemek için öyle yazdım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam arkadaşım sanırım yol bilgisayarı kısmındaki plastik ile torpido yüzeyi geçme gibi duruyor burdan bakınca iyi bir işçiliği olan biri torpidoyu söküp tekrar yerine takar yerine takarsa sorun gider diye düşünüyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Keşke öyle olsaydı ama mazda yetkili servisleri dahi çözüm olarak göğüs değişmeli diyor..ama Amerika' da yayınlanmış bir mazda broşüründe söküp bazı işlemler yapıp takmayı anlatıyor sanki bu sorunda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Segili @Aykut Ankara geç çevap verdiğim için kusura bakma. Benim konsolda bir açılma yok. Bir ara rahatsız eden bir çıtırtı vardı. Sanırım havalar soğuk olduğundan plastik aksam büzüşüyor diye düşündüm. Havalar nispeten ısınınca o ses kendiliğinden kesildi. Tabi bu rastlantı da olabilir. Benim yorumum bu yönde. Ancak senin sorunun gerçekten ciddi. Hepimizin başına gelebilr. Özellikle İzmir gibi yazları gerçekten sıcak geçen bir il de, ileride olması muhtemel. O yüzden nasıl yardımcı olabilirsem ben varım. Yönlendirmeniz yeterli.

PDF problemi için, muhtemelen biliyorsundur. Hatırlatmak isterim. Jpeg formatına dönüştürebilirsen yükleme sorunu hal olur diye düşünüyorum. Tabi, Burak ve İlhan'a bir danışmak iyi olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar. @Aykut Ankara bu sorunu yaşayan herkes adına Mazda Türkiye'ye bu sorunu yazmıştı. Ben de daha önceden hem servis kanalı ile hem de kendim mazda ile iletişime geçerek sorunun giderilmesini talep etmiştim. Neredeyse 3 ay olacak ve dönüş yapılmadığı için artık yeni otomotivi kendim aradım. Olumlu olumsuz bir dönüş var mı diye. Direk olumsuz dediler. Sizi arayamadık kusura bakmayın falan dediler. Aracımın konsolunun içler acısı son hali bu şekildedir. Bu toplu yazılan şikayet umarım yardımcı olur. Ama ben pek ihtimal vermiyorum. Mazda gibi markanın böyle bir sorunu çözememesi gerçekten fiyasko. Kaç yeri aradım tamir için fotoğraf gönderdim biz yapamayız diyorlar. 

20170322_141644.jpg

20170322_141624.jpg

20170322_141617.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malesef aynı görüntü bende de mevcut, silikon çift taraflı yapışkan köpük olabilir mi acaba :?    Boşluk yeri doldursa yeterli olur bence, en azından görüntüyü kapatır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu duruma İnşaallah kısa zamanda çözüm bulabiliriz, Bu görüntüyle her gün yüzleşince aracımdan soğur oldum malesef... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhaba, Arkadaşlar bu soruna çözüm bulan var mı acaba, son durum nedir?  Havaların ısınmasıyla görüntü kötü olmaya başladı, iyice saldı kendini ön konsol...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Herkese merhaba farklı bir forumda bu olay başına ilk gelen bendim. Bu konu ile ilgili yaptığım işlemleri aktarmak istiyorum. Öncelikle Mazda Türkiye'ye mail atmıştım 2 hafta sonra dönüş yapıldı servise gidip durumu bildirin dendi. Bende İzmir yeni Mazda'ya götürdüm oradaki usta bu mazda 3 lerde kronik daha önce de geldi bize komple göğüslük değişecek dedi. Mazda iyi niyet kapsamında masrafın ya tamamını yada belli kısmını karşılıyor dedi ve resimlerini çekip mazda Türkiye ile iletişime geçip geri döneceklerini iletti. Bunu söyleyeli tam 4 ay oldu :( bu süre zarfında bayiden kimse aramadı. Bende mazda Türkiye'ye tekrar mail attım onlarda yaklaşık 2 ay kadar geri dönüş yapmadılar bende bir mail daha attım. Konuyu görüşüyoruz geri dönüş yapacağız dediler. Bende sorunun belli olduğunu yapılacak işinde belli olduğunu neyi konuştuklarını merak ettiğimi söyledim. aradan 1 ay daha geçti ve 3 gün önce cevap geldi Konuyla ilgili yetkili servisimize baş vurmanızı rica ederiz diye. Bende yetkili servisin ne işlem yapacağını merak ettiğimi mesafeden dolayı gidip gelmek yerine parça masrafının Mazda tarafından karşılanıp karşılanmayacağını sordum. verilen cevap aynen şöyle ;''Orhan bey tekrar merhaba Araç ESKİ olduğu için garanti kapsamına girmez aracınızı servise götürmeden önce servise bilgi verip süreç hakkında bilgi alabilirsiniz.'' Çok kızgınım 2012 model aracın göğüslüğü durup dururken açılıyor ve bu araca eski deniliyor. Bu yazıyı ilk yazdığımda kimse Mazdaya konduramadı. Kazalıdır diyen oldu. Kötü malzeme kullanılmış dediğimde genelleme yapmayalım sadece sende var diyen oldu. Var arkadaşlar mazda 3 lerin büyük kısmında bu sorun var. Kimisi yazmıyor kimisi önemsemiyor ama var. Bende cevap olarak 5 yıllık araca eski diyerek mazdanın kalitesizliğini kabul ettiğiniz için teşekkür ederim diye cevap yazdım.Yemin ederim arabadan tiksindim. 37.000 km de direksiyon, vites topuzu ve direksiyondaki mazda amblemi soyuldu. Baskı balata değişti. 42.000 kmde debriyaj merkezi arızasından dolayı yollarda helak oldum. Yazık günah verilen paralara.tek hayalim yeni Mazdayı satın almaktı hatta bu problemler varken bayii ile masaya oturdum. Sırf bu nedenlerden vazgeçtim. Bazı arkadaşlar bu sorundan araba satılır mı demiş. Gerçekten satmak istiyorum şuanda o görüntü kirliliği insanı psikolojik olarak etkiliyor. En çok üzüldüğüm nokta ise daha kalitesiz araçlarda bile yıllarca böyle bir problem olmaz iken Mazda gibi bir araçta böyle birşey olması ve mazda gibi köklü bir firmanın bunun arkasında durmaması. Ankara'da göğüslüğü yaptıran arkadaşın bulduğu çözüm dışında tek çözüm göğüslüğün tamamen değişmesi bu da ortalama 8.000 - 10..000 TL civarı tutuyor. Servislerin fotoğrafını çekelim döneriz söylevleri ise tamamen gaz alma ve oyalama taktiği. 

Bu arada göğüslüğü komple söküp ısıtma yöntemi ile eski formuna getirmeye çalıştık. Göğüslüğü tutan çok küçük bir diş var oraya silikon sıkafrak tekrar birleştirdik fakat bundan da çözüm alamadık. Yani sökülüp yeniden takılması bir şey ifade etmiyor. Ayırca göğüslüğün yolcu kısmındaki direk kısmında da aşağıya doğru bir sarka var şuan. Direk altındaki kaplama görünüyor. Mazdanın kronik 4 temel sorunu olduğu kanısındayım.

1. Göğüslük problemi 

2. Direksiyon, Vites topuzu ve Mazda amblemindeki soyulmalar

3. Debriyaj sorunları ( 15.000 Km de baskı balatasını değiştirmek zorunda kalan arkadaşlar var)

4. Camlardan gelen ses.

Yazımda bir hatam var ise affedin. Mazda ile yaptığım son görüşme beni çileden çıkardı...

 

10.03.2017 at 13:29, Aykut Ankara :

Tekrar okuyunca haklısınız, yazarken kaptırmışım biraz.

 

Bu haliyle yolluyorum arkadaşlar, fikirleriniz için teşekkür ederim.

Merhabalar, büyük bir beğeni ve aşkla aldığımız Mazda marka araçlarımızı çevremizdeki mazdaya olumsuz bakan geniş kitleye karşı her ortamda savunmuş, onları Mazdaya yönlendirmiş, sosyal medyada Mazda Fun grupları açmış ve üye olmuş kişiler olarak yaşadığımız ve çözüm bulamadığımız bir sorun karşısında Mazda' nın bizi yarı yolda bırakmayacağını düşünerek bu maili sizlere atıyoruz.

Biz bu sorunu yaşayanlardan ulaşabildiğimiz yaklaşık 20 kişiyiz ve araçlarımızın ön konsolunda gösterge panelinin üstündeki göğüs ekte görüleceği üzere kabarmış durumda. Bu konuda çoğumuz teknik servise başvurduk. Bazılarımızın garanti süresi bittiği halde ücretsiz göğüs değişimi yapılmış, bizde ve sizde isimleri mevcut. Bazılarımıza indirim yapılabileceği söylendi, bazılarımıza ücretli değişim yapılacağı söylendi. Standart bir uygulama bulunmamakla birlikte, Mazdanın Amerika' daki kullanıcılarında da bu sorunun yaşandığına dair Teknik Servislerine bu arızanın nasıl tamir edileceğini anlatan bir broşür sunduğunu bulduk ve ekte gönderiyorum. Tamamen garaj arabasından tutun, değişik iklimler ve ülkelerde dahi Mazda 3 araçlarda aynı sorunun görülmesi bu arızanın belki belli bir seride kronik bir sorun olduğunu düşündürmektedir. Sizlerden ricamız bu göğüsün değişmesi gerekiyorsa Mazda' nın diğer garantisi bitmiş kullanıcılarda olduğu gibi arabalarına gözü gibi bakan bizlere de aynı anlayışı göstermesi ve markaya güvenimizi ve sevgimizi korumasıdır. Mazda gibi dev bir Firma' nın kendisini seven ve inanan insanlara kayıtsız kalmayacağını ve yarı yolda bırakmayacağını düşünüyor ve umut ediyoruz. 
Gerekli incelemelerin yapılması ve mağduriyetimizin giderilmesi konusunda yardımlarınızı bekliyor olmakla birlikte imzalı toplu dilekçemizi de istemeniz halinde sunabiliriz.
Saygılarımla.

 

 

+1 olarak beni de ekler misiniz? ayrıca dilekçeyi ingilizceye çevirip mazda genel merkezine (Toyo Cork Kogyo Co) gönderme taraftarıyım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...