Jump to content

SKYACTIV Mazda 3'e LPG Taktırma Aşamasındayım


h_sahin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar herkese merhaba , hepimiz biliyoruz ki araçlarımız gayet az yakıyor fakat önümüzdeki ders döneminde doktora çalışmalarımdan dolayı haftada 1300 km yol gideceğim ki aylık 5.200 yapıyor ve bu bir sene sürecek dolayısıyla en kötü 50-60.000 km yol yapmam gerekmekte.

Lpg şart oldu :) Araştırmalarım sonucu birtek Prins in DLM modeli uyuyormuş bizim skyactivlere.

Direkt lpg ile çalışıyormuş kesinlikle hiçbir koşulda devirde benzin tüketimi olmuyormuş.

Araç üzerinde delme etme yapılmıyormuş, bu DLM denilen sistem aracın kendi enjektörleri vs vs kullanıyormuş.

Fiyat olarak yüksek gelse de , sıradan lpg sistemlerine oranla daha fazla tasarruf sağlıyormuş.

Ortalama 0.25-0.30 kuruş yakan aracım bu sistemde 15 kuruşa kadar düşecek ki 50.000 kmde sistemin parasını çıkarıyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Mehmet Özdemir :

haydi hayırlısı bakalım. maliyeti yüksek demişsiniz ama ne kadara mal olacağını yazmamışsınız.

7.500 Tl lpg kitinin fiyatı. Bu arada bahsettiğim kit obd cihazından kendi ayarını kendi yapıyormuş yani subap yakma sorunu yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Burak :

Kit fiyatı cidden pahalı imiş. Şu anki sarfiyat ve LPG deki kazancın ile 7.500 TL yi ne zaman amorti ediyorsun hesapladın mı ?

50.000 Km

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Polonyalıya güvenip de bence girmeyin bu işe,  yüksek sıkıştırmalı motor patlar matlar hiç olmadı ilave ağırlıktan dolayı performansı mutlaka  düşer , 7500 tl de çok paraymış , 2 el az yakan bir dizel otomatik alınabilir  belki bu paralara..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, emregc :

Polonyalıya güvenip de bence girmeyin bu işe,  yüksek sıkıştırmalı motor patlar matlar hiç olmadı ilave ağırlıktan dolayı performansı mutlaka  düşer , 7500 tl de çok paraymış , 2 el az yakan bir dizel otomatik alınabilir  belki bu paralara..

+1

Aynı fikirdeyim. Türkiye'de daha bu işi yaptıran yok, siz bir ilk olacaksınız. Lpg zaten riskli bir işe, söz konusu skyactiv olunca risk dahada arttırıyor. Ülkemizde daha taktıran olmadığından bir yaşanmışlık, bir tecrübe söz konusu değil.

7500 lira çok ciddi bir rakam. Emre'nin dediği gibi düşük hacimli dizel bir otomobil alıp binmek daha mantıklı.

7500/3.76=1995 Litre mazot yapar

Karmada 5-5,5 litre yakan bir otomobille 36-40 Bin km arası yol yaparsınız. 7500 lira bir kerede cebinizden çıkmamış olacak. 

Bu süreçte kendi aracınız haricinde, hiç bir şekilde alternatif bir ulaşım imkanınız yok mu ? 

Sizin taraftan da düşünüyorum, bir yönden sizde haklısınız. Ama 1 veya 2.nesil Mazda 3 olsa hiç düşünmeyin taktırın derim. Ama Skyactiv şu an için kapalı kutu bizim ülkemizde..

Hayırlısı olsun..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda mutlaka Mazda' dan görüş alın derim skyaktiv motorlar hepimizin bildiği üzere yüksek sıkıştırma oranlı (hatta piyasadaki en yüksek sıkıştırma oranlı) motorlar ve bu motorların yüksek sıkıştırmadan kaynaklanan dezavantajları için ( vuruntu vb.) hassas önlemler ( egzoz manifoldunun kanallarını uzatarak) alınarak inceliklerle tasarlanmış bir motor ve hatta bir sonraki nesil motorlarda sıkıştırmayı 18:1 oranına getirip bujiye her zaman ihtiyaç duymayan neredeyse dizel prensibiyle çalışan benzinli motor yapacak mazda. Bütün bunları anlatmam şu sebeptendir ki bu kadar ince düşünmüş, kafa yormuş, herkesten farklı ve riskli bir şey denemiş firma mutlaka size bu konuda bir tavsiyede bulunacaktır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk iletide paylaştığım üzere yurtdışında taktıranlar var ve baya bir araştırdım şikayet olanına rastlamadım. Direkt injeksiyon olduğu için yüksek Lpg sistemlerini fiyatı. Prinsin kendi ülkesindeki sitesine baktığımda uygun araçlar listesinde mazda skyactiv bulunuyor hem 1.5 hemde 2.5l motorada uygunmuş. 

 

2 saat önce, anilcanatan :

Bu konuda mutlaka Mazda' dan görüş alın derim skyaktiv motorlar hepimizin bildiği üzere yüksek sıkıştırma oranlı (hatta piyasadaki en yüksek sıkıştırma oranlı) motorlar ve bu motorların yüksek sıkıştırmadan kaynaklanan dezavantajları için ( vuruntu vb.) hassas önlemler ( egzoz manifoldunun kanallarını uzatarak) alınarak inceliklerle tasarlanmış bir motor ve hatta bir sonraki nesil motorlarda sıkıştırmayı 18:1 oranına getirip bujiye her zaman ihtiyaç duymayan neredeyse dizel prensibiyle çalışan benzinli motor yapacak mazda. Bütün bunları anlatmam şu sebeptendir ki bu kadar ince düşünmüş, kafa yormuş, herkesten farklı ve riskli bir şey denemiş firma mutlaka size bu konuda bir tavsiyede bulunacaktır.

An itibariyle mesaj attım Mazda customer services a bakalım ne cevap verecekler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Burak :

İlk mesajda söylemişsin de gözümden kaçmış ;) 1 senede amorti edeceksen yatırım yapmaya değer. Tabii satmazsan ;) 

 Araç şu an ilanda bakalım arayan eden tek tük varda satılmazsa mecburen taktıracağım lpg yi. 323ler bile halen ortalıkta geziyor şekli şemali günümüz çoğu arabasından güzel ki bu durumda lpg de olursa bi 20 sene binerim sanırım :) evladiyelik :)))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, m2hamid :

50binde amorti edecek bir sistem cok pahali bence...

Bence de senede 50-60 bin yapacaksa ve uzun süre elinde bu kilometreleri yaparak tutacaksa çok mantıklı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar herkese merhaba. skyactiv'e sadece prins dlm yani sıvı sistem oluyor diye bilmekteydim fakat brc bayisiyle görüştüğümde 3.000 liralık sdi isimli bir kitlernin uyduğunu söylediler.

İsmini vermeyeyim reklam olmasın ama Ankarada meşhur bilinen bir bayi Mazda 6 ve Mazda 3 skyactiv e montaj yaptığını fotoğraflarınında olduğunu ve hiçbir sıkıntı çıkarmadığını söyledi.

Montajı iki gün aürüyormuş ve araç geldiğinde aracın beynini söküp kod doğrulaması yapmaları gerekiyormuş.

Mevcut koşullar gözönüne alındığında 7.500 Tl Prins  DLM mi yoksa 3.000 Tl Brc Sdi mi ?

Görüşlerinizi bekliyorum.

 

Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

brc bayisi sistemin adını söylemedi ama banada takılıyor fakat her rolantiye geçtiğinde 10 saniye benzinde çalışır dedi sizede böyle bişey söylendimi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, h_sahin :

Arkadaşlar herkese merhaba. skyactiv'e sadece prins dlm yani sıvı sistem oluyor diye bilmekteydim fakat brc bayisiyle görüştüğümde 3.000 liralık sdi isimli bir kitlernin uyduğunu söylediler.

İsmini vermeyeyim reklam olmasın ama Ankarada meşhur bilinen bir bayi Mazda 6 ve Mazda 3 skyactiv e montaj yaptığını fotoğraflarınında olduğunu ve hiçbir sıkıntı çıkarmadığını söyledi.

Montajı iki gün aürüyormuş ve araç geldiğinde aracın beynini söküp kod doğrulaması yapmaları gerekiyormuş.

Mevcut koşullar gözönüne alındığında 7.500 Tl Prins  DLM mi yoksa 3.000 Tl Brc Sdi mi ?

Görüşlerinizi bekliyorum.

 

Teşekkürler.

Konunuz forumdaki güncel mevcut konu ile birleştirilmiştir. Öncesinde de şöyle bir konumuz vardı.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
31.08.2016 at 00:17, h_sahin :

Arkadaşlar herkese merhaba. skyactiv'e sadece prins dlm yani sıvı sistem oluyor diye bilmekteydim fakat brc bayisiyle görüştüğümde 3.000 liralık sdi isimli bir kitlernin uyduğunu söylediler.

İsmini vermeyeyim reklam olmasın ama Ankarada meşhur bilinen bir bayi Mazda 6 ve Mazda 3 skyactiv e montaj yaptığını fotoğraflarınında olduğunu ve hiçbir sıkıntı çıkarmadığını söyledi.

Montajı iki gün aürüyormuş ve araç geldiğinde aracın beynini söküp kod doğrulaması yapmaları gerekiyormuş.

Mevcut koşullar gözönüne alındığında 7.500 Tl Prins  DLM mi yoksa 3.000 Tl Brc Sdi mi ?

Görüşlerinizi bekliyorum.

 

Teşekkürler.

Ne yaptınız @h_sahin bey. Aracı sattınız mı ? Yoksa Lpg'yi taktırıp, kırbacı vura vura biniyor musunuz ? :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • azizbalci
      Yazan: azizbalci
      arkadaşlar 2010 mazda 3 hb otomatik sizce hangi marka ve çeşit lpg kiti taktırmalıyım.önerilerinizi bekliyorum...

×
×
  • Yeni Oluştur...