Jump to content

Bir RX-8 Turbo Ama BÜYÜK TURBO Hikayesi. The Rotary Rocket NYB 62


Setre
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yahu arkadaşlar, otomatik vites turbo yüzünden çük kadar devir aralığında çalışan motorlardan keyif alayazabilmek içindir. Bu hayvanoğlusu motorda otomatik vites lütfen, yanlış. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, SweepeR :

Ferrariler uzun süredir manuel gelmiyor ve onlarda 10000 devir çeviriyor. Yani tam otomatik olmasa da direksiyondan kulakçıklarla vites değiştirme fena olmayabilir. Bazı rx8 videolarında otomatik versiyonu gösteriyor, direksiyondan değiştirme güzel. Öte yandan manuel i ben de çok seviyorum, ama İstanbul trafiğinde gerçekten cinnet sebebi

Ferrari'nin 10bin devirli modelindeki tam otomatik mi, benim bahsettiğim tam otomatik vites. RX-8'le özellikle gündüz trafiğe artık pek çıkmıyorum. Honda scooter motosikletim var, yağmur / kar durumlarında ise tüm dolmuş ve metrolar benimdir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 hours ago, Mazda41 said:

@Setre abi 5 vites nasil yaptin sanzimani 6 ya gore eksisi artisi nedir

Ayrica anahtarina kalkmaya hazirim :tey:

Vites aralıkalrı daha uzun, daha az vites değiştirme ihtiyacı doğuyor. 6 ileri'de sürekli vites değiştirmek lazım ve dişlilerden dolayı daha zorlu bir durum oluyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, revivo73 :

Ferrari'nin 10bin devirli modelindeki tam otomatik mi, benim bahsettiğim tam otomatik vites. RX-8'le özellikle gündüz trafiğe artık pek çıkmıyorum. Honda scooter motosikletim var, yağmur / kar durumlarında ise tüm dolmuş ve metrolar benimdir :)

Sahibinden de satılanların bazılarında otomatik bazılarında yarı otomatik yazıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sahibinden'de onu yanlış seçtiklerini tahmin ediyorum. Önceden başka araçlarda da dikkatimi cekiyordu aynı model araç kimi satıcıda yarı otomatik kimisinde otomatik. #360732712 ilanda 2016 Mercedes C var örneğin ve yarı-otomatik görünüyor oysa ki Mercedes'in tüm otomobilleri tam otomatik diye bilinir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@revivo73 tabi yanlış seçilme olmuş olma ihtimali var, fakat Ferrari nin Opel lerde bile kullanılan tam otomatik ve istenirse manuel kontrol edilen sisteminin çok üzerinde bir tam otomatik sisteme sahip olması daha muhtemel görünüyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 hours ago, Mazda41 said:

5 viteste son hiz ve 0 100 degerleri nasil oldu

0-100 çok derdim değil açıkçası 100-200 önemli olan ... işlemler öncesi 11 saniye civarlarında idi... Heralde 10 saniyenin altına iner artık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ek olarak ;

  • NGK R7440 Racing Spark Plug Heat Range 9 L 
  • NGK R7440 Racing Spark Plug Heat Range 10 T

 

yarış bujilerinide sipariş ettim. Bu arada yeni bir bilgi de öğrendim aşağı yukarı biliyordum ama bu kadar ayrıntgı ile bilmiyordum.

RX-8 bujilerinde yazan rakam'lar  RE7CL RE9BT buradaki 7 ve 9 heat range olarak geçiyor. Yani ısınma ve dayanma gücü. Normal bujilerde bunların 8L olanlarıda mevcut.

Turbo olduğundan dolayı ben olayın içine iyice girdim ve 9L-10T olarak değiştiriyorum. Isıya karşı inanılmaz dayanıklı ve güçlü bujiler.

Bu arada arkadaşlar özellikle K&N filtre kullanan RX-8 ler için carbon "SOL" air duct satıyorum. 350 TL :D

15053207_10154516633061023_1389051447_o.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Setre :

<-- --> Bu arada yeni bir bilgi de öğrendim aşağı yukarı biliyordum ama bu kadar ayrıntgı ile bilmiyordum.

RX-8 bujilerinde yazan rakam'lar  RE7CL RE9BT buradaki 7 ve 9 heat range olarak geçiyor. Yani ısınma ve dayanma gücü. Normal bujilerde bunların 8L olanlarıda mevcut.<-- -->

Ben aracı ilk aldığımda önceki sahibi RE8C-L taktırmıştı ve hatta fiyatından bahsedip pahalı olduğunu söylemişti. 4-5 ay o bujileri kullandıktan sonra eBay'den kargo dahil 180TL gibi gayet uygun fiyata NGK RE7C-L ve RE9B-T den oluşan 4'lü set buji alıp takmıştım ancak Haziran olmasına ragmen sabahları motor biraz zorlanarak çalışmaya başlamıştı. Sonra sadece RE7C-L'leri RE8C-L ile değiştirdim ve motor tekrar rahat calışmaya başladı. Sonraki Aralık, Ocak gibi motorun en soğuk olduğu zaman bile kolaylıkla çalışmaya devam etti, yani RE7C-L benim motora her nedense uymadı, sonradan araştırdığımda RE8C-L'nin bakır çekirdek olduğunu öğrendim, yani bakır  motor en soğukken birşekilde daha iyi çalışmasını sağlıyordu. Bahsettiğin heat range bununla da ilgili olabilir. Bursa'daki Mazda Y. Servisi RE8C-L yani doğru olanını takıyor ve eBay'de RE-8CL hem daha az bulunuyor hem fiyatı biraz daha pahalı, ayrıca baktığımda set olarak değil tek olarak satılıyordu ki bu da diğer ilginç tarafı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 minutes ago, revivo73 said:

Ben aracı ilk aldığımda önceki sahibi RE8C-L taktırmıştı ve hatta fiyatından bahsedip pahalı olduğunu söylemişti. 4-5 ay o bujileri kullandıktan sonra eBay'den kargo dahil 180TL gibi gayet uygun fiyata NGK RE7C-L ve RE9B-T den oluşan 4'lü set buji alıp takmıştım ancak Haziran olmasına ragmen sabahları motor biraz zorlanarak çalışmaya başlamıştı. Sonra sadece RE7C-L'leri RE8C-L ile değiştirdim ve motor tekrar rahat calışmaya başladı. Sonraki Aralık, Ocak gibi motorun en soğuk olduğu zaman bile kolaylıkla çalışmaya devam etti, yani RE7C-L benim motora her nedense uymadı, sonradan araştırdığımda RE8C-L'nin bakır çekirdek olduğunu öğrendim, yani bakır  motor en soğukken birşekilde daha iyi çalışmasını sağlıyordu. Bahsettiğin heat range bununla da ilgili olabilir. Bursa'daki Mazda Y. Servisi RE8C-L yani doğru olanını takıyor ve eBay'de RE-8CL hem daha az bulunuyor hem fiyatı biraz daha pahalı, ayrıca baktığımda set olarak değil tek olarak satılıyordu ki bu da diğer ilginç tarafı.

Aynen  servisler genelde 7C-L takıyorlar ama set olarak 8C-L li olanları ebay'de bulabilirsin. Amerikadada genelde 7c takıorlar. Turbodan sonra bunları 9+ la yükseltmek daha sağlıklı imiş =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Aracı çıkarttık arkadaşlar şu an rodaj'dayım çıkar çıkmaz bir video çekimine katıldım. O video henüz yapım aşamasında ancak the makina'nın canlı yayın videosunu paylaşıyorum buradan izleyebilirsiniz :)

 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 hour ago, Mehmet Özdemir said:

550 beygir oldu demek :) metanol kitinden bahsetmişsiniz videoda, nasıl bir sistem kuruluyor, ne kadar faydası var?

 

Methanol kiti olarak Stage 2 Snowperformance takıyorum ben sağlam bir ürün. Emme'den püskürttüğü methanol ile hem motorun içinde soğutma hemde oktanı arttırarak ateşleme'de düzenleme sağlıyor. Hem güvenlik hemde güç artışı yani.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Setre The Makine yı takip ettiğimden video çıkar çıkmaz izledim :) sonunda Buğra ya bir çekim yaptırmışsın, hayırlı olsun. Uzun versiyonunu da mı çekti?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 hours ago, SweepeR said:

@Setre The Makine yı takip ettiğimden video çıkar çıkmaz izledim :) sonunda Buğra ya bir çekim yaptırmışsın, hayırlı olsun. Uzun versiyonunu da mı çekti?

Kişisel çekim yapmadık orada başka bir festival için toplanmıştık bir nevi rüya takımı gibi tabi eksikler yok değil o çekimin videosu çekilirken Buğra geldi birde o canlı yayın yaptı . Rodaj sonrası belli olmaz belki çekebiliriz bir themakina belli mi olur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...