Jump to content

1.Nesil Mazda 3 AT Geri Vites Geçişte Zorlanma ve Tak Diye Bir Ses Gelmesi


PiMan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1 nesil mazda 3 2006 hb otomatik aracımda yakın zamanda double teyp taktırdım. Bugün bindigimde geri vitese geçişlerde sert bir geçiş oluyor. Sanki tak diye bir ses geliyor. Sebep ne  olabilir acaba???

Double teyp de geri görü görüş kamerası mevcut onunla alakali olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız kaç km de şimdiye kadar şanzıman yağı değiştimi? 

Düz bir zeminde vites boşta ve ayağınız frende olsun geriye takın ve tam olarak geri geçmeden freni asla bırakmayın gene yapıyorsa geçmiş olsun selenoid valf (hidrolik beyin) gitmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Yokuş yok normal düz bir zeminde oluyor bu anlattıklarım. Bakimlarini 3000 km oncr yaptirdim ama yarın srkn arkadaşın bahsettiği mevzuya bakacağım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, PiMan :

 Yokuş yok normal düz bir zeminde oluyor bu anlattıklarım. Bakimlarini 3000 km oncr yaptirdim ama yarın srkn arkadaşın bahsettiği mevzuya bakacağım. 

Bakımlarını derken neyi kastediyorsunuz? Şanzıman bakımı olmaz sadece yağ değişir.

Unutmayın,N de iken ayak frende R ye alın sürekli ayak frende olacak frenden bırakmayacaksınız.2 3 kez tekrarlayın her seferinde rahatsız edici vuruntu oluyorsa geçmiş olsun.

Araç km sini sormuştum ve şanzıman yağı değişip değişmediğini,değiştiyse fabrikasyon yağı kaç km sonra değiştirdiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daima frende vites geçişi yapiyorum. Araç 138.000 de şimdi baktım yağ değişmemiş. Yarın bakayım ilk olarak yağ değişimini yaptırayim. Peki yağ değişiminde dikkat edilmesi gereken yani püf noktası varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, PiMan :

Daima frende vites geçişi yapiyorum. Araç 138.000 de şimdi baktım yağ değişmemiş. Yarın bakayım ilk olarak yağ değişimini yaptırayim. Peki yağ değişiminde dikkat edilmesi gereken yani püf noktası varmı?

Araç 138.000 km de ve halen yağ değiştirmemişsiniz inanılır gibi değil.Şanzımana bir kastınız var gibi,kaldıki olan olmuş.Çok azda olsa halen bir umut var.Otomatik şanzıman yağı değişimi çok önemli ve hassas bir konu bazı püf noktaları var.öyle eski yağı boşalt yenisini koy ile olmuyor.İlk önce servis kitapçığında yazan şanzıman yağı özelliği ve kuru ikmal litresini rica edebilirmiyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, PiMan :

Başayar yetkili servisi yazlık bakiminda sanziman yağ değişimine gerek yok demişse sen için rahat bir şekilde binmezmisin...

Hayır içim rahat binmem.Oradaki usta (cık) aracınızın şimdiye kadar hiç şanzıman yağı değişmediğini bilmiyordur,eğer 138.000 km dir yağ değişmediğini bildiği halde gerek yok diyorsa o kişiyi servisten uzaklaştırmak gerek gelen her araç için çok büyük bir risk taşıyor.Birbirlerine sürtünerek hareket eden aksamların en büyük dostu kendileri için üretilmiş ve taze yağlardır.Nasılki motorunuzun yağını 10.000 km de bir değişiyorsak şanzımanda aynı şekilde değiştirmeliyiz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, Srkn :

Hayır içim rahat binmem.Oradaki usta (cık) aracınızın şimdiye kadar hiç şanzıman yağı değişmediğini bilmiyordur,eğer 138.000 km dir yağ değişmediğini bildiği halde gerek yok diyorsa o kişiyi servisten uzaklaştırmak gerek gelen her araç için çok büyük bir risk taşıyor.Birbirlerine sürtünerek hareket eden aksamların en büyük dostu kendileri için üretilmiş ve taze yağlardır.Nasılki motorunuzun yağını 10.000 km de bir değişiyorsak şanzımanda aynı şekilde değiştirmeliyiz 

Katılıyorum ve ilave ediyorum o kişiyi servisten gönderirken de ağzını, burnunu kolunu bacağını bir yerlerini kırarak göndereceksin ki sözüm sana bir daha ustalık yapamasın!! :D

Bazı şeyler vardır ki, servisin/ustanın insiyatifine bırakılmaz. Onlardan biriside motor/şanzıman yağıdır. Manuel vitesli aracımın en son şanzıman yağı 105 bin km'de değişti. Maliyeti 125 lira idi...2015-Ekim ayında değişti. Daha öncesinde 50-60 bin km arası bir bakımda benim isteğimle değiştirilmişti..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnanin 800 tl verdim servise. Şunu gördüm. Zorunlu olarak yapılması gereken bakimlarini bunun içinde sanziman yağı değişimi de olduğunu biliyorum ama servis bunlardan öte ekstra yok yağ kanal temizleme yok gaz ile alakali yeni bir sistem gelişti onun da takalim mi yok yeni gaz filtresi geldi onu da takalım mi demekten zorunlu yapacağı işleri savsaklar oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, PiMan :

İnanin 800 tl verdim servise. Şunu gördüm. Zorunlu olarak yapılması gereken bakimlarini bunun içinde sanziman yağı değişimi de olduğunu biliyorum ama servis bunlardan öte ekstra yok yağ kanal temizleme yok gaz ile alakali yeni bir sistem gelişti onun da takalim mi yok yeni gaz filtresi geldi onu da takalım mi demekten zorunlu yapacağı işleri savsaklar oldu.

Şanzıman yağınız çok acil şekilde değişmesi gerekiyor hemde çok acil mümkünse değiştirene kadar binmeyin aracınıza hidrolik beyin look up sürgüsü daha fazla zarar görmesin.Şimdilik yazamıyorum akşama doğru detaylı bir şekilde şanzıman yağ değişimini anlatacağım uygulatmanız sizin yararınıza olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Benzer vuruntu yillar onceki 2001 model otomatik mazda 323umde oluyordu hatta 1den 2ye gecerken de vurmaya başlamıştı zamanla..ben de bi sanziman ustasina gidip gostermistim..

Usta bana şanzıman beynini değiştirip bi deneyelim dedi..yağını filan boşaltıp elindeki çıkma bi beyni taktı sonra kapatip ayni yağı doldurdu..denedik..durum ayni..

Ustaya 40 lira verip döndüm eve..
3-5 gun içinde normale döndü ve tuhaf bir şekilde cok konforlu bir hal aldi sanziman :)

Sonra farkli sehirde olduğumuz icin o ustayi arayip helallik aldim filan.. ;)

Mazda, aşkın kaportaya bürünmüş halidir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Herkese selamlar saygılar arkadaşlar,
      Yaklaşık 1.5 ay önce aracımın alt kısmından bir ses gelmeye başladı. Başta hafif olan ses biraz artınca aracı kullanmayı bıraktım ve yetkili servisle irtibata geçtim. Çekiciyle aracı oraya getirtmemi söylediler, öyle yaptım. Serviste ilgili ustayla küçük bir tura çıktık ve sorunun diferansiyel kaynaklı olabileceğini ama emin olmadığını söyledi. Emin olmak için şanzımanın açılması gerektiğini fakat kendisinin veya oradaki hiçbir ustanın bunu yapamayacağını, dolayısıyla serviste sadece şanzımanın sökülerek sanayide bulunan bir otomatik şanzıman ustasına açtırılarak sorunun tespit edilebileceğini söyledi. Bu arada bu işlem için yetkili servise işçilik bedeli + sanayideki ustaya da işçilik (30-35 bin bandında) ödemem gerektiği söylendi. Bu arada zaman kaybetmeden diferansiyeli Belçika'dan sipariş etmem gerektiği, zira gelişinin 3-4 haftayı bulabileceği söylendi. Fakat sorun diferansiyelde çıkmazsa başka parçalar hatta tam bir şanzımana kadar gidebilecek parça siparişiyle karşı karşıya kalabileceğim söylendi. Tam şanzıman bedeli ise sadece yetkili servise ödeyeceğim tutar 440.000 TL olarak söylendi. Ben aracı sağlam haliyle satsam maksimum 800-900 bin edeceğini, bu meblağın hayret verici ve saçma olduğunu belirttim. Yapacak bir şey olmadığını söylediler. Ben de kendilerine teşekkür ederek oradan ayrıldım ve aracımı bir tanıdık vasıtasıyla sanayideki bir ustaya emanet etmeye karar verdim. Şanzımanı indirip içini açan usta mahruti ve ayna dişlilerinin dağıldığını, bilyenin parçalanarak vites kutusunu oyduğunu ve beyin dahil her yere talaş dolduğunu, yani şanzımanın işinin bittiğini söyledi. Tamiri mümkün olmazmış, mecburen çıkma şanzıman aramaya başladık. Bin bir zahmetle İstanbul'dan eski bir Merser bayii çalışanı olan arkadaştan şanzımanı bulduk ve 120.000 TL ücret ödeyerek getirttik. Bu sırada 20-25 gün araba liftte kaldı, ustayla kanlı bıçaklı olacak düzeye geldik. Neyse gelen şanzıman takıldı, denendi ve bana sorunsuz olduğu söylenerek araç teslim edildi. Bu arada tanıdık aracılığıyla gittiğim ve işçiliği 35.000 liradan 20.000 liraya indiren ustaya lift işgaliye bedeli olarak 15.000 lira daha verdim.  Aracı teslim aldıktan 2-3 gün sonra ışıklarda bir kez istop etti, çalıştırınca normal seyrinde devam etti. Birkaç gün sonra bulunduğum ilden yaklaşık 3 saat mesafede olan ANkara'ya seyahat ettim hiçbir sorun yaşamadım. Ankara'da ön düzende sorun var mı diye baktırmaya gittiğim dükkanda aracı geri vitese taktığım anda öksürür gibi yaparak zıplamaya başladı. Vitesi N ya da P ye alınca düzeliyordu ama R ya da D ye alınca tekrar zıplar gibi yapıyordu. Hani acemi şoförlerin manuel viteste debriyaj gaz ayarını yapamaması gibi bir durum oluşuyordu. Ön düzene bakan ustalar hiçbir sıkıntı olmadığını fakat acilen bir otomatik şanzımancıya gitmem gerektiğini söylediler. İvedilikle bir şanzımancıya doğru yol aldım. Ön düzenciden çıkarken arabanın motorunu tamamen durdurup tekrar çalıstırdım ve tekrar sorun yaşamadım. Şanzımancıda durumu anlattım, usta binip gezelim dedi. Binip gezdik ve tabii ki ustanın yanında uslu araba taklidi yaparak hiçbir sorun çıkarmadı araç. Usta çıkma şanzıman takılı olduğu için yatan şanzımanlarda toz yahut kir, parça gibi şeylerin kalabileceğini 1500-2000 km yapmadan yağı tekrar değişmem gerektiğini söyledi. Halihazırdaki sorun, siboplara pislik kaçmasından kaynaklı olabilir dedi. Ankara'dan ayrılıp bulunduğum ile geldim, yolda  yine hiç sorun olmadı. Birkaç gün daha hiç sorun olmadı. 1650 km yaptıktan sonra, 5 gün önce cuma günü  yağ değişimi için şanzıman değişikliği yapan ustaya tekrar gittim, sorunu anlattım o da "pislik tıkanmıştır, şimdi yağı değişince hiçbir şeyi kalmaz" dedi. Yağı değiştik, çıkan yağ kirliydi. Pazar sabahı ışıklarda durmak için ayağımı gazdan çekip frene basınca araba tekrar zıplar gibi gitmeye başladı ve ışıklara varmadan istop etti. Vitesi P'ye alıp çalıştırdım sorunsuzca çalışıp devam ettim. Bir tanıdığım bu durumun bujilerden kaynaklı olabileceğini söyledi. Onunla birlikte sanayiye gittik ve usta da bobin ya da buji kaynaklı olabilir dedi. Buji almak üzere parçacıya gidecektik ki aracı çalıştırıp R'ye alır almaz yine şiddetle sarsılmaya ve zıplamaya başladı araç.  Hemen ustayı çağırdık kaputu açtırıp baktı ve motor neredeyse yerinden çıkacak bu ne böyle dedi. Vitesi P'ye aldırdı ve sarsıntı kesildi. Tekrar R'ye aldım ve araç her seferinde şiddetle sarsılarak en az 7-8 kez istop etti. Sonra çalıştırıp D'ye aldım ve orada da aynısı oldu. Usta o zaman "bu kesinlikle şanzıman arızası, P ya da N de hiç sorun yok ama araca yük bindiği anda motor titremeye başlıyor" dedi. Bu sabah tekrar kendi şanzımancıma gittim, o da İstanbul'dan parça aldığımız arkadaşı aradı ve o da direk türbin (tork konvertörü) arızası bu dedi. Sorumluluğu alıyorum ve parçayı ücretsiz gönderiyorum dedi. Ustaya göre türbin değişince sorun çözülecekmiş. Tabii bu arada ustaya parça değişimi ve işçilik bedeli olarak 15 bin daha ödemem gerekiyormuş.
       
      Bu süreçte maddi- manevi çok yıprandım. Sağ olsunlar Mazda Türkiye son 3-4 bakımı yetkili serviste yaptırmadığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Sanayilere düşmek çok zormuş arkadaşlar, Mazda arıza vermez diye çevremin alma bu arabayı baskılarına karşı çıkarak bu aracı aldım. 8 yıldır sorunsuz biniyordum ama bir kez masraf açtı tam açtı. Araç 95000 km de benzinli 2015 model reflex. 
      Merak edenler için aracı hiçbir zaman agresif kullanan birisi değilim. Moturu durduracağım zaman da önce N ye alıp el frenini çeker sonra P ye alarak kapatırım. 
       
      Çok uzun bir mesaj oldu, sabırla okuyup fikri olan arkadaşların yardımcı olmasını diliyorum, herkese saygılarımı sunuyorum



    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
×
×
  • Yeni Oluştur...