Jump to content
  1. Mümin

    Mümin

  2. Mursel_Balci

    Mursel_Balci

  3. M.E.G

    M.E.G

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Hyundai 1.4 T-GDİ adını verdiği Kappa serisine ait yeni 1.4 litrelik turbo benzinli bir motor geliştirdiğini duyurdu.        Hyundai'nin yeni turbo motor ailesini adım adım genişletme planı kapsamında, 1.0 litre T-Gdi ve Twin Turbo motorların ardından şimdi de 1.4 litre motor temel alınarak geliştirilecek yeni küçük turbo motor duyuruldu.      140 hp güç ve 242 Nm tork değerlerine sahip yeni motor, selefi olan Gamma 1.4 litre motordan daha hafif. Yeniden mühendislik çalışmasından geçirilmiş turbo ile, motor daha hızlı gaz kesme yanıtına ve düşük motor devirlerinde daha güçlü torka sahip.    Hyundai Motor'un Rüsselsheim'deki Avrupa Teknik Merkezi'nde Güç Aktarım Mekanizmaları bölümünün başında bulunan Dr. Michael Winkler, yeni motor ile ilgili şunları aktardı: “Yeni küçük benzinli motorlarımızın avantajları çok açık; boyut olarak kompakt ve hafifler, yakıt tasarrufu sağladıkları gibi farklı güç çıkışları ile müşterilerimize geniş seçenekler de sunabiliyorlar.   Mühendislerimiz yakıt tüketiminde ve CO2 emisyonlarında sürüş hazzından ödün vermeden tasarruf sağladılar ve otomobillerimizin eğlenceli oldukları kadar ekonomik de olabildiklerini kanıtladılar”.   1,353 cc dört silindirli ve turboşarjlı benzinli motor selefi Gamma 1.4 litre motordan çok daha hafif. Motorun temel ağırlığı 14 kg azaltılmış, daha verimli ve güçlü olması sağlanmış. Motorun güç çıkışı 140 hp, tork ise 242 Nm.   Yeni Kappa 1.4 T-GDi motorda egzoz manifolduna entegre edilmiş bir yüksek basınçlı tek sarmallı turboşarj çalışma sırasındaki verimliliği arttırıyor. Yeri değiştirilmiş ve yeniden mühendislik çalışması yapılmış turbo gaz kesme yanıt hızını arttırırken düşük devirlerdeki tork gücünü de geliştiriyor. Yeni tasarım, yakıtı silindirin içine doğrudan enjekte ediyor, daha iyi güç ve yakıt tasarrufu için yanma oranlarını geliştiriyor.     Hyundai tarafından geliştirilen bu yeni motorun, i30, Elantra ve Tucson gibi kompakt modellerde kullanılması bekleniyor.         
×
×
  • Yeni Oluştur...