Jump to content

Mazda 2 Baskı Balata Sorunu mu?


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar

bugün girdiğim berbat bir yolda yaklasık 10 km çok sıcak havada  birinci ve ikinci viteste sürekli gaz ve debriyajla yol aldım. son bir iki km'de araba 2. viteste gazı kökleme rağmen 20 km'yi geçmedi, devir de altı binlere dayanmasına rağmen. aynı durum diger vitesler icin de geçerliydi. mesela 3. viteste devir altı binde max 30 kmh gidiyordu. yol bittiğinde aracı bi 5 dakika kadar kapatıp tekrar yola devam ettim sanki bir şey olmamamıs gibi 300 km sorunsuz yol yaptım. yani normale döndü ve  hiç sorun olmadı. 

araba 145 binde. ne degişmis ne degismemis bilmiyorum. ben 100 binde iken almıştım. konu hususunda bilgisi olan var mı?

tam da bilmiyorum ama debriyaj balatası bitse  böyle sunni teneffüsle hayata dönmüş gibi davranır mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 dakika önce, M.E.G :

Baskı balata büyük ihtimal çok ısınınca kavrama yapmayabiliyor. Daha önce değiştiniz mi baskı balata?

ben hiç değişmedim hocam. öncesini bilmiyorum. araba 110 kmh civarları 5. viteste 3 bin devirde gidiyor. önce de böyleydi simdi de normale döndü.

ankara'ya donunce bi baktırayım en olmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hasan merhaba,

Baskı balatanın kontrolü için, aracı çalıştırıp el frenini çektikten sonra. Birinci vitese takıp normal aracı hareket ettirmeye çalış. Baskı balatası bitik araçta aracın hareket etmeyeceği yada çok zorlanacağı söyleniliyor. Sıkıntı yoksada normal araç yürür deniliyor.

Baskı baltada sorun varsa yakıtta artış, çekişte düşme vs durumları da olur.

Geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

45 dakika önce, İlhan :

Hasan merhaba,

Baskı balatanın kontrolü için, aracı çalıştırıp el frenini çektikten sonra. Birinci vitese takıp normal aracı hareket ettirmeye çalış. Baskı balatası bitik araçta aracın hareket etmeyeceği yada çok zorlanacağı söyleniliyor. Sıkıntı yoksada normal araç yürür deniliyor.

Baskı baltada sorun varsa yakıtta artış, çekişte düşme vs durumları da olur.

Geçmiş olsun..

teşekkürler hocam su an bodrum'da olduğum icin cok ilgilenemiyorum. maksadım hani beni ankara'ya atar mi biraz da onu ögrenmek. dedigim gibi arac kontagi kapatip actigimda normale döndü ben ona sasirdim. yoksa balata falan biten bir sey gerekirse degisiriz ama hani tam bitik davranip 5 dk sonra tamamen kendie gelmesi sasirtti. yolda birakmasin diye diyorum. 5 gunluk tatilde bodrum'da balata isi biraz zor. hani ford olsa fiat olsa neyse de:))

ilginize tesekkürler, dediğinizi de bi uygulayayım olmazsa çekici ile döneriz:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, katil balina :

teşekkürler hocam su an bodrum'da olduğum icin cok ilgilenemiyorum. maksadım hani beni ankara'ya atar mi biraz da onu ögrenmek. dedigim gibi arac kontagi kapatip actigimda normale döndü ben ona sasirdim. yoksa balata falan biten bir sey gerekirse degisiriz ama hani tam bitik davranip 5 dk sonra tamamen kendie gelmesi sasirtti. yolda birakmasin diye diyorum. 5 gunluk tatilde bodrum'da balata isi biraz zor. hani ford olsa fiat olsa neyse de:))

ilginize tesekkürler, dediğinizi de bi uygulayayım olmazsa çekici ile döneriz:)

Rica ederim,

Geçmiş zaman bende Baskı Balata mağduru bir Mazda kullanıcısıyım. Ama benim dizel 3'lerde artık bu bayağı yaygın bir sorundu..Bir çok kişi düşük km'lerde yaşarken, benim başıma 105 Bin km'de gelmişti.

Ama bu Japonlar gerçekten akıllı adamlar. Adamların arızaları bile akıllı oluyor. Baskı balata arızası bile tam evimin garaj girişinde oluştu. Öncesinde bir dünya yoldan geldim, çoluk çocuk. Yolda kalsam ailecek perişan olurduk. Gecenin bir saatinde evimin girişinde gitti baskı balata. İndim 10 metre iteleyip park ettim aracımı, gittim evime. :D

Bu arada iyi tatiller ve iyi yolculuklar diliyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, İlhan :

Rica ederim,

Geçmiş zaman bende Baskı Balata mağduru bir Mazda kullanıcısıyım. Ama benim dizel 3'lerde artık bu bayağı yaygın bir sorundu..Bir çok kişi düşük km'lerde yaşarken, benim başıma 105 Bin km'de gelmişti.

Ama bu Japonlar gerçekten akıllı adamlar. Adamların arızaları bile akıllı oluyor. Baskı balata arızası bile tam evimin garaj girişinde oluştu. Öncesinde bir dünya yoldan geldim, çoluk çocuk. Yolda kalsam ailecek perişan olurduk. Gecenin bir saatinde evimin girişinde gitti baskı balata. İndim 10 metre iteleyip park ettim aracımı, gittim evime. :D

Bu arada iyi tatiller ve iyi yolculuklar diliyorum.

 

sağol hocam

benimki de aç kapa kendine geldi. sağolsun bi uyardı herhalde:) olumsuz bir şey olursa eklerim olmazsa yirttik demektir:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 8 2016 at 09:42, İlhan :

Baskı balatanın kontrolü için, aracı çalıştırıp el frenini çektikten sonra. Birinci vitese takıp normal aracı hareket ettirmeye çalış. Baskı balatası bitik araçta aracın hareket etmeyeceği yada çok zorlanacağı söyleniliyor. Sıkıntı yoksada normal araç yürür deniliyor.

İlhan abi, bu yaygın olan baskı balata kontrolünü baskı balata sona dayanmışken deneyen birisi olarak bu işlemin -en azından bende- işe yaramadığını söyleyebilirim. Test işlemini 2. veya 3. viteste birden gaza yüklenip devir saatinin artışına rağmen aracın gitmemesini gözlemlemek çok daha doğru sonuçlar veriyor. Adem usta ile baskı balata değişiminde de bu tespitleri almıştım.

@katil balina

Hocam baskı balatanızı kontrol ettirin, anlattığınıza göre araç çok sıkıştırıldığı için balata ısınmış ve kavrama yapmamış. Yukarıda anlatılan baskı balata kontrol yöntemlerini de test edip dönüş yapabilirseniz forumda bir konuyu daha netleştirmiş oluruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar son durum raporunu veriyorum:)

bizim pıtır sağolsun dün bizi yolda bıraktı. esenboğa'dan annemleri aldım daha iki km gelmeden gaza tepki sıfırlandı motor arıza ışığı yandı. kenara çektim stop ettim ve bir daha çalışmadı.

tanıdık ustamızı aradık çekici gönderdi o arada arkadaşkar bizi aldı sağolsun, o sanaiye biz eve.

şimdi raporu geldi;

-debriyaj balatası bitmiş (eto bitmiş)

-benzin pompası iflas etmiş (yolda bırakan asıl sebep)

-bilmem ne kayışı bitme noktasında (asıl mevzu ile alakası yok-değişecek)

-motor kulakları iyice gevşemis  (asıl mevzu ile alakası yok-değişecek)

durum bu şimdilik. daha sonra maliyeti de eklerim. maksat bilgi olsun.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56 dakika önce, katil balina :

evet arkadaşlar son durum raporunu veriyorum:)

bizim pıtır sağolsun dün bizi yolda bıraktı. esenboğa'dan annemleri aldım daha iki km gelmeden gaza tepki sıfırlandı motor arıza ışığı yandı. kenara çektim stop ettim ve bir daha çalışmadı.

tanıdık ustamızı aradık çekici gönderdi o arada arkadaşkar bizi aldı sağolsun, o sanaiye biz eve.

şimdi raporu geldi;

-debriyaj balatası bitmiş (eto bitmiş)

-benzin pompası iflas etmiş (yolda bırakan asıl sebep)

-bilmem ne kayışı bitme noktasında (asıl mevzu ile alakası yok-değişecek)

-motor kulakları iyice gevşemis  (asıl mevzu ile alakası yok-değişecek)

durum bu şimdilik. daha sonra maliyeti de eklerim. maksat bilgi olsun.

 

 

Çok geçmiş olsun..

Yakıt pompasına şaşırdım. İlk defa karşılaşıyorum..

V kayışıdır. Yakın zamanda Mazda 2'si olan benim kayınçoda değiştirmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler ilhan hocam

baskı balata, kayış, motor kulakları, benzin pompası, çekici, işçilik 1450 liretto.

yarın akşam teslim alacam hayırlısıyla..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, katil balina :

teşekkürler ilhan hocam

baskı balata, kayış, motor kulakları, benzin pompası, çekici, işçilik 1450 liretto.

yarın akşam teslim alacam hayırlısıyla..

çok ucuzmuş. tüm parçalar yan sanayi olmalı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, katil balina :

evet arkadaşlar son durum raporunu veriyorum:)

bizim pıtır sağolsun dün bizi yolda bıraktı. esenboğa'dan annemleri aldım daha iki km gelmeden gaza tepki sıfırlandı motor arıza ışığı yandı. kenara çektim stop ettim ve bir daha çalışmadı.

tanıdık ustamızı aradık çekici gönderdi o arada arkadaşkar bizi aldı sağolsun, o sanaiye biz eve.

şimdi raporu geldi;

-debriyaj balatası bitmiş (eto bitmiş)

-benzin pompası iflas etmiş (yolda bırakan asıl sebep)

-bilmem ne kayışı bitme noktasında (asıl mevzu ile alakası yok-değişecek)

-motor kulakları iyice gevşemis  (asıl mevzu ile alakası yok-değişecek)

durum bu şimdilik. daha sonra maliyeti de eklerim. maksat bilgi olsun.

 

 

Geçmiş olsun hocam, Allah beterinden saklasın diyelim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, zealot :

çok ucuzmuş. tüm parçalar yan sanayi olmalı

fiyatları bilmiyorum hocam sadece baskı balatanın 850 tl olduğu söylendi.

 

14 saat önce, universitely76 :

Geçmiş olsun hocam, Allah beterinden saklasın diyelim.

teşekkürker hocam olur böyle seyler. zaten zamanla değismesi gereken parcalar. bakımını yapmayınca da böyle yolda bırakıyor:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben daha baskı balata testinizin sonucunu öğrenip galat-ı meşhur bilginin sağlamasını yapmayı bekliyordum ama artık başka bitik baskı balatalarda öğreniriz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.08.2016 at 15:50, universitely76 :

Ben daha baskı balata testinizin sonucunu öğrenip galat-ı meşhur bilginin sağlamasını yapmayı bekliyordum ama artık başka bitik baskı balatalarda öğreniriz :)

hocam testi yapmaya fırsat bulamadan yolda kalınca meğerse bize ayrılan sürenin sonuna gelmişiz:) bir sonraki baskı balata sorununda görüşmek üzere. (ben bu baskı balatayı bitirmeden satarım muhtemelen arabayı,araya konuk sanatçı alacağız)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

baya geçmiş son mesajdan bu yana amacım eski konuyu hortlatmak değil ayrı konu açmamak...

 

2009 1,3 play mazda 2 şovalyemi :D  3hafta oldu alalı hemen hemen ..

bugün bursa izmir yolunda , gaza bastım 5. viteste devir 6 ya çıktı lakin tepki vermedi. maalesef yukarda arkadaşın bahsettiği ne varsa aynen gerçekleşti..

çekiçi çağırdık ve bursa da hiç tanıdığım olmadığı için araya araya bi arkadaştan usta bulduk.

adam aracı çekiçide görür görmez ne arızası varsa söyledi... hepsi tek tek tuttu eksiksiz çok çok şaşırdım.

bu tarz arıza verdiğini özellikle belirtti..

bursa da orjinal parça bulamadığımızdan (3/4 saat 20ye yakın telefon ettikten sonra), istanbuldan getirtecek birgün dinlenmeye çekildi kısaca...

muhtemelen 950 liraya baskı balata debriyaj birşey daha vardı...onları getirtiriz dedi üstüne işçilik kaça patlayacak bakalım.

mazda 2 si olanlara tavsiyem ne olur ne olmaz baskı balata ve debriyajına baktırmaları yönündedir.

muhtemelen benim acemiliğim de işin içine girmiştir lakin dümdüz yolda sakin sakin 1,5 2 arası motor seviyesinde giderken olması azıcık kendimi taça atmamı sağlıyor.

usta az önce telefon açtı.. araç epeydir size haber vermiş hocam siz anlamamışsınız bunun çok uzun zaman önce değiştirilmesi gerekirdi dedi vesaire...........( acemilik aktive oldu :D )

 

yollarda perperişan evime geldim direk yazıyı okudum bilgilendirmeler için teşekkür ediyorum..

 

bursa da mazda 2 den anlayan usta arıyorum daha önce denenmiş. korktum açıkcası bi baktırmak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaslar ankarada tavsiye edeceginiz mazda 2 ustasi varmi.motor ariza isigi yaniyor.cihaza baglattim silindir 1 de tekleme sorunu cikiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...