Jump to content

Yağışlı Havalarda Güvenli Otomobil Sürüşü İçin Dikkat Etmemiz Gerekenler


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yağışlı havalarda araç ve yaya güvenliği ciddi şekilde düşüktür. Bu güvenliği tekrar sağlayabilmek için bir takım parametrelere dikkat edilmesi kaza yapma ihtimalimizi oldukça azaltır.

WATER MAZDA 3 ile ilgili görsel sonucu

Aquaplaning - Hydroplaning (Kızaklama) riski nedeniyle su birikintisine yavaş girin

Lastiklerin, yol üzerinde biriken su üzerinde dönme hareketi yerine kayma hareketi yapmasıdır. Ayrıca lastiğin ön kısmında ani su birikmesi nedeniyle suyun derinliğine bağlı olarak ani yavaşlama gerçekleşir ve kontrol kaybolur. En tehlikeli yol şartlarından birisidir. Biriken suya oldukça yavaş girilmesi ve direksiyonun iki elle daha kuvvetli bir şekilde tutulması gerekir.

Aquaplaning nedir? Nasıl önlenir?

h%25C4%25B1z_suderinli%25C4%259Fi_k%25C4

aquaplaning2.jpg

lluvia.jpg

Yeterli diş derinliğine ve basınca sahip lastikler kullanın

Lastiklerin arabanızın yol ile temasını sağlayan tek bağlantı olduğunu unutmayın. Diş derinliği azalmış ve sertleşmiş lastiklere sahip bir arabanın buz üzerinde kösele ayakkabı giymiş insandan farkı yoktur. Lastik basıncı yanlış olan ve diş derinliği azalmış lastiklerin suda kızaklama yapma ihtimali çok daha yüksektir. İyi lastik can kurtarır.

di%C5%9F_h%C4%B1z_k%C4%B1zaklama.jpg

Cam ve aynalarınız buğusuz olsun, silecekleriniz camı iyi silsin

Aracınız etrafında neler olup bittiğini görmek yağışlı havalarda güvenli sürüş için anahtardır. Havalandırma sisteminizin buğu giderici özelliğinin açık olduğuna emin olun. Bu özellik klima açık durumda havalandırma yönü ön cama verildiğinde devrede olur. Ayrıca düzgün silinebilen ön cam için silecek lastiklerinizin iyi olduğuna emin olun.

4597461278_a5c993ccc1_z.jpg

consejos-para-conducir-con-lluvia.jpg

Hız Sabitleme (Cruise Control) sistemini mutlaka devre dışı bırakın

Hız sabitleyiciler lastiklerin dönme hareketini hesaplayarak işlem yaparlar. Sistem devrede iken su birikintisine girmeniz durumunda aracın yavaşladığınızı düşünerek hızı arttırır. Bu da aracınızın olmasını beklediğinizden farklı tepkiler vermesine sebep olur.

 

Ani ve sert direksiyon ve fren hareketlerinden kaçının

Aracınızı normal kullanımınıza göre daha daha yumuşak ve kontrollü kullanın. Lastikleriniz ıslak havada yere daha zor tutunacağı için daha önceden ve daha yumuşak bir frene basma tarzı tercih edin. Bu sayede kayma ihtimaliniz azalacaktır. Sert direksiyon hareketleri ise lastiklerinizin kayma ihtimalini arttıracağı için aracınızın kontrolden çıkmasına neden olabilir. 

march808c.jpg

Başka bir arabanın arkasından mesafeli sürüşü tercih edin

Önünüzde seyreden araç yolda biriken su miktarını dağıttığı için arabanıza daha az ıslak bir zemin kalır. Su miktarındaki azalma lastiklerinizin yere daha sağlam basmasını sağlar. Öndeki araç ile güvenli bir seyir ve fren mesafesi bırakarak aracınızı kullanın.

temizyol.jpg

 

Kaynak

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, Servet :

Bu grafikte diş derinliklerinde yazım hatası olmuş

864b9272943d7c98bff3a31b1a125e2a.jpg

Diş derinliği değil su derinliği ve araç hızına göre aracın tekerlerinin yere bastığı kısımlar gösterilmiş. Doğru bir grafik.

 

 

Suda kızaklama konusu çok ciddi bir konu ve lastik seçiminin de önemi çok fazla. Yağışlı havalarda frenleme etiketi a b olanlar pahalı da olsa alınmalı. Diğer bir yanlış ise her aracın lastik havasının hep aynı 30-32 psi basılmasıdır. Araç üreticisinin önerdiği basınçta lastiğe hava basılmalıdır. Daha düşük basınçta lastiğin su tahliye kanalları daralacağından olması gereken basınçtaki durumuna göre daha az su tahliye edebilecektir ve suda kızaklama ihtimalini artıracaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Araçlar belli bir hızın üzerine çıktıklarında yağmurlu havalarda aracın kızaklaması meydana gelir. Bu durum aracın sürücüsünün kontrolü kaybetmesi ile sonuçlanır. Hydro-planing ya da  aquaplaning olarak isimlendirilen bu durum tamamen fiziksel bir durumdur.

araban%C4%B1n-su-%C3%BCzerinde-kaymas%C4

 

Yukarıda da şekille anlatılan olay su üzerinde giden aracın kızaklaması olayıdır. Yağmurlu havada giderken düşük hızda aracın lastiklerinde bulunan kanallar suyun dışarı atılmasını sağlar. Hız yükseldikçe atılmayan su lastiğin önünde bir takoz etkisi oluşturmaya başlar. Daha çok hızlanıldığı veya suyun arttığı durumlarda ise bu takoz etkisi artarak lastiğin yol ile bağlantısını keser.

 

Özellikle virajlardaki  su birikintilerine dikkat etmek gerekli.

 

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Adana'nın yolları taştan sen çıkardın beni yoldan "

 

Bu durumu bulunduğum bölge çok yağışlı olduğu için zaman zaman yaşıyorum.

Mete bey @arabalar sizin de belirttiğiniz gibi tek çözüm yavaş seyretmek...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sonucu kazayla sonuçlanmadığı takdirde güzel, eğlenceli bir olay bence :) bu durumu kazasız atlatabilmek için önerileriniz nedir? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, arman-1999 :

"Adana'nın yolları taştan sen çıkardın beni yoldan "

 

 

Spot cümle gelmiş yine @arman-1999 Kamil bey :)

 

14 dakika önce, Mehmet Özdemir :

sonucu kazayla sonuçlanmadığı takdirde güzel, eğlenceli bir olay bence :) bu durumu kazasız atlatabilmek için önerileriniz nedir? 

 

Düz yolda iseniz ve lastikleriniz kabak değilse suya girince direksiyonu sıkıca tutmak ve gazı kesmek, virajdaysanız  Allah ' a dua etmek, lastikler kabaksa ve çok hızlıysanız yine dua etmek :)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Herşeyin başı sürat, sonuç olarak anlaşılan oki herkes lastik durumuna göre hız yapacak, yani ıslak yolda yavaş gitmek en etkin kaza önleme yöntemi gibi duruyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, arabalar :

Spot cümle gelmiş yine @arman-1999 Kamil bey :)

 

Düz yolda iseniz ve lastikleriniz kabak değilse suya girince direksiyonu sıkıca tutmak ve gazı kesmek, virajdaysanız  Allah ' a dua etmek, lastikler kabaksa ve çok hızlıysanız yine dua etmek :)

 

 

Bir ara reklam ajansında " kreatif direktör " olarak çalışmıştım. Hala etkisi devam ediyor demek 

@Holydao ben "kreatif direktör yazdım.  İstanbul, yeşildirek spotçular çarşısında çıraklık olarak anla :)

 

 

lastikler kabaksa ve çok hızlıysanız yine dua etmek demiş @arabalar 

Bu dua sadece, sevenleriniz tarafından hoca "talkını" verdikten sonra yapılan duadır. Kibarlığından ince yazmış Mete bey

 

Dış ses: Ahhhh n'olurdu biraz da sen kibar olsan

Bir de her konuyu böyle mizaha bağlamasan, ciddi konuları bile...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...