Jump to content

Boyansa mı Yoksa Bıraksak da Öyle mi Kalsa?


Holydao
 Paylaş

Arabanın Farklı Yerlerinde Bulunan Çizikler İçin Hangi Yöntemi İzlemeliyim ?  

9 oy

  1. 1. Arabanın Farklı Yerlerinde Bulunan Çizikler İçin Hangi Yöntemi İzlemeliyim ?

    • Boyama
      4
    • Rötüş Boyama
      4
    • Bırak Öyle Dursun
      1


Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Otomobil dünyasının çok klasik sorularından birini bir nevi ankete dönüştürmek istiyorum;

Sizce arabanın farklı yerlerinde bulunan çizikleri "araç boyalı olmasın, satarken dert anlatmayayım millete" diye boyatmamayı yada rötüşle geçiştirmeyi mi tercih ediyorsunuz yoksa gıcır gıcır, temiz olsun da varsın arabanın dört bi yanı boyalı olsun mu diyorsunuz?

Ben galiba boyatma kararı vereceğim.

Dün aksam araba evin önünde park halinde iken, virajı dar alan bir bayan sürücü sağ ön tarafı sürtmüş. Allah'tan sadece tamponla sınırlı kalmış, sinyale, fara ulaşamamış... Tampon mecbur boyanacakken sag on camurluk, sag ön kapi, sag arka tampon ve sol arka kapidaki gozume batan yerleri de duzelttirmeyi/boyatmayi dusunuyorum. Hal boyle de olunca "nerdeyse bi tavan kaliyo boyasiz" dediginizi duyar gibiyim, ilerde cok sikinti yasar miyim acaba diye sormadan edemiyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Pek tecrübem yok ama illa boyasız olsun diye direten bir kitle olduğu gibi boyalı da olsun yeter ki iyi olsun diye bir kitle de var. Şahsen ben de alacağım arabaya boya masrafıyla uğraşmak istemem. Üstelik boyasız diye daha yüksek fiyattan satmaya çalışıyor bir çok insan. 

Bunun yanında boyadan önceki halini fotoğraflamak ileride alıcı için güven verici bir durum da olabilir.

Aracı satacağınız kişi gönlü daha rahat binsin diye şahsen ben binerken gözümün takılmasını canımın sıkılmasını istemem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Pek tecrübem yok ama illa boyasız olsun diye direten bir kitle olduğu gibi boyalı da olsun yeter ki iyi olsun diye bir kitle de var. Şahsen ben de alacağım arabaya boya masrafıyla uğraşmak istemem. Üstelik boyasız diye daha yüksek fiyattan satmaya çalışıyor bir çok insan. 

Bunun yanında boyadan önceki halini fotoğraflamak ileride alıcı için güven verici bir durum da olabilir.

Aracı satacağınız kişi gönlü daha rahat binsin diye şahsen ben binerken gözümün takılmasını canımın sıkılmasını istemem.



Tesekkur ederim, ben de ayni sekilde dusunuyorum. Hayırlısı bakalım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan beyin şöyle bir mesajına denk geldim de, adeta soruma cevap niteliginde olmuş:

"Günümüzde zaten tüm ilanlarda almış bir lokal boya furyası gidiyor. Yani kapıda, kaputta şurada, burada  avuç içi kadar boya var vs...Yahu günümüzün boyalarında zaten rengi tutturmak zor iş. Kaldıki kısmi boyatarak gövdeyle aynı rengi tutturmak çok daha zor iş. 

İnsanlar boya korkusuna araçları dalmaçyalı gibi, tamponu kapısı çizik şekilde dolaşıyor.. Yazık ki çok yazık... Aynı keza birde değişen korkumuz var..Kapı hasar görür..İllahi o kapı değişmeden tamiri onarımı düşünülür. Yeni nesil otomobillerde hafiflik sağlamak için ince sac kullanılıyor. İnce sac ama mukavemetli bir sac tamiri, çektirmesi, vakumlaması zor oluyor.. Vatandaş soluğu sanayide, iyi bir kaportacıda alıyor..Aracını yaptırıyor, ediyor..Bir güzelde boyanıyor, pasta cila..Araç oluyor cillop gibi...Ama bir güneş vursun !! Kaporta ki tüm dalgalanmalar kabak gibi ortada...Kapı bire bir oturmaz, ses, toz, yağmur sızdırır..vs.vs.. 

Hadi geçtim tüm bunları öyle bir ustaya denk geldiniz ki ! Adam aracınızın kapısını öyle güzel tamir ettiki..O fabrika çıkışı ilk haline getirdi..

Ama kaza sonra kapının sacı ve içerideki çelik barlar kaza sonrası mukavemetini yitirmedi mi ? Allah göstermesin aynı bölgeden bir kaza olduğunda, sizi neyin beklediğini bilemezsiniz. Burnunuzun bile kanamayacağı kazada, belki çok daha kötü şeyler olabilir..

O yüzden değişimden de boyadan da korkmayın. Gerçek ve bilinçli bir otomobil kullanıcı bu tarz değişim ve boyalara takılmaz. Eşimin yaptığı kaza sonrası 15-16 bin lira hasarı olan Honda Jazz otomobilimi çok kısa sürede sattım. Oluşan hasar sonrası tek değişen ön spoiler. Onun haricindeki tüm değişimler mekanik aksam. Alan arkadaşa servis kayıt faturasını beyan ettim. Birlikte ekspertize gittik, aracı aldı ve gitti. En ufak bir şeye takılmadı. Aksine bana teşekkür etti ve taktir etti.  Söylediğim şeylerin dışında bir çıkmadığı için. Ve tüm bu işlemleri sanayi yerine yetkili serviste, orijinal parçalarla yaptırdığım için..Aracım satılmaz, değeri düşer vs korkmayın. Her aracın bir alıcısı bir kısmetlisi vardır..Sadece bazen doğru zaman doğru kişi gerekiyor.."



Hatta cevaptan da öte adeta tokat gibi olmuş [emoji16]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Holydao :

 

İlhan beyin şöyle bir mesajına denk geldim de, adeta soruma cevap niteliginde olmuş:

 

Bu yazıyı hangi konuda yazmıştım hatırlamıyorum. Yüzlerce konu ve mesaj olunca bazen ucu kaçıyor bende. Hatta birde üzerine SubaruClubTR'de de paylaşımlarda bulununca.Bazen nerede paylaştığımı unuttuğum da oluyor. :D

Ama Allah için düşüncelerimi güzel yazmışım. Ve halen ısrarla aynı düşüncedeyim. Boyadan da, değişimden de çekinmem ve korkmam. Ben otomobili, 2.el satmak için değil, binmek için alıyorum. Binerken de öyle alacalı, dalgalı, çizik vs içinde binmek kullanmak istemem. Önem arz eden parçalarda değişim tavsiye ediliyorsa, gözünün yaşına bakmam değiştiririm. Hiç bir şey benim ve ailemin canından kıymetli değildir. 

 

Bu arada konudaki ilk mesajına "Anket" ekledim. Bu şekilde daha pratik olacaktır kanımca. :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şahsi fikrim kaput tavan ve bagaj üzeri boyasız olmasıdır, diğer her yer boyanabilir. buraların boyasız olması büyük bir hasarın olmadığı anlamına gelir diye düşünüyorum. 

tampondaki vuruk olan yer yapılır boyanır, hiçbir sıkıntısı yok ve zaten tamponlar boyalı parçalardan sayılmaz. Diğer yerlerdeki çizikler yan arabanın kapısının değmesinden kaynaklı ezik, göçükler; kendi aracımızın kapısını açarken oluşan ezik ve çizikler gibi şeylerse ya da 3-5 cm lik çiziklerse hiç uğraşmaya değmez. Öyle kalsın, emin olun ertesi gün bir yer daha çizik olabilir ve canınız çok sıkılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cok kucuk degiller kapi ve camurluktakiler, park halinde boydan boya cizilip uzerine rotus yapilmis ben almadan once, araba kirliyken belli olmuyo ciikler ama yikaninca ortaya cikiyor. Yapilan rotus boya orjinalini tutmuyor malum. Fotograflari cektikten sonra boyatmaya karar verdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...