Jump to content

Hyundai Accent Marş Sorunu


Yılkı
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

arkadaşlar araç soğukken marşa bastığımda marş "gırc" deyip yarım tur dönüp yarım saniye kadar durup sonra marş çalışıp aracı çalıştırıyor,bu yarım saniyelik bekleme neden olabilir benzin/lpg ikisinde de oluyor,motor sıcakken %99 yapmıyor,marş basar basmaz marşı alıp çalışıyor ama soğukken oluyor,nedendir

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 minutes ago, YILKI said:

 

arkadaşlar araç soğukken marşa bastığımda marş "gırc" deyip yarım tur dönüp yarım saniye kadar durup sonra marş çalışıp aracı çalıştırıyor,bu yarım saniyelik bekleme neden olabilir benzin/lpg ikisinde de oluyor,motor sıcakken %99 yapmıyor,marş basar basmaz marşı alıp çalışıyor ama soğukken oluyor,nedendir

 

Arac sogukken zor calismasinin sebeplerinden biri motor yagidir. Motor sogukken yag, sicak oldugu halden daha yogun oluyor. Bu da, yag ile temas halindaki butun hareketli parcalara ekstra bir zorluk cikariyor. Tabi baska bir sebebi de olabilir, bu benim teorim. Daha ince bir yag ile deneme sansiniz varsa bir deneyin derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, tarahumara :

Sorun aküden olsa sıcakken de yapması gerekmez mi aynı şeyi.

hareket ettiğinde bir şekilde yeteri kadar şarj olabiliyor bence. gece bırakıp, sabah binince marş motorunu çeviremeyecek kadar boşalıyor herhalde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Just now, Mehmet Özdemir said:

hareket ettiğinde bir şekilde yeteri kadar şarj olabiliyor bence. gece bırakıp, sabah binince marş motorunu çeviremeyecek kadar boşalıyor herhalde.

Mantıklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, YILKI :

 

arkadaşlar araç soğukken marşa bastığımda marş "gırc" deyip yarım tur dönüp yarım saniye kadar durup sonra marş çalışıp aracı çalıştırıyor,bu yarım saniyelik bekleme neden olabilir benzin/lpg ikisinde de oluyor,motor sıcakken %99 yapmıyor,marş basar basmaz marşı alıp çalışıyor ama soğukken oluyor,nedendir

 

Lpg kitiniz hangi marka? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle aküden. 2-3 gün dursun yine aynısını yapar. 2 seneden fazlaysa aküyü kesinlikle değiştirin bir an evvel yolda kalmak istemiyorsanız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar,ama aküyü yeni değiştirdim mutlu 1 ay oldu..lpg atiker ama yazdığım gibi benzinde de denedim aynısı oldu...aküyü değiştirdiğim yerdeki akü satıcısı marş dişlisinde sorun var demişti be değiştirmemi önermişti..marşa basar basmaz sorunu görünce..ben fikrinizi almak istedim ki malum tamirciler rastgele sebeplerle değiştirtmedik parça bırakmıyorlar takip ettiğim yorumlarda da okuduklarımdan gördüğüm..yağ meselesine gelince benden önce aldığım kişi değiştirmiş ki daha 1500 km olmuş sanırım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 minutes ago, YILKI said:

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar,ama aküyü yeni değiştirdim mutlu 1 ay oldu..lpg atiker ama yazdığım gibi benzinde de denedim aynısı oldu...aküyü değiştirdiğim yerdeki akü satıcısı marş dişlisinde sorun var demişti be değiştirmemi önermişti..marşa basar basmaz sorunu görünce..ben fikrinizi almak istedim ki malum tamirciler rastgele sebeplerle değiştirtmedik parça bırakmıyorlar takip ettiğim yorumlarda da okuduklarımdan gördüğüm..yağ meselesine gelince benden önce aldığım kişi değiştirmiş ki daha 1500 km olmuş sanırım..

Kişinin sizden önce yağ değiştirmiş olması pek bir şey ifade etmeyebilir. Kalitesiz ya da olması gerekenden kalın bir yağ koymuş olabilirler. Bundan bir 10 sene kadar önce Rover 416 lpgli bir aracım vardı. Memlekete gitmiştik kış zamanı. Gideceğemiz yere vardık ama ertesi günü araba bir türlü çalışmıyordu. Marş sesi geliyor ama bir türlü çalışmıyordu. Bir sürü usta geldi baktı, yok aküden yok, yok marş motorundan, bujiden falan. Sallayan sallayana. Çekiciyle saniyeye götürdük aynı hikayeler. Her bakan usta bir şeyler sallıyordu. Yaşlı bir usta geldi baktı arabaya. Bastı marşa, 5 saniye sonra çırağa yağı boşaltmasını söyledi. Çırak yağı boşalttı ve ince bir yağ koydu usta araca. İlk marşa basışta çalıştı araba. Meğersem havanın da soğuk olmasından sebep, yağ iyicene yoğunlaşmış ve motorun çalışmasını engelliyormuş. İstanbul'da sorunsuz çalışan yağ, Aksaray soğuğunda aracın çalışmasına engel oldu. Bu da böyle bir anımdır. Bu olaya dayanarak ben yağ tavsiyesinde bulundum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Akü 1 ay önce değiştiyse sıkıntı marş motorunda. Kömürleri bitmiş olabilir. Ustanın dediği gibi dişlilerde de sıkıntı olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen marş motoru ya tamir yada revizyon olucak.
Benzer bi durumu bende yasadim ve sonunda noldu biliyomusun ? Fotograf cekmek icin durdugum manzarali yerde yolda kaldim o girc sesine muhtaç kaldim :) yolda düz rampa bulana kadar ne kas yaptim aslinda mecburi sporda yapmis oldum :)
Şaka bi yana bendr akuye kafayi takmistim ama alakasi yokmuş tamir ettirdim disliler le ilgili bişeyler demislerdi e acmisken kömür lerde bitiyo dedi usta onuda degistir dedim anasini satim zaten ne zaman sanayide 20 - 30 la ciktim ki bugun cikayim 120 tl disli tamiri ve kömür degisimi yapildi 3 ay kadar oldu sanirim.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, YILKI :

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar,ama aküyü yeni değiştirdim mutlu 1 ay oldu..lpg atiker ama yazdığım gibi benzinde de denedim aynısı oldu...aküyü değiştirdiğim yerdeki akü satıcısı marş dişlisinde sorun var demişti be değiştirmemi önermişti..marşa basar basmaz sorunu görünce..ben fikrinizi almak istedim ki malum tamirciler rastgele sebeplerle değiştirtmedik parça bırakmıyorlar takip ettiğim yorumlarda da okuduklarımdan gördüğüm..yağ meselesine gelince benden önce aldığım kişi değiştirmiş ki daha 1500 km olmuş sanırım..

Lpg kitini sordum çünkü, benim araçta ki Vialle aynı durumu yasatmisti. Merkezden bilgisayarla bağlandılar hallettiler sonra.

Sizin sorun marş motorunda değil ise aşağıda linkteki yazıya bir göz atın. Aynı lpg kitini kullanmiyoruz ama belki benzer bir durum söz konusudur.

http://sinirkupu.blogspot.com.tr/2010/09/vialle-lpi-sistemi-mars-problemi.html?m=1

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, quiteguide :

Lpg kitini sordum çünkü, benim araçta ki Vialle aynı durumu yasatmisti. Merkezden bilgisayarla bağlandılar hallettiler sonra.

Sizin sorun marş motorunda değil ise aşağıda linkteki yazıya bir göz atın. Aynı lpg kitini kullanmiyoruz ama belki benzer bir durum söz konusudur.

http://sinirkupu.blogspot.com.tr/2010/09/vialle-lpi-sistemi-mars-problemi.html?m=1

Sıvı sistemde marş esnasında da sıvı lpg ile çalıştığından dolayı sorun olabilir, ama regülatörlü sıralı kitlerde ilk başlatma benzinle olur. Lpg kaynaklı yaşanabilecek sorun ise regülatör ya da enjektörün ömrünü doldurup lpg sızdırmasıdır ve ilk marşta yanma odasının boğulmasına yol açmasıdır. Oksijen olmadığı için de geç marş alır motor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemelen bendiks dişlisi sıyırdı. Eğer sorun buysa mesele değil.Marş motorunu söküp değiştirirler.Masraflıda bir şey değildir.

Ama Volan dişlisi bozulduysa işte o masraf.Parça fiyatı bir yana dünya işçilik alırlar. :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Bugün marş tamircisine gittim,sadece bakım gerekiyormuş.bakım yaptılar 100₺,çok gerek olmasa da bir tane kömür değiştirdiler,sorun geçti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Yılkı :

Bugün marş tamircisine gittim,sadece bakım gerekiyormuş.bakım yaptılar 100₺,çok gerek olmasa da bir tane kömür değiştirdiler,sorun geçti.

Gözün aydın ve geçmiş olsun diyelim ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...