Jump to content

3.Nesil Mazda 3 İ-Stop Resetlemek


Tarahumara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Windows da görev yöneticisini klavye kısayol tuşundan açmaktan bile zormuş. Allah kolaylık versin bu istop resetlemek isteyenlere. :)

Çok güzel paylaşım, emeğinize sağlık. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ömer ellerine emeklerine sağlık, çok güzel ve çok faydalı bir paylaşım.

Konunu ilgili bölümde sabitledim ve öne çıkardım.

Teşekkürler paylaşım için keyifli forumlar diliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 hour ago, Burak said:

Ellerine sağlık @tarahumara bu problemle karşılaşanlar bu prosedürü bilmiyorlarsa i-stop hiç devreye girmeyecek mi bu durumda ? Mecbur servise mi gidecekler ? 

Evet aynen oyle. Bu islemi yapana kadar girmeyecek devreye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, tarahumara :

Evet aynen oyle. Bu islemi yapana kadar girmeyecek devreye.

Bir sorum daha olacak. Geçenlerde Peugeot 508 i incelerken aklımıza takıldı. i-Stop için ayrı bir akü / batarya olmalı diye düşündük ama bulamadık. Mazda 3 te gözüne çarptı mı ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 minutes ago, Burak said:

Bir sorum daha olacak. Geçenlerde Peugeot 508 i incelerken aklımıza takıldı. i-Stop için ayrı bir akü / batarya olmalı diye düşündük ama bulamadık. Mazda 3 te gözüne çarptı mı ? 

stop-start sistemleri icin ayri bir aku kullanan arac gormedim ben. Tek farki ozel bir aku kullaniyor olmalari. Kullanilan aku stop-start sistemleri icin ozel tasarlanmis. Benim orjinal akumde akim sorunu vardi. Yetkili servis garanti dahilinde degistirdi akuyu.

Orjinal akunun yerine takilan aku bu:

nEEVm0.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Peki, ayrı bir akü yok da sadece özel bir akü varsa, araç i-stop sonrası çalışırken nasıl oluyor da marş anında arka lambalar zayıflıyor fakat farlar hiç etkilenmiyor? Xenon'un kendi akım düzenleyici ya da koruyucu özelliğinden midir?

Aracı aldığım ilk zamanlarda, bir akşam vakti yanımda (benim gibi teknik bilgisi pek olmayan) arkadaşımın tepkisiyle fark ettim, "Oha! Araba çalışırken farlar tınmadı bile! İkinci bir akü mü var arabada?" diye sormuştu. "17 adet akü var arabada" dedim. :D:P

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 minutes ago, Devrim Babacan said:

Peki, ayrı bir akü yok da sadece özel bir akü varsa, araç i-stop sonrası çalışırken nasıl oluyor da marş anında arka lambalar zayıflıyor fakat farlar hiç etkilenmiyor? Xenon'un kendi akım düzenleyici ya da koruyucu özelliğinden midir?

Aracı aldığım ilk zamanlarda, bir akşam vakti yanımda (benim gibi teknik bilgisi pek olmayan) arkadaşımın tepkisiyle fark ettim, "Oha! Araba çalışırken farlar tınmadı bile! İkinci bir akü mü var arabada?" diye sormuştu. "17 adet akü var arabada" dedim. :D:P

Benim de garibime gitmişti ilk gördüşümde bu durum. i-stop devreden çıkarkene xenonlarda hiçbir etkilenme olmuyor. Eğer sis lambalarınız yanıyorsa o anda, onların gidip geldiğini görebiliyorsunuz. Sanıyorum dediğiniz gibi koruyucu bir devre falan var ve etklienmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

@Tarahumara başkan çok güzel yazmışsın eline sağlık. Akü ve istop uyarısı aldım bugün ben de. Akünün ömrü bitmiş olabilir. Elektrikçiler arabaya giden elektrik akımını hiç kesmeden akü değiştirebiliyor sanırım. O şekilde yapsak bu işlemlere gerek kalır mı yine de onu merak ettim?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, patojenim :

@Tarahumara başkan çok güzel yazmışsın eline sağlık. Akü ve istop uyarısı aldım bugün ben de. Akünün ömrü bitmiş olabilir. Elektrikçiler arabaya giden elektrik akımını hiç kesmeden akü değiştirebiliyor sanırım. O şekilde yapsak bu işlemlere gerek kalır mı yine de onu merak ettim?

Serviste benim aküyü değiştirirken de usta bu prosedürlerle uğraşmamak için önce sağlam bir aküye bağlayıp, o aküye bağlıyken değişim yaptı ama sonuçta yine olmadı. Bu prosedürleri tekrarlayıp aktif etmek gerekti i-stop u. Siz bir deneyin belki yapabilirsiniz.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...
07.09.2016 at 10:47, Tarahumara :

stop-start sistemleri icin ayri bir aku kullanan arac gormedim ben. Tek farki ozel bir aku kullaniyor olmalari. Kullanilan aku stop-start sistemleri icin ozel tasarlanmis. Benim orjinal akumde akim sorunu vardi. Yetkili servis garanti dahilinde degistirdi akuyu.

Orjinal akunun yerine takilan aku bu:

nEEVm0.jpg

Abi senin arabanın modeli neydi? I-eloop var mı? Benim araba motion model ve sanırım ona Agm değil de efb takılıyor. Bkz. http://www.gedi.com.tr/3-nesil-mazda-3-aku-fiyatlari-2014-2018-skyactiv-g-1537.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, patojenim :

Abi senin arabanın modeli neydi? I-eloop var mı? Benim araba motion model ve sanırım ona Agm değil de efb takılıyor. Bkz. http://www.gedi.com.tr/3-nesil-mazda-3-aku-fiyatlari-2014-2018-skyactiv-g-1537.html

I-eloop Tr'deki Mazda 3'lerde yok. AGM de EFB de takabilirsiniz. AGM daha üstün özelliklere sahip. Aşağıdaki linkten farklarını görebilirsiniz.

https://www.mutlu.com.tr/CMSFiles/Product/Technical/agm-start-stop_636106642443384901.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Tarahumara :

I-eloop Tr'deki Mazda 3'lerde yok. AGM de EFB de takabilirsiniz. AGM daha üstün özelliklere sahip. Aşağıdaki linkten farklarını görebilirsiniz.

https://www.mutlu.com.tr/CMSFiles/Product/Technical/agm-start-stop_636106642443384901.pdf

Özellikleri inceledim siz ikisini de takabilirsiniz demişsiniz ama yandaki akü değişim tablosunda öyle demiyor. Yani arabadan çıkan neyse onunla değiştir yazıyor altta. AGM ile değiştirmeye değmez gibi geldi bana. Hem fiyat farkı var, hem de I-eloop özelliksiz bir araba için değmez diye düşünüyorum. Tabi ki daha iyidir orası tartışılmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, patojenim :

Özellikleri inceledim siz ikisini de takabilirsiniz demişsiniz ama yandaki akü değişim tablosunda öyle demiyor. Yani arabadan çıkan neyse onunla değiştir yazıyor altta. AGM ile değiştirmeye değmez gibi geldi bana. Hem fiyat farkı var, hem de I-eloop özelliksiz bir araba için değmez diye düşünüyorum. Tabi ki daha iyidir orası tartışılmaz. 

Servis benim aracın aküsünü değiştirdiğinde AGM akü taktı. Fabrika çıkışı gelen EGM olması lazım. Ben 2 seneyi aşkındır sorunsuz kullanıyorum. Siz EGM takabilirsiniz. AGM akülerin ömürleri de daha uzun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Tarahumara eline sağlık, çok yararlı bir paylaşım olmuş. Geçen hafta yeni akü taktırdım. Mutlu efb ss 63 amper. Yukardaki start/stop resetleme hareketlerinin hepsini yaptım, neredeyse 10 kez denemişimdir. Fakat herseferinde 14 adıma kadar normal ilerledim. 15. Adımda istop ışığı sarı yanıp sönüyor. Bilemedim yanlış olan ne. Başka benim gibi aynı sorunla karşılaşan varmıdır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7.09.2016 at 00:56, Tarahumara :

Eğer herhangi bir sebepten ötürü akü kutup başınızı söküp tekrar takarsanız, ya da akünüz biterse yüksek ihtimalle i-stop devreye girmeyecektir. i-stop u tekrar devreye sokmak için yapmanız gerek bazı işlemler var. Bu işlemleri sırasıyla anlatacağım. Her şeyden önce emin olmanız gereken, akünüzün bu işlemleri yaparken 12.5 V dan düşük ya da 12.7 V dan yüksek değer vermemesi ve en az %75 şarjının dolu olması. Gelelim adımlara;

  1. Negatif kutup başını sökün.
  2. 5 dakika kadar bekleyin.
  3. Negatif kutup başını tekrar takın ve en az 10 saniye kadar bekleyin.
  4. Kontağı açın ve en az 15 saniye bekleyin. (Aracı calıştırmayın)
  5. i-stop düğmesine 10 saniye kadar basılı tutun. 10 saniyenin ardından, kadrandaki i-stop düğmesi yeşil olarak yanıp sönüyorsa bir sonraki adıma geçin. Sarı olarak yanıp sönüyorsa bataryanız yukarıda bahsettiğim değerleri karşılamıyor demek. Ya şarjı yeterli değil ya da voltajı olması gereken değer aralığında değil. Önce bu sorunu çözün. Eğer sarı ışık sürekli yanıyorsa, adımlardan birini yanlış yapmışsınız demektir. Kontağı kapatın ve en başından bir daha başlayın.
  6. Kontağı kapatın.
  7. Kaputu kapatın.
  8. Motoru çalıştırın.
  9. Motoru ekstra elektrik yükü bindirmeden tamamen normal çalışma sıcaklığına getirin. (Farlar, yüksek sesli radyo, klima ve ısıtıcıları kullanmayın)
  10. Direksiyonu sonuna kadar sağa ve sonra tekrar sonuna kadar sola çevirin. (Akü bağlantısı gittiğinde araç beyni direksiyon açısı verilerini de kaybediyor)
  11. Kontağı kapatın.
  12. 25 saniye içinde aşağıdaki adımları yapın:
  13. - Aracı çalıştırmadan kontağı açın ve 5 saniye içinde 3 saniye boyunca i-stop off düğmesine basılı tutun. (i-stop ışığı sarı olarak yanacaktır)
  14. - Motoru çalıştırın.
  15. - Uzunca i-stop off düğmesine basın.
  16. - i-stop sarı ışığın söndüğünü ve yeşil olarak yanıp söndüğünden emin olun. (Eğer sarı ışık yanmaya devam ediyorsa yine bazı şeyleri yanlış yapmışsınız demektir. En baştan bir daha başlayın.)
  17. Aracı ekstra elektrik yükü bindirmeden i-stop ışığı sönene kadar rolantide çalıştırmaya devam edin.
  18. i-stop ışığı söndükten sonra kontağı kapatın.
  19. Aracı tekrar çalıştırın ve i-stop ışığının yanmadığından emin olun.
  20. i-stop un çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

Bu adımları Mazda'nın kendi sitesinden alıp Türkçe'ye çevirdim. Orjinal adımları görmek isteyenler paylaştığım linke göz atabilir. Bu arada, bazı ülkelerdeki i-stop ışıklarının çalışma şekli farklı. Örneğin yanlış hatırlamıyorsam Amerika ülkelerinde istop devredeyken ve aracı sürerken i-stop ışığı sürekli yanıyor. Bundan sebep yukarıdaki adımların bazılarındaki ışıklandırma şekli farklı olabilir. 

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20110724140058/html/id0117h5800900.html

VEEyJB.png

Tarahumara eline sağlık, çok yararlı bir paylaşım olmuş. Geçen hafta yeni akü taktırdım. Mutlu efb ss 63 amper. Yukardaki start/stop resetleme hareketlerinin hepsini yaptım, neredeyse 10 kez denemişimdir. Fakat herseferinde 14 adıma kadar normal ilerledim. 15. Adımda istop ışığı sarı yanıp sönüyor. Bilemedim yanlış olan ne. Başka benim gibi aynı sorunla karşılaşan varmıdır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

İyi akşamlar.2014 Mazda3 sedan  sahibiyim.Aracımın  orjinal aküsünü bugün değiştirdim. Eylül ayında ,  iç lamba açık kaldığından arabamı çalıştıramadım.Oto elektirikçisi takviye yaparak arabamı çalıştırdı.Ancak uzun süre İ stop dengesizleşti.Bazen devreye giriyor bazende girmiyordu.Ekim ayının başında aracımı İzmirde bırakıp İstanbula gittim.Bazı sebeplerden dönüşümüz gecikti.Tam 70 gün sonra döndüm.İçimde korku vardı uzun süre sonra araba çalışacakmı diye.Neyseki çalıştı.Fakat keyifli gelmedi.Bu arada ekranda Akü yönetimi ve İ stop  arızası verdi.Sizin yöntemi denedim ama sonuç alamadım.Bunun üzerine yeni akü  araştırmaya başladım.Malumunuz İzmir' de yetkili servis olmadığı için bilgi amaçlı önce forum dan sonra Mazda Evo ve Merser den kısmi bilgi aldım.Onlar bana mutlu akü önerdiler ancak tam satış kodunu veremediler.Görüştüğüm bölge yetkilileri dahil çoğu bayi bayi bu akünün varlığından haberdar değildi.Çünkü çok satılan bir akü değil. MAzda evo dan Cem bey kendilerinin talebiyle araçlarımıza uygun bu akünün Mutlu akü tarafından üretildiğini söyledi. .Biraz kurcalayınca takılan akünün satış kodunu bulabildim.Sonuçta  Bugün Meriç oto -Karabağlar/İzmir  de değişimi yaptım.Mutlu akü EFB  D23.64.062.C satış kodlu 64 Ah 620 CCA EN (A) özelikli akü yü (kesmeden ,tam oturdu) 480 Tl  ( En iyi fiyat )ye eskisini bırakarak taktırdım.Bir süre Akü yönetimi arızası uyarısı aldım.Arabayı yeniden çalıştırınca düzeldi ve İstop devreye girdi.Bakalım yarın kullanınca bir sorun olacak mı?Umarım bizim modelde aküsünü değiştirecek arkadaşlar için bir seçenek olmuştur.Kazasız kullanmak dileğiyle.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben yeni akü ile bir sorun çikacagini sanmam.  Ben en az ilk bir hafta araci çok kisa mesafede (5-10 dakika) kullanmaktan kaçinirdim.  Bunun yerine (gerektiginde) minimum 30-45 dakikalik yol yapmaya çalisirdim.  Zaten 5-10 dakika kullanmak sadece akü için degil genel olarak araç için sagliksiz bir durumdur.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

14 saat önce, AKayhan :

Ben yeni akü ile bir sorun çikacagini sanmam.  Ben en az ilk bir hafta araci çok kisa mesafede (5-10 dakika) kullanmaktan kaçinirdim.  Bunun yerine (gerektiginde) minimum 30-45 dakikalik yol yapmaya çalisirdim.  Zaten 5-10 dakika kullanmak sadece akü için degil genel olarak araç için sagliksiz bir durumdur.

 

Teşekkürler.Dikkat etmeye çalışırım.Normalde kısa mesafeler için aracımı çıkarmıyorum zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...