Jump to content

Yeni Honda Civic Benzinli Fiyatları Belli Oldu


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

50 dakika önce, Burak :

BRC'den arkadaş ile görüştüm ;

LPG li araçlar fabrika bandından LPG'ye hazır halde çıkıyormuş. 25 farklı noktada araçta değişiklik oluyor dedi. Silindir kapağı, sübaplar gibi. Bu şekilde çıkan araçlara yine fabrikada LPG montajı yapılıp araç hazır olarak fabrikadan çıkıyor dedi.

LPG dönüşümü artık bayilerde yapılmıyormuş bu sebeple de normalde 3000 TL olması gereken fiyat ( 2000 kit , 1000 TL de değişen ekipman ) araç fabrika çıkışında LPG li çıktığı için ÖTV + KDV binmesinden sebep 5-6.000 TL fark yaratıyormuş ( ki bu açıklama mantıklı, aynı problem eskiden navigasyonlu araçlar için de vardı ) 

Bu son modeldeki LPG kiti ise apayrı dedi. Direk araç ile bütünleşik, ekranları bile aracın kendi ekranları içinde olan bir kitmiş.. Kısacası aracın bir parçası gibi düşünün dedi.

Ben sadece Silindir kapağı supaplar ve Manifold diye biliyordum. Nedir geri kalan bu 22 parça bu konuda bir liste var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Teknisyen :

Ben sadece Silindir kapağı supaplar ve Manifold diye biliyordum. Nedir geri kalan bu 22 parça bu konuda bir liste var mı acaba?

Muhakkak vardır ama bizimle paylaşmazlar diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Teknisyen :

Teşekkür ettim.Bunu saklamanın gereği neyse...

Yanlış anlama olmasın, detayı sormadım, sorsam söylerler ama burada yazmaya izin çıkar mı ona emin olmadığım için bu şekilde yazdım. Çok önemli mi bu detay bilgi ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Burak :

Yanlış anlama olmasın, detayı sormadım, sorsam söylerler ama burada yazmaya izin çıkar mı ona emin olmadığım için bu şekilde yazdım. Çok önemli mi bu detay bilgi ? 

Mesleki merak sadece.Ticari olarak veya başka bir yerde kullanacağımdan değil yani. Sıradan bir insanın merak duygusu anlıyacağınız. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer ateşleme haritasını da LPG ye göre yapıyorsa tadından yenmez bu araç. Benzinliden de daha verimli daha uzun ömürlü olur. Dizelden de daha karlı olur. Yıllardır dediğimiz şeyi yapmışlar. Hakkını istiyor o kadar. Tek sıkıntı zaten güçsüz olan motoru CVT şanzuman ile daha da kör hale getirmişler. Performans isteyen almasın bu aracı. Ama şehiriçinde sessiz sakin az yakıtla beni taşısın diyenler için birebir olmuş bu LPG li model. Bu araçların (civic modeli için konuşuyorum) Türkiye de ve ingilterede fabrikaları var ve 2 sene önce verimlilik olarak Türkiye'deki fabrika ingiliz fabrikasını solda sıfır bırakmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Buna ek olarak Türk mühendisler de sadece iş yapmıyor AR-GE toplantılarına katılıyor, sivrilenler ingiltere deki AR-GE çalışmalarına katılıyor diye biliyorum. Bana kalırsa bu tamamen bizim mühendislerin işi :D Avrupalı,amerikalı ve japon abiler LPG olayına sıcak bakmıyor ama ingilizler bu konuda bizim gibi düşünüyorlar. Zamanında kraliçe aracına LPG taktırıp "herkes taktırsın doğaya sahip çıkalım" imajı vermişti. Hal böye olunca fabrikadan LPG li araç çıkması olayı Civic için gayet mantıklı oluyor. 

Bir ayrıntı daha. Bir programda(...) ingiltere de bir taksicinin ağzından LPG dönüşümünün 2500pound olduğunu duymuştum. MOT falan çok sıkı denetliyor orada. Aracı avensis ti ve öve öve bitiremedi LPG yi. araç 250 bin (km mi yoksa mil mi bilmiyorum) de idi. çoktan parasını çıkardığını söylemişti. 

Ben iki önceki kasasını sıfırken kullandım ve bu kadar hantal ve bu kadar gereksiz çok yakan bir araca daha binmemiştim daha önce. 1.6 vtec li bir araçla nasıl o kadar hantal motor yapabiliyorlar şaşırıyor insan. S2000 i bunlar üretmemiş gibi :D 

Mazdaların kıymetini bilin. @Burak abi aracına hantal falan deme gerçekten kalkışı gidişi iyi bunu rx8 sahibi biri olarak söylüyorum :D Bu araç piyasası çok garip gerçekten insan bu 0km araçları kim alıyor diye sormadan edemiyor. Ne zaman araba üreteceğiz artık düşsün şu piyasa yeter birilerinin cebini doldurduğumuz diyorum. Herhalde param olsa da sıfır araç almazdım. Çok yazdım gene gece gece :D

iyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@zoptrik Aynen dediğin gibi olmuş Fatih, Yeni Honda Civic'te LPG için İngiliz, Türk ve İtalyan mühendisler başı çekmiş Japonları da dahil edip fabrika çıkışı bir seçenek olarak üretmişler. BRC'deki arkadaşım anlatırken bile heyecenlanıyordu, çok güzel bir sonuç oldu diye. Üzerindeki kitin de araca özel üretildiğini ve dışarıdan temin edilemeyeceğini iletti.

Dediğin gibi sıfır değil ama en azından 2. eli alınabilir bu aracın :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@BurakAbi ateşleme haritası da LPG ye göre değişiyor muymuş öğrenme şansı var mı ki olabilir mi ki çok çok rica etsem :D:D Benim için gurur meselesi haline geldi bu iş yaw LPG iyidir güzeldir diyoruz anlatamıyoruz kimseye. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Cumartesi bayiye gittim. Öncesinde test sürüşü için randevu almıştım. 

Aracı gördüğünüz zaman güzel diyorsunuz fakat herşeyiyle klasik bir Honda. Bana göre tipi haricinde bir yeniliği yok. Tabi CVT şanzıman'ı da unutmamak gerek. Mobilet kullanır gibi hiç vites değiştirmeden sonsuz dişli size acayip bir keyif veriyor. 

Benzinli kullanımda her türlü sahibini üzecek bir araç. LPG'lisi almaktan başka şansızınız yok bence. Test aracı ben kullanırken 260km de idi ve anayol üzerinde test ediyorsunuz, sadece 1 trafik lambası var. Ortalama yakıt verisi 7,9 gösteriyordu. Belki bu 7 lere kadar düşer fakat yine de yüksek. Yanlış hatırlamıyorsam fabrika şehir içi verisi de 9.2 . Hal böyle olunca Mazda Skyactive ve Mitsubishi Mivec ler çok ekonomik kalıyor. Satmıyor. Toyota ve Honda lar çok yakıyor ama satıyor. Demekki yakıt pahalı lafı millet olarak dilimizde. Ama gerçekten yakıtımız pahalı :)

Oturuş pozisyonu ve motor sessizliği önceki Civic'lerdeki gibi muhteşem fakat yol sesi de bir o kadar kötü. Üzerindeki Bridgestone lastiklerden midir nedir önceki neslinden bile fazla yol sesi alıyor gibi geldi bana. Önceki neslinde Continental Conti Premium 2 olmasına rağmen daha güzel lastiklerdi bence.

İçerideki plastik kalitesi normal; yer yer vasat. Hele ki direksiyon üzerindeki yes/no tuşları var ya. Aman Allah'ım sanırsınız 3.kalite çin telefonlarının tuş takımını oraya yerleştirmişler. Göğsün orta üst kısmı çok fazla esniyor. 

Start/stop hiçbir donanımında yokmuş. Bu farklı geldi bana. eksiklik olarak görmedim çünkü Türk aklından dolayı mantığa aykırı geliyor hala start/stop sistemi. 

Çamurluk üzeri sinyalin Türkiye/Avrupa versiyonlarında olmayabileceği söyleniyordu çünkü resmi bir zorunluluğu yok fakat onları da koymaları güzel olmuş. Yandan bir hava katıyor araca.

Mevcutta 3 paket var. Premium Elegance Executive ve yakın zamanda RS line gibi birşey gelecekmiş. Sanırım 1.5 Turbolu 180 beygir olan bu olacak.

Can sıkıcı olabilecek noktalardan birisi de bence kol dayama ve orta konsol kısmı, çünkü üzeri suni deri vs bir kumaşla değil, dokuma kumaşla kaplanmış ve leke temizliği ve deformeleri çok çabuk olacağa benziyor. Eski Civic lere de bakarsanız zaten benzer sorunlar onlarda da vardı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CVT en sevdiğim :D

Yani arabanın güzelliğini falan geçtim de reklamları iyi yapıyor honda. Yine her kanalda reklamları var ve ilk defa izliyorsanız "acaba bu neyin reklamı ?"  diye izliyorsunuz sonuna kadar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, M.E.G :

CVT en sevdiğim :D

Yani arabanın güzelliğini falan geçtim de reklamları iyi yapıyor honda. Yine her kanalda reklamları var ve ilk defa izliyorsanız "acaba bu neyin reklamı ?"  diye izliyorsunuz sonuna kadar...

bende CVT yi seviyorum . Acaba Mazda neden kullanmıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, NeW3 :

bende CVT yi seviyorum . Acaba Mazda neden kullanmıyor?

Hocam ben CVT yüzünden araç sattım. Sürülesi bir şanzıman değil. Orada latife olsun diye söyledim :)

Performanslı kullanımlarda vites değişim hissini vermediğinden çok ruhsuz bir şanzıman. Ekonomik modda gaza az basarak kullanıyorsanız aracı 10 numara şanzıman.sürekli 1000-1500 devir arasında sessiz sedasız gidiyor. Ama gaza bastığınız anda da 5000-6000 devir civarına sabitliyor mobilet gibi bağıra bağıra gidiyor.

Mazda mümkünse uzak dursun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, M.E.G :

Hocam ben CVT yüzünden araç sattım. Sürülesi bir şanzıman değil. Orada latife olsun diye söyledim :)

Performanslı kullanımlarda vites değişim hissini vermediğinden çok ruhsuz bir şanzıman. Ekonomik modda gaza az basarak kullanıyorsanız aracı 10 numara şanzıman.sürekli 1000-1500 devir arasında sessiz sedasız gidiyor. Ama gaza bastığınız anda da 5000-6000 devir civarına sabitliyor mobilet gibi bağıra bağıra gidiyor.

Mazda mümkünse uzak dursun. 

anlıyorum bende sakin kullanmayı sevdiğimden seviyorum cvt yi :) 

yanılmıyorsam sizde Erzurum'dasınız .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende @M.E.Ge katılıyorum. Aracı durdurdum yüklendim 6000 devirde 140 a kadar çıktı. (sonrasında görevli uyardı, yavaşlayın diye ) Sonra yeniden durdum 2000 devirde sabitledim yine 140 a kadar geldi ve hala 2000 devirdeydi. Çok garip bir şanzıman. Fakat hız 160-180-200 lere çıkınca da devir aynı mı kalıyor onu da merak ediyorum doğrusu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, NeW3 :

anlıyorum bende sakin kullanmayı sevdiğimden seviyorum cvt yi :) 

yanılmıyorsam sizde Erzurum'dasınız .

Erzurum Kayakyolundayım... Siz?

1 dakika önce, Mümin :

Bende @M.E.Ge katılıyorum. Aracı durdurdum yüklendim 6000 devirde 140 a kadar çıktı. (sonrasında görevli uyardı, yavaşlayın diye ) Sonra yeniden durdum 2000 devirde sabitledim yine 140 a kadar geldi ve hala 2000 devirdeydi. Çok garip bir şanzıman. Fakat hız 160-180-200 lere çıkınca da devir aynı mı kalıyor onu da merak ediyorum doğrusu

Toyota da manuele almadığınız sürece dip gaz yaparsanız tam güç devrine ( 6000 devir) çıkıyor 210 da da öyle gidiyordu. Araç sürekli bağırma modunda. Yokuş çıkıyorsunuz hız sabitleme ile bir anda 4000-5000-6000 devire çıkıyor. Araç içindekiler "ne oluyor lan" diye tedirgin oluyorlar. Araç hem gitmiyor hem bağırıyor :D Aynı yokuşu manuel modda 7. viteste 2500 devirlerde çıkıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor Su soğutmalı, 4 zamanlı, SOHC i-VTEC, 16 supaplı, enine yerleştirilmiş, 4 silindir
Hacim (cc) 1597
Yakıt türü Benzin
Maksimum güç 125 PS (92 kW) / 6500 rpm
Maksimum tork 152 Nm / 4300 rpm
Şanzıman 6 ileri düz
Süspansiyon (Ön) McPherson süspansiyon, toe kontrol bağlantılı ve viraj denge çubuklu
Süspansiyon (Arka) Çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon, viraj denge çubuklu
Uzunluk (mm) 4648
Genişlik (mm) 1799
Yükseklik (mm) 1407
Aks mesafesi (mm) 2698
Ön tekerlek izi (mm) 1543
Arka tekerlek izi (mm) 1557
Ağırlık, sürücü hariç (kg) 1301
Lastikler 215/55 R16
Yakıt deposu (lt) 47
Bagaj hacmi (lt) 519
Maksimum sürat (km/s) 205
Hızlanma 0-100 km/s (sn) 10,6
Şehir içi (lt/100 km) 9,2
Şehir dışı (lt/100 km) 5,7
Birleşik (lt/100 km) 7
CO2 emisyonu (g/km) 160

 

2017 yılına ramak kalmış..Şehir içi 9.2 Litre yakıt sarf eden otomobil ! Karşılığında da 125 Hp güç...

Kaldı ki gerçek hayatta şehir içi 10-11 litre arası yakıt sarf eder bu otomobil.

160-170 Hp güç üretmiş olsa hadi yine gam yemem... Yakıyor ama gidiyor derim...En azından bir tesellim olur..

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, İlhan :

 

2017 yılına ramak kalmış..Şehir içi 9.2 Litre yakıt sarf eden otomobil ! Karşılığında da 125 Hp güç...

Kaldı ki gerçek hayatta şehir içi 10-11 litre arası yakıt sarf eder bu otomobil.

160-170 Hp güç üretmiş olsa hadi yine gam yemem... Yakıyor ama gidiyor derim...En azından bir tesellim olur..

 

 

 

Şuan en gözde motor 1.0 TSİ 115 bg skoda octavia bence abi. Değerleri çok iyi.

Şehir dışı 3.9 

Şehir içi 5.4

Ortalama 4.5

0-100  9.9

maksimum hız 202

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda bu fiyatlandırma ile araba satacağını düşünüyorsa kafayı yemiş olmalı diyeceğim ama bu ülkede peynir ekmek gibi satıyor. Gerçekten Türk insanının bazı konulardaki eğilimlerini hiç bir zaman anlayamayacağım. Bana göre bu araç bagaj hacmi hariç hiç bir kalemde ön plana çıkamıyor, ama fiyat 95bin TL ??? 

Performans : Yok

Yakıt Tüketimi : Yüksek

Otomatik Şanzıman: Ömür Törpüsü

Frenler : Zayıf

İç mekan: Eskiden rezaletti, şimdi iç güveysinden hallice

Tasarım: Transformers gibi duruyor hala. Her an robota dönüşebilir sanki.

Konfor: O yol gürültüsü ile konfordan bahsetmek pek mümkün olmaz heralde.

Fiyat: 95bin TL ???

Bu araç nasıl satılır, niye alınır biri bana açıklasın, gerçekten merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, kemal87 :

Honda bu fiyatlandırma ile araba satacağını düşünüyorsa kafayı yemiş olmalı diyeceğim ama bu ülkede peynir ekmek gibi satıyor. Gerçekten Türk insanının bazı konulardaki eğilimlerini hiç bir zaman anlayamayacağım. Bana göre bu araç bagaj hacmi hariç hiç bir kalemde ön plana çıkamıyor, ama fiyat 95bin TL ??? 

Performans : Yok

Yakıt Tüketimi : Yüksek

Otomatik Şanzıman: Ömür Törpüsü

Frenler : Zayıf

İç mekan: Eskiden rezaletti, şimdi iç güvesinden hallice

Tasarım: Transformers gibi duruyor hala. Her an roboto dönüşebilir sanki.

Konfor: O yol gürültüsü ile konfordan bahsetmek pek mümkün olmaz heralde.

Fiyat: 95TL ???

Bu araç nasıl satılır, niye alınır biri bana açıklasın, gerçekten merak ediyorum.

açıklaması çok basit,

bizim insanımızda marka ve desinler takıntısı var. Daha öncede yazmıştım vatandaş mercedes fiyatına satılan vw yi alıyorsa bunu hayli hayli alır. benim ilk aracım vw cilere, renoculara, honda ve toyotacılara sonrasında alma sana kardeş kalır diyenlere inat mazdaydı  ikincisi yine mazda muhtemelen sonrası yine mazda olacak.

selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan  2017 yılına ramak kalmış..Şehir içi 9.2 Litre yakıt sarf eden otomobil ! Karşılığında da 125 Hp güç... Kaldı ki gerçek hayatta şehir içi 10-11 litre arası yakıt sarf eder bu otomobil.

160-170 Hp güç üretmiş olsa hadi yine gam yemem... Yakıyor ama gidiyor derim...En azından bir tesellim olur..

----------------------------------

11lt ye ulaştığı an benim araçla kafa kafaya oluyor.

Ancak fabrika çıkış LPG olayını tuttum. Honda'yı ilk kez bu açıdan takdir ettim. Aradaki fiyat farkının o kadar yüksek olması kazık deil, fabrikada LPG ye uygun üst kapak , süpap falan takılması yeter. Yok efendim 3000TL'ye maloluyormuş, hiç fabrika çıkışı garanti verilen araçla bir olur mu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Honda Civic göçük problemi araç sahiplerinin canını sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik. Takipçilerimizden de konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.   Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD’de üretilip ABD ve Kanada’da satılan araçlarda da meydana geliyor. Ancak en azından şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.   Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;   “Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”   Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.   Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.   Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.   İlk olarak Honda Civic göçük şikayetlerinin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;   Aşağıda yer alan fotoğraflardan honda civic göçük problemi net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor. Çeşitli Honda Civic Göçükleri;     Şimdi Honda Civic Sedan’ın kasa mimarisine bir bakalım;
      Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.   Honda Civic Sedan’da kullanılan metal malzeme ve dayanımları   Honda Civic Sedan mimari Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise;
      Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.   Honda Civic göçük probleminin bulunduğu bölge   Honda Civic Sedan’da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi   Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz. Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği   Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir. Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça   Honda Civic göçük problemi sonuçta;
      Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda Civic göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.   Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur.                Kaynak: Sekizsilindir
    • NoooFearrrr
      Yazan: NoooFearrrr
      2018 Honda Civic Sedan dizel görücüye çıktı
      Honda, uzun zamandır beklenen ve üretimi Türkiye'de yapılan Civic Sedan'ın dizel motor seçeneğini tanıttı. Aracın satış fiyatı da belli oldu.
      Honda, son dönemde kaportalarda yaşanan göçükler nedeniyle otomotiv tutkunları arasında tartışma konusu olurken Japon markanın servis hamlesiyle eleştiriler hafiflemişti. Honda, bu hamlenin hemen ardından 2 yıldır beklenen Civic sedanın dizel versiyonunu Türkiye pazarında satışa sürüyor.

          lk etapta Executive ve Elegance donanım paketleriyle sunulacak olan otomobilin Premium paketi sene sonunda satışa çıkarılacak.   Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni modelin tanıtımında yaptığı konuşmada, Civic sedan dizelin Türkiye'de yeni satış rekoru kırmalarına yardımcı olacağını söyledi. Satışa sunulduğu andan itibaren beğeniyle karşılanan yeni Civic sedanın 2017'de 19 bin 171 adet satıldığı bilgisini veren Tsumura, ayrıca bu modeli ihraç ettikleri ülke sayısının 6'dan 33'e çıktığını, artan talebe karşılık yıl sonunda ikinci vardiya üretime başladıklarını dile getirdi. Honda'nın açıklamasına göre 1.6 elegance dizel 121.000 TL başlangıç fiyatıyla, 1.6 exclusive dizel ise 130.000 TL başlangıç fiyatıyla satılacak. Sunroof, deri koltuk ve navigasyon sistemli dokunmatik ekran ise standart olarak geliyor.Giriş seviyesi olarak sunulan Premium donanım seviyesinde 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve sekiz hoparlörlü 180 Watt gücünde ses sistemi devreye giriyor.legance donanım seviyesinde bunlara ilave olarak Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası sunuluyor.Ürün gamının tepe noktasını oluşturan Executive donanım seviyesinde ise deri döşeme, LED ön farlar, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj, Garmin uydu navigasyon, ısıtmalı arka koltuklar ve 10 hoparlörlü 452 Watt gücünde premium bir ses sistemi sunuluyor. Dizel motorların Volkswagen skandalı sonrası gündemde daha fazla yer bulmasına neden olan emisyon salınımlarında Honda değerleri 100 km mesafede 91 gram. Araç aynı zamanda her 100 kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimine sahip.6 ileri vitesli manuel şanzımanla satışa çıkacak aracın performans değerleri ise 1.6 litre motorda 4000 devir için 120 beygi gücü ve 2000 devirde de 300 nm olarak açıklandı. Temmuz ayından itibaren 9 ileri otomatik ve hatchback versiyonu da geliyor.Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen Civic sedan 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede ulaşıyor.   Kaynak : mynet
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Arkadaşlar merhaba,
      İnternette karşıma çıktı yeni kasa Honda Civic kasalarda ciddi sorunlardan şikayetlerden bahsediyorlar kullanıcılar. Aracın kaportasında - direk- tavan - sütunlarda yamuklukların olduğu söyleniliyor. Show roomdaki araçlarda bile bu sorunun olduğu, ışıkla birlikte gün yüzüne apaçık ortaya çıktığı söyleniliyor.
      Adamlar sırf bu sorun için sosyal medyada Honda Civic FC5 Mağdurları diye grup kurmuşlar. Şu sıralar da change.org den bir imza kampanyası başlatmışlar.. Durum çığ gibi büyüyor...
      Sosyal Medya Grupları;
      https://www.facebook.com/groups/811116725693429/?fref=ts
      Gruba üye olurken neden üye olmak istiyorsunuz şeklinde soru çıkıyor.. Yeni Honda Civic almayı düşünüyorum - araştırıyorum şeklinde geçebilirsiniz.
      Bir video çekmişler ama..Çok ama çok amatör ve tam anlamıyla amacına ulaşmamış bence video..
       
      Şu sıralar Honda Türkiye (Gebze) Fabrika önünde gösteri yapmayı planlıyorlar...
      Yakın zamanda daha sıcak haberler duyabilir görebiliriz bu konuda..
      Honda'nın Test Aracındaki Göçük.
      https://www.facebook.com/mustafa.koparan.90/videos/10213318338206972/
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak

×
×
  • Yeni Oluştur...