Jump to content

2. Nesil Mazda 6 Yay Değişimi


İsot
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

2010 Mazda 6 için 18 inç jant takmayı düşünüyorum , elimde könig marka mevcut . Acaba yayları değiştirmek gerekiyor mu ? Değiştirince lastik yanakları daha çok düşecek 40-45 olarak . Süspansiyon zayıflar mı ? Kasis ve çukurlar da vuruntu yapar mı ?

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda söyleyeceklerim mazda 6 için değil genel olacaktır, jant büyüyünce tabiki yanak kalınlığı azalacak ve esneme konfordan feragat etmeniz gerekecektir.

Yayları değiştirmen gerekmaz bence zaten orjinal jant ebatın 16 diye biliyorum, 18 olmasından bir sorun olmaz sanırım. Aynı ofset ölçülerinde olduktan sonra farketmez. Genede sizin aracınızdan  kullanan arkadaşların düşüncesini öğrenmeniz iyi olacaktır.

Jant büyütme konusunda en kritik nokta lastiğin yere basan taban kısmının ölçüsünün orjinal ebatla aynı olmasıdır. Yani lstik seçiminizi iyi yapmalısınız. Bu durumda lastiğin herhangi bir yere sürtnmesinin önüne de geçmiş olacaksınız.

Normal olarak jant büyüdüğünde jant ağırlığı artacak ve araç daha fazla yorulacaktır hal böyle olunca araç daha fazla yakıt tüketecektir. Yazdığım gibi lastik taban ebatını koruyarak sürtünmeyi standart tutabilir ve en azından yakıta etkisini azaltabilirisiniz.

Jant seçiminizde çok önemli alaşım ve hafif jantlar daha önceki paragrafta yazmış olduğum olumsuz etkileri giderecektir.

Orjinal jant ebatınızı yazarsanız en uygun lastik ebatını belirlemede fikir beyan edebilirim.

Bu jant ve lastik hesaplama modülü bayağı iyi bir bakın isterseniz.

http://www.mutlulastik.com.tr/faydali-bilgiler/lastik-nedir/lastik-jant-hesaplama-modulu/

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215 / 45 / 18  

veya

225  / 45 / 18

 takabilirsin. hiç bir şeyin değişmesine gerekyok.

 

 

dikkat etmeniz gereken konu,

elinizdeki KONİG lerin teknik özellikleri  

7J / ET 42   gibi bir değeri vardır.  Genilik ve offset..  

buna bakmanı gerekir.  

arabaya arkadan baktığınızda  lastikler çok dışarı çıkarsa, çukurda  çamurluğa değer.

yada üstüne bi lastik takıp araç üstünde deneyin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence tabanı hiç değiştirme 215/45/18 en uygun gibi duruyor hem zaten orjinal ebat 17 imiş .

İşinize karışmak gibi olmasın ama sadece bir ebat büyütmek için aşırı bir masraf etmiş olmuyormusunuz tabii zevk meselesi ama şu andaki jantlarınzı görmek isterdim , eskimiş yıpranmış ise hak veririm ama bir ebat büyük için orjinal ebattan vazgeçilmez yapıyorsan bari 19 yap değişiklik farkedilsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215 taban bana biraz dar gibi geliyo , 19 inç jant süspansiyon u tamamen bitirir ve aracı bi tık daha zorlayacağını düşünüyorum , bakalım önümüzdeki bahara kaldı (: kış geldi yedekte 215/55 r 17 Pirelli sotto zero kış lastiği var onları takıcam , orijinal jantlarda pek sorun yok , geçen jant temizleyici ile temizledim yıkamacı da pırıl pırıl oldu . Yorumlarından dolayı teşekkürler fear. resmi çeker atarım , saygılar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215 taban bana biraz dar gibi geliyo , 19 inç jant süspansiyon u tamamen bitirir ve aracı bi tık daha zorlayacağını düşünüyorum , bakalım önümüzdeki bahara kaldı (: kış geldi yedekte 215/55 r 17 Pirelli sotto zero kış lastiği var onları takıcam , orijinal jantlarda pek sorun yok , geçen jant temizleyici ile temizledim yıkamacı da pırıl pırıl oldu . Yorumlarından dolayı teşekkürler fear. resmi çeker atarım , saygılar


f1866fd01e1a7b80201641d242187aa1.jpgd81309af70a01410413ff584727cefd5.jpg8ce0b2d4e7a9c0edda9792966de322a3.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011 Model Mazda 6 Sport en full donanımlı paketidir. Lastik ölçüleri 225 / 48 / 18

Belki satılık orijinal 2011 Sport jantı bile bulabilirsiniz. Görsel açıdan makyajlanacak. Ama lastik maliyetleriniz artacak. 

 

mazda_6_2011_model_lpgli_3710121448141656724.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şuan için bütçe Yok , 100 bin bakımı yaptırmam lazım araç 116 binde , evo 2.000 - 2.500 TL arası bakım masrafı çıkar dedi , içimden yuhhhhhhhhh dedim (:


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hatta sağ Salim filminde ki , " aman tanrım Didim " şaşkınlığını yaşadım [emoji1]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Şuan için bütçe Yok , 100 bin bakımı yaptırmam lazım araç 116 binde , evo 2.000 - 2.500 TL arası bakım masrafı çıkar dedi , içimden yuhhhhhhhhh dedim (:

Hatta sağ Salim filminde ki , " aman tanrım Didim " şaşkınlığını yaşadım [emoji1]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, cengiz isot :

Şuan için bütçe Yok , 100 bin bakımı yaptırmam lazım araç 116 binde , evo 2.000 - 2.500 TL arası bakım masrafı çıkar dedi , içimden yuhhhhhhhhh dedim (:

Hatta sağ Salim filminde ki , " aman tanrım Didim " şaşkınlığını yaşadım emoji1.png

 

 

 

Neler var bu 100 Bin km bakımda.. Bildiğim kadarı ile triger yok, zincir olmalı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Telefon açtım , 2010 Mazda 6 100 bin bakımı var ücreti nedir ortalama diye sordum , telefonda ki bayan 2000-2500 TL arasında yapılıyor dedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zincir 100 binde değişilmiyor bildiğim kadarıyla belki fren disk tornaları, fren balataları tüm filtreler, tüm yağlar, soğutma sıvıları olabilir ama genede çok pahalı bir fiyat 2000 ve üstü .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, cengiz isot :

Şuan için bütçe Yok , 100 bin bakımı yaptırmam lazım araç 116 binde , evo 2.000 - 2.500 TL arası bakım masrafı çıkar dedi , içimden yuhhhhhhhhh dedim (:

Hatta sağ Salim filminde ki , " aman tanrım Didim " şaşkınlığını yaşadım emoji1.png

 

 

 

 

55 dakika önce, İlhan :

Neler var bu 100 Bin km bakımda.. Bildiğim kadarı ile triger yok, zincir olmalı...

 

6 dakika önce, cengiz isot :

Telefon açtım , 2010 Mazda 6 100 bin bakımı var ücreti nedir ortalama diye sordum , telefonda ki bayan 2000-2500 TL arasında yapılıyor dedi
 

Benim sorumun cevabını sanırım sizde almamışsınız, yada sormamışsınız.

100 Bin km'de kalem kalem neler var öğrenmelisiniz. Kaldı ki bu tip maliyetli ağır bakımlar için telefonda değil, yüz yüze iletişim kurmanızı tavsiye ederim. İster bu yetkili servis olsun, ister sanayi, ister özel servis..

Telefonda fiyat isteyen müşterilere olası tüm değişecek parçaları sarf malzemelerini göz önüne alarak. Olası yüksek iki fiyat aralıklarını sunuyorlar. Aksi taktirde şöyle sorunla karşılaşabiliyorlar. Bakım sonrası müşteriye söylenilen fiyatın üstünde fatura çıkarsa müşteri telefonda bana böyle söylememiştiniz diye hayıflanıp itirazda bulunuyor. 

O yüzden aracı göstererek fiyat almak daha mantıklı buluyorum.. Telefonda değişeceğini varsayarak fiyata dahil ettiği şeyi belki de değiştirmeyecek.. Yada tam tersi değiştirmek zorunda kalacak..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, cengiz isot :

215 taban bana biraz dar gibi geliyo , 19 inç jant süspansiyon u tamamen bitirir ve aracı bi tık daha zorlayacağını düşünüyorum , bakalım önümüzdeki bahara kaldı (: kış geldi yedekte 215/55 r 17 Pirelli sotto zero kış lastiği var onları takıcam , orijinal jantlarda pek sorun yok , geçen jant temizleyici ile temizledim yıkamacı da pırıl pırıl oldu . Yorumlarından dolayı teşekkürler fear. resmi çeker atarım , saygılar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Tabanla işin yokki senin o taban fabrikanın kullandığı ve araç için en ideal taban bence taban aynı kalmalı , jantı büyütebilirisin 18 de yapsan 19 da yapsan lastik seçimini yaparken tabana baglı kal aksi halde direksiyondan, yere tutunmadan , yakıta durumuna kadar kadar arabanda alışageldiğin bir çok durum değişir

Ayrıca eklemek isterim ki şu andaki orjinal jantların çok güzel ve tertemiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısın İlhan abi ama az çok bi ortalama fiyat belli olur yinede , Taber ustaya götürücem bi baksın bakalım ne diyecek . Saygılar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Aynen fear jantlar temiz fazla darbe falan Yok, ufak tefek sürtünmeler var . Lastik konusunda ise 18 inçte kalıcam extra masraf olmasın 225/45 r 18 gibi .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011 makyajlı kasa Mazda6 nın jantını 225-45-18 bunu kullanabilirsiniz .bu diğer orijinal jant ölçüsüdür.üzerindekiler zaten 215-50-17 dir sizin de bildiğiniz gibi.Başka bu ikisinden hariç kesinlikle tavsiye etmem.

12 saat önce, cengiz isot :

Telefon açtım , 2010 Mazda 6 100 bin bakımı var ücreti nedir ortalama diye sordum , telefonda ki bayan 2000-2500 TL arasında yapılıyor dedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

100.000 km 2010 Mazda6 bakımında otomatik şanzıman yağı ve filtresinin değişim,soğutma suyu antifriz değişimi,fren hidroliği değişimi,benzin filtresinin değişimi vardir ve bunlar ağır bakım gerektirir.Tabi diğer motor yağı ve filtresi ,hava ve polen filtresi değişimi, standard bakım olarak geçer bu bakımda bunlar da yapılır.Tahmini 1700-1800 TL tutar ama kampanyayı beklerseniz ortalama yedek parça ve işçilikde %25 oluyor genelde ve indirimle beraber 1300-1400 TL gibi fiyat çıkar.Kampanyayı bekleyin derim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgilendirme için tşkrlr Bülent , araç 116.500 km de dediğin gibi beklemeye aldım . Kampanya olmasını bekliyorum 120.000 km de periyodik bakımda aradan çıkmış olur . Saygılar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...