Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Skyactiv Chip Tuning Uygulaması


bozkurt358
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hemen motivemi boz doktorum @zoptrik  :D Ufuk @zealot rakım yüksek gitmez diyor, sen zaten soğuk verimli çalışıyor yapma işe yaramaz diyorsun. Buraya kim kazma vurmuş yerleşmiş arkadaş :D

Gece gece heveslenmiştim, ben gidiyorum uyumaya :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben biraz yaşadım abi biliyorsun. Benim Kayseride 1 m karın altında tek kontakla çalışan aracım Erzurumda LPG beyninin su girişine düzdüğüm ısıtıcı düzeneğe, yeni LPG beynine, yeni 640cca aküye ve 5w40 fully sentetik yağa rağmen çalışmıyordu. Erzurum un soğuğu çok farklı değişik bir soğuk. Mazda Mazda olalı böyle işkence ve ilgi ikilisini görmemiştir. En sonunda aracı evin önündeki bayıra park ederek işi çözdüm :D Sabahları aracı vurdurup çalıştırıyordum :D:D:D Bilirsin abi belediye evlerinin önündeki yokuş. Ama sen bana bakma işe yarar. Servet abinin dediği gibi sürekli dirence bağlama yeter :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç bir kış l200 hariç donma yaşamadım araçlarımda. Kayakyolunda dışarıda durur araç. Şehrin en soğuk yeridir bilirsin :D dizel mazda3, dizel bmw x1, lpg li rav4 hiç birinde sıkıntı yaşamadım. Bir tek l200 ün yakıt filitresi donuyordu ona da sıcak su döküp çalıştırıyordum :D senin araçta sıkıntı varmış doktorum, Erzurum ülkemizin en sıcak şehirlerinden lütfen :D:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet abi bir anda içim ısınıyor cız cız ediyor Erzurum deyince :D 

Şaka bir yana güzel anılarımız da var Erzurum da ben severim güzel şehirdir.  Yakın zamanda bir doktor arkadaşla gelme planımız var telefonunu biraz titretebilirim abi. Özelden telefonunu atarsan sevinirim. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamamdır direnç işini de hallederiz. Rx8 le gelmekle jet kiralamak arasında pek bir fiyat farkı yok :D Muhtemelen uçakla veya dizel bir CLA ile gelebiliriz. Kesin arayacağım unutmuşum grubu özürlerimi döktüm ayaklarının altına :D 

Konu ile ilgili yorumları sabah merak ediyorum bakalım ne olacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Servet :

Bi dakka ya. Erzurum nere direnç neye takılıyor

 

Sen de gel abi yusufeline geçeriz :) direnci de beraber takarız :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben hava akış metreye ne yaparsanız yapın  gücün artmayacağı kanaatindeyim.. 

motoru kandırarak benzin miktarını arttırmasını sağlamak teoride ilgi çekici gelsede

motorun gücünü belirleyen şey depodaki benzin değil,  silindire alınan hava miktarı, basıncı o2 miktarı  vs gibi etkenler dir.  

benzin zaten sınırsız..

-25 derece gösterip motoru zengin karışımda çalıştırmaya çalışmak da  bikaç olumsuz etki ortaya çıkaracaktır

1  oksijen sensörü direkt olarak müdahale ederek sıfır hata ile verimli yanma sağlayacaktır  eğer buğunu sağlayamazsa arıza lambası yakar

2 oksijen sensörü düzeltmezse  zengin karışımdan dolayı mutlaka erken yanma  ve vuruntu olacaktır. hatta ciddi tekleme de olur.

3 bunlar da olmazsa katalitik dolar.   katalitik yoksa egsozdan  patara çatara sesler çıkar.. düz boru varsa alev çıkar.

4 zaten gaza bastığınızda hızlanırken  her araba zengin karışım çalışır bir miktar fazla benzin gönderir. hızlanma bitince mükemmel yanmaya geçer

5 havayı -25 derece soğuk göstermek yerine    , gerçekten -25 derece soğuk hava  gönderseniz bile  %20 güç artışı alamazsınız.

6 hava 50 derece olduğunda da aynı şekilde araçlar gözle görülür güç kaybı yaşamazlar. 

 

ön yargılı olmaya gerek yok..  benzin deposuna  "  tıbbi amaçlı steril etil alkol "   koyan biri olarak,  bu yöntemi deneyebilirim..   

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben yapılmış, yapılan, yapılacak olan yemeğin tarifini verdim. İsteyen yapar yer, isteyen yapmaz. Kağıt üzerinde bilim ile uygulama farklı oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.yildiz.edu.tr/~odeniz/Ders Kitabi.pdf

Sf:91 den bir alıntı:

Ekran Alıntısı.JPG

@zealot

Şimdi burada görünüyor ki güç elde edilen hava yakıt karışımı (afr) ile ekonomik afr farklı. Ben kendi aracımdan obd den okuduğum kadarıyla benim lambda hiç 0.91 in altına düşmüyor. 1.03 ün de üzerine çıkmıyor ki 0.91 çok iyi bir değer lancer da hiç 0.91 i de görmüyordum. Bence bunu kısıtlayan en büyük engel emisyon. Sonuçta f1 araçlarında da hacı muratta da senin aracında da aynı mantık geçerli. Değişenler ne? değişken subap zamanlaması(vvt), ateşleme derecesi ve kalitesi(avans) , hava yakıt karışımı(afr) , ve kullanılan hammaddeler (ısı iletkenliği, mekanik dayanım vs için) Ana başlık olarak bunları sayabiliriz. Burada bizim araçları yapan mühendis bu aracı şehiriçi kullanım için ürettiği için (rx8, imprezza vs dahil) bu değerleri daha kontrollü tutuyorlar. Bunda sadece emisyon değerleri değil dayanıklılık sürüş konforu gibi etkenlerde etkili. AFR değişince güç değişiyor ve motora aşırı yük de binse, piston içi sıcaklığı da arttırsa kurumu da arttırsa, katalitiği de tıkasa güç artıyor bu bir gerçek. 

 

10 saat önce, zealot :

5 havayı -25 derece soğuk göstermek yerine    , gerçekten -25 derece soğuk hava  gönderseniz bile  %20 güç artışı alamazsınız.

Bu cümle gerçekten çok doğru. Ama sen de çok iyi biliyorsun ki -25 derece soğuk havayı motora gönderebilsek %20 olmasa da çok ciddi güç artışı elde ederiz. Senin water methanol enjeksiyon da aynı mantıkla çalışıyor hatırlatırım. BMW yeni tanıttığı sistemde suyu aynı mantıkla kullanıyor. 

Şimdi gelelim senin sisteme;

Sana önerdiğim şeyi düşündün mü? ait yi senin wme sisteminin az ilerisine koyarsak (akışmetrenin yerinin değişmediğini varsayıyorum) araç giren havayı aynen şu anda olduğu gibi suyu hesaba katmadan alacak AMA wme ile soğuyan su sıcaklığını baz alacağı için fabrikanın istediği sınırlar içinde motora hiçbir zararı olmadan güç artışı elde edeceksin ve dirence switch e falan da gerek kalmayacak. Ayrıca bir kalibrasyon da gerekmeyecek tek gereken ekstradan bir iat.  

Yorumları alalım. 

 

Ayrıca bu sistemde aracın arıza lambasını yakacağını sanmıyorum sebebi şu:

Dip gaz yaptığınızda oksijen sensörü çalışmaz sistem open loop çalışır. Bu benim gördüğüm obd yi taktığım her araç için böyleydi. Bu esnada araç emişten giren hava miktarını hesaplar ve fabrikanın izin verdiği ölçüde afr yi değiştirerek güç sağlar. gazdan ayağınızı çekip de o2 sensörü aktif olduğunda da zaten gerçek değeri okuyacağından arıza lambası yanmayacaktır. Tek sıkıntı, araç sandığından daha zengin karışacağından piston içi yanma sıcaklığı artacak katalitik konvektöre binen yük artacak. Sürekli dip gaz gezmediğimiz-gezemediğimiz :D için bu sıkıntı olmayacaktır şahsi fikrim bu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@zoptrik

kanka zaten gaza asılınca open loop ve Lambda 0,9 civarı belki daha düşük.. 

sabit hızla giderken 1 diyelim.. 

hadi her şeyi unutuyorum.. kenara bırakıyorum

1) sabit hızla giderken 0.85 lambda ile   o2 sensörü devrede.. kesin düzeltmeye çalışacak..   sabit hızla giderken direncin devreden çıkması lazım

2)hızlanırken  motor zaten lambdayı 0.9 a çekio. direnç koyarsak 0.75 düşer mi. düşerse  vuruntu olur. kendi kendine patlar. sapıtır.  ve cut off a girince kesin eksozdan alev atar.   

3)  getirin abi direnç mirenç ne varsa bağlayalım.  sıkıntı yok.   motora selülozik tiner enjekte etmişliğim var.. dirençten mi korkacam

4)  gel  dünya düz mü yuvarlak mı konusuna geçelim. orda ortam daha şen

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@SweepeR ve diğer arkadaşlarla baktık katmer dümdüz, dedik bu düz ise dünya yuvarlak olamaz :D çaresiz kabullendik. 

7 dakika önce, M.E.G :

O konuda biz ikna olduk @zealot dünya düz. Hatta cuma "kabul günü" varmış @Burak abi söyledi. Bir tek @Mutlu Tekir direniyor :D 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • fmvurgun
      Yazan: fmvurgun
      Arkadaşlar merhaba,
      2.si Yazılım konusunda ne düşünüyorsunuz. Aracım 2017 model dizel. 25-30 hp ve 50-60nm tork artışı sağlanıyormuş. Ayrıca yakıt tasarrufu olduğunu da iddia ediyorlar. Düşüncelerinizi merak ediyorum.
    • Mzda3hb
      Yazan: Mzda3hb
      Herkese Merhaba Öncelikle forumu aktif kullanmasamda dışarıdan konuları takip etmekteyim ama artık Aradada olsa foruma katkı sağlayacağım... Gelelim Asıl Konumuza ;
      Bildiğimiz Üzere M3 3. Nesil İçin Ön lip- Yan marşpiyel - Diffüsör Türkiyede sadece Orjinal olarak var ve yurdışındaki o güzelim araçların modifiye hallerini gördükten sonra bizim neden olmasın diye Mazda 3 Hb 2015 model aracımla yola çıkıp bir tuningçiyle anlaştım sırf Mazda 3 3. nesil için “ Ön Lip - Yan marşpiyel - Diffusör “ Kalıbı yarattık.  2018 Şubat ayında parçalar hazır olunca boyası vs yapılınca aracımın Genel Görüntüsünü paylaşacağım.. En önemliside  “ Spoiler “  çalışmamızda olucak ve set halinde olucak ister Tuning Dükkanında ister türkiyenin heryerine kargo fırsatıyla ürünleri aracınıza alabileceksiniz..
    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      2. Nesil Mazda 3'üme dün +35 hp yüklemesi yaptık ve daha alıştırma sürecinde olmama rağmen müthiş farklılıklar mevcut. Bu konu da sorusu olan arkadaşlar var ise yardımcı olabilirim  
    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Arkadaşlar 24 saat sonra 2.nesil mazda 3 ile 3. nesil mazda 3 performans karşılaştırması yapmayı planlıyoruz..  bu karşılaştırma öncesi yorumları ve bahisleri alayım =)
      0-100    0-150    100-150   gibi değerlendirebilirsiniz..     
      araçların teknik özellikleri
      2017 model mazda 3 skyactiv-g  120hp benzinli otomatik 215/45/18  1220kg şoför hariç tahmini  
      2009 model mazda 3 1.6 105hp benzinli manuel 225/45/17 1300kg şoför hariç tahmini 
       
      güç farkı - tork konvertör ve kuru kavrama farkı.. eski -yeni motor- ağır hafif....  
       

×
×
  • Yeni Oluştur...