Jump to content

Yeni Makyajlı Skoda Octavia


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de Skoda‘nın en çok satan modelleri arasında yer alan Octaviayenilenen teknolojik donanımlarıyla yine sınıfının iddialı modelleri arasında.

2017skodaoctavia

Skoda‘nın en çok satan modeli konumundaki Octavia, makyajlanan tasarımıyla birlikte sınıfının en çok tercih edilen modelleri arasında yer alacak gibi gözüküyor. Skoda ekibi marka için kilit rolde yer alan Octavia’nın, yeni model yılında üstüne neler eklenebileceği üzerinde uzun bir süredir çalışma yürütüyordu. 2017 Octavia dış tasarımındaki yenilenen görünümü ve gelişmiş teknolojik donanımlarıyla oldukça tatmin edici özelliklere sahip.

Skoda’nın dış tasarımına baktığımızda belki de tek ve en göze çarpan değişikliğin ön tarafta yer aldığını görüyoruz. Skoda tasarım ekibi ön far takımını iki parçaya ayırarak daha yenilikçi bir görüntü ortaya koymaya çalışmış. Octavia’nın arka kısmında ise çok radikal bir değişim görmek pek mümkün değil. Octavia’nın ışıklandırma kısmında Full LED teknolojisine sahip farlar görev yapıyor. 2017 modellerle birlikte Octavia ailesine 16 ve 18 inç büyüklüğünde yeni tasarıma sahip jant seçenekleride sunulacak

Sol Makyajlı Kasa - Sağ Eski kasadır.

makyajl%25C4%25B1-skoda-octavia-2017-%25C3%25B6n.jpg

makyajl%25C4%25B1-skoda-octavia-2017-arka.jpg 

makyajl%25C4%25B1-skoda-octavia-2017-kokpit.jpg

2017skodaoctavia5.jpg

2017 Skoda Octavia’nın en dikkat çeken yenilikleri teknolojik destek ve multimedya sisteminde yer alıyor. Günümüzde en yüksek donanımda sunulan 6,5 inç büyüklüğündeki renkli dokunmatik multimedya ekran 2017 modellerle birlikte 9,2 inç boyutuna yükseliyor. Multimedya sistemine eklenen WLAN hotspot ve SIM kart desteğide dikkat çeken opsiyonlar arasında. Sürücü asistanı dahilinde sunulan geliştirilmiş park asistanı, kör nokta uyarı sistemi, arka tarafta yer alan kamera, radar ve trafik uyarı sistemi, yaya algılama sistemi gibi özellikler 2017 Octavia’nın zengin donanımları arasında yer alıyor.

Skoda’nın, 2017 model yılında Octavia’nın kaputunun altında herhangi bir yeniliğe gitmediğini söyleyebiliriz. 2017 Skoda Octavia’nın motor yelpazesi şu anda da olduğu gibi 1.0 litrelik turbobeslemeli ünite ile başlayacak. Dört tekerlekten çekiş altyapısına sahip Octavia modeli yine 1.6 litrelik üniteyle kombin edilmeye devam edilecek. Dinamik şasi kontrolü sağlayan Comfort, Normal ve Sportmodları 2017 Octavia’nın karakteristik özellikleri arasında. Makyajlanan dış tasarımın ve yeni eklenen teknolojik donanımlarıyla 2017 model Skoda Octavia’nın, yıl sonundan itibaren siparişe sunulması bekleniyor.

 

Skoda Octavia 1.0lt 3 silindir TSI - 1.2lt 4 silindir TSI karşılaştırması.

skoda-octavia-1.0lt-tsi-vs-1.2lt-tsi.jpg

Solda Skoda Octavi !.0TSi ortada Skoda Octavia 1.2TSi en sağda ikisi arasındaki fark miktarı

Beygir gücü ve Tork

Bize göre 1.0lt motorun %4.5 oranında güç artışından çok %14.3 oranında elde ettiği tork artışı çok daha önemli. Litre başına üretilen torkun %37 oranında artmış olması gerçekten de oldukça etkileyici. Bu tork 1.2lt motorda olduğu gibi 1400 devir/dakikadan itibaren elde edilemiyor ancak 1.0lt motorun toplam 200nm olan torkum 175nm'lik miktarını 1500 devir/dakikadan itibaren elde ediyor olması çok önemli. Dikkat edilirse 1.2lt motor zaten 175nm torka sahip ve 1.0lt motorun 25nm daha fazla torku üst devirlerde araç için adeta yedek bir rezerv olarak duruyor. 

Burada bir diğer önemli nokta ise maksimum torkun üst devir bandında 1.0lt motorda 1.2lt motora göre 500 devir/dakika daha düşük bir şekilde 3500 devir/dakikada elde ediliyor olması gösterilebilir. Yani adeta rezerv olarak bulunan 25nm daha fazla tork daha da düşük maksimum devirde elde ediliyor ve bu da hem performans hem de yakıt tüketimi üzerinde önemli bir etken. Ayrıca motorun daha sessiz ve titreşimsiz bir şekilde çalışmasında da faydası oluyor.

Performans

Beygir gücündeki artışın sınırlı olmasının ve hacimde düşüşün de etkisi ile her iki modelin 0-100km hızlanmalarında ve son hızlarında çok da önemli olmayan yaklaşık %2-%3 oranında bir fark var. Ancak burada esas önemli olan ara hızlanma değerleri. Torktaki önemli artış ve bu artışın daha dar bir tork bandında elde edilebilmesi sayesinde  4. ve 5. vitesteki 80-120km/saat ara hızlanmaları arasında %15 yani 1.5-2 saniye civarında iyileşmeler var ki bu da aracın sürüş keyfini ciddi oranda yükseltiyor demektir. Özellikle sollamalarda ve rampada vites küçültme durumlarında müthiş bir etki hissettirecek olan motordaki bu  farklılık bize göre yakıt tüketimi ile beraber en önemli gelişme olarak öne çıkıyor.

Tüketim ve Emisyon

Yüksek ve dar bir batta elde edilen torkun ara hızlanmalara etkisinin yanında tüketime de önemli etkileri bulunuyor. Zaten bu motorun esas tasarım amacı tüketimi düşürebilmek ve özellikle şehir içi yakıt tüketiminde elde edilen 5.4lt100km değeri gerçekten de çok başarılı. Bu değer 1.2lt motora göre %11.5 daha düşük ve genel tüketim değerlerine bakıldığı zaman ise neredeyse 1.6lt turbo-dizel motorların değerlerine de yaklaşılmış gibi görünüyor. Ayrıca emisyon değerleri de %7 oranında azalan motor çevreyi daha az kirletiyor. 

Kaynak: Log ve SekizSilindir

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Oziyal :

Çok güzel yapmışlar çok hoşuma gitti ama bir Superb değil :) ayrıca ön tasarım Mecedes E serisi gibi olmuş

Açıkçası tam bir mantık alışverişine uygun otomobil.

Sedan oluşu

Buna bağlı geniş iç ve bagaj hacmi

Haliyle çocuklu ailelere hitap edişi

Alternatif motor  ve otomatik şanzıman seçenekleri.

Düşük yakıt sarfiyatı

Düşük mtv..

Rekabetçi satış fiyatları..

Yaygın servis ağı yedek parça..

Güzellik konusuna gelince...

Çok güzel demeye dilim varmıyor... 

Güzel mi ?

Güzel...

Ama alışmış olduğumuz Mazda tasarımlarından sonra..

Çok yavan kalıyor..

Ama fiyat performans ilişkisine bağlı tam bir mantık alışverişi ile alınabilecek bir model Octavia.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet haklısın ilhan görünüm olarak sıradan sedan ve mazdanın sert haşin görünümünün yanında çok soluk :)  ama dediğim bir superb değil skodada tek tercihim superb olur sanırım   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Oziyal :

Evet haklısın ilhan görünüm olarak sıradan sedan ve mazdanın sert haşin görünümünün yanında çok soluk :)  ama dediğim bir superb değil skodada tek tercihim superb olur sanırım   

+1

SuperB ayrı bir dünya..

Geçekten bu son kasa da tasarım/donanım konusunda çok yol kat ettiler..

Büyük araç sevenler için, tam bir aile otomobili.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, İlhan :

+1

SuperB ayrı bir dünya..

Geçekten bu son kasa da tasarım/donanım konusunda çok yol kat ettiler..

Büyük araç sevenler için, tam bir aile otomobili.. 

Kaputla çamurlukların birleşme yeri çok enteresan. Sanki açık kalmış kaput. Her gördüğümde gözüme batıyor mühendislere saydırıyorum :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın  tork güç ve performansı konusundaki  yazıyı yazan  gençleri çağırın da  bi akşam sohbet edelim.  

yok rezerv de bekliyor,  

aman titreşimsiz çalışıyor 

şu tork kelimesini lügatımıza sokanın allah cezasını versin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, zealot :

aracın  tork güç ve performansı konusundaki  yazıyı yazan  gençleri çağırın da  bi akşam sohbet edelim.  

yok rezerv de bekliyor,  

aman titreşimsiz çalışıyor 

şu tork kelimesini lügatımıza sokanın allah cezasını versin. 

Düşük devirde yüksek tork candır abi sakin ol :)) Sonuçta önemli olan güç ama o da torkun sayesinde oluyor işte....  şehir içi kullanımında 1200 deviri yakala bir sonraki vites için, at gitsin... kaldırıp götürüyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlış kullanıyorlar..  

mevzu bahis olan 1,0 tsi octavia  3500 devirde 100hp veriyor krankta ..

 zaten 3500 den  5500 e kadar hep 100-115 hp veriyor..      ondan sürüşü güzel.. 

 

Alıntı

"" Dikkat edilirse 1.2lt motor zaten 175nm torka sahip ve 1.0lt motorun 25nm daha fazla torku üst devirlerde araç için adeta yedek bir rezerv olarak duruyor.  ""  

bu cümle tamamen yanlış.  

zaten 1.0 tsi   5500 devirde 146 NM  tork veriyor.    6000 devirde de  en fazla 133NM veriyor

öle yedekte 25nm  var  gibi saçma sapan şeyler söylemeye gerek yok. 

yine kızdım 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, zealot :

yanlış kullanıyorlar..  

mevzu bahis olan 1,0 tsi octavia  3500 devirde 100hp veriyor krankta ..

 zaten 3500 den  5500 e kadar hep 100-115 hp veriyor..      ondan sürüşü güzel.. 

 

bu cümle tamamen yanlış.  

zaten 1.0 tsi   5500 devirde 146 NM  tork veriyor.    6000 devirde de  en fazla 133NM veriyor

öle yedekte 25nm  var  gibi saçma sapan şeyler söylemeye gerek yok. 

yine kızdım 

1.2 tsi ne veriyor tork olarak 5500 ve 6000 devirde?  1.2 tsi ' a göre yüksek devirde de fazla torku olabilir mi?

Benim anladığım; 1.2 tsi motora göre 1.0 motor fazladan 25 nm torka sahip. Tabi bu da güce yansıyor.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, M.E.G :

1.2 tsi ne veriyor tork olarak 5500 ve 6000 devirde? 

1.2 tsi : 


@3000d/d > 75 hp
@3500d/d > 87 hp
@4000d/d > 100 hp
@4600d/d > 110 hp
@5600d/d > 110 hp

@4600 d/d > 168Nm
@5600 d/d > 138Nm      = 110hp
@6000 d/d > tahmini 110Nm   

 

147 lik mazda 6 >     6500 d/d   x   160Nm    =    147hp 

s2000  >   8300d/d  x  200 NM    =  240 hp             0-100 = 6,2sn

 

________________________________________________________________

marifet o tork u,  motor dakikada 6-7-8 bin kere dönerken vermek..   o zaman  bişeye yarıyor..   

1 litrelik motoru dakikada 2000 kere , yani saniyede 33 kere dönerken, doldurmak kolay..  saniyede tahminen 17 litre çekiyor..  turbo da bi 10 litre daha basıyor ..    

ama 2000 litrelik atmosferik,  6000 devirde saniyede 100 litre çekiyor . turbonun en az 50 litre daha basması lazım ki  0,5 bar olsun..    

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben tasarımı hiç beğenmedim :( Ama hacim, piyasa, TSI motorun başarısı vs. çok satılmasını sağlayacaktır.  Ben 1.0 TSI makyajlı leon'u bekleyeyim :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, zealot :

1.2 tsi : 


@3000d/d > 75 hp
@3500d/d > 87 hp
@4000d/d > 100 hp
@4600d/d > 110 hp
@5600d/d > 110 hp

@4600 d/d > 168Nm
@5600 d/d > 138Nm      = 110hp
@6000 d/d > tahmini 110Nm   

 

147 lik mazda 6 >     6500 d/d   x   160Nm    =    147hp 

s2000  >   8300d/d  x  200 NM    =  240 hp             0-100 = 6,2sn

 

________________________________________________________________

marifet o tork u,  motor dakikada 6-7-8 bin kere dönerken vermek..   o zaman  bişeye yarıyor..   

1 litrelik motoru dakikada 2000 kere , yani saniyede 33 kere dönerken, doldurmak kolay..  saniyede tahminen 17 litre çekiyor..  turbo da bi 10 litre daha basıyor ..    

ama 2000 litrelik atmosferik,  6000 devirde saniyede 100 litre çekiyor . turbonun en az 50 litre daha basması lazım ki  0,5 bar olsun..    

Senin söylediğin performanslı kullanımlarda ki zaten o devirlerde sürekli kullanacaksan turbonun bi anlamı yok. Ya da biturbo araç almak lazım düşük devir, yüksek devir turboları doldura doldura yapıştır gez :D Geometrik turbolar o kadar iş görmüyor üst devirler ölüyor genelde. 

Günlük kullanımda şehir içinde gezerken falan düşük devir torku önemli oluyor. Çünkü güç fazla. Haklımızın dizeli sevmesinin en büyük etkisi o zaten düşük devirde seni mutlu ediyor his olarak. Passatta 1150 deviri falan geçsin turbo doluysa bastığın an alıp başını gidiyor. Mazdaya biniyorum illa 5000 lerde gezcem ki araba biraz hareketli olsun. Bu seferde 14 litre yakıyorum şehir içi :D 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, M.E.G :

 

ben de seviyorum TSI ları,  1.2 jetta dsg  10 numara araba ... 

benim kızdığım  bu makaleleri yazarken, yok rezerv tork,  yok itici güç, efendim üst devirlerde destek oluyor  bilmemne saçma sapan konuşmaları...

1.2 tsi  ile 1.0 tsi  hatta 2.0 mazdanın  üst devirlerdeki tork güç değerlerini  ne güzel hesapladım..   öyle  yedek güç, rezerv filan yok görülebileceği gibi...

 

sıradaki videomuzu bu konular üstüne çekmeliyiz bence

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, zealot :

ben de seviyorum TSI ları,  1.2 jetta dsg  10 numara araba ... 

benim kızdığım  bu makaleleri yazarken, yok rezerv tork,  yok itici güç, efendim üst devirlerde destek oluyor  bilmemne saçma sapan konuşmaları...

1.2 tsi  ile 1.0 tsi  hatta 2.0 mazdanın  üst devirlerdeki tork güç değerlerini  ne güzel hesapladım..   öyle  yedek güç, rezerv filan yok görülebileceği gibi...

 

sıradaki videomuzu bu konular üstüne çekmeliyiz bence

 

Ben seni anladım da adam 1.0 tsi ile 1.2 yi karşılaştırmış. 1.2 ye göre 25 nm rezerviniz var diyor, artı güç yani onu söylemeye çalışmış bence ama yanlış anlatmış.

Hesabını yapmışsın zaten 3500 devirde 1.2 motor 87 bg veriyor, 1.0 motor 100 bg veriyor. Bu da 1.2 ye göre 1.0 daha verimli daha erken gücünü sunuyor. Tabi bunun sebebi torkunun yüksek olması senin de bildiğin üzere. Sen sevmesen de torkun önemini bir kez daha anlıyoruz başkanım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...
51 dakika önce, Gökhan :

1.0 motor test sürüşünde beni ikna etti.

89.000 Kampanya fiyatı ile ciddi bir seçenek.

Dsg style paket mi abi? 98 bin tl liste fiyatı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakın zamanda DSG Octavia kullanıcısı @Onur vardı.Zaman ve fırsat yaratabilirse. Octavia ile ilgili 3-5 satır bir şeyler yazar belki.:fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Octavia orta sınıfın en ideal aile arabalarından. hem iç hacmi hem bagaj hacmi hem de tüketim olarak oldukça ideal bir alet. tabi dizel dsg olanından bahsediyorum.

sürüş performansı olarak da beni gayet tatmin etti. yani uzun uzun analiz edecek kadar zamanım yok lakin bugün araba almam gerekse (mazda hariç) gider düşünmeden alırım. 

yenisi için tabi birşey diyemeyeceğim ama eskisinden daha iyi olduğuna eminim :)

mesela bu alet jetta'nın karşılığı vw grubunda lakin jetta ile alakası yok.. bu araba gayet kibar, sakin ve konforlu.

benim için en önemli yanlarından biri de, arka koltukta oturan yolcunun hissi; hanımla kız sürekli arkada oturduğu için önemli bir detay; fluence'de sürekli mide bulantısı gibi sorunlar yaşıyorduk ve arka koltukta oturan yolcu sürekli savruluyordu. spesifik olarak söylemek gerekirse benim kız fluence'in arka koltuğuna defalarca kustu ama octavia'da bırakın kusmayı midesi bile bulanmadı. bunlar belki herkes için önemli olmayan ama ince detaylar özellikle çocuklu aileler için.

hele bagaj performansı dillere destan... orta seviye bir donanım ile alınmaması için sebep yok. fiyat konusuna girmiyorum lakin incelemedim son durum nedir...

sevgiler;

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Şu sıralar Fiyat-Donanım-Performans özellikleriyle bayağı bir popüler olan Skoda Octavia'nın testini yapmış "Otopark" tayfası. Bayağı uzun bir zamandır 1.0 TSI motoru ilgiyle takip ediyorum. Octavia'da kocaman hangar gibi bagajı ve geniş iç hacmiyle de oldukça ilgimi çekiyor. Hani bir tabi vardır ya, tam bir fiyat-performans ürünü bence Octavia.. Beklentiniz çok yüksek olmadığı sürece, bence kullanıcısını memnun edecek bir model. Buyurun Octavia'ya Otopark Gözünden Bir Bakalım..
       
      Motor: 1.0-litre turbo benzinli Güç: 115 HP @ 5000-5500 d/d Tork: 200 Nm @ 2000-3500 d/d Şanzıman: 7-ileri otomatik 0-100 km/s: 9,9 sn Son hız: 200 km/s Test tüketimi: Ortalama 7,5 litre/100 km Ağırlık: 1150 kg Bagaj hacmi: 590 litre + Yaşam alanı ve kullanışlılık
      + Performans 
      + Yakıt tüketimi
      – Yalıtım
      – Darbe emiş
      – Sürüş keyfi
       
       
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Güncel Yeti'nin yerini alacak yeni Karoq modeli ile Seat Ateca ve VW Tiguan gibi kardeş modellere alternatif üretmeye hazırlanmakta olan Skoda, bir üst segmentte yani D SUV pazarında yer alacak yen Kodiaq modelini ülkemizde satışa sunmaya başlıyor. Skoda Türkiye tarafından yayınlanan fiyat listesine göre, araca ulaşmanın bedeli 109.900 TL'den başlıyor.
      Üçer farklı 1.4 TSi motor ve donanım seviyesine sahip olan yeni Kodiaq ilk olarak 1.4 TSi 125 hp manuel, 1.4 TSi 150 hp ACT DSG ve 1.4 TSi 150 hp 4x4 DSG seçenekleri ile alınabilecek. Motor seçenekleri Seat Ateca ve VW Tiguan ile benzer olan Kodiaq fiyatları bu araçlar ile karşılaştırıldığında bir üst segmentte yer almasına karşın makul görünüyor. Tüm araç fiyatlarının gayet yükseldiği ülkemizde VW Tiguan 1.4 TSi 125 hp manuel Trendline 108.083 TL'lik bir etikete sahip. Kodiaq'ta bu kombinasyona karşılık gelen 1.4 TSi 125 hp manuel Ambition ise 109.900 TL.   Otomatik vitesli modeller karşılaştırıldığında ise Kodiaq 1.4 TSI Green Tec DSG ACT / 150 hp 123.400 TL, VW Tiguan 1.4 TSi 150 hp ACT DSG Trendline 135.866 TL ve  ATECA 1.4 EcoTSI ACT 150 hp DSG S&S Style'ın 123.800 TL'lik fiyat etiketlerine sahip olduğu görülüyor.
      VW Tiguan'ın yer almadığı 1.4 TSi motor ve 4x4 çekiş sistemine sahip bir modeller de ise ATECA 1.4 EcoTSI ACT 150 hp 4Drive DSG S&S Xcellence seçeneğiyle 152.300 TL'lik bir fiyat ile yer alırken, Kodiaq  1.4 TSI Green Tec DSG 4x4 / 150 hp Style seçeneği ile 155.900 TL'ye sunuluyor. 
      Tüm bu fiyatlar incelendiğinde Kodiaq'ın benzer donanım - motor sahip VW Tiguan'a ve benzer motor - bir üst donanıma sahip Ateca ile yakın fiyatlara sahip olduğu görülüyor.
      Kodiaq, kendi segmentinde yer alan ve en yüksek satış rakamlarına ulaşmayı başaran Nissan X-Trial ile karşılaştırıldığında ise 1.6 dizel motor ve manuel şanzımana sahip rakibinin 142 bin TL'lik giriş fiyatına karşın gayet cazip görünüyor. En uygun 1.6 dizel otomatik Nissan X-Trail'in fiyatının 165 bin TL seviyesinde olması, otomatik şanzımanı 123 bin TL'ye sunabilen Kodiaq'ın avantajlı olmasını sağlıyor. Bu segmentte önümüzdeki günlerde satışa çıkacak Renault Koleos'un 1.6 dizel motor ile sunulacak olması aracın fiyatlarının X-Trail'e paralel olacağına işaret ediyor. Bu da Kodiaq'ın avantajının süreceği anlamına geliyor.   
       
      Skoda Kodiaq Fiyat Listesi (Mayıs 2017) 
      Motorlar Ambition Style Prestige 1.4 TSI Green Tec Manuel / 125 hp     109.900 TL     - - 1.4 TSI Green Tec DSG ACT / 150 hp          123.400 TL     148.900 TL         163.400 TL     1.4 TSI Green Tec DSG 4x4 / 150 hp - 155.900 TL 170.400 TL  
      Kaynak
    • Mehmet Özdemir
      Yazan: Mehmet Özdemir
      Forumda takipçisi veya ilgileneni veya Mazda olmazsa SuperB olsun diyeni çok diye paylaşıp, bilgilendirme yapayım diye aşağıya sızan fotoğraflarını bırakıyorum.
       
      Skoda'nın 3. nesliyle piyasaya süreceği yeni SuperB, geçtiğimiz yıllarda tanıtılan "daring VisionC" konseptinden ilham almış.
       
      VW'in Golf, Yeni Passat ve Audi'nin TT modellerinden kullanılan MQB platformunu kullanacak yeni SuperB, 1.4 - 1.8 - 2.0 litre turbo şarjlı benzinli motorlar ve 1.6 - 2.0 dizel motor donanımlarıyla piyasada olacak. 1.4 litre hybrid ise sürprizler arasında bekleniyor.
       

       

       

       

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Superb'in çizgilerini devam ettiren yeni Skoda Kodiaq kaslı görünümü ve geniş kabini ile başarı arayacak.
      Edinilen bilgilere göre Skoda Kodiaq, 4.7 metre uzunluğa sahip olacak. Geniş aileler için ”pratik ve akıllı SUV” mottosuyla tasarlanan yeni Kodiaq, 7 koltuklu olarak satın alınabilecek. Bu özelliği ile Skoda tarihindeki ilk 7 koltuklu otomobil olan Kodiaq, arka koltukları yatırıldığında ise 2165 litre bagaj hacmi sunacak.
      Skoda Kodiaq, teknolojik olarak da birçok yenilikle gelecek. Yeni bilgi-eğlence sistemi ve kablosuz şarj aparatı Skoda’nın opsiyon listesinde bulunacak.
      Volkswagen Grubu’nun çok şey beklediği yeni Kodiaq, MQB platformunda üretilecek.
      4 silindirli dizel ve benzinli motorlarla gelecek olan yeni Kodiaq, büyük boyutlarına rağmen oldukça ekonomik bir otomobil olacak.
      Skoda Kodiaq, 2.0 litrelik TDI dizel, 2.0 litrelik TSi benzinli ve 1.4 litrelik TSi benzinli motor seçenekleriyle, DSG otomatik şanzıman ve 4x4 sürüş sistemi alternatifleri ile sunulacak.

       Skoda'nın yeni SUV modeli, gün yüzüne çıktı. Alt yapısını paylaştığı Superb ile benzer motor seçeneklerine sahip olan yeni Kodiaq'ta 1.6 litrelik dizel alternaifi sunulmuyor. 1.4 ve 2.0 litrelik TSi benzinli ve 2.0 litrelik TDi dizel motor seçeneklerine sahip olan Kodiaq ülkemizde, 1.6 litrelik dizele sahip Honda CR-V, Nissan X-Trail ve yeni Renault Koleos (yakında sunulacak) gibi modeller ile 1.4 litrelik benzinli motor seçeneği ile mücadele verecek. Manuel - otomatik şanzıman (DSG) yada önden çekiş - dört tekerlekten çekiş (4x4) ve silindir kapatma sistemi (ACT) opsiyonları ile geniş bir yelpazeye sahip olacak Kodiaq'ın 1.4 litrelik TSi motor seçeneği 125 hp ve 150 hp alternatiflerine sahip olacak. 2.0 litrelik benzinli 180 hp güç çıkışına sahip olacak. 2.0 litrelik dizel ise 140 hp veya 190 hp olarak tercih edilebilecek.

       
      Skoda Kodiaq Motor - Şanzıman - Aktarma Seçenekleri
      Skoda Kodiaq 1.4 TSi
      1.4 TSi 125 hp 6 ileri Manuel
      1.4 TSi 150 hp 6 ileri Manuel ACT 4x4
      1.4 TSi 150 hp 6 DSG 4x4
      1.4 TSi 150 hp 6 DSG ACT
      Yani Skoda Kodiaq'ta 150 hp TSi motor, ACT, 4x4 ve DSG birlikteliğini hiçbir seçeneğinde birarada sunmayacak.
       
      Skoda Kodiaq 2.0 TSi
      2.0 TSi 180 hp 7 DSG 4x4
       
      Skoda Kodiaq 2.0 TDSi
      2.0 TDi 140 hp 7 DSG 
      2.0 TDi 140 hp 6 Manuel 4x4
      2.0 TDi 140 hp 7 DSG 4x4
      2.0 TDi 190 hp 7 DSG 4x4




       
      Kaynak: Anonim (Otopark-Ototeknik-Alper Güler)
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yanarım yanarım da ÖTV zammı öncesi bu aracın fulünü 43.000 TL ye lansman fiyatıyla almadığıma yanarım
       
       
      Skoda, Rapid Spaceback modelinde, Scoutline adını verdiği hafif arazi şartlarına uyumlu özeli bir versiyon sunmaya başlıyor.
       
       

       
       
      Skoda'nın, 2013'ün sonbaharında pazara sunduğu ve şu ana kadar 72.400 adedi 2014'te olmak üzere toplam 105.000 adetlik satış rakamına ulaşan kompakt hacthback modeli Rapid Spaceback, yeni bir donanım seviyesine kavuşuyor.
       
      Modellerinde Scout adlı hafif arazi şartlarına uygun seçenekler sunan Skoda, Rapid Spaceback'te ScoutLine serisi özel bir seçenek sunuyor. Ayırt edici plastik kaplamaları, 16 veya 17 inçlik alaşım jantları ve ek tasarım öğeleri ile standart modellerden farklılaşan Rapid Spaceback ScoutLine, Temmuz ayından itibaren bazı Avrupa ülkelerinde satışa çıkacak.
       
      Aracın kaputunun altında ise markanın güncellenmiş üniteleri yer alacak. GreenLine serisine ait motor seçeneklerinde 90 hp, 110 hp ve 125 hp'lik benzinli üniteler yer alırken, dizel cephesinde 90 hp ve 116 hp'lik motorlar bulunuyor.
       
       
      Benzinli cephesindeki 90 hp ve 110 hp'lik motorlar 1.2 litre, 125 hp'lik motor ise 1.4 litre hacme sahip olacak. Dizellerden 90 hp'lik olanı ise 1.4 litre, 116 hp olanı ise 1.6 litre. Euro6 normlarını karşılayan tüm seçeneklerde start/stop sistemi ve rejeneratif frenleme sisteminin yer alacak.
       
       

       
      Kaynak : OtoTeknikVeri
×
×
  • Yeni Oluştur...