-
Etiket tabanlı benzer içerikler
-
Yazan: Mazda41
Aracımı 2. el olarak aldım. Eskidende linea kullanıcısıydım. 2011 modeli vardı bende kilometresinin artması ve model yılı sebebiyle değiştirdik aracımızı. Öncelikle 2011 actual plus farkı dış tasarımda ufak dokunuşlar yapmışlar. İç mekan tamamı ile aynı. 2011 modele göre boşaltmışlar bile. Arka 2 hoparlor actual plusta olmasına rağmen pop donanımda olmaması beni şaşırttı. En büyük değişim motorda. Onceki aracım 90 hp euro 4 motordu. Yeni linea da ise euro5 95 hp motor bulunuyor. Performans olarak bir fark hissetmesemde yakıt anlamında aralarında 0.5 1 litre oynadıgını rahatlıkla soyleyebilirim. Ekonomik modelli dizel ve ferah bir otomobil arayanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Temiz kazasız boyasız 2016 model 30.000 km gecmemis Linea yı 46 47 arası rahat bir şekilde bulabilirsiniz. Aklınıza takılan soru olursa cevaplayabilirim.
-
Yazan: Burak
Geçtiğimiz gün şirketten bir arkadaşın Egea'sı için yola çıkmadan önce bakım yaptırdığını öğrenince merak ettim ve ne kadara yaptırdığını sordum. O da bana 1000 TL tuttuğunu söyleyince şaka yaptığını sandım ama oldukça ciddiymiş. İlk bakım, 20.000 km de KDV dahil 1.017 TL Şaka gibi....
En çok dikkatimi çeken ise OPAR OLIO DS1 0W-30 yağ oldu. Litresi KDV dahil 89 TL ye yağ koyuyorlar EGEA'ya.. Ferrari'de bile böyle lüks yoktur muhtemelen
-
Yazan: EgeG
Fiat, geçmiş modellerinde sunduğu tek kavramalı robotik şanzıman nedeniyle çok fazla eleşitri almıştı. Son yıllarda bu şanzımanı kullanmayı tamamen bırakan Fiat, alternatif şanzımanlara yönelmişti. 500X modelinde 9 ileri ZF, alt model benzinli seçeneklerinde tork konvertörlü bir şanzıman ve daha üst modellerde ise DCT çift kavramalı şanzıman.
Benzinli Egea'da kullanılan tork konvertörlü şanzıman yerine; dizel Egea için çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzıman tercih edilmiş. Bu şanzıman sayesinde Fiat Egea dizel otm 0-100'e 9.8 saniyede ulaşırken fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 3.9 lt tüketime imza atıyor. 0-100 verisinin, ara hızlanmalar hakkında fikir verdiğini de düşünürsek performans olarak çok tatminkar gibi gözüküyor. İşte Egea'nın rakipleriyle teknik karşılaştırması. Fiat iyi iş yapmış gibi gözüküyor
-
Yazan: Efebey
Tofaş, Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ve Tofaş çalışanlarının da katıldığı törenle ilk Fiat Egea Hatchback üretim bandından indirildi.
Törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Bugün üretimine başladığımız Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.
Tofaş’ın Ar-Ge sürecine liderlik ettiği Egea Projesi’nin ikinci modeli Fiat Egea Hatchback’in üretimi Bursa’da düzenlenen törenle başladı. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ve Koç Holding işbirliğiyle faaliyetlerini sürdüren, 7 global markaya binek ve ticari araç üretimi gerçekleştiren Tofaş fabrikasında düzenlenen törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Türkiye otomotiv endüstrisi ve Tofaş için önemli ve heyacan dolu bir gün olduğuna dikkat çekti. Ömer M. Koç, “Bugünün benim için ayrı bir önemi var. Tofaş’ta ilk kez sizlerle bir araya geliyor, buradan sizlere ilk defa hitap etmenin mutluluğunu yaşıyorum” dedi. Ömer M. Koç sözlerini şöyle sürdürdü: “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Tofaş’ın yıllar içindeki gelişimi ve bugünkü uluslararası başarıları; Koç Grubu ve Fiat Chrysler Automobiles arasındaki 48 yıllık güçlü ortaklığın, karşılıklı güven ve işbirliğinin önemli bir göstergesidir.
Tofaş son yıllarda gerçekleştirdiği 1,5 milyar doların üzerindeki yatırımı ile tüm ürün gamını yeniledi. Yeni Doblo, Doblo Amerika ve yenilenen Fiorino modellerini devreye aldı. Fiat Chrysler’in Avrupa’daki en büyük üretim merkezi oldu. Hem otomobil hem de ticari araç üreten ve gelişmiş Ar-Ge merkezine sahip olan tek otomotiv şirketi olarak Türkiye’de diğer üreticilerden farklı bir konuma ulaştı. Ve bugün 7 değişik marka için üretim yapan tek otomotiv şirketi oldu.”
-
Yazan: Mümin
Şu anki Fiat Punto (Fiat Grand Punto) 2005 Frankfurt Motor Show'da tanıtılmıştı. On iki yılın ardından yarı kompakt hatchback dördüncü nesline ulaşacak.
Dördüncü nesil 2017 Fiat Punto şu anda Brezilya'da “Fiat X6H” kod adı ile geliştiriliyor. Haberlere göre yeni nesil Punto sadece 5 kapılı versiyonla çıkacak. Yeni Fiat Punto markanın Fiat Egea/Fiat Tipo ile birlikte tanıtılan firmanın en yeni tasarım diline sahip olacak. Bu tasarım dili gelecek yıl Fiat Tipo Hatchback ve Fiat Tipo Station için de kullanılacak. Omni Auto tarafından yapılan spekülatif bir çizim 2017 Fiat Punto'nun nasıl görüneceği hakkında fikir veriyor. Gergin farlarla ön yüz çok daha şık görünüyor. Brezilya'da görüntülenen bir test aracının casus fotoğrafında iç kabinde sütuna monte edilmiş hoparlör, direksiyonda seyir kontrol fonksiyonları ve direksiyona monte edilmiş vites kulakçıkları dikkat çekmişti.
Arabanın üretiminin yapılacağı ve 2017 başlarında ilk satılacağı yer olan Güney Amerika'dan gelen haberlere göre modelde üç benzinli motor seçeneği olacak, bunlar arasında yeni GSE (global küçük motor) platformu kullanan alüminyum bloklu E-Torq 1.6 litre ve E-Torq 1.8 litre motorlar da bulunacak. En küçük motorun 100 hp gücünde olması ve tork değerinin 140 Nm olması bekleniyor.
Avrupa'da daha ufak 0.9 litre TwinAir turboşarjlı benzinli motor da Ford Fiesta EcoBoost'a rakip olarak kullanılabilir. Ek olarak bazı piyasalarda sıkıştırılmış doğalgazlı (CNG) motor seçeneği de sunulması bekleniyor.
kaynak
-
Tavsiye Edilen Mesajlar