Yazan:
BahtsizWampir
Herkese merhaba,
@Tarahumara'dan devraldığım Mazda 3 HB için, onun kadar iyi bakamayabileceğim ve kapalı garaj imkanım olmadığı için şeffaf folyo kaplama yaptırmaya karar verdim.
Ankara'da araştırma yaptığımda ilk olarak o çok bilinen ve isminde "Garage" ifadesi geçen yerlerle görüştüm. Temmuz 2020 itibariyle 18.000 TL gibi fiyatlar verilince de onlardan uzak durmak zorunda kaldım
Ben, bu işi kendi evinin "Garage"ında yapan, asıl mesleği de bir rent a car firmasında pasta-cila temizlik ve boya koruma olan bir usta ile görüştüm. En sonunda da kendisine güvenip anlaştık.
Burada kısaca adımları anlat isterim.
Öncelikle ben aracı kendim temizleyerek gittim. Çok aşırı, ayrıntılı temizlemedim ancak temiz bir yüzey elde etmeye çalıştım.
Daha sonra aracı kaplamaya götürdüm. İlk aşamada kil temizliği yapıldı.
Sonraki aşamada öncelikle büyük parçalardan başlanarak sabunlu su ile arka tarafı kaygan hale getirildi.
Hizalanan folyonun arkasında kalan su yumuşak spatula ile itilerek folyo yapıştırıldı.
Yapıştırma aşamasından sonra kaplanılan parçaya göre kesim işlemi yapıldı.
Tüm araç bittikten sonra araç komple temizlendi. (Sağolsun motor ve jant temizliğini de kendisi yaptı. Özellikle motor bölümünü parlak halde bırakmayarak temiz ve mat bir görünüm elde etti. (Daha sonra toz yapışmasın diye)
Temizleme işleminden sonra ince işçilik ile "traşmala" işlemi yapılarak folyonun kenarlardan kalkmasının önüne geçildi.
Kaplama ile ilgili notlar:
Ön ve arka tampon kaplanmadı. Bunun birkaç nedeni vardı benim için. Öncelikle çok fazla girinti-çıkıntı olması maaliyeti gereksiz yere arttırıyordu. Tampona yapılacak herhangi bir tamir/müdahale sonucunda aracın değerinde çok fazla bir düşme yaşanmaması da bana o bölgeye bir işlem ihtiyacı olmadığı fikrini verdi. Bir de plastik yüzeylerde folyonun yapışması daha sıkıntılı olabiliyormuş ancak bu bilgi biraz kulaktan dolma benim için.
Yan çıta gibi büyük bölümler tek parça halinde kaplanamıyor. Bu parçalarda 2 ya da 3 parça folyo yapılıyor. (Resimleri ekledim. Beni çok rahatsız etmedi.)
Kapı kolu arkasında kalan bölümler bir miktar açıkta kalıyor. Usta ön ve arka kapıya ekstra kaplama yaptı. Diğer bölümlere göre nispeten güzel durmadı ama çok fazla belli olmamakta. Koruyuculuğu gayet yerinde.
Kaplama Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler:
İlk 10 gün özellikle tazyikli yıkama istenmiyor.
Çok küçük hava kabarcıkları kaput filmi sıcak iken el ile bastırılarak gideriliyor. Ben bir noktada gördüm kabarcığı. Onu da denildiği şekilde yapınca hallettim.
Aracı bir yere yıkmaya verdiğinizde aracın kaplı olduğunu ve dikkat edilmesi gerektiğini belirtmek gerekiyor. Özellikle bazı acemi yıkamacılar kuş pisliğini suyu çok yakın tutarak ya da tırnağıyla kazıyarak çıkarmaya çalışıyor. Bu sırada da film zarar görüyor.
Fotoğraflar:
Kil sonrası folyonun kesilmesi ve hizalanması.
Kaplama işlemleri.
Köşelerin kesilme işlemi.
Aracın Son Hali (Ertesi Gün)
Parça Birleşim Yerleri:
Kenar Kaplama Çizgileri
Kaplama sonrası yüzey görünürlüğü (Yakın Çekim)
Maliyet
Tüm bu işlemler sonucunda ödemem gereken tutar 3000 TL (2 Taksit) oldu. İşlem süresi de yaklaşık 12 saat falan sürdü. (Sabah başladık gece bitti)
Ben bu konularda tecrübeli değilim. Yalnızca yaşadıklarımı aktarmak istedim. Belki yaptırmak isteyenler için bir nebze fikir verebilir. Zaman geçtikçe de folyonun durumu hakkında belki güncelleme yapabilirim.
Herkese kazasız belasız günler dilerim.