Jump to content

3. Nesil Mazda3 - TCS Sistemi


Devrim Babacan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Başlık biraz havalı, fakat sorum basit.

Bu TCS (Traction Control System/Çekiş Kontrol Sistemi) sayesinde -diğer maharetleri yanısıra- benim bildiğim patinajı da önleyen bir sistem. Fakat zaman zaman, trafik ışıklarından kalkarken aracın önünün hafif sağa ya da sola kayma meylinde olduğunu hissediyorum. Özellikle oturup "bu araç patenaj yapar mı yapmaz mı"yı denemedim fakat NŞA'da yapamamam lazım. Kontrol ettim, DCS gibi özellikler faal. Özellikle kapattığım bir şey yok.

Benzer bir şey yaşayan var mı acaba?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

TCS tekerler patinaja dustugunde devreye giriyor. Diger bir yardimci sistem olan DSC (Dynamic Stability Control) ise arac hareket halindeyken saga/sola kaymaya baslarsa devreye giriyor. Duruma gore ayni anda iki sistem de mudahale edebiliyor. Fakat bu sistemlerin varligi hic bir sekilde on tekerler patinaja dusmeyecek anlamina gelmiyor. Yani patinajin baslamasi veya aracin kafadan kaymaya baslamasi ile sistemin bunu farkedip devreye girmesi arasinda kisa da olsa bir sure var. TCS iptal degilken bile yeterince gaz verip, sert kalkis yaparsan ilk hamlede on tekerler patinaja dusebiliyor kisa sureligine. Otomatikleri bilmiyorum ama benim manuel vites aracta kisa sureli de olsa patinaja dusurmek cok kolay.

Pek cok alisveris merkezinin otoparklari oldukca kaygan ve ses cikaran bir malzemeyle kaplaniyor malum. Boyle bir yuzeyde, ozellikle rampa yukari cikarken aniden gaz verirsen sistemin devreye nasil girdigini hissetmek mumkun (bunu yapmani pek tavsiye etmem gerci…) Hem agirlik merkezinin on tekerlerden arkaya dogru kaymasi, hem de kaygan yuzey nedeniyle on tekerler aninda “benden bu kadar gidiyom gari” deyip patinaja basliyor ama hemen ardindan da kontrol merkezinden “Gaz kes! fren yap!” komutlari gidiyor :) Fakat bu mudahele islemi isik hiziyla olmadigi icin on akslar yerinden kopacakmis gibi geliyor yarim saniyeligine de olsa :) TCS, ABS, DSC hic biri mucize sistemler degil. En guvenilir sistem surucunun sag ayagi :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bu konudaki tecrübelerim şu şekilde. Karlı zeminde özellikle tek lastiğin patinaja düştüğü zamanlar sistem devreye giriyor. Hatta istediğiniz kadar gaza basın araç 1000 devir/dk'yı geçmiyor. Ancak dediğiniz gibi kırmızı ışık kalkışlarında araç patinaj çekerek hızlandığı durumda bir süre müsaade ediyor ancak iş abartıldığı zaman hemen devreye giriyor. Ben bu sistemi çok başarılı buluyorum çünkü akıllı bir sistem. Karlı havada çok dik bir yokuşta bir karış karın içinde durdum ve gaza bilerek yüklendim araç hiç patinaj çekmeden çok düşük devirde oradan kalkıp hareket etti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...