Jump to content

Audi Q 2


Arman-1999
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Audi Q2 – Yeni bir segment için yeni bir SUV

Audi, en yeni kompakt SUV modeli olan Q2 ile Q ailesini genişletiyor. Yüksek düzeyde işlevselliği yenilikçi tasarımla birleştiren ve gündelik kullanımda konfor ve sportifliği birleştiren Audi Q2 bilgi-eğlence ve sürücü asistan sistemleriyle öne çıkıyor. Q2, Kasım ayı itibariyle Türkiye’de de satışa sunulacak.

Audi Tasarım Başkanı Marc Lichte’nin “Audi Q2’de, bu modele özel tasarım özellikleriyle farklı geometrik şekil dili geliştirdik. Bu nedenle bu otomobil, Q ailesi içerisinde bağımsız bir karakter ortaya koyuyor” şeklinde tanımladığı Audi Q2, ilk bakışta tipik Audi ön ızgarası ve geniş hava girişleri sayesinde keskin kenarlı ve güçlü bir SUV olarak öne çıkıyor.

Öncelikle göze çarpan özellik ise aşağıya inerek, renkli denge kanatlarına sahip C sütunlarıyla birleşen düşük tavan oluyor. Bu detay, Audi Q2’nin sportif karakterini daha da ön plana çıkarıyor. Arka bölüm de uzun tavan ucu rüzgarlığı ve gövde altı koruma görünüşüne sahip difüzörle birlikte dinamik bir şekil alıyor. Yanda, yüksek cam çizgisinin yanı sıra kapı bölmesindeki içbükey alanlar ise özellikle dikkat çekiyor. İçbükey alanlar, tekerlek yuvalarını ve böylece kompakt SUV’ nin quattro karakterini daha da vurgulu hale getiriyor.

Audi Q2’nin yüksekliği 1,51 metre, genişliği ise 1,79 metre. Çıkıntıların kısa tutulmasıyla birlikte aracın uzunluğu da 4,19 metre; aks mesafesi ise 2,60 metre oldu. Bu da, Q2’ nin herhangi bir park alanına rahatlıkla sığabileceğini gösteriyor.

405 litre yük hacmi

Dış gövdenin sıkı ve köşeli tasarım dilini devam ettiren Q2’nin iç mekanı ise beş kişilik. Dört kapı da oldukça geniş açılarak, otomobile rahatlıkla girilebilmesini sağlıyor. Görüş alanı oldukça iyi olmakla birlikte sürücü ve öndeki yolcunun oturma pozisyonları da sportif bir yapıda. Bagaj bölmesi 405 litreye kadar yük alabiliyor ve bagaj kapasitesi arka koltuklar katlandığında 1.050 litreye kadar çıkıyor. Opsiyonel özellikler arasında otomatik açılıp kapanan bagaj kapağı yer alıyor. Orta kısım da ayrıca kayak malzemeleri ya da raf taşımaya uygun dikey yükleme yapılmasına olanak sağlayan şekilde geniş tasarlanmış.

Kullanımı kolay ve eğlenceli MMI navigation plus

Q2’yi kullanmak hem basit hem de ergonomik. MMI ekranı standart olarak gösterge panelinin üst kısmında yer alıyor. Boyutu, sipariş edilen bilgi-eğlence sistemine göre değişiyor. MMI touch özelliğine sahip MMI navigation plus, bilgi-eğlence modelleri arasında en gelişmişini temsil ediyor. Menü yapısı ve döner/basmalı kontrol düğmesi üzerinde yer alan, kaydırma ve yakınlaştırma/uzaklaştırma işlevlerinin yapılmasını sağlayan dokunmatik (touch pad) alan kullanımı da keyifli bir hale getiriyor. Bu akıllı dokunmatik alan üzerinde, sistemde istenilen işleve ulaşmak için hedefle ilgili az sayıda birkaç karakterin girilmesi yeterli oluyor.

Parlak ekranlar: Audi sanal kokpit ve ek bilgilendirme ekranı

Audi sanal kokpit, okuması kolay analog göstergelere bir alternatif olarak sunuluyor. 12,3 inçlik ekranı, çok ayrıntılı ve parlak grafiklere ve biri takometre ile hız göstergesine, diğeri de bilgi eğlence ve/veya navigasyon verilerine odaklanan iki farklı ekran moduna sahip.

Görüntü, çok fonksiyonlu direksiyon simidi üzerinden değiştiriliyor. Tamamen dijital gösterge paneli ve üst bilgi-eğlence sistemine ek olarak, tam boyutlu araç sınıfından gelen üçüncü teknoloji de ek bilgilendirme ekranı. Sürücünün doğrudan görüş alanı içerisindeki cam panele, önemli bilgilerin yansıtılmasını sağlıyor. Bu bilgiler arasında navigasyon verileri, aracın hızı ve uyarı mesajları yer alıyor.

Sınırsız bilgi ve eğlence seçenekleri

Audi akıllı telefon ara yüzü gibi en yeni ve çekici bilgi eğlence sistemleri otomobilde Apple Car Play ile yer alıyor. 
Müzik tutkunları ise Bang & Olufsen Sound System’in şehrin SUV’u Q2’de yer aldığını duymaktan memnun olacaklar. Bu sistem içerisinde 14 hoparlör yer alıyor ve hoparlörlerin üzerinde yer alan parlak alüminyum kliplerle iç mekanın görünümünü de güzelleştiriyor. LED ışıklı yol göstericiler, karanlıkta beyaz renkle parlıyor.

Kompakt sınıf üstü model standardında sürücü asistan sistemleri;

Q2’de bulunan sürücü yardım sistemleri, kompakt sınıf üstü modellerde sunulan asistan sistemlerinden alındı. Bu da Q2’yi segmentinin üzerinde konumlanan bir kompakt SUV yapıyor.

Opsiyonel olarak sunulan sistemler de çok yönlü ve yüksek performans sunuyor. Audi pre sense front, radar sistemini kullanarak, yaya geçişleri ya da otomobilin önündeki araçtan kaynaklanan tehlikeli durumları tespit edebiliyor. Sistem, sürücüyü uyarıyor ve gerekli olması halinde düşük hızlarda otomobili durdurana kadar fren yapıyor.

Audi; Stop&Go işlevine sahip adaptif hız kontrolü ve trafikte sürüş asistanı gibi en çok beğenilen sistemleri bu araçta biraraya getirdi. Adaptif hız kontrolü, radar desteği sayesinde öndeki otomobille aradaki mesafeyi arzu edilen düzeyde tutuyor. Q2’de yer alan bir diğer önemli sistem de trafikte sürüş asistanı da ilave ultrasonik sensorlerı ve ön kamerayı kullanıyor. Bu sistem ayrıca, saatte 65 kilometreye kadar olan hızlarda yavaş akan trafikte direksiyonun görevini de üstlenebiliyor. Audi şerit değiştirme asistanı, radar ve video kamera tabanlı sistemiyle şerit değişikliklerini takip ediyor. Audi aktif şerit takip asistanı da sürücünün şeridinde kalmasına yardımcı oluyor. Eğer sürücü, şeritten ayrılma uyarı sisteminden gelen uyarılara tepki vermezse, yine acil durum asistanı fren yaparak Audi Q2’nin durmasını sağlıyor. Kamera tabanlı trafik işareti tanıma sistemi de sürücüye hız sınırlarını, girilmez bölgeleri ve diğer işaretleri grafik olarak gösteriyor.

Sürücüyü destekleyen bir diğer sistem de en yeni nesil park asistanı. Bu sistem, bu kompakt SUV’nin paralel ve dik park alanlarına girmesini sağlayacak şekilde manevra yapabiliyor. Sürücünün dik bir park bölmesinden geri geri çıkmak istemesi halinde çapraz trafik arka asistanı devreye giriyor. Radar sensörleri ile otomobilin arkasındaki trafiği izliyor ve durumun gereğine göre tepki veriyor.

Motor seçenekleri

Q2 serisindeki en küçük benzinli motor, 1.0 TFSI. 999 cc’lik motor hacmiyle 85 kW (116 hp) ve 200 Nm (147.5 lb-ft) tork üretiyor. Bunun bir üstünde, silindir devreden çıkarma sistemi COD (güç ihtiyacına göre devreye giren silindir) özelliğine sahip 1.4 TFSI (110 kW/150 hp) yer alıyor. Manuel altı vitesli şanzımanla birlikte COD sistemi, 100 Nm’ye (73.8 lb-ft) kadar yüklerde ikinci ve üçüncü silindiri devreden çıkarıyor ve motor hızının

2.000 ile 3.200 d/d arasında olduğu durumlarda aracın boşta gitmesine olanak tanıyor. Çift kavramalı şanzıman olması halinde ise silindir devreden çıkarma 1.400 ile 3.200 d/d 
aralığında daha erken devreye giriyor. S tronic ile bu motor yaklaşık 5,2 litre yakıt tüketiyor ve 100 kilometrede 119 gram CO2 emisyonu yapıyor.

Dizel motorların giriş modeli 1.6 litre hacme sahip 85 kW (116 hp) güç üreten dört silindirli seçenek.

Yeni çift kavramalı şanzıman: güç aktarımı

Audi, tüm motor modellerinde altı vitesli manuel şanzıman ve 7 vitesli S tronik çift kavramalı şanzıman seçeneği sunuyor.

Üst düzey çözümler: şasi

Tüm versiyonlarda, direksiyon kremayeri bağlantısının, direksiyon hareketine göre çoklu direksiyon dişlisini değiştirecek şekilde tasarlanan hidrolik direksiyon sistemi standart olarak yer alıyor. Bu sistem daha geniş direksiyon hareketlerinde daha doğrudan tepki veriyor ve sürüşü daha dinamik bir hale getiriyor.

TDI motor seçeneklerinde ve 2.0 TFSI’da standart olarak quattro dört çeker sürüş sistemi yer alıyor. Ayrıca 110 kW (150 hp) güce sahip 2.0 TDI motor ile de quattro sürüş sistemi alınabilmektedir. Elektronik kontrol sistemli hidrolik çok plakalı kavrama, normal sürüş sırasında torkun neredeyse tamamını ön lastiklere aktarmasına rağmen gerekli durumlarda torku arka aksa da sorunsuz ve çok hızlı bir şekilde 50:50 rasyo ile yönlendirebiliyor. Böylece, quattro hem sürüş keyfini hem de güvenliğini birleştirerek, sürüş deneyimi bir üst düzeye çıkartıyor. Elektronik Stabilizasyon Kontrolü’nün (ESC) bir alt işlevi olan lastik seçici tork kontrolü, quattro’nun işlevlerini tamamlıyor.

Opsiyonel Audi drive select yol tutuş sistemi, sürücünün auto, comfort, dynamic, efficiency ve individual olarak sıralanan beş farklı mod arasından seçim yapmasına olanak tanıyor. Sistem, direksiyon ve vites değiştirme özelliklerinin yanı sıra opsiyonel adaptif tampon kontrolüne sahip süspansiyon gibi bir dizi sistemin hareketini etkiliyor. ESC Offroad modundayken elde edilen yaklaşık 15 santimetrelik yerden yükseklme sayesinde Q2, zorlu arazi yapılarına da çıkmaya hazır.

Kişiye özel tarz: dış ve iç mekan

Q2’yi tercih edecek kişiler, pek çok açıdan otomobillerinin görünüşünü kendi arzularına göre değiştirebilirler. Döşeme serisine göre değişiklik gösteren ek parçalarla, bu SUV’ye sportif ya da tipik bir off-road görünümü kazandırılabiliyor. Başlangıç paketine sahip model üzerinde tasarım ve spor olmak üzere iki döşeme çizgisi yer alıyor. Q2’nin, tasarım tercihine göre S line spor paketi daha da farklılaştırılabilir. Opsiyonel olarak sunulan S line dış görünüm paketi de SUV’nin çevik yapısını daha da arttıran bir öğe olarak göze çarpıyor.

Audi Genuine Accessories, gerek fabrikada yüklenen seçenekler gerekse Audi ortaklarından gelen iyileştirme donanımları olarak, karbon ek parçalar, offroad tarz paketi ve gövdenin birçok bölgesinde film tasarımları gibi diğer kişiselleştirme çözümlerini de sunuyor.

Q2’de titizlikle işlenmiş iç mekanda aracı tercih edeceklere kendi kişisel tarzlarını göstermelerinin çok sayıda alternatifi sunuluyor. İşlemeler, koltuk bölümleri ve tezat dikişler için sarı, turuncu ve kırmızı gibi renkler tercih edilebilir. İşlemeler ayrıca beyaz plastik ya da fırçalanmış alüminyumdan da yapılabilir. Koltuk döşeme seçenekleri de en
kaliteli kumaşlardan ince Nappa derisine kadar sıralanıyor. Akşamları, opsiyonel LED aydınlatma paketi de iç mekanı özellikle çekici kılıyor. LED ışıklar, eşit dağıtılan bir 
aydınlatmayla gösterge panelinin ön kısmındaki işlemeleri ve orta konsolu aydınlatıyor. Sürücüler, MMI’yı kullanarak 10 farklı renk arasından seçim yapabilir.

Kasım ayından itibaren Türkiye’de

Audi’nin Almanya’daki ana üretim merkezi Ingolstadt’ta üretilen Q2, Türkiye’de Kasım ayından itibaren satışa sunulacak.
Aracın Türkiye pazarı için satış fiyatı ile ilgili olarak üretici ile görüşmeler devam etmekte ve satış fiyatına ilişkin kesinleşmiş bir bilgi henüz bulunmamaktadır.

Bir bakışta Audi Q2

Dış tasarım ve gövde

Kompakt SUV, uzunluk 4,19 metre (13.7 ft), coupé benzeri çizgiler, güçlü ve köşeli görünüm, dar pencere yüzeylerine sahip

Çokgen tasarım, içbükey kanatlar ve vurgulu lastik bombeleri ile daha agresif

C sütunu üzerinde kanat sportifliği arttıran bir öğe olarak göze çarpıyor

Döşeme çizgisine göre ek parçalar kişiselleştirmede fark yaratıyor

Birçok canlı renk de dahil 12 farklı renk seçeneği ile ayrışma fırsatı sunuyor

Dinamik arka dönüş sinyal lambalarıyla opsiyonel LED farlar ve led arka ışıklar

İç mekan ve kontroller

Beş kişilik yer, sürücü ve öndeki yolcu için sportif oturma pozisyonu

405 litre (14.3 cu ft) kapasiteli bagaj bölmesi, azami 1.050 litre (37.1 cu ft)

Sıkı iç tasarım, opsiyonel arka aydınlatmalı geniş bölge işlemeleri

İki döşeme çizgisi, döşeme ve işlemeler için canlı renkler

MMI ekranı standart; Audi sanal kokpit ve ek bilgilendirme ekranı opsiyonel

Dokunsal geri beslemeli MMI touch, doğal dille çalışma, serbest metin arama

Bilgi-Eğlence

8,3 inç monitöre sahip MMI navigation plus ve hızlı çevrimiçi bağlantı için LTE modülü

Modüler bilgi-eğlence platformu, ikinci nesil

IOS & Apple Car Play için Audi akıllı telefon arayüzü

Kablosuz şarja sahip Audi telefon kutusu

Bang & Olufsen Sound System


Motor ve şanzıman

1.0 TFSI: 85 kW (116 hp), 2.000 ve 3.500 arasında 200 Nm (147.5 lb-ft)

1.4 TFSI: 110 kW (150 hp), 1.500 ve 3.500 arasında 250 Nm (184.4 lb-ft)

1.6 TDI: 85 kW (115 hp), 1.500 ve 3.200 arasında 250 Nm (184.4 lb-ft)

Altı vitesli manuel şanzıman standart, yedi vitesli S tronic opsiyonel

Şasi

Hidrolik direksiyon standart, quattro değişkenleri için dört bağlantılı arka süspansiyon

Opsiyonel Audi drive select yol tutuş sistemi, adaptif tampon kontrolüyle opsiyonel süspansiyon

Lastik seçici tork kontrolü ve offroad moduyla iki aşamada devreden çıkarılabilen Elektronik Stabilizasyon Kontrolü

17-_q2.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

15 saat önce, arabalar :

@arman-1999 Kamil bey, Mazda 6 dan vazgeçiyor gibimisiniz :)

 

Mazda dan vazgeçmek mümkün değil...

Alternatif yayınlıyorum ki piyasası düşsün, bana kalsın >:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...