Jump to content

Bosch'tan araçlara gece görüşü


Selman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracın içine yerleştirilen kamera, kızılötesi sinyalleri toplayarak, insan gözüyle görülebilir görüntülere çeviriyor.

Bosch'un geliştirdiği 'gece görüş' sistemiyle araçlar görme yetisi kazandı. Araç içi video kamera kullanımlı sürücü destek sistemleri ilk olarak Mercedes'in S sınıfında kullanıldı

19/01/2008

RADİKAL - İSTANBUL - Dünyanın önde gelen otomotiv teknolojileri üreticisi Alman Bosch şirketi, araçların içine yerleştirilen kameralar sayesinde sürüş güvenliğinin sağlanmasını amaçlayan video tabanlı sürücü destek sistemlerini geliştirmeye devam ediyor.

Bosch mühendisleri tarafından yapılan Ar-Ge çalışmaları sonucunda ortaya çıkan her yeni işlevsel iyileştirmeyle bu sistemler sayesinde araçların artık neredeyse 'görme' yetisi kazanması sağlanıyor.

Sürücülere üçüncü göz

İlk kez Bosch tarafından Mercedes Benz'in S sınıfı araçları için geliştirilen gece görüş sistemi, araçların görme yetisini kazanmalarını sağladı. Sistemin işleyişi gereği, infrared (kızılötesi) uzun farlar, aracın önündeki alanın 150 metre ve ötesini görebiliyor.

Bu ışık insan gözüyle görülemediğinden, karşıdan gelen araçların sürücülerinin görüş mesafesini etkilemiyor.

Aracın içine yerleştirilen yüksek performanslı elektronik sistemlerle donatılmış bir kamera ise, bu kızıl ötesi sinyalleri toplayarak, insan gözüyle görülebilir normal görüntülere çeviriyor. Aracın sürücüsü tarafından rahatlıkla görülebilecek şekilde ön konsola yerleştirilen ekran sayesinde sürücü, normal şartlardaki gece görüş mesafesinin çok ötesinde bir görüş alanına ve bilgisine sahip oluyor.

Böylelikle sürücü, yol durumuna göre önceden tepki verebilmek için çok önemli bir zaman kazanmış oluyor. Bu aşama Bosch tarafından 'görmek' olarak adlandırılıyor.

Seri üretimi başlıyor

Araca yerleştirilen sistem sürücü için gece daha uzun mesafeleri 'görerek' güvenli bir sürüş imkânı tanıyor.

Bir sonraki aşama ise 'tanımak'. Bu aşama sürücüye yol durumuyla ilgili daha fazla bilgi sağlayan işlevler içeriyor. Yeni nesil sürücü destek sistemleri, sisteme önceden tanımlanmış özellikleri tanıyor ve sürücüye bilgi aktarıyor.

Bu yıl seri üretimine başlanacak olan 'Night Vision Plus' sistemi önceden sisteme tanımlanmış bilgiler sayesinde sadece 'görmüyor' aynı zamanda 'tanıyor'. Örneğin sistemin sinyal işleme teknolojisi sayesinde, aracın önünde bulunan yayaların durmakta mı yoksa hareket etmekte mi oldukları video kameralar tarafından görüntü verisi olarak algılanıyor. Bu özellik yayaların ekranda renkli görüntülenmesini ve sürücülerin daha fazla dikkat etmesini sağlıyor.

Otomatik frenleme

PEB sistemi, video kameralar sayesinde aracın bir cisme çarpmasının kaçınılmaz olduğu durumları tespit ederek, sürücünün gereken reaksiyonu vermediği bir durumda otomatik olarak frenleme yapıyor ve çarpışma anında oluşacak muhtemel sonuçların hafiflemesini sağlıyor.

Bosch'un çalışmaları

Video tabanlı işlevler, Bosch tarafından geliştirilen geniş sürücü destek sistemleri ürün portföyünün sadece bir kısmını oluşturuyor. Sürücü destek sistemleri, her geçen gün artan trafik yoğunluğuna rağmen sürücülerin konforunu ve güvenliğini artırıyor.

Bosch'un geliştirdiği sistemler dünya otomotiv endüstrisi tarafından yakından takip ediliyor. Sürüş güvenliğinin giderek önem kazanması Bosch'un çalışmalarını bu yönde yoğunlaştırıyor.

Trafik levhalarını tanıyor

Bosch'un video tabanlı sürücü destek sistemlerinin gelişmiş diğer bir özelliği ise trafik işaretlerini tanıması. Sistem, hız sınırlamaları, geçme yasağı, park yasağı ve benzeri trafik levhalarını video görüntülerinden algılıyor ve ekranda görüntüleyerek sürücüyü uyarıyor. Video tabanlı sürücü destek sistemlerinin ileri versiyonlaında, Bosch uzmanları video kamera veya radar sensöründen ya da iki ayrı kameradan gelen sinyalleri birleştiriyor. Bu işlemden sonra oluşan görüntüyü esas alan ileri teknoloji elektronik cihazlar, tanımlanmış kritik durumları tespit etmenin yanı sıra görüntüyü bağımsız bir şekilde analiz ederek sisteme daha önceden tanımlanmamış durumları da 'tanıyarak' sürücüyü uyarabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

night.jpg

yeni merso s serisi bu sanırsam.. bana gerekmez, kedi gibi görürüm zifiri karanlıkta :D cok ciddiim hiç şakam yok :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selman abi eline klavyene sağlık

bildiğim kadarıyla mercedes ve bosh bu sistemleri 99 yılından beri geliştiriyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eline saglık Selman abi bu sistem yaygınlaşsın alırıs senin guzuyada hemen ;)

O, terminatör gözü takcak arabaya :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şu durumda yoldakilere çarpıp hastala vista bebek demesi gerekir o gözle :D :D

O, ondaki çelik gibi sinirlerle o lafı bile demeyecektir, ezecek ve geçecektir... :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...
Guest AloneJaguara

Sanırım ilk kez Otomatik Frenleme sistemini  kamerasız sensörlerle olanını güvenlik teknolojisinde en ön sıralarda olan VOLVO  kullanmıştı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kırılmayan cam, çalınmayan teyip, adam gibi insan doğuran ana gibi buluşlarda istiyoruz :)

Birincisi (parayı basarsan :D ) mevcutta, diğerleri için bişey diyemiycem :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...