-
Revivo73
-
Etiket tabanlı benzer içerikler
-
Yazan: İlhan
Geçtiğimiz günlerde düzenlenen New York Auto Show'da tanıtılan 2019 model Toyota RAV4, etkileyici tasarımıyla görenleri hayran bıraktı. Aynı fuarda tanıtılan 2019 model Subaru Forester da rekabete dahil olan modellerden biri. Yeni Toyota RAV4'ü, en büyük rakipleri Honda CR-V, Nissan X-Trail ve Subaru Forester ile kıyasladık.
Tasarım
Bu kısım biraz öznel olsa da kıyasladığımız 4 araç da birbirinden farklı tasarımlar sunuyor. Maceracı ruhlu 2019 Toyota RAV4, biraz daha saldırgan ve erkeksi görünüyor. Honda CR-V ile neredeyse aynı boyutlara sahip olan RAV4'ün tasarımını biz çok beğendik. Subaru Forester ise, her zamanki gibi sadeliğiyle öne çıkıyor. Oldukça işlevsel ve sade bir tasarıma sahip olan Forester'ın boyutları, eski modele göre biraz daha büyümüş.
Toyota RAV4'ün en büyük rakibi olarak nitelendirebileceğimiz Honda CR-V, kompakt SUV sınıfının en iddialı modellerinden biri. 2017 yılında büyük tasarım değişikliği geçiren CR-V, hâlâ rakipleri kadar agresif bir görünüme kavuşmuş değil. Nissan tarafına gelecek olursak, X-Trail modeli yakın bir zamanda makyajlanmış olmasına rağmen bildiğimiz tasarımı büyük oranda koruyor. Sadece biraz daha agresif çizgilere kavuşan X-Trail, klasik tasarımından ödün vermiyor. En başta da dediğimiz gibi biraz öznel bir kısım olsa da RAV4'ün tasarımı kıyasladıklarımız arasında en iyi gibi görünüyor.
Teknik Detaylar
2019 model Toyota RAV4, yeni motor seçenekleriyle beraber geliyor. Henüz tüm detayları açıklanmasa da motor seçenekleriyle ilgili bazı tahminler bulunuyor. 2.5 litrelik benzinli motora sahip olacak RAV4, sekiz vitesli bir otomatik şanzımanla beraber gelecek. Ülkemiz için oldukça yüksek olan bu motor hacminin vergisi nasıl olur, siz düşünün. Benzinli motora ek olarak, performans odaklı bir hibrit modele de sahip olacak olan RAV4, CVT şanzımanla desteklenecek. Dört tekerden çekiş özelliğinin opsiyonel olarak sunulacağı da gelen diğer bilgiler arasında.
Subaru Forester ise yine 2.5 litrelik bir motora sahip olacak. 182 beygir gücünde motora sahip olan Forester, turboşarjlı XT modelinin sonladırılacak olması haberiyle bizleri üzüyor. Forester ile ilgili bir diğer detay ise, Japon araçlarında görmeye alıştığımız CVT şanzımanın tüm modellerde yer alacak olması. Subaru'nun diğer modellerinden de alışık olduğumuz üzere, tüm Forester modelleri dört tekerden çekiş özelliğine sahip olacak.
Honda CR-V tarafına baktığımızda 1.5 litrelik 200 beygir gücünde bir motorla karşılaşıyoruz. CVT şanzımanla desteklenen bu motor, dört silindirli. Nissan X-Trail ise 2.5 litrelik 4 silindirli motorla geliyor. Tek motor seçeneği olarak sunulan 170 beygir gücüne sahip bu motorla Nissan, rakiplerinin gerisinde kalıyor.
İç Tasarım
Toyota'nın TNGA mimarisi üzerine kurulan RAV4, dışarıdan küçük görünmesine rağmen iç kısımda oldukça geniş bir alan sunuyor. Aracın iç dizaynı ise bildiğimiz Toyota: Sade, ama yeterli. 2019 model RAV4, eskisine göre çok daha yüksek premium hissiyatına sahip. Araçta aynı zamanda Apple CarPlay desteğine sahip bir multimedya sistemi bulunuyor.
Forester'ın iç tasarımı ise oldukça güzel görünüyor, ancak yolda test etmeden karar vermemek lazım. Neden mi? Çünkü Subaru modelleri, genelde yetersiz iç tasarım kalitesi ile uzun yolda bol bol trim seslerine sebebiyet verebiliyor. Yeni Forester ile bu konuda oldukça iddialı olan Subaru, bir şansı hak ediyor. EyeSight sürücü destek sistemine sahip olan Forester, aynı zamanda Subaru'nun Apple CarPlay ve Android Auto destekli Starlink multimedya sistemine sahip.
Honda CR-V'nin iç tasarımı ise bir Honda klasiği, ancak beklenenden daha az premium hissiyatına sahip. Yüksek teknoloji özelliklerini barındıran CR-V, Honda Sensing adı verilen sürüş destek sistemiyle beraber geliyor. Tabii ki rakiplerinden geri kalmayıp Apple CarPlay ve Android Auto desteğini barındıran CR-V, oldukça iyi bir iç tasarım sunuyor.
Nissan'ın X-Trail modeli ise yine gayet güzel bir iç tasarıma sahip olmasına rağmen, Nissan'ın ProPilot asistanıyla ilgili bazı şüpheler bulunuyor. Standart olarak sunulmayıp, opsiyonel olarak ayrıca satılan bu sürüş destek sistemleri Nissan'a rakiplerine karşı eksi puan kazandırıyor.
Donanım
ASFALT 3Tamamen değişen tasarımıyla 2019 Toyota RAV4 ve öne çıkan özellikleri [Video]Ozan ÖĞRETMENOĞLU28 Mart 2018 59 Amerika’da düzenlenen tanıtımla birlikte tüm dünyanın karşısına çıkan 2019 Toyota RAV4 ile birlikte meraklılarını yepyeni bir deneyim bekliyor. Resmi kaynaklarından gelen ilk ipuçlarından itibaren sizlerle değerlendirme beklentilerimizi paylaştığımız ve New York Otomobil Fuarı’nın Türkiye için en önemli modellerinden birisi olan 2019 Toyota RAV4 nihayet artık karşımızda duruyor. Beklediğimiz gibi iç ve dış dünyasında yapılan değişimler ile hiç olmadığı kadar araziyle bütünleşen RAV4, içerideki özellikleriyle de modern şehir içi kullanıcılarının da dikkatini çekme potansiyeline sahip. FT-AC konseptinden ödünç aldığı bu tasarım detaylarını son nesil güvenlik ekipmanlarıyla güçlendiren aracın motor kısmında şimdilik sadece Amerika pazarı için sunulacak olan seçeneğin detayları veriliyor. Avrupa’da sunulmasını beklediğimiz 1,8 ve 2.0 litrelik hibritlerin duyurusu için biraz daha beklememiz gerekecek. Donanım Ebatsal olarak bir önceki jenerasyona göre iyileştirmelerin yapıldığı 2019 Toyota RAV4, bunu görünüş olarak fazlasıyla hissettiriyor. Aracın tasarımını şekillendirecek üç farklı seriye yer verdiğini gördüğümüz Toyota, en güçlü karakteri Limited olarak nitelendirdiği ve arazi hissiyatını yansıtan versiyonda kullanıcılara sunuyor. Ön bölümdeki bu karakteristik farkı arka tarafta Jeep Grand Cherokee’yi andıran ışıklandırma tasarımıyla veren modelde 19 inç‘lik özel tasarım jantlar da işin tuzu-biberi niteliğinde. İç tasarıma geçmeden önce RAV4’ün gövde ve sürüş dinamiklerine doğrudan etki eden parçasını da vakit kaybetmeden belirtelim. Yeni TNGA platformuyla birlikte bir önceki jenerasyona göre yüzde 57 oranında daha rijit olan model, sürüş dinamiğinin yanında araç içerisindeki yalıtımıyla da bu farkı hissettirme iddiasında.
Kaynak: Log & Webtekno
-
Yazan: İlhan
Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.
Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.
Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;
Yeni Auris Hybrid fiyatları
Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL
Kaynak: LOG
-
Yazan: Misafir
TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
-
Yazan: EgeG
Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim
Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim.
TASARIM
Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim. Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük. Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük. Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor . Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.
SÜRÜŞ
1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün. Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı. CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması hiç fena değil. Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde. Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor. 10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu. Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim. Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok.
DONANIM
Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası, elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
ÖZETLE;
Bir otomobili sevmek için birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu. İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi. CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya. 1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu.
-
Yazan: Mazda41
Akrabamin aldığı dizel corollayi dun test etme imkani buldum Arac gercekten cok ferah bir ic hacme sahip Bej rengi ic doseme genis ic hacme ayri bir ferahlik katiyor Oturus pozisyonu ve koltuklar Mazda 3 ten daha rahat geldi Direksiyon tasarimi ve hissiyati cok iyi Gösterge grubu cok sik aracin en cok beğendiğim yeriydi Ancak orta konsol 2012 model araçtan cok 2000 lerin basindaki duz konsol tasarimina benzettim arabanin havasini tek bozan yerin orta konsol olduğunu soyleyebilirim Kol dayama cok genis ve hareket etmesi konfora buyuk katkıda bulunuyor Tek bolgeli otomatik klimasi gayet yeterli ancak 60k lik bir araçta çift bolgeli bir klima olmalıydı Motor gercekten kasaya cok yeterli ben 1.4 bu kadar performans beklemiyordum ortalama yakit tuketimide 5.8
-