Jump to content

Kashiyama Fren Diski ve Balatası


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Toyotaclubtr.com forumunda Ufuk Sönmez beyden disk balata seti istemiştim. Hollandalı Kavo BV şirketinin Asya distribütörlüğünü aldığından dolayı Kashiyama disklerini satmaya başladı. Bu disklerin en önemli özelliği paslanmaması. 
 

Alıntı
Merhaba,

KAVO B.V ile yapmış olduğumuz anlaşma sonucunda sizlere kaliteden taviz vermeden daha fazla hizmet verebilmek için ürün çeşitlerimize yenilerini ekliyoruz,


Kashiyama Gevent Powder Coating fren diskleri ile fren balatası temas alanı dışındaki kısımları da ilk günkü gibi kalır. Pas ve korozyon nedeniyle kötü görüntü oluşmaz, hava kanalları ilk günkü performansını korur.

İlgili Sayfa; Kavo Parts - The leading supplier for Japanese and Korean spare-parts

[IMG] 

Kashiyama fren balataları Japonya başta olmak üzere tüm dünyada kalitesini ispatlamış ürünler sunar, fren performansı ve nispeten uzun ömrü ile fren dünyasının ikon markasıdır.

[IMG] 

İlgili Sayfa; Kavo Parts - The leading supplier for Japanese and Korean spare-parts

NWB silecekler Toyota başta olmak üzere Honda, Lexus, Mazda, Subaru gibi devlerin OEM tedarikçisidir.

İlgili Sayfa; http://www.kavoparts.com/products/wiper-blades/

[IMG] 

Soğutma sistemi parçaları konusunda Kavo B.V dünyanın en güvenilir üreticileri olan Aisin, NPW, GMB, Tama gibi Japon firmaları ile çalışmaktadır.

İlgili Sayfa; Kavo Parts - The leading supplier for Japanese and Korean spare-parts

[IMG] 

Motor ve Şanzıman takozları Kavo B.V tarafından Avrupa ve Asya'nın güvenilir tedarikçilerinden temin edilmektedir, OE Replacement güvencesi verilmektedir.

İlgili Sayfa; Kavo Parts - The leading supplier for Japanese and Korean spare-parts

[IMG]
Alıntı
Kashiyama Diskler Gevent kaplı, fren balatalarında NIBK seramik pigmenti içeriyor, Kashiyama'da seramik pigmenti yok.
Kashiyama, Japon fren sistemi ve parçaları üreticisi, KAVO B.V Kashiyama firmasının Avrupa bölge tedarikçisi.
Alıntı
Yaklaşık 10.000km yapmış, Gevent kaplı fren diski,

[IMG]

Aynı kilometreyi yapmış, aynı marka Gevent kaplı olmayan fren diski,

[IMG]
Alıntı
Kavo B.V firmasının tedarik ettiği MK Kashiyama firmasında iki tip fren balatası mevcut, "BP-" kodlu ürünler organik, "KBP-" kodlu ürünler ise yarı metalik ürünler, bildiğim kadarıyla MK Kashiyama firmasının ne yazık ki seramik pigmentli fren balatası üretimi bulunmuyor.

Organik içerikli fren balataların sürtünme davranışlarını, Karbon Metalik ürünlere benzetebiliriz ancak hem çevreye verdiği zarar hemde fren diskini koruma anlamında organik içerikli balatalar çok daha iyi bir üründür.

Seramik pigmentli üretilen fren balataları ise çok tercih edilmediği gibi, üretimi, üreticisi kısıtlı ve doğal olarak nispeten fiyatları yüksek ürünlerdir. 

Ayrıca son bir kaç yılda gördük ki "seramik pigmenti içerikli" olarak lanse edilen, çok uygun fiyatlı bazı uzak doğu menşeli sahte ürünler de mevcuttur. Örneğin NIBK bu yüzden seramik pigmentli fren balatalarını, tonajını tamamen kendilerinin ayarladıkları özel bir mor renk ile üretmektedir.

 

 

Evet, bu tanıtımdan sonra dün ürünler elime ulaştı. Önizlenimlerim aşağıdaki gibi.
 

Alıntı
Ufuk beyden istediğim disk balata setini dün gönderdi, sağolsun çok ilgilendi. Toyota dışında artık Mazda'nın da tedarikçisi. [IMG] 1 ayda tedarik etti, fakat benim bazı sıkıntılarla karşılaşmamdan ötürü (bakınız konumdaki atlattığım ufak kazalar) bu ay alabildim.
Fiyatını yazmayım, birileri isterse ve Ufuk bey de onay verirse paylaşırım. Bana piyasa fiyatlarına göre normal geldi. Ayrıca sahte mi çakma mı diye endişem de olmadığından Ufuk beyden almak istedim. Malum piyasada herşeyin çakması mevcut.

Hediye olarak da toyotaclubtr, tem toyota çıkartmaları, cüzdan, araç kokusu ve bakım kartı göndermiş. Çok teşekkürler.

Ürünler aşağıdaki gibi. İlk izlenim olarak çok kaliteli hissettirdi. Yumuşak balata ile bu diskin ömrünün uzun olacağını tahmin ediyorum. Diskin dik yüzeyleri ve içleri de boyanmış, kaliteli hissettiriyor ve paslanmayacağı izlenimi uyandırıyor. Diskler klasik bildiğim çelik gibi değil, karışım halinde, mat bir yüzeyi var. Taktırıp kullanmaya başladığım zaman daha detaylı şeyler yazabileceğim, şimdilik bu kadar. Sağolsun, Ufuk bey artık benim de tedarikçimdir. [IMG]

 

 

 

DSC_0080.JPG

DSC_0081.JPG

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu, bunlarla beraber aracındaki ilk disk değişimin mi olacak? bundan önce bir kere balata değişimim oldu, o değişimde diskler tornalanmıştı. gelecek bakımda yeniden balataların değişmesi gerekecek, bu değişimde yeniden tornalama işleminde sıkıntı yaşayabilir miyim yoksa direkt disk değişimine mi gitmem gerekiyor. 

bu disklerle ilgili tecrübelerin de faydalı olacak ilerleyen zamanda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Galiba ilk disk değişimi bilmiyorum açıkçası Mehmet abi. Araç 120bin km.de. 

Ön disk kalınlığı orjinal 25 mm, minimum 23 mm.

Arka Disk kalınlığı orjinal 11 mm, minimum 9 mm.

Geçen gün kışlıklara geçerken de bu değerlerin altına düştüğünü gördüm disklerin. balatalar resmen oymuştu diski ve diskin dışında çapak gibi çıkıntılar oluşmuştu. Zaten 100bin km.yi geçtiği için diskleri ve balataları değiştirmek istiyordum, siparişini vermiştim daha önceden (ekimde). Değişimin gerekliliğini de kendi gözlerimle görmüş oldum.

Sende de değerler bu rakamların arasındaysa kullanmaya devam edebilirsin, fakat tornalanma sonrası minimum değerlerin altına düşecekse senin de değiştirmeni tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kalınlık bilgilerini verdiğin iyi oldu mutlu. gelecek bakıma kadar senin tecrübelerin de gelişir satın aldığın diskler konusunda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

 

Galiba bu Kavo'dan alınan ürünleri ilk kullanan benim. :) İlk siftah Mazdayla benden. 
Orjinalde VAG grubu servisi olan Karabük Merkez Oto'dan Orhan abi ve Cihan usta, Toyota Yaris'in bakımlarıyla başlayan dostluğumuz neticesinde Mazdama da bakarak devam ettiriyoruz, eski müşteri kontenjanından. :) 
Öncelikle arka balatalar bitmeye nanometre kalmıştı neredeyse. :) Arabanın duruş karakteristiği değişti sadece arkaları değişerek. Önlerde baya götürecek balata olduğundan o balataları bitiresiye kadar devam etmeyi kararlaştırdık ustamla. Gevent kaplı olduğundan son derece kaliteli duruyor, paslanma yapmayacağa benziyor. Bu da diskler eskiyince çıkarması kolay olması demek. 
Salgı yapmaması için poryanın üst kısmındaki pasları ve kirleri bir güzel temizlediler. Gerçekten de dedikleri gibi salgı yapmadı. Peridodik bakımı yapıp, bujileri değişip, arka disk balata setini de değişip içim rahat bir biçimde ayrıldım.

DSC_0088.JPG

DSC_0089.JPG

DSC_0090.JPG

DSC_0091.JPG

DSC_0092.JPG

DSC_0093.JPG

DSC_0094.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

 

Bugün arka diskleri değiştikten 3bin km sonra önleri de değiştim. Frenler iyiydi ama aşağıda tutuyordu. Zamanı gelmese de değişmek istedim. Balatalar 2 3 bin km gitmemiş o derece. Zaten diskler de baya incelemiş oyulmuştu. 
Değişimden sonra fren tutması lineer oldu. Azıcık basmadan dahi hemen tutmaya başlıyor. Disk alışma sürecinde olduğundan sert fren yapamadım ama. Hafif frenlemelere rağmen fren hissi güzel lineer lik var.

Bayram nedeniyle Kayseri'ye gelince ve büyükşehir trafiğiyle karşılaşınca serte yakın frenler de yaptım. 5 senelik lastiklere göre çok iyi tutuyor, abs hiç devreye girmedi daha. 

Bu disklerin bir güzelliği de diskin üstü de gevent malzemesi kaplı ve bu rodaj zamanını bu gevent kaplamanın kalıp kalmadığından anlayabiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen 1 yılda fiyatlar artmış olabilir. Bir de bekleme süresi de cabası. Ama ben diskleri çok sevdim, en ufak ses yok frenlerde.

100bin km.de 1 disklerin değiştirilmesi de gerekli, buradan da uyaralım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...