Jump to content

Toyota C-HR Kısa Test Sürüşüm


EgeG
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim :D 

Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.

Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 

TASARIM

Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.

İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  

SÜRÜŞ

1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.

 Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.

 Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 

DONANIM

Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.

ÖZETLE;

Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..

CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.

Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 

toyota-chr-2617-001.jpg

Toyota-C-HR-7.JPG

Toyta-CHR-blue-interior.jpg

2017-Toyota-C-HR-6carscoops05.jpg

Toyota-CHR-front-seat.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Test sürüşü falan yapmadım ama en azından görseller ve videolara bakıldığında CX-3, bundan daha tercih edilebilir bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.8 hybrid testini fahir talip den izlemiştim, motor ve cvt uyumunu ciddi şekilde eleştirdi.

1.2 turbo motor ve cvt uyumu da daha iyi olabilir. 

Ne olursa olsun cx3 den daha fazla satar, c segment olmasi daha geniş ve ferah olmasini sağliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

59 dakika önce, AreY :

1.8 hybrid testini fahir talip den izlemiştim, motor ve cvt uyumunu ciddi şekilde eleştirdi.

1.2 turbo motor ve cvt uyumu da daha iyi olabilir. 

Ne olursa olsun cx3 den daha fazla satar, c segment olmasi daha geniş ve ferah olmasini sağliyor.

Fahir Talib uzun yolda biraz sıkıntılı olduğunu söylemişti yanlış hatırlamıyorsam benim uzun yola çıkma imkanım maalesef olmadı keşke olsaydı :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı gittim gördüm, bende test ettim. 1.8 Hibrit olanı alınabilir mi ? Evet alınabilir ama lansmana özel 106 bin denilen araç için bayi 116 bin fiyat söyledi. Lansman'a özel fiyatı olduğunu internette okuduğumu söyleyince de "elimizde olmayan araç için fiyat vermemiz yanlış olur" diye yersiz bir cevapla karşılaştım. Fakat 106 bin lira bence bu piyasa şartlarında Hybrit bir araç için çok iyi bir fiyat. (ötv indirimi olmasaydı 147 bin lira olacaktı aracın fiyatı)

1.2 si bence yeterli değil bu aracın. Hiçbirşeyi özel kılmıyor bence. Görüntüsü fotoğraflardan daha kaslı ve büyük. CX-3 bunun yanında küçük kalır. CX-3 ün oturum alanı dar bu araca göre. Fakat C-HR nin bana göre en büyük handikapı arka oturum alanı. Ön koltuklarda yolculuk etmek güzel olabilir belki fakat arkası bildiğiniz ceza infaz nakil araçları gibi. Dikkat ederseniz arka kapı camları ve arka cam çok küçük bu sebeple içerisi bana çok "klostrofobik" geldi. CX-3 ün arkası da diz mesafesinden dolayı sıkıntılı fakat CH-R yerine CX-3 ün arka koltuğunu tercih ederdim. 

Bagaj zaten konuşulduğu üzere yok gibi bile düşünülebilir. Fazlasıyla küçük.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mümin :

Bagaj zaten konuşulduğu üzere yok gibi bile düşünülebilir. Fazlasıyla küçük.

Mümin bagaj çok küçük derken, aracın o kaslı iri yapısına göre mi çok küçük ?

Bu araç ilginç bir şekilde B ve C segmenti arasında bir şey sanırım. B segmentinde Honda HR-V'den sonra en büyük bagaj hacmine sahip araç. HR-V 390 litre, CH-R 370 litre...

Ama bu aracı C segmentinde değerlendirirsek, evet rakiplerine göre bagajı küçük olabilir. Bu arada stepnesiz bagaj hacminin 430 litreyi bulduğu filan söyleniliyordu.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.11.2016 at 08:47, AreY :

1.8 hybrid testini fahir talip den izlemiştim, motor ve cvt uyumunu ciddi şekilde eleştirdi.

1.2 turbo motor ve cvt uyumu da daha iyi olabilir. 

Ne olursa olsun cx3 den daha fazla satar, c segment olmasi daha geniş ve ferah olmasini sağliyor.

cx-3 ten fazla satabilmesinin tek sebebi toyota olması. Daha geniş ve ferah olmasını nerden çıkartıyoruz acaba. Cx-3 kullanıcısı olarak çok memnunum. Arka kısım dar olabilir ama neye göre tartışmak lazım. X6 yolunu izlemiş ve x6 bilen o kadar sıkıcıyken bin bakalım bu aracın arkasına bi tur atalım bakalım ne oluyor. Cx-3 diz mesafesine gelince arkadaş 1.73 boy geniş şekilde kullanıyorum ve arkada 1.92 1.88 2 farklı kişi bindiğindede problem yaşamadı. Ama adı çıkmış diz mesafesi diye. :)  superb gibi bacak bacak üstüne atamıyorsun fazla da hareket kabiliyetin yok ama bu  kadar da vurulmaZ.

X6 yolunu izleyen c-hr bu arada yanlış anlaşılma olmasın :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, İlhan :

Mümin bagaj çok küçük derken, aracın o kaslı iri yapısına göre mi çok küçük ?

Bu araç ilginç bir şekilde B ve C segmenti arasında bir şey sanırım. B segmentinde Honda HR-V'den sonra en büyük bagaj hacmine sahip araç. HR-V 390 litre, CH-R 370 litre...

Ama bu aracı C segmentinde değerlendirirsek, evet rakiplerine göre bagajı küçük olabilir. Bu arada stepnesiz bagaj hacminin 430 litreyi bulduğu filan söyleniliyordu.

 

 

Abi araç fotoğraflardaki gibi değil. Heybetli ve büyük bir araç. Aracı görünce hah bu C sınıfıymış derim şimdi dedim ama bagajı B sınıfının ortalarında kalır ancak. HB Mazda 3 ün bagajı bunun yanında hangar gibi kalır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkada kapı plastiğinin çok yukarıda olması+ siyah tavan döşemesi klostrofobik hissettiriyor ama hacimsel olarak cx3ten çok daha geniş olduğu da aşikar.  Bagaj olarak BOSE olayı yüzünden cx3'ün bagajı gayet ufak kalıyor. CHR'de JBL opsiyonu alırsanız bagaj hacminin azalması gibi bir durum söz konusu mu bilmiyorum.  

Her zaman aynı yanlış anlaşılma oluyor; ben diyorumki CX3 bence dar; cevap olarak bu segment zaten dar cevabını alıyorum :D  Benim aracım da B segmenti orası zaten  bilinen bir şey.  Olay rakiplerine göre ne durumda.  Misal i20'nin arka bacak mesafesi B segmentinde lider ve 184 boyumla bile ben arka koltuklarda çok rahat yolculuk edebiliyorum.   Polo ve i20'nin bacak ve bagaj hacmini bildiğim için de cx3 rakiplerine göre dar kalıyor diyebiliyorum çok rahat :D  CHR'nin bagajına çok detaylı bakamadım ama arka bacak mesafesi bana iyi geldi.

CX3 hem hacim olarak dar hem de benim önem verdiğim donanımları opsiyon olarak bile alamıyorum. Ne ön koltuk için kolçak ne de otm kararan dikiz aynası.  Bu segmentte bir araç almazdım ama alacak olsam Toyota CHR tercih ederdim.   Ama 1.2 chrye 96 milyar verene kadar giderim 1.6 CRDI 136 HP 7 ileri DCT şanzımanlı Hyundai Elite pakede 88.000 TL veririm. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cx-3 sınıfında dar bir araç değil. ne bagaj ne de diz mesafesi olarak. rakip olarak hangi aracı belirlediğize bağlı tabiki. quasqai derseniz ayrı juke derseniz ayrı cevaplar olabilir. ama sınıf olarak juke sınıfında. ayrıca kol dayama opsiyon olarak var. opsiyonu beğenmezseniz de uyumlu birçok kolçak modeli var. evet hyundai alırsınız hemde elite sonra yandım Allah araç şanzıman ısındı diyor soğutun diyor. serviste size araç ne diyorsa uyun diyor. :) mutlu mesut yaşıyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kafama takılan bir soru var...

1- Multidrive

2- Cvt

İnternette yazılan bilgilere göre 1.2 Tsi motorda Multidrive şanzıman kullanılıyor. Bu şanzıman Auris ve Corolla'da da var.

1.8 Hybrid motorda ise CVT şanzıman kullanılıyor. Buda RAV-4 modelinde kullanılıyor.

Şimdi @EgeG sen yukarıda 1.2 Tsi CVT şanzıman demişsin. Burada şanzımanı mı yanlış yazdın, yoksa kullandığın modeli mi yanlış yazdın.

Yoksa internetteki bilgiler yanlış, 1.2 Tsi motorada kullanılan şanzıman CVT şanzıman mı ?

En iyisi mi ben gideyim bir çay içeyim.. :D

@M.E.G eski Rav-4 kullanıcısı olarak sen bilebilirsin belki bu durumu. :fiuw:

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Multidrive toyotanın CVT şanzımanına verdiği isim abi. Rav4 lerde multidrive s olarak geçiyor.

5 dakika önce, İlhan :

Benim kafama takılan bir soru var...

1- Multidrive

2- Cvt

İnternette yazılan bilgilere göre 1.2 Tsi motorda Multidrive şanzıman kullanılıyor. Bu şanzıman Auris ve Corolla'da da var.

1.8 Hybrid motorda ise CVT şanzıman kullanılıyor. Buda RAV-4 modelinde kullanılıyor.

Şimdi @EgeG sen yukarıda 1.2 Tsi CVT şanzıman demişsin. Burada şanzımanı mı yanlış yazdın, yoksa kullandığın modeli mi yanlış yazdın.

Yoksa internetteki bilgiler yanlış, 1.2 Tsi motorada kullanılan şanzıman CVT şanzıman mı ?

En iyisi mi ben gideyim bir çay içeyim.. :D

@M.E.G eski Rav-4 kullanıcısı olarak sen bilebilirsin belki bu durumu. :fiuw:

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, M.E.G :

Multidrive toyotanın CVT şanzımanına verdiği isim abi. Rav4 lerde multidrive s olarak geçiyor.

 

İşte şimdi oldu...

Peki  o zaman niye 1.2 TSİ için Multidrive yazıyorda 1.8 için CVT şeklinde yazıyor sağda solda yahu..Benim kafamı zaten bu durum bulandırdı.

Peki Mustafa seni yakalamışken bir soru daha sorayım. :) Toyota'nın MultiMode vitesi farklı bir şanzımanmıydı ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, İlhan :

İşte şimdi oldu...

Peki  o zaman niye 1.2 TSİ için Multidrive yazıyorda 1.8 için CVT şeklinde yazıyor sağda solda yahu..Benim kafamı zaten bu durum bulandırdı.

Peki Mustafa seni yakalamışken bir soru daha sorayım. :) Toyota'nın MultiMode vitesi farklı bir şanzımanmıydı ? 

Multimode şanzımanı da abi dizellerde kullandığı robotize ( otomatikleştirilmiş) şanzıman. Vites geçişlerinde otur çay demle, bekle ki geçsin :D Çok belirgin vites geçişleri var, citroen, peugeot' nun (2.0 motorlar hariç) aisinden ( EAT6) önce kullandığı şanzımanlarda böyle abi. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, M.E.G :

Multimode şanzımanı da abi dizellerde kullandığı robotize ( otomatikleştirilmiş) şanzıman. Vites geçişlerinde otur çay demle, bekle ki geçsin :D Çok belirgin vites geçişleri var, citroen, peugeot' nun aisinden ( EAT6) önce kullandığı şanzımanlarda böyle abi. 

Mustafa'm bilmezmiyim o multimode vitesin eziyetini. Son 5 yıldır şirkette Dizel+Mulimode Corolla vardı. Yeminle adamı otomobil kullanmaktan soğutuyordu. Heleki çok dik yokuşlarda araç yerinden kıpırdamıyordu. Çok çektik çok.... :(

Sonra benim benim finans direktörü, gitti dizel+otomatik Citroen C-5 almıştı. Ben o kadar yapmayın, etmeyin vs..dinlemedi..İlk aldı aracı benim finans direktörü aynen şöyle..10 numara araç, şusu var, busu var, şöyle iyi, böyle iyi..çok konforlu, sessiz vs..ballandıra ballandıra anlatıyor aracı bana..Ama şanzıman yine tırt..Hiç ondan bahsetmiyor.. Dedim ben uzun vadeye bakarım..Dedim ve akabinde daha 7-8 binlerde baskı balatayı ilk eline alan, bizim finans direktörü olmuştu. :D Bizim şirket tarihinde 3,5-4 yıl dolmadan araç değiştirilmez normalde. 1,5 yıllık C-5'ler apar topar elden çıkarmıştık. Şimdileri İnsignia var.. Canmış can dedik İnsignia için.

MultiDrive - MultiMode..benim kafamı da karıştıran bu benzerlik oldu belkide. Çünkü multimode tam bir eziyetti..Nasıl olurda CH-R'de olur ve bu denli beğenliyor diye sorguluyordum kendimi. :fiuw:

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, av.oguzhan :

cx-3 sınıfında dar bir araç değil. ne bagaj ne de diz mesafesi olarak. rakip olarak hangi aracı belirlediğize bağlı tabiki. quasqai derseniz ayrı juke derseniz ayrı cevaplar olabilir. ama sınıf olarak juke sınıfında. ayrıca kol dayama opsiyon olarak var. opsiyonu beğenmezseniz de uyumlu birçok kolçak modeli var. evet hyundai alırsınız hemde elite sonra yandım Allah araç şanzıman ısındı diyor soğutun diyor. serviste size araç ne diyorsa uyun diyor. :) mutlu mesut yaşıyorsunuz. 

Valla ben rakip olarak b segment araçları karşılaştırıyorum, hacimsel veriler belli :) kol dayamaya artı para verip opsiyon olarak alacağım ve sonradan takıldığı belli olacak ve o arabanın fiyatı da 100 milyar olacak... yok kalsın :)  Alana saygı duyarım, herkesin tercihi kendine  ama fikrim budur.

 çift kavramalı şanzımana nasıl davranacağınızı bildikten sonra kolay kolay sorun yaşamazsınız yıl olmuş 2017.. yoğun trafikte sürekli şanzımanı kavramada bırakıp boşta gaz verip d ye atarsak o şanzıman ısınır zaten.

  Aynı muhabet dsg şanzıman için de dönüyor yeni jenerasyon dsglere iyi bakmak yeterli halbuki. Pederin pasat hergün iş çıkış trafiğinde, 1.5 yaşında 75.000 kmde ve babam da sürekli kavramada bırakır trafikte yani şanzımanı zorlar ama hiçbir sorun yaşanmadı. 

Özetle çift kavramaya iyi bakmak yeterli :) 

Hyundai elantra 136 hp crdi +7 garantiyle de mutlu mesut yaşarım :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.11.2016 at 10:25, İlhan :

Mümin bagaj çok küçük derken, aracın o kaslı iri yapısına göre mi çok küçük ?

Bu araç ilginç bir şekilde B ve C segmenti arasında bir şey sanırım. B segmentinde Honda HR-V'den sonra en büyük bagaj hacmine sahip araç. HR-V 390 litre, CH-R 370 litre...

Ama bu aracı C segmentinde değerlendirirsek, evet rakiplerine göre bagajı küçük olabilir. Bu arada stepnesiz bagaj hacminin 430 litreyi bulduğu filan söyleniliyordu.

 

 

Abi  stepne dahil 297Lt. bagaj hacmi. Sanırım 18inch kullanıyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, av.oguzhan :

Abi  stepne dahil 297Lt. bagaj hacmi. Sanırım 18inch kullanıyorlar

Bu araçla ilgili internette çok fazla bilgi kirliliği var...

Ben 370 litre şeklinde okudum.. Toyota'nın kendi sitesinde zaten ulaşmıyorsun bu özelliklere...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, İlhan :

Bu araçla ilgili internette çok fazla bilgi kirliliği var...

Ben 370 litre şeklinde okudum.. Toyota'nın kendi sitesinde zaten ulaşmıyorsun bu özelliklere...

abi aracı konfigüre et deyip özete bakınca gösteriyor orada. 

https://www.toyota.com.tr/new-cars/c-hr/grade/Dynamic-Toyota C-HR#/publish/CARCONFIG_LOAD/modelid=6c193d6b-514c-436f-ab43-654d97e601d8/carid=08c10a8e-deb1-4809-9020-afd9e5157775

14 dakika önce, EgeG :

Valla ben rakip olarak b segment araçları karşılaştırıyorum, hacimsel veriler belli :) kol dayamaya artı para verip opsiyon olarak alacağım ve sonradan takıldığı belli olacak ve o arabanın fiyatı da 100 milyar olacak... yok kalsın :)  Alana saygı duyarım, herkesin tercihi kendine  ama fikrim budur.

 çift kavramalı şanzımana nasıl davranacağınızı bildikten sonra kolay kolay sorun yaşamazsınız yıl olmuş 2017.. yoğun trafikte sürekli şanzımanı kavramada bırakıp boşta gaz verip d ye atarsak o şanzıman ısınır zaten.

  Aynı muhabet dsg şanzıman için de dönüyor yeni jenerasyon dsglere iyi bakmak yeterli halbuki. Pederin pasat hergün iş çıkış trafiğinde, 1.5 yaşında 75.000 kmde ve babam da sürekli kavramada bırakır trafikte yani şanzımanı zorlar ama hiçbir sorun yaşanmadı. 

Özetle çift kavramaya iyi bakmak yeterli :) 

Hyundai elantra 136 hp crdi +7 garantiyle de mutlu mesut yaşarım :D 

şikayet var comdan bütün şikayetleri inceleyerek garantiden ne tür sonuçlar olduğu ortada. Yalnızca savunma mekanizması geliştireceğinize gerçekten araştırma yapsanız konuyla ilgili doğruya ulaşacağınıza eminim. Ayrıca b segmenti araçlarda evet hacimsel veriler belli. Onuda araştırdığınızda yine cx-3 hakkında söylemiş olduklarınızın yanlışlığını gösterir noktada. Aman aman bu araç çok dar diyip yere atabileceğiniz bi husus söz konusu değil. Bazı şeyler tecrübeyle sabittir. Araç yaşam alanınıza girdiğinde bazı hususları daha iyi görüyorsunuz. Daha önce dediğim gibi kol dayaması bahsettiğiniz gibi kafaya takılabilecek birşey değil. araç 4x4 TAM OTOMATİK olacak dizel olacak 100 bin olacak. çok mantıklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Geçtiğimiz günlerde düzenlenen New York Auto Show'da tanıtılan 2019 model Toyota RAV4, etkileyici tasarımıyla görenleri hayran bıraktı. Aynı fuarda tanıtılan 2019 model Subaru Forester da rekabete dahil olan modellerden biri. Yeni Toyota RAV4'ü, en büyük rakipleri Honda CR-V, Nissan X-Trail ve Subaru Forester ile kıyasladık.
      Tasarım

      Bu kısım biraz öznel olsa da kıyasladığımız 4 araç da birbirinden farklı tasarımlar sunuyor. Maceracı ruhlu 2019 Toyota RAV4, biraz daha saldırgan ve erkeksi görünüyor. Honda CR-V ile neredeyse aynı boyutlara sahip olan RAV4'ün tasarımını biz çok beğendik. Subaru Forester ise, her zamanki gibi sadeliğiyle öne çıkıyor. Oldukça işlevsel ve sade bir tasarıma sahip olan Forester'ın boyutları, eski modele göre biraz daha büyümüş.

      Toyota RAV4'ün en büyük rakibi olarak nitelendirebileceğimiz Honda CR-V, kompakt SUV sınıfının en iddialı modellerinden biri. 2017 yılında büyük tasarım değişikliği geçiren CR-V, hâlâ rakipleri kadar agresif bir görünüme kavuşmuş değil. Nissan tarafına gelecek olursak, X-Trail modeli yakın bir zamanda makyajlanmış olmasına rağmen bildiğimiz tasarımı büyük oranda koruyor. Sadece biraz daha agresif çizgilere kavuşan X-Trail, klasik tasarımından ödün vermiyor. En başta da dediğimiz gibi biraz öznel bir kısım olsa da RAV4'ün tasarımı kıyasladıklarımız arasında en iyi gibi görünüyor. 
      Teknik Detaylar
      2019 model Toyota RAV4, yeni motor seçenekleriyle beraber geliyor. Henüz tüm detayları açıklanmasa da motor seçenekleriyle ilgili bazı tahminler bulunuyor. 2.5 litrelik benzinli motora sahip olacak RAV4, sekiz vitesli bir otomatik şanzımanla beraber gelecek. Ülkemiz için oldukça yüksek olan bu motor hacminin vergisi nasıl olur, siz düşünün. Benzinli motora ek olarak, performans odaklı bir hibrit modele de sahip olacak olan RAV4, CVT şanzımanla desteklenecek. Dört tekerden çekiş özelliğinin opsiyonel olarak sunulacağı da gelen diğer bilgiler arasında.
       

      Subaru Forester ise yine 2.5 litrelik bir motora sahip olacak. 182 beygir gücünde motora sahip olan Forester, turboşarjlı XT modelinin sonladırılacak olması haberiyle bizleri üzüyor. Forester ile ilgili bir diğer detay ise, Japon araçlarında görmeye alıştığımız CVT şanzımanın tüm modellerde yer alacak olması. Subaru'nun diğer modellerinden de alışık olduğumuz üzere, tüm Forester modelleri dört tekerden çekiş özelliğine sahip olacak.
      Honda CR-V tarafına baktığımızda 1.5 litrelik 200 beygir gücünde bir motorla karşılaşıyoruz. CVT şanzımanla desteklenen bu motor, dört silindirli. Nissan X-Trail ise 2.5 litrelik 4 silindirli motorla geliyor. Tek motor seçeneği olarak sunulan 170 beygir gücüne sahip bu motorla Nissan, rakiplerinin gerisinde kalıyor.
      İç Tasarım

      Toyota'nın TNGA mimarisi üzerine kurulan RAV4, dışarıdan küçük görünmesine rağmen iç kısımda oldukça geniş bir alan sunuyor. Aracın iç dizaynı ise bildiğimiz Toyota: Sade, ama yeterli. 2019 model RAV4, eskisine göre çok daha yüksek premium hissiyatına sahip. Araçta aynı zamanda Apple CarPlay desteğine sahip bir multimedya sistemi bulunuyor.

      Forester'ın iç tasarımı ise oldukça güzel görünüyor, ancak yolda test etmeden karar vermemek lazım. Neden mi? Çünkü Subaru modelleri, genelde yetersiz iç tasarım kalitesi ile uzun yolda bol bol trim seslerine sebebiyet verebiliyor. Yeni Forester ile bu konuda oldukça iddialı olan Subaru, bir şansı hak ediyor. EyeSight sürücü destek sistemine sahip olan Forester, aynı zamanda Subaru'nun Apple CarPlay ve Android Auto destekli Starlink multimedya sistemine sahip.

      Honda CR-V'nin iç tasarımı ise bir Honda klasiği, ancak beklenenden daha az premium hissiyatına sahip. Yüksek teknoloji özelliklerini barındıran CR-V, Honda Sensing adı verilen sürüş destek sistemiyle beraber geliyor. Tabii ki rakiplerinden geri kalmayıp Apple CarPlay ve Android Auto desteğini barındıran CR-V, oldukça iyi bir iç tasarım sunuyor.

      Nissan'ın X-Trail modeli ise yine gayet güzel bir iç tasarıma sahip olmasına rağmen, Nissan'ın ProPilot asistanıyla ilgili bazı şüpheler bulunuyor. Standart olarak sunulmayıp, opsiyonel olarak ayrıca satılan bu sürüş destek sistemleri Nissan'a rakiplerine karşı eksi puan kazandırıyor.
      Donanım
      ASFALT 3Tamamen değişen tasarımıyla 2019 Toyota RAV4 ve öne çıkan özellikleri [Video]Ozan ÖĞRETMENOĞLU28 Mart 2018 59 Amerika’da düzenlenen tanıtımla birlikte tüm dünyanın karşısına çıkan 2019 Toyota RAV4 ile birlikte meraklılarını yepyeni bir deneyim bekliyor. Resmi kaynaklarından gelen ilk ipuçlarından itibaren sizlerle değerlendirme beklentilerimizi paylaştığımız ve New York Otomobil Fuarı’nın Türkiye için en önemli modellerinden birisi olan 2019 Toyota RAV4 nihayet artık karşımızda duruyor. Beklediğimiz gibi iç ve dış dünyasında yapılan değişimler ile hiç olmadığı kadar araziyle bütünleşen RAV4, içerideki özellikleriyle de modern şehir içi kullanıcılarının da dikkatini çekme potansiyeline sahip. FT-AC konseptinden ödünç aldığı bu tasarım detaylarını son nesil güvenlik ekipmanlarıyla güçlendiren aracın motor kısmında şimdilik sadece Amerika pazarı için sunulacak olan seçeneğin detayları veriliyor. Avrupa’da sunulmasını beklediğimiz 1,8 ve 2.0 litrelik hibritlerin duyurusu için biraz daha beklememiz gerekecek. Donanım Ebatsal olarak bir önceki jenerasyona göre iyileştirmelerin yapıldığı 2019 Toyota RAV4, bunu görünüş olarak fazlasıyla hissettiriyor. Aracın tasarımını şekillendirecek üç farklı seriye yer verdiğini gördüğümüz Toyota, en güçlü karakteri Limited olarak nitelendirdiği ve arazi hissiyatını yansıtan versiyonda kullanıcılara sunuyor. Ön bölümdeki bu karakteristik farkı arka tarafta Jeep Grand Cherokee’yi andıran ışıklandırma tasarımıyla veren modelde 19 inç‘lik özel tasarım jantlar da işin tuzu-biberi niteliğinde. İç tasarıma geçmeden önce RAV4’ün gövde ve sürüş dinamiklerine doğrudan etki eden parçasını da vakit kaybetmeden belirtelim. Yeni TNGA platformuyla birlikte bir önceki jenerasyona göre yüzde 57 oranında daha rijit olan model, sürüş dinamiğinin yanında araç içerisindeki yalıtımıyla da bu farkı hissettirme iddiasında. 



      Kaynak: Log & Webtekno
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Akrabamin aldığı dizel corollayi dun test etme imkani buldum Arac gercekten cok ferah bir ic hacme sahip Bej rengi ic doseme genis ic hacme ayri bir ferahlik katiyor Oturus pozisyonu ve koltuklar Mazda 3 ten daha rahat geldi Direksiyon tasarimi ve hissiyati cok iyi Gösterge grubu cok sik aracin en cok beğendiğim yeriydi Ancak orta konsol 2012 model araçtan cok 2000 lerin basindaki duz konsol tasarimina benzettim arabanin havasini tek bozan yerin orta konsol olduğunu soyleyebilirim Kol dayama cok genis ve hareket etmesi konfora buyuk katkıda bulunuyor Tek bolgeli otomatik klimasi gayet yeterli ancak 60k lik bir araçta çift bolgeli bir klima olmalıydı Motor gercekten kasaya cok yeterli ben 1.4 bu kadar performans beklemiyordum ortalama yakit tuketimide 5.8 
×
×
  • Yeni Oluştur...