Jump to content

Mazda CX-3 İçin Michelin Crossclimate 235/45/18 - 245/45/18


Erturqo
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Ayri bir konu acmak istedim cunku 18" crossclimate lastik icin tek uygun olcu bunlar ve herkesin gorebilmesini istedim. belki bi deneyen alan vardir. 235 lik sürtmez gibi geliyor ama 245 likten emin degilim. Admin bir sure sonra konulari birlestirebilir [emoji4]

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

%90 ikiside sürtecek.

2 ve 3 santim genişlik çok, ve yakıt fena artacak

Servet bey siz 215 55 18 petlas önermiştiniz. Siz almış mıydınız bu lastikleri? 18 inç jantı aldım, mecbur 18 bulucam lastiği, #fotifoti arkadaşımız 225 45 18 taktım demişti, ancak çap küçülüyor bu ebatta. Acaba kendisi memnun mu? Bu arada isim etiketlemeyi bilemiyorum[emoji3] gelecek hafta size bir sürprizim olacak.

Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Erhan bir türlü vakit bulup taktıramadım lastikleri.

225 45 18 ile konfor iyice gider. Zaten yanaklar ince. Az biraz asfalt dışı yolda yorar.

215 55 petlas ile araç tam kışa hazır hale geliyor. Çapın büyümesi tork kaybı demek, 2 cm civarı yükselmesi karlı veya bozuk yolda arabanın daha rahat yürümesi demek, yanak yüksekliği konfor demek. Tek sıkıntı kış lastiği diş sesi. Onu es geçeceğiz artık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215/45/18 kumho Lastikleri taktım, dönüş çapı olarak en uygun lastik bu. Yanak daraldığı icin araç fazla yatıyor. Sekil 1a da göreceğiniz virajlarda lastiğe binecek yük süspansiyona biniyor o yüzden araç eskiye göre fazla yatıyor ama hiç yoldan çıkaramadım. Çok zorlamama rağmen çizgiden çıkmadı. Genel olarak yol tutusunda da memnunum. Fiyat olarak da uygun aldım 1100₺. Konfordan kastın ne servet abi ? Direksiyonda ağırlaşma olmadı, yakıtta çok fark etmedi. En iyisi orjinal ebat tabi ama lastik yok. Aracı yükseltirseniz radar düzgün çalışmam diyor kitapçıkta. Henüz kar performansını görmedim, iyi olduğunu söylüyorlar . Şu haliyle tavsiye ederim.

Sekil1a
0c5c66bf4db0eb5d584d00564ba73ad6.jpg

Sekil1b
3fc62419fb02ff87769d6d950b3bd242.jpg

Sekil1c
d5780bf6b957b244696cb2d26e92972d.jpg

c647a5ccb4d302687e6bc55e9f0e658c.jpg asfalt dışında da sorun yok gidiyor alet :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, erturqo :

Servet bey siz 215 55 18 petlas önermiştiniz. Siz almış mıydınız bu lastikleri? 18 inç jantı aldım, mecbur 18 bulucam lastiği, #fotifoti arkadaşımız 225 45 18 taktım demişti, ancak çap küçülüyor bu ebatta. Acaba kendisi memnun mu? Bu arada isim etiketlemeyi bilemiyorumemoji3.png gelecek hafta size bir sürprizim olacak.

Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi

Tapatalk'tan etiketleme yapamıyorsunuz maalesef. Ya mobil tarayıcı yada masa üstü tarayıcıdan yapabiliyorsunuz etiketleme olayını.

"@erturqo"  @erturqo @ işaretini yazdıktan sonra çok kısa 1 saniye gibi bekledikten sonra, etiketlemek istediğiniz kullanıcının adını yazmaya başlıyorsunuz. Sistem zaten bir pencerede yazdığınız karakterlere ait üyeleri getiriyor ekrana...Pencereden seçerek etiketleme yapabiliyorsunuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CX-3 ve lastik boyutu sıkıntısını hatırlıyorum ama çok da bilmiyorum :D CrossClimate'i görünce geçen yaptığım araştırmanın sonucunu yazmaya geldim :)

GoodYear vector 4 daha iyi bir "4 mevsim" lastik gibi okuduğum yorumlar ve bakındığım testler doğrultusunda. İnternette de CrossClimate'in lastik tabanının kenarından dikey yarıklar oluştuğuna dair görseller-şikayetler de gördüm bir kaç tane ve garanti kapsamına da sokmamışlar. Link vs. veremiyorum acelem var eklerim isterseniz sonra.

Benim önler Continental CPC5, arkalar orjinal Toyo J48 şu an, Tekrar belirtiyorum, TOYO J 48 ÇOK KÖTÜ LASTİK. 40000 km oldu daha dişleri dipdiri duruyor nasıl taş gibi hamuru varsa, tabi tutuş yok lastikte.

Arkadaki Leş Toyo'ları atacağım, arkalara Goodyear Vector 4 takıp yaz kış kullanacağım önlere Conti TS860 alıp yaz kış değiştirmeye devam. Test sonuçlarına, tutunma kabileyetlerine falan baktım farklı koşullarda, bu 4 mevsimlerin geneli 30 derece üstü gibi yaz sıcaklarında salıyor kendini, çok ağır kışta da normal kışlıklara göre biraz daha kötü ama zaten daha çok soğuk ve ıslak zemin oluyor Ankara'da, 4 lastiğe de 4 mevsim takmak mantıksız değil yani, ama önlere harbi kış lastiği takarak az daha iyi çekiş ve frenleme olur. Önlerin iyi tutması arkayı koparmayı da kolaylaştırır ki zaten şu anki lastik kombinasyonum da öyle, bu halinden daha kötü olmaz ama olursa da sııkıntı yok, yanlarız :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CX-3 ve lastik boyutu sıkıntısını hatırlıyorum ama çok da bilmiyorum [emoji3] CrossClimate'i görünce geçen yaptığım araştırmanın sonucunu yazmaya geldim [emoji4]

GoodYear vector 4 daha iyi bir "4 mevsim" lastik gibi okuduğum yorumlar ve bakındığım testler doğrultusunda. İnternette de CrossClimate'in lastik tabanının kenarından dikey yarıklar oluştuğuna dair görseller-şikayetler de gördüm bir kaç tane ve garanti kapsamına da sokmamışlar. Link vs. veremiyorum acelem var eklerim isterseniz sonra.
Benim önler Continental CPC5, arkalar orjinal Toyo J48 şu an, Tekrar belirtiyorum, TOYO J 48 ÇOK KÖTÜ LASTİK. 40000 km oldu daha dişleri dipdiri duruyor nasıl taş gibi hamuru varsa, tabi tutuş yok lastikte.
Arkadaki Leş Toyo'ları atacağım, arkalara Goodyear Vector 4 takıp yaz kış kullanacağım önlere Conti TS860 alıp yaz kış değiştirmeye devam. Test sonuçlarına, tutunma kabileyetlerine falan baktım farklı koşullarda, bu 4 mevsimlerin geneli 30 derece üstü gibi yaz sıcaklarında salıyor kendini, çok ağır kışta da normal kışlıklara göre biraz daha kötü ama zaten daha çok soğuk ve ıslak zemin oluyor Ankara'da, 4 lastiğe de 4 mevsim takmak mantıksız değil yani, ama önlere harbi kış lastiği takarak az daha iyi çekiş ve frenleme olur. Önlerin iyi tutması arkayı koparmayı da kolaylaştırır ki zaten şu anki lastik kombinasyonum da öyle, bu halinden daha kötü olmaz ama olursa da sııkıntı yok, yanlarız [emoji3]

J48'in sesinden şikayet ettim ama yol tutusunu neden beğenmedin anlamadım. Aracı satana kadar bir takım toyoj48 bir takım conti sc4 galiba eğdim :) ikisi de iyi tutuyordu [emoji1] o kadar tutuyordu ki 30bin olmadan balans tutmamaya başladılar. J48 gibi lastikler sadece üstü kum olmuş asfaltı sevmezler (otoyol çıkışlarında genelde olabiliyor). Islak zemin performansı ise müthişti. Fırtınalarda xxx hız gitmisligim var. Aquaplaning de zorlamadı hiç. Bence 4 lastik değişmende fayda var. Asimetriği sevmiyor araçlar. Kış lastiği en beğendiğim goodyear ug9 idi, 225/45/18'e 500 civarı fiyat çıkıyor :) kumho iyidir [emoji1]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@fotifoti Aracı 2015 başından beri kullanıyorum, 14000km de aldım, lastikler de 2012 üretimi. 20000 km civarı lastik yarınca önlere Conti CPC5 aldım, arkalar hala fabrika lastikleri. 

Hani 3 yaşında olması ve 20 000 de olması sebebiyle performansı düşmüş değilse taktığım anda çok ciddi fark oluştu -ki bu rakamlarda performans düşüşü de normal değil-, Toyo'lar Conti'lerden bayağı kötüydü. Fren performansı direk farketti, ön taraftan kayma çok azaldı ama önler arkalara göre fazla iyi tutunca arkayı çok kolay koparır bir yapıya büründü. 

 

Şu an araç 40000km oldu, Contiler 20 000'de Toyo'lar 40 000'de, bu süreçte acımadan kullandım ve hala aradaki fark net. Zımpara asfaltta fark hissedilmiyor çok ama hafif ıslak, tozlu ya da parlak asfalt gibi dengesizlik varsa çok belli ediyor aradaki farkı.

 

Ön arka farklı lastikte tutuş farkı çok olmadıkça sıkıntı olmuyor bence, tabi neyin ne olduğunu da bilmek lazım. Yazları mersin sıcağında arabanın arkasını zorlamam mesela bu kombinasyonla. Yılda 10-15 bin km yapıyorum, çift set kullanırsam lastikler yaşlanma sebebiyle eskiyecek, taze lastik olayı bende biraz takıntı durumunda. Zaten önler çabuk diş yiyor, ben kullanınca daha da çabuk gidiyor, önde iki set kullanırsam arkayla eskime periyotları hemen hemen eşitlenir gibi düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@fotifoti, yanak incelince konfor azalıyor, tüm çukurlar hissedilir hale geliyor, birde 4x4 mekaniği daha fazla sarsıntı alıyor. Tüm bunlar alltime kullanan ben için önemli :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Servet :

@fotifoti, yanak incelince konfor azalıyor, tüm çukurlar hissedilir hale geliyor, birde 4x4 mekaniği daha fazla sarsıntı alıyor. Tüm bunlar alltime kullanan ben için önemli :)

kaç bine geldin servet abi :) 

valla bir tercih yapacaktık ben 225'den kullandım, sen de tak bir  buluşmada farka bakarız artık:) 

 

@mersinden_ersin cp5 yeni lastik mutlaka fark olur . 40bin ne güzel rakam, 30binde bitiyordu benimkiler :( 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım 18.000 oldu. 9 ay için az km. Hanım pek kullanmıyor okul açıldığı süreden beri [emoji4]

Ben 27500 oldum :) bu ay 2700 yaptım [emoji1] 3000'e tamamlarım
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@fotifoti 40 000 arkada gitti, toyo ile. Yoksa önlerdeki CPC 5' in 40 000 dayanması imkaansız :) Ama sade arkada 30000'de bittiyse baya az ya, yancılık var mı abi? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@fotifoti 40 000 arkada gitti, toyo ile. Yoksa önlerdeki CPC 5' in 40 000 dayanması imkaansız [emoji4] Ama sade arkada 30000'de bittiyse baya az ya, yancılık var mı abi? [emoji4]
yok öyle cevreye rahatsızlık vermem de; araç son hızı düşük biliyorsun düzde 180'i geçmiyor otomatikler, ben de virajlarda hız kesmiyordum arayı kapatıyorduk :) bir süre sonra lastikler balans tutmuyor [emoji1]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben daha önce bahsettiğim gibi CX-5'e 17'' jant takıp 235-65-R17 Continental TS850 P Contiwinter taktım

225-235 pek farkedilecek durum değil, ama araç yüksekliğini arttırdığı için benim için önemli. Hemen test ettim zaten, gayet memnun kaldım, kumda lastiklerin havasını indirmeye gerek bile kalmadı

Yanağın 45'e indirilmesi arazi deneyimlerini imkansız hale getirir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...