Jump to content

3.Nesil Mazda 3 Kaput Altı Keçesinin Yıpranması


QMenTol
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu gün Cam suyu takviyesi yaparken, AKÜ üstüne gelen kısımda, keçenin oldukça yıprandığını lime lime olduğunu gördüm. Yıpranma AKÜ nün keçeye temas ettiğinin bir göstergesi. Bu durum da olan var mı? Bu durum normal mi? Bir sıkıntı yaratır mı? Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tedbirli olup önlemini almakta fayda var. Akünün doğru yerleştirilip, yerleştirilmediğini. Akünün üzerindeki kapağın tam oturup oturmadığını bir kontrol edin bence. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu keçe yanıcı bir madde midir bilmem ama, eğer öyle ise büyük bir tehlike oluşturur.

Benim aracımda böyle bir durum yok.

Akü den kaynaklanıyor bile olsa, akü değişimi yaptırın. Kaput üzerindeki keçenin garantiden değiştirilmesine çalışın.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, QMenTol :

Bu gün Cam suyu takviyesi yaparken, AKÜ üstüne gelen kısımda, keçenin oldukça yıprandığını lime lime olduğunu gördüm. Yıpranma AKÜ nün keçeye temas ettiğinin bir göstergesi. Bu durum da olan var mı? Bu durum normal mi? Bir sıkıntı yaratır mı? Saygılar.

Orada kullanılan keçenin hammaddesi PP (polipropilen) dir. Dolayısıyla yapı itibariyle tutuşma olayı olmaz. Allah korusun çevresinde alev olsa bile o bölge sadece için için yanar. Ayrıca otomobil üzerindeki bütün nonwoven (dokusuz) yüzey kumaşlarda yanmazlık apresi (flame reterdant) uygulaması yapılması şarttır ve bunun bir standartı vardır.

Saçaklanan ve çok fazla dağılan bir görüntü varsa makasla saçakları kesin ama gerisine dokunmayın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • idegerli
      Yazan: idegerli
      Merhabalar; eklediğim resimde yeşil ile belirtilmiş bölgede plastik kelepçe yerine orjinal klips olması gerekiyor sanırm ancak adını bilemediğim için arama da yapamadım. Kırmızı ile işaretli bölümde de  klips düşmüş mavi ile işaretli bölümdeki klipsin aynısı ama adını ve ölçüsünü bunun da bilmiyorum . Yardımlarınızı bekliyorum saygılar...

    • BahtsizWampir
      Yazan: BahtsizWampir
      Herkese merhaba,
      @Tarahumara'dan devraldığım Mazda 3 HB için, onun kadar iyi bakamayabileceğim ve kapalı garaj imkanım olmadığı için şeffaf folyo kaplama yaptırmaya karar verdim.
      Ankara'da araştırma yaptığımda ilk olarak o çok bilinen ve isminde "Garage" ifadesi geçen yerlerle görüştüm. Temmuz 2020 itibariyle 18.000 TL gibi fiyatlar verilince de onlardan uzak durmak zorunda kaldım
      Ben, bu işi kendi evinin "Garage"ında yapan, asıl mesleği de bir rent a car firmasında pasta-cila temizlik ve boya koruma olan bir usta ile görüştüm. En sonunda da kendisine güvenip anlaştık.
      Burada kısaca adımları anlat isterim.
      Öncelikle ben aracı kendim temizleyerek gittim. Çok aşırı, ayrıntılı temizlemedim ancak temiz bir yüzey elde etmeye çalıştım. Daha sonra aracı kaplamaya götürdüm. İlk aşamada kil temizliği yapıldı. Sonraki aşamada öncelikle büyük parçalardan başlanarak sabunlu su ile arka tarafı kaygan hale getirildi. Hizalanan folyonun arkasında kalan su yumuşak spatula ile itilerek folyo yapıştırıldı. Yapıştırma aşamasından sonra kaplanılan parçaya göre kesim işlemi yapıldı. Tüm araç bittikten sonra araç komple temizlendi. (Sağolsun motor ve jant temizliğini de kendisi yaptı. Özellikle motor bölümünü parlak halde bırakmayarak temiz ve mat bir görünüm elde etti. (Daha sonra toz yapışmasın diye) Temizleme işleminden sonra ince işçilik ile "traşmala" işlemi yapılarak folyonun kenarlardan kalkmasının önüne geçildi. Kaplama ile ilgili notlar:
      Ön ve arka tampon kaplanmadı. Bunun birkaç nedeni vardı benim için. Öncelikle çok fazla girinti-çıkıntı olması maaliyeti gereksiz yere arttırıyordu. Tampona yapılacak herhangi bir tamir/müdahale sonucunda aracın değerinde çok fazla bir düşme yaşanmaması da bana o bölgeye bir işlem ihtiyacı olmadığı fikrini verdi. Bir de plastik yüzeylerde folyonun yapışması daha sıkıntılı olabiliyormuş ancak bu bilgi biraz kulaktan dolma benim için. Yan çıta gibi büyük bölümler tek parça halinde kaplanamıyor. Bu parçalarda 2 ya da 3 parça folyo yapılıyor. (Resimleri ekledim. Beni çok rahatsız etmedi.) Kapı kolu arkasında kalan bölümler bir miktar açıkta kalıyor. Usta ön ve arka kapıya ekstra kaplama yaptı. Diğer bölümlere göre nispeten güzel durmadı ama çok fazla belli olmamakta. Koruyuculuğu gayet yerinde. Kaplama Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler:
      İlk 10 gün özellikle tazyikli yıkama istenmiyor. Çok küçük hava kabarcıkları kaput filmi sıcak iken el ile bastırılarak gideriliyor. Ben bir noktada gördüm kabarcığı. Onu da denildiği şekilde yapınca hallettim. Aracı bir yere yıkmaya verdiğinizde aracın kaplı olduğunu ve dikkat edilmesi gerektiğini belirtmek gerekiyor. Özellikle bazı acemi yıkamacılar kuş pisliğini suyu çok yakın tutarak ya da tırnağıyla kazıyarak çıkarmaya çalışıyor. Bu sırada da film zarar görüyor. Fotoğraflar:
      Kil sonrası folyonun kesilmesi ve hizalanması.

      Kaplama işlemleri.


      Köşelerin kesilme işlemi.

      Aracın Son Hali (Ertesi Gün)

      Parça Birleşim Yerleri:

      Kenar Kaplama Çizgileri


      Kaplama sonrası yüzey görünürlüğü (Yakın Çekim)

      Maliyet
      Tüm bu işlemler sonucunda ödemem gereken tutar 3000 TL (2 Taksit) oldu. İşlem süresi de yaklaşık 12 saat falan sürdü. (Sabah başladık gece bitti)
      Ben bu konularda tecrübeli değilim. Yalnızca yaşadıklarımı aktarmak istedim. Belki yaptırmak isteyenler için bir nebze fikir verebilir. Zaman geçtikçe de folyonun durumu hakkında belki güncelleme yapabilirim.
      Herkese kazasız belasız günler dilerim.
       
    • msuleme
      Yazan: msuleme
      Merhaba arkadaşlar, 
      Aracı aldığımdan beri ilk defa bir hasar durumu oldu. Çok büyük bir durum değil ama fotoğraflardaki gibi can sıkıcı. Kaskoda mini onarım hizmeti var ve anlaşmaları meşhur olan firma ile. Onların da renk konusunda ne kadar başarılı olabileceği şüpheli. Konuyu Mazda Gören Okan Bey'e de danıştım. Beyaz olan kısımlar pasta ile hallolur siyah kısımlara rötuş yapılır dedi, yani boyatılmaması yönünde görüş bildirdi. Böyle bir durumu tecrübe etmiş arkadaşların görüşleri benim için kıymetli bu noktada ve siz olsanız nasıl hareket ederdiniz merak ediyorum açıkçası. 
      Teşekkürler 




    • ishilra
      Yazan: ishilra
      Merhabalar,
      Resimlerde goruldugu gibi ufak bir kaza yaptim (kaldirimi gormeyip, hafifce ustune ciktim).
      Kaskoya yaptirip yaptirmama konusunda kararsizim. Hem cikacak hasar kaydini dusunuyorum, hem de kaskoyu deldirip deldirmeme konusunu. Yetkili servisle gorustum, 3000+ cikabilir dediler. Eger bu isi uygun fiyata ve guzel bir sekilde yapabilecek bir usta tavsiyesinde bulunursaniz cok sevinirim.
      Not: 2 fotografta goruldugu uzere sag on lastigin ustundeki kisimda da ufak bir yamulma - esneme var.
      Tesekkurler simdiden.



    • Saboertit
      Yazan: Saboertit
      Arka kapıların kapanış sesi tok fakat ön kapıları kapatırken metal sesi geliyor sebebi nedir ? 
×
×
  • Yeni Oluştur...