Jump to content

230 HP Eksantriksiz Motor Tanıtıldı


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Birkaç ay önce, Koenigsegg'in Qoros Auto ile birlikte eksantriksiz motor geliştirdiği açıklanmıştı. Şimdi ise bu teknoloji 2016 Guangzhou Otomobil Fuarı'nda tanıtılıyor.

Koenigsegg ve Qoros'un 230 HP eksantriksiz motoru Guangzhou'da tanıtıldı

Motor, geleneksel eksantrik mili tabanlı yöntem yerine şirketin Pnömatik-Hidrolik-Elektrik-Aktüatörünü kullanarak seri üretime yönelik dünyanın ilk FreeValve motoru oldu. Koenigsegg'e göre, 1.6 litrelik turbo motor 230 beygir gücünde ve 320 Nm torka sahip. Motor benzer bir geleneksel motora kıyasla, güçte % 47 artış, torkda % 45 artış ve yakıt tasarrufunda %15 artış sağlayacak. Ayrıca, gaz kelebeği, zamanlama dişlisi, pre-katalitik konvertör sistemleri, direkt enjeksiyon sistemleri ve benzerlerine de gerek bırakmadığı için motor 20 kilogram daha hafif, daha kompakt ve (muhtemelen) daha ucuz olacak.

Qoros-1(1).jpg

FreeValve AB'nin CEO'su Urban Carlson, yeni motor için "FreeValve teknolojisi yıllarca süren test ve iyileştirme işlemlerinden geçti ancak sonuçlar son derece tatmin edici oldu. Bu üretim amaçlı motor, Qoros'a emisyon, maliyet ve ağırlık açısından önemli tasarruf sağlıyor. Yakıt tüketimini gerçekten azaltırken hem araçta hem de güçte ve torkta % 50'lik bir artış sağlayarak araç sahiplerine çığır açan avantajlar sunuyor." dedi.

 

Motor, Qoros 3 hatchback otomobilin içerisinde sergilendi; Çinli otomobil üreticisi, teknolojiyi daha da geliştirmek için bir test motoru filosu kullanacak.

 

kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.6 litrelik turbo motor 230 beygir gücünde ve 320 Nm torka sahip. Motor benzer bir geleneksel motora kıyasla, güçte % 47 artış, torkda % 45 artış ve yakıt tasarrufunda %15 artış sağlayacak.

Şuan zaten 1.6 turbo 200 bg motorlar var. Tork değeri 300nm. Geleneksel motora göre nasıl %47 artış olmuş? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende yok biliyorum lakin her halükarda içten yanmalı bir motorun çalışması için açılıp kapanan bazı sistemlere ihtiyaç olacaktır anladığım kadarıyla bu emme ve egsoz kapakçıkları elektronik sistemle açılıp kapanıyor, egzantirik bu görevi görüyordu. Mekanik bir sistemden elektroniğe geçilmiş sadece benim kanımca. Devrim diyemeyeceğim ben çünkü bu elektronik sistemlere ben hiç güvenemiyorum her nedense.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Supapların açılıp kapanma vazifesini Selenoid valfe benzer bir aktüatör görüyor ve her supap için ayrı bir valf var.Buradaki espiri supapların hassas kontrolünün sağlanabilmesi ve bunu her silindir/her supap için ayrı ayrı yapabilmek.

Herkesin malumudur Volskwagen'in silindir kapatma teknolojisi mevcut (ACT) bu tür bir teknoloji ile hem devire /ihtiyaca göre bunu yapabilir hemde normal çalışma şartlarında çok daha hassas supap açılma kapanma zaman/mesafesi ayarlanabilir.Buda hem verimlilik hemde yakıt tasarrufu açısından çok olumlu bir gelişme.

Hepsi bir yana supap yaylarını açıp kapatmak için harcanan sistemin harcadığı  güç sarfiyatı ortadan kalksın yeter.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...