Jump to content

İki Vites Birden Düşürmek veya Yükseltmek


Mazda41
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bazen sollamalarda ya da ani hizlanmalarda ornegin 6. Viteste 100 km/h giderken araci 5. Vitese atmadan direk 4. Vitese atmanin motor ya da sanzimana bir zarari var midir?

Ya da 4. Viteste yine 100 km/h giderken 4 den direk 6. Vitese atmanin 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çift kavramalı şanzumanda teknik olarak bu zaten imkansız tork konvertörlü elektronik kontrollü şanzumanlar da zaten fabrikanın belirlediği devir sınırları dışına isteseniz de çıkmaz. O yüzden sıkıntı yok. Yüksek devir ve standart dışı kullanım sadece şanzumanın veya motorun normal ömründen yer o kadar. Herhangi bir arızaya tek başına neden olmaz. 

Şahsen otomobil olayına ben şu şekilde bakıyorum. Otomobilinize iyi bakacaksınız. Bu da rutin bakımlar ve ekstra olarak anlayanlar için aracı takip etmekten, belki dinlemekten belki kaputu ekstradan açıp aracın akışkanlarına bakmaktan belki teker bir sebepten sökülünce fırsat bilip fren sistemini ve alt takımı kontrol etmekten vs vs. geçiyor. Ben şahsen bu şekilde yapıyorum. Bundan sonra fabrikanın verdiği limitler içinde istediğiniz gibi kullanabilirsiniz/kullanabilmelisiniz. 

Özetle sıkıntı yok :D

iyi forumlar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 vites birden küçültmek yerine aradaki vitesi çok kısa bir süre deneyip hemen ardından küçültmek daha iyi olur, şanzumanın sağlığı açısından. Büyültmede bu o kadar şart değil cunku zaten motor gücüne göre devir kendisini hemen ayarlayacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda kural yok.Belirleyici etken aracın ivmesi motor devri ve yolun durumu.Eğer şartlar uyuyorsa aracın durumu için 2 vites aşağısı yada yukarısı problem çıkarmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites düşürürken devir çok yükselecekse debriyajdan yavaş çekmek ani yüklenmeyi azaltır ki mekanik zararları dışında virajda yapılırsa dengesini bozar arabanın. Yalnız bu tip kullanım debriyaj balatasını baya hızlı bitirir. Bunu engellemek için de debriyaja bastığınızda gazla devir eşiterseniz ve devir bandını aşmayacak vites seçerseniz hiç bir şey olmaz. Ayak frendeyken yapmak gerekirse yavaş debriyaj, frene basmıyorsak da debriyaja basınca gaza yüklenip debriyajı bırakmak iyidir. Tabi en iyisi heel and toe :)

 

75-85 6. vites tıngır mıngır giderken hafif yavaşlama (60'a falan düşme) üstü ani hızlanırken 6 dan 3'e atıp yardırmayı baya yapıyorum trafikte, 6-2 için baya yavaşlama gerekiyor. 65-70 de 5. vites takılırken de 5-2

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayli teknik bir konu...

Beni aşar, benim konularım sabun köpüğü kıvamında :)

 

Dış ses: öyle deme " politik yorumları " beğeniyorum. Olayları basite indirgiyorsun 

 

Gelelim sadede;

@Mazda41 genç bir arkadaş, kanı kaynıyor. Süratle ilgili çok fazla sorun var kafasında bir türlü çözemediği :)

Daha önce de buna benzer bir hız problemini paylaşmıştı ( a noktasından saat 15.00 de kalkan bir araç b noktasına doğru 90 km sabit hızla giderse  c ve d noktalarında 10 dk mola verirse, f noktasında ise yakıt alırsa, tam g noktasında hanımının tüpü açık unuttuğunu farkedip geri dönerse ve tekrar yola devam ederse akşam çayına yetişir mi ? ) tarzında bir soru değildi...

Sevgili yavrum... ( Şermin ile zamanında evlenseydim sen yaşlarda bir ergenusum olacaktı )

( Şermin kim ? Ergenus ne ? sorularının cevabı önceki yazılarımda mevcut ) :)

Mazda 3 araçları, spor görünüşlü aile arabası olup bu tarz aksiyonlar için  çokta uygun bir araç değildir. MX5 ve RX8 senin tarzını çok daha iyi yansıtacaktır.

Önceki yorumumda bir güneydoğu anısı ile cevap vereceğimi belirtmiştim, kısmet bugüneymiş :)

 

"Er mektubu, görülmüştür. "

Panpa, bu neee yaaaaaa !!! Mektup ne mana ? Gibi bazı sesler duyuyorum sanki. O yıllarda efsanevi 90 lar ( elbette daha önce  vardı ama öykümüz 90 larda geçtiği için ) gelen ve gönderilen er mektupları okunurdu. Neyse,  bir mehmetçik kardeşimiz ailesine şöyle bir mektup yazmış.

" sevgili anne, baba,

Vs vs vs                    sağlığım yerinde, burada sürekli operasyonlara çıkıyoruz. Gece gündüz demiyoruz. Karargahta ise paso eğitim. Yapmadığımız eğitim gitmediğimiz operasyon kalmadı. Ama evladınız hiç bir eğitimde, operasyonda zorlanmıyor. ....... hepsinde çok başarılıyım bir tek zorlandığım alan var o da helikopterden diğer helikoptere atlarken havada şarjör değiştirmek... "

Mektup sahibi araştırılıyor, soruşturuluyor bir de ne görülsün ?

Mehmetçik kardeşimiz hiç bir eğitime, operasyona hatta mutfak-ambar ikilisinden başka bir yere gitmeyen "aşçı er" çıkmasın mı :)

Not: bu olay değerli komutan Osman  Pamukoğlu general in kitabında da yer almıştır. Hafızam yanıltmıyorsa "unutulanlar dışında bir şey yok " kitabı

 

Velhasıl mektubuma son verirken küçüklerin gözlerinden, ortancaların yanaklarından, büyüklerin ellerinden öperim.

Kestane kebap, acele cevap

                                                 Mahdumunuz Kamil, nam-ı diğer arman veya ergen tarzı ile A.K.A. arman :)

 

Sevgili yavrum, bu bir mizah yazısı olup eğlenmek maksadıyla yazılmıştır. Elbette sen içinden gerekli mesajları alacak, özümseyecek ve sindireceksin. İlerleyen yıllarda ise daha doğru ve güzele yaklaşacaksın. ( biraz didaktik oldu ya,  neyse )

Dış ses: Ama senden başkası eğlenemiyor ne hikmetse !!!

Bu vesile ile öyküyü nihayet anlattım @arabalar Mete bey.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bazen sollamalarda ya da ani hizlanmalarda ornegin 6. Viteste 100 km/h giderken araci 5. Vitese atmadan direk 4. Vitese atmanin motor ya da sanzimana bir zarari var midir?
Ya da 4. Viteste yine 100 km/h giderken 4 den direk 6. Vitese atmanin 
 

Devir bandı içinde birşey olmaz, aynı olayı bende yaparım bazen. Önemli olan hızın alt vitese geçildiği vakit o vites bandına uygun olmasıdır
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, arman-1999 :

Hayli teknik bir konu...

Beni aşar, benim konularım sabun köpüğü kıvamında :)

 

Dış ses: öyle deme " politik yorumları " beğeniyorum. Olayları basite indirgiyorsun 

 

Gelelim sadede;

@Mazda41 genç bir arkadaş, kanı kaynıyor. Süratle ilgili çok fazla sorun var kafasında bir türlü çözemediği :)

Daha önce de buna benzer bir hız problemini paylaşmıştı ( a noktasından saat 15.00 de kalkan bir araç b noktasına doğru 90 km sabit hızla giderse  c ve d noktalarında 10 dk mola verirse, f noktasında ise yakıt alırsa, tam g noktasında hanımının tüpü açık unuttuğunu farkedip geri dönerse ve tekrar yola devam ederse akşam çayına yetişir mi ? ) tarzında bir soru değildi...

Sevgili yavrum... ( Şermin ile zamanında evlenseydim sen yaşlarda bir ergenusum olacaktı )

( Şermin kim ? Ergenus ne ? sorularının cevabı önceki yazılarımda mevcut ) :)

Mazda 3 araçları, spor görünüşlü aile arabası olup bu tarz aksiyonlar için  çokta uygun bir araç değildir. MX5 ve RX8 senin tarzını çok daha iyi yansıtacaktır.

Önceki yorumumda bir güneydoğu anısı ile cevap vereceğimi belirtmiştim, kısmet bugüneymiş :)

 

"Er mektubu, görülmüştür. "

Panpa, bu neee yaaaaaa !!! Mektup ne mana ? Gibi bazı sesler duyuyorum sanki. O yıllarda efsanevi 90 lar ( elbette daha önce  vardı ama öykümüz 90 larda geçtiği için ) gelen ve gönderilen er mektupları okunurdu. Neyse,  bir mehmetçik kardeşimiz ailesine şöyle bir mektup yazmış.

" sevgili anne, baba,

Vs vs vs                    sağlığım yerinde, burada sürekli operasyonlara çıkıyoruz. Gece gündüz demiyoruz. Karargahta ise paso eğitim. Yapmadığımız eğitim gitmediğimiz operasyon kalmadı. Ama evladınız hiç bir eğitimde, operasyonda zorlanmıyor. ....... hepsinde çok başarılıyım bir tek zorlandığım alan var o da helikopterden diğer helikoptere atlarken havada şarjör değiştirmek... "

Mektup sahibi araştırılıyor, soruşturuluyor bir de ne görülsün ?

Mehmetçik kardeşimiz hiç bir eğitime, operasyona hatta mutfak-ambar ikilisinden başka bir yere gitmeyen "aşçı er" çıkmasın mı :)

Not: bu olay değerli komutan Osman  Pamukoğlu general in kitabında da yer almıştır. Hafızam yanıltmıyorsa "unutulanlar dışında bir şey yok " kitabı

 

Velhasıl mektubuma son verirken küçüklerin gözlerinden, ortancaların yanaklarından, büyüklerin ellerinden öperim.

Kestane kebap, acele cevap

                                                 Mahdumunuz Kamil, nam-ı diğer arman veya ergen tarzı ile A.K.A. arman :)

 

Sevgili yavrum, bu bir mizah yazısı olup eğlenmek maksadıyla yazılmıştır. Elbette sen içinden gerekli mesajları alacak, özümseyecek ve sindireceksin. İlerleyen yıllarda ise daha doğru ve güzele yaklaşacaksın. ( biraz didaktik oldu ya,  neyse )

Dış ses: Ama senden başkası eğlenemiyor ne hikmetse !!!

Bu vesile ile öyküyü nihayet anlattım @arabalar Mete bey.

 

 

Vites böyle büyültülüp küçültülür @arman-1999 Kamil bey :)  

Gerisi hikaye 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Mehmet Özdemir :

bunun bir tık üstü de debriyaja basmadan vites değiştirmeyi başarabilecek sürüş deneyimine erişmek :)

Bununda bir tık üstü, 2. 3. viteste giderken, geri vitese takıp geri geri giderek nirvana sürüş deneyimine erişmektir bence. :D:geyik:

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bunun bir tık üstü de debriyaja basmadan vites değiştirmeyi başarabilecek sürüş deneyimine erişmek [emoji4]

Bununda bir tık üstü, 2. 3. viteste giderken, geri vitese takıp geri geri giderek nirvana sürüş deneyimine erişmektir bence. [emoji3]:geyik:
 

Hangi şanzuman tamircisi size yazdırıyor bunları kardeşim
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bunun bir tık üstü de debriyaja basmadan vites değiştirmeyi başarabilecek sürüş deneyimine erişmek [emoji4]

Boşa atılıyor da vitese geçirmek maharet ister [emoji1]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, zoptrik :

Ben uzun yolda 100-110 ile giderken 6 dan 3 e gayet rahat atabiliyorum :tey:Rx8 in geniş devir bandı sağolsun. Kopup gidiyoruz :D 

Abi rx8 uzun yolda nasil sabit devir motora zarar veriyor mu 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...