Jump to content

2017 Yılının En İyi 10 Otomobil Motoru


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2017 yılında satışa sunulacak olan otomobiller arasından, en iyi 10 motor seçilmiş. En iyi 10 motor arasında Mazda CX-9 2.5 Turbo Benzinli Modeli de var. Makalenin devamı şu şekilde;
 
Alıntıdır
 
23 yıldır düzenlenen ve her yılın sonunda bir sonraki yıl sunulacak olan en iyi motorların yarıştığı "Wards 10 En İyi Motor" sonuçları açıklandı. Tüm dünya çapında oldukça saygı duyulan bir değerlendirme olması nedeniyle sonuçların güvenilir ve tarafsız olduğu düşünülüyor. Sonuçlara bakıldığında ise geçtiğimiz yıllara göre en dikkat çeken nokta; 2017 yılı için açıklanan listede ilk kez 8 silindirli bir motorun olmaması ve bu durum gerçekten de üzücü denilebilir. Bu da 8, 10 ve 12 silindire sahip motorların artık ciddi anlamda yok olmaya başladığını gösteriyor diyebiliriz.
Listeyi oluşturan 10 motorun 7 adedi sıralı 4 silindirli, 2 tanesi V6 ve bir tanesi de sıralı 6 silindirli. Ayrıca bu motorların 3 tanesi de elektrik motorları ile kullanılan hybrid sistemler. hacim olarak bakıldığında ise 1 adet 3.6lt, 2 adet 3.0lt, 1 adet 2.5lt, 1 adet 2.3lt, 3 adet 2.0lt, 1 adet 1.5lt ve 1 adet de 1.4lt motor olduğu görülebilir. Hava emişi açısından değerlendirme yapıldığında ise 7 adet aşırı beslemeli ve 3 adet de atmosferik motor karşımıza çıkıyor. Ancak atmosferik motorların sadece hybrid modellerde kullanılmış olması doğal emişin de sonunun geldiğini gösterir nitelikte. 
 
Bizim de uzun zamandır üzerine analizler gerçekleştirdiğimiz atmosferik ve çok silindirli motorların sonunun geldiği mevzusu, Ward's Auto tarafından da açık bir şekilde ilan edilmiş gibi görünüyor. Ayrıca bu listenin A.B.D kökenli bir otorite tarafından oluşturulmuş olması daha da önemli ve bu çok silindirli atmosferik motorların en büyük savunucusu ve kullanıcısı olan bir ülkede bile gelinen durumu göz önüne seriyor diye düşünüyoruz.

Bu arada Kuzey Amerika ülkelerine yönelik değerlendirme yapan bir otorite olması nedeniyle bu pazarlarda satılan araçların üstünlüğü mevcut Avrupa ve dünyanın geneli için çok daha farklı bir liste ortaya çıkabilirdi diye düşünüyoruz.

Not: Listedeki araçlara ait tüketim değerlerinin ve teknik verilerin tamamı üreticilerin kendi internet sitelerinden alınmıştır. 
 
Listeyi oluşturan motorlar ve bu motoru kullanan modeller ise şu şekilde;
 
1.4lt turbo-benzin (Hyundai Elantra Eco)
 
2017_Elantra_Eco-wards-auto.jpg
 
  • Silindir adedi: Sıralı 4
  • Motor gücü: 128hp 
  • Motor torku: 174nm 
  • Şanzıman: 7 ileri DCT otomatik
  • Çekiş: Önden
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 8.1lt/100km
1.5lt atmosferik-benzin + 2 adet elektrik motoru (Chevrolet Volt) - Şarj edilebilir Hybrid + Menzil Arttırıcılı
 
2017_chevy-volt_wards-auto.jpg
  • Toplam elektrik motor gücü: 149hp (2 adet)
  • Toplam elektrik motor torku: 400nm 
  • Menzil arttrıcı: 1.5lt sıralı 4 silindir atmosferik benzin motoru 100hp gücünde jeneratör (Pilleri şarj ediyor)
  • Çekiş: Önden
  • Elektrikli menzil: 85km
  • Toplam menzil: 672km
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 2.2lt/100km (85km elektrikli + 587km menzil arttırıcı ile)
2.0lt atmosferik benzin  + 2 elektrik motoru (Honda Accord Hybrid) - Hem elektrik motoru hem de içten yanmalı motor devrede - şarj olmuyor

 
2017_Accord-hybrid-wards-auto.jpg
  • Toplam motor gücü: 212hp
  • İçten yanmalı motor gücü: Sıralı 4 silindir 150hp
  • Toplam motor torku: 315nm 
  • Çekiş: Önden
  • Şanzıman: CVT otomatik
  • Elektrikli menzil: 85km
  • Toplam menzil: 672km
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 5.9lt/100km
2.0lt turbo-benzin (Mercedes-Benz C300)
 
2017_mercedes-c300-wards-auto.jpg
  • Silindir adedi: Sıralı 4
  • Motor gücü: 241hp 
  • Motor torku: 370nm 
  • Şanzıman: 9 ileri otomatik
  • Çekiş: Arkadan
  • 0-100km/saat hızlanma: 5.9sn
  • Maksimum hız: 250km/saat
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 6.8lt/100km
2.0lt Turbo + Supercharger benzin (Volvo V60 Polestar)
 
volvo-s60-polestar.20litre-18.jpg
  • Silindir adedi: Sıralı 4
  • Motor gücü: 367hp 
  • Motor torku: 470nm 
  • Şanzıman: 8 ileri otomatik
  • Çekiş: Sürekli 4 tekerlekten çekiş - AWD
  • 0-100km/saat hızlanma: 4.8sn
  • Maksimum hız: 250km/saat
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 7.6lt/100km
2.3lt turbo-benzin (Ford Focus RS)
 
Ford-Focus-RS-fiyat-1.jpg
  • Silindir adedi: Sıralı 4
  • Motor gücü: 345hp 
  • Motor torku: 440nm 
  • Şanzıman: 6 ileri manuel
  • Çekiş: Sürekli 4 tekerlekten çekiş - AWD
  • 0-100km/saat hızlanma: 4.7sn
  • Maksimum hız: 268km/saat
2.5lt turbo-benzin (Mazda CX-9)
 
2017%2BMazda%2BCX-9%2B23.jpg
  • Silindir adedi: Sıralı 4
  • Motor gücü: 250hp 
  • Motor torku: 420nm 
  • Şanzıman: 6 ileri otomatik
  • Çekiş: Sürekli 4 tekerlekten çekiş - AWD
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 8.8lt/100km
3.0lt çift-turbo-benzin (Infiniti Q50)
 
2017_infiniti-q50_wards-auto.jpg
  • Silindir adedi: V6
  • Motor gücü: 400hp 
  • Motor torku: 475nm 
  • Şanzıman: 7 ileri otomatik
  • Çekiş: Sürekli 4 tekerlekten çekiş - AWD
  • 0-100km/saat hızlanma: 4.5sn
  • Maksimum hız: 250km/saat
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 10.2lt/100km
3.0lt turbo-benzin (BMW M240i)
 
2017_bmw-m240i-wards-auto.jpg
  • Silindir adedi: Sıralı 6
  • Motor gücü: 340hp 
  • Motor torku: 500nm 
  • Şanzıman: 7 ileri otomatik
  • Çekiş: Sürekli 4 tekerlekten çekiş - AWD
  • 0-100km/saat hızlanma: 4.4sn
  • Maksimum hız: 250km/saat
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 7.4lt/100km
3.6lt atmosferik-benzin+ elektrik motoru (Chrysler Pacifica Hybrid) - Hem elektrik motoru hem de içten yanmalı motor devrede - şarj olabiliyor
 
2017_chrsyler-pacifica-wards-auto.jpg
  • Silindir adedi: V6
  • İçten yanmalı motor gücü: 248hp
  • İçten yanmalı motor torku: 312nm 
  • Elektrikli motor gücü: 133hp
  • Çekiş: Önden
  • Şanzıman: EVT otomatik (elektronik olarak değişken)
  • Elektrikli menzil: 48km
  • Toplam menzil: 850km
  • Tüketim
    • Ortalama tüketim: 3.4lt/100km (48km elektrikli + 802km hybrid sistem devrede)

 

Tüm haberi görüntüle

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15.12.2016 at 10:25, M.E.G :

Turbo skyaktiv listeye girebilmiş. Demek ki başarılı. Yıllardır söylüyoruz dinleyen yok ki :) 

Demek daha yeni Türkçe öğrenmişler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...
15.12.2016 at 10:25, M.E.G :

Turbo skyaktiv listeye girebilmiş. Demek ki başarılı. Yıllardır söylüyoruz dinleyen yok ki :) 

@M.E.G  Mustafa 2.5 Turbo Mazda CX-9'un sıkıştırma oranı 10,5:1.

Bu durumda halen yüksek sıkıştırmada turbonun uygulanamayacağı geçerli gibi.

https://www.mazdausa.com/vehicles/cx-9/specs


 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, İlhan :

@M.E.G  Mustafa 2.5 Turbo Mazda CX-9'un sıkıştırma oranı 10,5:1.

Bu durumda halen yüksek sıkıştırmada turbonun uygulanamayacağı geçerli gibi.

https://www.mazdausa.com/vehicles/cx-9/specs


 

Hayallerimle oynama abi :D O zaman skyactiv' e turbo yasak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, M.E.G :

Hayallerimle oynama abi :D O zaman skyactiv' e turbo yasak...

SKYACTIV = 14:1 dersen evet. Zaten çok sıkıntılı olan yüksek sıkıştırmaya bir de turbo ekleyince erken yanma/patlamayı engellemek için benzini çok geç bir zamanda yani tam yanacağı anda verecek pahalı ve güçlü enjektörlerin olması gerekiyor. Bunun yerine sıkıştırmayı düşürüp turboyu öyle uyguluyorlar gibi. En azından şimdilik ;)

Not : Dünyada örneği var mı hem turbo hem yüksek sıkıştırma ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Burak :

SKYACTIV = 14:1 dersen evet. Zaten çok sıkıntılı olan yüksek sıkıştırmaya bir de turbo ekleyince erken yanma/patlamayı engellemek için benzini çok geç bir zamanda yani tam yanacağı anda verecek pahalı ve güçlü enjektörlerin olması gerekiyor. Bunun yerine sıkıştırmayı düşürüp turboyu öyle uyguluyorlar gibi. En azından şimdilik ;)

Not : Dünyada örneği var mı hem turbo hem yüksek sıkıştırma ?

Olsa da belki yarışlar için hazırlanan vardır abi... Onun da zaten ömrü fazla değildir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, M.E.G :

Litre/beygir e bakarsak iyi iş değil gibi duruyor. Önemli olan düşük hacim, yüksek güç. 

En iyisi focus ve v60 duruyor. 

Ben de aynısını söyleyecektim. Tork yüksek beygir düşükse nefesi yetmeyip yüksek devirde tork hızlı düşüyor demektir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında demek istediğim şu idi. Benzinli araçta tork aramak mantıklı değil. Neredeyse dizel torku gibi benzinli bir motor vae ortada. 

Tamam kabül yüksek devirde araç kesilir ama zaten binek bir sportif araç değil. Maximum devir çevirmek yerine alçak devirlerde yere sağlam basmak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, SafaTR :

Aslında demek istediğim şu idi. Benzinli araçta tork aramak mantıklı değil. Neredeyse dizel torku gibi benzinli bir motor vae ortada. 

Tamam kabül yüksek devirde araç kesilir ama zaten binek bir sportif araç değil. Maximum devir çevirmek yerine alçak devirlerde yere sağlam basmak. 

Benzinli araçta da tork aramak gayet mantıklı. Fakat lineer bir tork olmalı. Bir anda tüm torku kullanıp yüksek devirlerde nefesi kesilmemeli. Mazda' nın torku yüksek olmasına rağmen düşük devirlerde bu torku sunduğundan yüksek güç elde edememiş gibi görünüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, dr_azoom :

Örnek : rx8 , beygir yüksek tork düşük diyebilir miyiz?emoji854.png


Mazda Yetkili Servis Herter / Ankara

Rx-8 in tek avantajı devir çevirebilmesi. 6000 devirlerde vites attığında 147 bg lik mazda6 ile güçleri torkları tamamen aynı. Yanlış mıyım @Zealot

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, M.E.G :

Rx-8 in tek avantajı devir çevirebilmesi. 6000 devirlerde vites attığında 147 bg lik mazda6 ile güçleri torkları tamamen aynı. Yanlış mıyım @Zealot

kanka şimdi rx 8 in teknik özelliklerine  baktım ve üşenmedim  sırasıyla hesapladım..

%1-2 hata payıyla     231hp lik rx8  aşağıdaki gibi güç üretiyor..     

5500 devirde 165 hp

6000 devirde 175 hp

6500 devir de 190 hp

7000 devir de 204 hp

7500 devir de 213 hp 

8000 devirde 227 hp

8200 devirde 231 hp

bence çok çok iyi bi grafiği var..   

yani 6000 devirde vites atsa bile çok güçlü... 

zaten motor devri uzun olduğu için şanzıman oranı kısa.. bu yüzden tekerlek gücü de fazla..   

@zoptrik nerdesin kanks

neyse biri gelsin de akşam deneyelim.8)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

kanka şimdi rx 8 in teknik özelliklerine  baktım ve üşenmedim  sırasıyla hesapladım..

%1-2 hata payıyla     231hp lik rx8  aşağıdaki gibi güç üretiyor..     

5500 devirde 165 hp

6000 devirde 175 hp

6500 devir de 190 hp

7000 devir de 204 hp

7500 devir de 213 hp 

8000 devirde 227 hp

8200 devirde 231 hp

bence çok çok iyi bi grafiği var..   

yani 6000 devirde vites atsa bile çok güçlü... 

zaten motor devri uzun olduğu için şanzıman oranı kısa.. bu yüzden tekerlek gücü de fazla..   

@zoptrik nerdesin kanks

neyse biri gelsin de akşam deneyelim.8)

 

O kadar da kötü değilmiş. Sen farklı söylemiştin sanki ya da ben yanlış hatırladım. Yine de bu değerlerle 170 lik 3.20 ied ile başa çıkabilir mi tartışılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, M.E.G :

O kadar da kötü değilmiş. Sen farklı söylemiştin sanki ya da ben yanlış hatırladım. Yine de bu değerlerle 170 lik 3.20 ied ile başa çıkabilir mi tartışılır.

ben farklı söylemiştim.  hesaplayınca yanıldığımı anladım 8)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...