Jump to content

2017 Yılının En İyi 10 Otomobil Motoru


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hesap aynen @Zealot kardeşimin dediği gibi. Kağıt üzerinde 211 NM torku 5500 devirde veriyor. Nerdeyse 1.3 multijet(200Nm/1750rpm) ile aynı ;D burada asıl olay herkesin bildiği gibi devir. 8200 devirde 200Nm ye yakın bir tork verebiliyor. Gerisi basit makine mantığı. 1. viteste 9000 devirde yaklaşık 65 km hızda vites atıyorum. Yani 1. vites dişli oranıyla 65 km ye kadar gidebiliyorum. Haliyle tekere iletilen tork bi hayli fazla oluyor.

Vites aralıkları kısa ama bence 1. vites çok uzun. Normal bir araca kıyasla kısa görünse de 4000 devirde sanki rölantideymiş gibi rahat giden bir motora bu oran uzun bence. Bunu bu şekilde yapmalarının tek bir amacı olabilir, zaten 1. viteste 5000 devir üstü gazı köklediğinizde araç arkadan sallamaya başlıyor. Daha kısa oranlı olsaydı daha iyi bir kilitli diferansiyel ve daha profesyonel kontrollü bir ESP gerekirdi. Bu şekilde arkadan sallasa da kontrol hiç kaybolmuyor. Tekere iletilen tork fazla olsaydı belki kontol zorlaşabilirdi. 

Yakın bir arkadaşımın 320 ied si ile denedik. Akşehir de bmw (900 rakım) ilk kalkışta yukarıda bahsettiğim 1. vites oranından dolayı 1 boy geçiyor. ZF nin ilk 3 vitesi çok kısa ve vites geçişleri muhteşem. Biz bunu manuel olarak yapamıyoruz. Belki rx in koltuğuna profesyonel biri otursa daha farklı olabilir sonuç. Rolling de ise durum çok farklı. 5000 devir üstü gaza dokunduğum an bmw 3 boy geride kalıyor. 230 km/h e kadar arkamda kalıyor. Sonrasını denemedik :2funny: Deniz seviyesinde 320 ied nin hiç şansı yok. Parkurda zaten şansı yok çünkü iki aracı da kullandım yanladım gazladım, rx8 kesinlikle daha dengeli ve virajlara daha tereddütsüz giriyor. rx8 in 2003 tasarımı olduğu, f30 kasanın üretim yılı ve bmw nin spor araç üreticisi olduğu göz önünde bulundurulursa bence çok büyük başarı. Tek sıkıntı yakıt. BMW nin eskisi de yenisi de basmazsan az yakıyor bu bir gerçek. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, zoptrik :

Hesap aynen @Zealot kardeşimin dediği gibi. Kağıt üzerinde 211 NM torku 5500 devirde veriyor. Nerdeyse 1.3 multijet(200Nm/1750rpm) ile aynı ;D burada asıl olay herkesin bildiği gibi devir. 8200 devirde 200Nm ye yakın bir tork verebiliyor. Gerisi basit makine mantığı. 1. viteste 9000 devirde yaklaşık 65 km hızda vites atıyorum. Yani 1. vites dişli oranıyla 65 km ye kadar gidebiliyorum. Haliyle tekere iletilen tork bi hayli fazla oluyor.

Vites aralıkları kısa ama bence 1. vites çok uzun. Normal bir araca kıyasla kısa görünse de 4000 devirde sanki rölantideymiş gibi rahat giden bir motora bu oran uzun bence. Bunu bu şekilde yapmalarının tek bir amacı olabilir, zaten 1. viteste 5000 devir üstü gazı köklediğinizde araç arkadan sallamaya başlıyor. Daha kısa oranlı olsaydı daha iyi bir kilitli diferansiyel ve daha profesyonel kontrollü bir ESP gerekirdi. Bu şekilde arkadan sallasa da kontrol hiç kaybolmuyor. Tekere iletilen tork fazla olsaydı belki kontol zorlaşabilirdi. 

Yakın bir arkadaşımın 320 ied si ile denedik. Akşehir de bmw (900 rakım) ilk kalkışta yukarıda bahsettiğim 1. vites oranından dolayı 1 boy geçiyor. ZF nin ilk 3 vitesi çok kısa ve vites geçişleri muhteşem. Biz bunu manuel olarak yapamıyoruz. Belki rx in koltuğuna profesyonel biri otursa daha farklı olabilir sonuç. Rolling de ise durum çok farklı. 5000 devir üstü gaza dokunduğum an bmw 3 boy geride kalıyor. 230 km/h e kadar arkamda kalıyor. Sonrasını denemedik :2funny: Deniz seviyesinde 320 ied nin hiç şansı yok. Parkurda zaten şansı yok çünkü iki aracı da kullandım yanladım gazladım, rx8 kesinlikle daha dengeli ve virajlara daha tereddütsüz giriyor. rx8 in 2003 tasarımı olduğu, f30 kasanın üretim yılı ve bmw nin spor araç üreticisi olduğu göz önünde bulundurulursa bence çok büyük başarı. Tek sıkıntı yakıt. BMW nin eskisi de yenisi de basmazsan az yakıyor bu bir gerçek. 

Rollingte o kadar fark atıyorsan dragda (sıfırdan kalktığınızda) da yetişip geçmen lazım doktorum. Yetişemiyor musun?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bayılıyorum şu fabrıka yakıt ortalama verılerıne...benım araç 1.6 benzınlı.ortalama 7-8 lt...adamlar 2.5 benzinli mazda cx9 a 8.8 lt demiş..entereşıyyynn

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, M.E.G :

Rollingte o kadar fark atıyorsan dragda (sıfırdan kalktığınızda) da yetişip geçmen lazım doktorum. Yetişemiyor musun?

Anca ilk 3 vites  yani 120 den sonra fark kapanmaya başlar,  160 gibi yakalar,  sonra geçer,   gibime geliyor..  Bmw nin ilk 3 vitesi cidden çok çok ii

Tabi bu konyada 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

Anca ilk 3 vites  yani 120 den sonra fark kapanmaya başlar,  160 gibi yakalar,  sonra geçer,   gibime geliyor..  Bmw nin ilk 3 vitesi cidden çok çok ii

Tabi bu konyada 

Sadece 3 vites değilki. 8 ileri bu araç hepsi kısa oranlı. 8. Vites 2000 devirde 110 civarı gidiyor. Mazda 6' nın, passatın 6. Vitesi gibi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben debriyaja basıp da vites atıp da debriyajdan ayağımı çekene kadar 2 vites atıyor zf. Hiç abartmıyorum 10 km/h da 2 ye takıyor. 3. vitesi benim 1. vites gibi resmen. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, zoptrik :

Ben debriyaja basıp da vites atıp da debriyajdan ayağımı çekene kadar 2 vites atıyor zf. Hiç abartmıyorum 10 km/h da 2 ye takıyor. 3. vitesi benim 1. vites gibi resmen. 

O kadar da değil :) 1. Vites 50 civarı yapıyor. 2. Vites 75-80. 3. Vites 110.

Dizeli biraz daha kısa, sen dizelle mi karıştıyorsun yoksa hacı :)  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, M.E.G :

O kadar da kötü değilmiş. Sen farklı söylemiştin sanki ya da ben yanlış hatırladım. Yine de bu değerlerle 170 lik 3.20 ied ile başa çıkabilir mi tartışılır.

Bana şöyle geliyor ki kalkış ve ara hızlanmalarda bmw bir miktar önde götürür ama totalde rx-8 alır. 

Bmw kısa mesafede çok iyi hızlanıyor piston kolları standartlardan kısa olduğu için ivmelenme çok iyi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayır 320 ied 170hp benzinli 10 km/h biraz abartı tabiki ama düşünsenize rx8 in 50 de vites attığını direk %20 tork demek. Ya çok canım çekti. Deniz seviyesinde kapışmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, zoptrik :

Hayır 320 ied 170hp benzinli 10 km/h biraz abartı tabiki ama düşünsenize rx8 in 50 de vites attığını direk %20 tork demek. Ya çok canım çekti. Deniz seviyesinde kapışmak lazım. 

Çok haksız bir kapışma ama. Yazılımlı 3.20 ied olursa belki. Ağırlık olarak da rx8 den 120 kg ağır. 

1485 kg 170 hp 

1345 kg 231 hp

Çok da adil değil yani, hatta hiç değil... 60 bg fark var... :D Sen her halukarda bunu geçebilmen lazım. Teknik verilere bakarsak tabi.

Ama 225 bg yazılımlı bir 3.20 ied' nin arkasından bol bol el sallarsın yani,120 kg ağır olsa da :D 

Vites oranları aşağıdaki gibi. Son dişli oranı 3.154. Rx in vites oranlarını biliyorsan her vites için maksimum güç devrinde güçleri hesaplayalım.

  • 1. Vites Oranı
    4,714
  • 2. Vites Oranı
    3,143
  • 3. Vites Oranı
    2,106
  • 4. Vites Oranı
    1,667
  • 5. Vites Oranı
    1,285
  • 6. Vites Oranı
    1,000
  • 7. Vites Oranı
    0,839
  • 8. Vites Oranı
    0,667
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Zealot :

Rx8

1st --- 3.760
2nd --- 2.269
3rd --- 1.645
4th --- 1.187
5th --- 1.000
6th --- 0.843
Reverse-- 3.564

Final -- 4.44

Son dişli oranına göre rx8 daha güçlü her viteste. İlk kalkışta yüksek devirde yakalarsa her türlü geçmesi lazım. 160 a falan kalmaması lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, M.E.G :

Son dişli oranına göre rx8 daha güçlü her viteste. İlk kalkışta yüksek devirde yakalarsa her türlü geçmesi lazım. 160 a falan kalmaması lazım.

hep bunu anlatmaya çalıştım insanlara.  devir çok olduğu için son dişli kısa oluyor. böylece tekerdeki tork yüksek oluyor.. yani rx8 in 211 lik torku krankta 211  ama tekerde,   atıyorum 300nm lik bi arabanınki gibi  ..        

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Zealot :

hep bunu anlatmaya çalıştım insanlara.  devir çok olduğu için son dişli kısa oluyor. böylece tekerdeki tork yüksek oluyor.. yani rx8 in 211 lik torku krankta 211  ama tekerde,   atıyorum 300nm lik bi arabanınki gibi  ..        

 

Tekerlekte gücü fazla buna katılıyorum. 3.20 ied 231 bg olsaydı şanzıman oranına göre yine rx güçlü olacaktı. Kilosu da hafif. Ama geçebilir mi kesinlikle hayır. Teori ve pratik biraz farklı oluyor :) 125 lik passat 165 lik mazda 6 örneği. Açıklayamıyorsun kanka  :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıklayacak tek şey aktarma organlarındaki kayıp ve yüzey sürtünmesi. BMW çok köklü bir marka. Motor ZF ile muhteşem uyumlu çalışıyor. Manuel viteste vites geçişlerindeki ve kalkıştaki vakit kaybı gerçekten kayda değer. Eğer rx8in ilk 3 dişli oranı biraz daha kısa ve çift kavramalı bir sistem ile çalışsa harikalar yaratır. Manuelde biz sürücüler büyük bir etkeniz. 

@M.E.G imzana son aracını eklememişsin. Hemen ekle bence. Favorilerimden biridir. Çok oturaklı güzel bir araç bir kere daha hayırlı olsun diyeyim.

Erzurum da 0-100 kaç? :2funny::2funny::2funny::2funny::2funny::2funny: Benim 626 orada resmen ölüyordu oksijensizlikten. 0-100 ü 18 saniye ölçmüştüm. İstanbulda direk 14 e indi.:2funny::2funny: 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, zoptrik :

Açıklayacak tek şey aktarma organlarındaki kayıp ve yüzey sürtünmesi. BMW çok köklü bir marka. Motor ZF ile muhteşem uyumlu çalışıyor. Manuel viteste vites geçişlerindeki ve kalkıştaki vakit kaybı gerçekten kayda değer. Eğer rx8in ilk 3 dişli oranı biraz daha kısa ve çift kavramalı bir sistem ile çalışsa harikalar yaratır. Manuelde biz sürücüler büyük bir etkeniz. 

@M.E.G imzana son aracını eklememişsin. Hemen ekle bence. Favorilerimden biridir. Çok oturaklı güzel bir araç bir kere daha hayırlı olsun diyeyim.

Erzurum da 0-100 kaç? :2funny::2funny::2funny::2funny::2funny::2funny: Benim 626 orada resmen ölüyordu oksijensizlikten. 0-100 ü 18 saniye ölçmüştüm. İstanbulda direk 14 e indi.:2funny::2funny: 

Sormaaa ne haldeyim, sorma kederdeyim, sorma yangınlardayım.... diye bi şarkı vardı bildin mi doktorum :D 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildim bildim :2funny:

Performansa çok da takılma ya sanki beygirlerin hepsini her an kullanıyor muyuz? Bence piyasada 200bin bandındaki araçların donanımında ve konforunda yeni Mazda6 param olsa kesinlikle bineceğim araç. Bence kesinlikle doğru seçim. Bence uzun süreler bineceksen LPG olayını araştırmak lazım. Direk enjeksiyonlu LPG sistemleri direk LPG ile çalışıyor. Yüksek sıkıştırma oranına da daha uyumlu. Performans artabilir bile :) Merak edenlere tezimin teknik detaylarını verebilirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, zoptrik :

Bildim bildim :2funny:

Performansa çok da takılma ya sanki beygirlerin hepsini her an kullanıyor muyuz? Bence piyasada 200bin bandındaki araçların donanımında ve konforunda yeni Mazda6 param olsa kesinlikle bineceğim araç. Bence kesinlikle doğru seçim. Bence uzun süreler bineceksen LPG olayını araştırmak lazım. Direk enjeksiyonlu LPG sistemleri direk LPG ile çalışıyor. Yüksek sıkıştırma oranına da daha uyumlu. Performans artabilir bile :) Merak edenlere tezimin teknik detaylarını verebilirim. 

Araç performans dışında mükemmel. Keşke bekar olsaydım :)) 

Çok uzun süre dayanabilirmiyim bilmiyorum doktorum. Günde 200 km yol yapıyorum ister istemez canı sıkılıyor insanın, gaza dokunuyorum :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...