Jump to content

Mazda 3 V6 ve Andros Thropy'nin Karlı Etapları


SpeedMazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Fransa otomobil Sporları Federasyon başkanı Bernard Consten tarafından ilk kez 1972 yılında düzenlenmesi önerilen Adros Tropisi, eski yarış pilotu Max Mamers (1987 Serre-Chevalier Fransa 1982 ve 1983 Matra Murena'nın içinde 5 Kez Rallycross şampiyonluğu kazanmış ) ve dönemin Başkanı arasındaki toplantıyla 1985 yılında ilk kez gerçekleştirilmiş.

Facebook hesabımda neredeyse tüm ülkelerin Mazda hesaplarını takip ettiğim için haber kaynağı akışıma Mazda Fransa tarafından paylaşılan  bir video sayesinde bu organizasyondan haberim oldu (3. sıradaki video). Araştırmamın asıl sebebi ise 2 kapılı Mazda 3 ile yarışılıyor olmasıydı. Andros yarış organizasyonuna özel olarak geliştirilmiş Mazda 3'ün videosu da mevcutmuş 2.sıraya ekledim. Mazda 3'ün Andros Thropy versiyonu
3.0-litre V6 motor ve altı vitesli sıralı şanzıman kullanıyor ve tam 340HP gücünde. Aynı zamanda 4 tekerlekten çekiş sistemi yine Andros Throphy'de yarışan Mazda 3'lerde mevcut. Meğer 2013 yılından bu yana Mazda bu yarışlara katılıyormuş ve oldukça da başarılı durumda. Mazda 3 Açıkcası biraz garip görünüyor. Fakat sesi açıp o motor sesine hayran kalırken yan yan drift yapan mazda 3 görünce epey keyif aldım :D Sizin de keyifle izlemeniz dileğiyle  :)

Mazda Fransa'nın youtube sayfasında Andros Thropy ile ilgili bazı videolar mevcut.
https://www.youtube.com/user/audeladesconventions/videos
Videoların sezon sezon tamamına ise Mazda Fransa'nın resmi web sitesinden ulaşabilirsiniz. Videolar sezonlara ait sayfaların en altında yer alıyor.
http://www.mazda.fr/philosophie-mazda/partenariat/tropheeandros/2016-2017/

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.12.2016 at 17:39, Bullbaba :

Direksiyonu tam tur çevirdiğinde sanki arka tekerleklerde dönüyor gibi geldi bana :)

Böyle bir şey gözlemlediyseniz harika, benim dikkatimi çekmemişti. Lakin olabilir de. Bu tip rallycross araçlarda bu teknoloji kullanılıyor mu bilemiyorum? 4WS (Four Wheel Steering) teknolojisi olarak adlandırılıyor ve avatarınızdaki aracın da bu versiyonları var bildiğim kadarıyla :) (1:46'dan itibaren izleyebilirsiniz)


Mazda 626, Mazda Mx6, Mazda Rx7 FD kasalar haricinde bu çok özel teknolojiyi kullanan güncel araçlardan Honda Prelude 1991, 2014'de çıkan Porsche GT3'ler olduğunu biliyorum sadece. Merak edenler için şöyle bir liste de varmış;
https://www.yahoo.com/news/10-coolest-four-wheel-steering-cars-172834430.html
Mazda'yı bir kez daha buradan tebrik ediyorum bu arada :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, SpeedMazda :

Böyle bir şey gözlemlediyseniz harika, benim dikkatimi çekmemişti. Lakin olabilir de. Bu tip rallycross araçlarda bu teknoloji kullanılıyor mu bilemiyorum? 4WS (Four Wheel Steering) teknolojisi olarak adlandırılıyor ve avatarınızdaki aracın da bu versiyonları var bildiğim kadarıyla :) (1:46'dan itibaren izleyebilirsiniz)


Mazda 626, Mazda Mx6, Mazda Rx7 FD kasalar haricinde bu çok özel teknolojiyi kullanan güncel araçlardan Honda Prelude 1991, 2014'de çıkan Porsche GT3'ler olduğunu biliyorum sadece. Merak edenler için şöyle bir liste de varmış;
https://www.yahoo.com/news/10-coolest-four-wheel-steering-cars-172834430.html
Mazda'yı bir kez daha buradan tebrik ediyorum bu arada :)

İlk paylaştığınız videoda 2:32 de yaptığı dönüşte gözüküyor.  Bu teknoloji yanlış bilmiyorsam Talismanın bi modelinde de kullanılıyor. Tabi bunu Mazdanın 88 yılında yapmış olması ayrı bir parantez. Benim arabam için paylaştığınız videoyu severek izledim. Ne diyim keşke bu tarz arabaları Türkiyede görebilsek. 88 yılında 2.2 turbo motorlu bir araba yapmış olması süper.Daha eski örnekleri Lancia tarafında yapılmıştı ama Mazda yapınca bir başka oluyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Bullbaba :

İlk paylaştığınız videoda 2:32 de yaptığı dönüşte gözüküyor.  Bu teknoloji yanlış bilmiyorsam Talismanın bi modelinde de kullanılıyor. Tabi bunu Mazdanın 88 yılında yapmış olması ayrı bir parantez. Benim arabam için paylaştığınız videoyu severek izledim. Ne diyim keşke bu tarz arabaları Türkiyede görebilsek. 88 yılında 2.2 turbo motorlu bir araba yapmış olması süper.Daha eski örnekleri Lancia tarafında yapılmıştı ama Mazda yapınca bir başka oluyor :) 

Evet bence de harika bir teknoloji ve 1988'de üretilmiş olması da o dönemlerde bir otomobilin geliştirme sürecinin 5-6 sene olduğu göz önünde bulundurulunca 80'li yılların başına denk gelen bir hadise ve etkileyici. Günümüzde 200-300.000 TL'lere satılan araçların bile çoğunda olmayışı garip bir durum. Muhtemelen aynı etkiyi yaratan daha yenilikçi teknolojiler olduğu için böyle. Bu tür konular görünce aklıma hep şu video geliyor. Yıl olmuş 2012, bir Jeep alıyorsunuz ve dünya para veriyorsunuz, marka yılların eskitemediği herkesin güvendiği, sektördeki en tecrübeli markalardan birisi ama gelin görün ki sonuç aşağıdaki gibi... Jeep düşmanı ya da karşıtı değilim kesilikle, kaldı ki sevdiğim modelleri de var jeep'in ama bu nasıl izah edilebilir ki?

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, SpeedMazda :

Evet bence de harika bir teknoloji ve 1988'de üretilmiş olması da o dönemlerde bir otomobilin geliştirme sürecinin 5-6 sene olduğu göz önünde bulundurulunca 80'li yılların başına denk gelen bir hadise ve etkileyici. Günümüzde 200-300.000 TL'lere satılan araçların bile çoğunda olmayışı garip bir durum. Muhtemelen aynı etkiyi yaratan daha yenilikçi teknolojiler olduğu için böyle. Bu tür konular görünce aklıma hep şu video geliyor. Yıl olmuş 2012, bir Jeep alıyorsunuz ve dünya para veriyorsunuz, marka yılların eskitemediği herkesin güvendiği, sektördeki en tecrübeli markalardan birisi ama gelin görün ki sonuç aşağıdaki gibi... Jeep düşmanı ya da karşıtı değilim kesilikle, kaldı ki sevdiğim modelleri de var jeep'in ama bu nasıl izah edilebilir ki?

 

 

Ben üreticilerden daha çok yapılan testler sonucunda firmalar kötü durumlara düştükçe arabaları düzelttiği görüşünü benimsiyorum. Bu moose test ilk çıktığında mercedes bmw çoğu araba çuvalladı hatta mercedes o yıllarda ürettiği a serisini toplatıp hepsine esp koydu diye biliyorum. Keza Amerikadaki Small Overlap testlerinde çoğu marka önce çuvalladı buna 520 de dahil ama sonra hepsi revizyondan geçirdi arabaları. Bağımsız kuruluşlar bu testleri arttırdıkça bizimde güvenliğimiz artıyor diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...