Jump to content

Mazda Haldızlar Müşteri Memnuniyetinde Sıfır


Reicht
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1 saat önce, Aurora :

Geçmiş olsun. "Bağzı" arkadaşlar da Haldızda hissesi varmış gibi konuşmuş. Mercedes alıp da problem yaşayıp davalık olan bir dünya insandan bi-haber(!) ezbere "mersedes alsaydııınnn" tarzı cümleler. Bir de maddi olarak pay biçip 150 bin demiş. Siz 80 bin verdiyseniz serviste sürünecek fakirin tekisiniz yani. Komik gerçekten. 

Çeşitli mecralarda konuyla ilgili yasal süreçlere dair yaşanılan tecrübeler mevcut. Belki yardımcı olurlar diye buraya gelmişsiniz ama üstüne azar yiyor ve haksız oluyorsunuz. İyi niyetli Mazdaseverleri tenzih ediyorum ama burada ancak sinirleriniz bozulur. 

 

Böyle saçma platformda daha fazla kalasım yok. Kısa süre içerisinde üyeliğimi de siliyorum. Muhtemelen, paracı Mercedes alcı zihniyete bakılırsa çok geçmeden mesajım da silinir. 

 

Düzenleme: Üyelik silme işlemini bulamadım. Bir zahmet üyeliğimi siliverin. 

" pire için yorgan yapmak " deyimi sanırım bu durum için söylenebilecek en iyi söz 

eğer bahsettiğiniz kişi için forumu terk edecek birisi var ise o da benim :) Bkz. "politik yorumlar" bölümü ve karşılıklı yazışmalarımız.

Diğer yandan şu da söylenebilir. Benim yazdıklarım yüzünden de terk etmek isteyen, kafasından geçiren veya benim gitmemi isteyenler de çıkabilir. ^-^

 

Nasıl ki bir yetkili servisin yaptığı bütün servislere mal edilemezse, forumda mevcut bir kişinin yaptığı da bütün foruma mal edilemez.


@Reicht

isimli üyemizin yaşadıkları benim de dikkatimi çekti. tüketici hakları kapsamında araştırıp en kısa zamanda cevap vereceğim. 

 

tüketici hakları kanunu md.8 ayıplı mal;

Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

 

tüketici hakları kanunu md.10 ispat yükü;

Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz

 

tüketici hakları kanunu md.11 tüketicinin seçim hakları;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b ) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür

     (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

    (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

    (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

    (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir. 

 

 

sevgilerimle....

umarım yazı yardımcı olmuş,fikir vermiştir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Arman-1999 :

" pire için yorgan yapmak " deyimi sanırım bu durum için söylenebilecek en iyi söz 

eğer bahsettiğiniz kişi için forumu terk edecek birisi var ise o da benim :) Bkz. "politik yorumlar" bölümü ve karşılıklı yazışmalarımız.

Diğer yandan şu da söylenebilir. Benim yazdıklarım yüzünden de terk etmek isteyen, kafasından geçiren veya benim gitmemi isteyenler de çıkabilir. ^-^

 

Nasıl ki bir yetkili servisin yaptığı bütün servislere mal edilemezse, forumda mevcut bir kişinin yaptığı da bütün foruma mal edilemez.


@Reicht

isimli üyemizin yaşadıkları benim de dikkatimi çekti. tüketici hakları kapsamında araştırıp en kısa zamanda cevap vereceğim. 

 

tüketici hakları kanunu md.8 ayıplı mal;

Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

 

tüketici hakları kanunu md.10 ispat yükü;

Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz

 

tüketici hakları kanunu md.11 tüketicinin seçim hakları;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b ) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür

     (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

    (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

    (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

    (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir. 

 

 

sevgilerimle....

umarım yazı yardımcı olmuş,fikir vermiştir.

Arman bey bu maddeleri ben de okumustum. Bu maddelere göre benim aracın ayıplı mal statusune giriyor çünkü daha 2 buçuk aylık bir araç. Yani mahkemeye intikal ettiği vakit kazanan tarafın ben olması gerekiyor. Yanlışmiyim ?

Diğer bir konu arızanın 3 kere tekrarlaması kanunu var fakat bu durum satıştan itibaren 6 ay gectikten sonra ortaya çıkan arizikari kapsıyor galiba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haldizlarda servis müdürü cok tatli bir abimiz. Onla yuz yuze konustunuz mu elemanlar gayet ilgisiz son 1 yildir satista da serviste de araba bakmaya gidiyorsun bir dovmedikleri kaliyor yeni araba alacak olsam inallardan alirim artik cok memnun kaldim hizmetlerinden en azindan cok saygili ve işlerini severek yapiyorlar. Bilmiyorum sonucu ne olur ama degisim için zorlayin 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Reicht

Öncelikle geçmiş olsun. Sıfır bir aracın keyfini sürmek yerine böylesi problemlerle uğraşmak can sıkıcı olsa gerek. Bir de süreci daha da zorlaştıran tavırlar insanın canını çok sıkar kesin.

Benzer durumların bir kaç kez yaşandığını gördüm sitede.  Şimdi mobil olduğum için zor olur bulmak ama şanzıman değiştirip problemi çözülen de var aracı değiştirilen de. Firma ilk olarak şanzıman değişimini deneyecektir doğal olarak. Eğer bu da çözmezse muhtemelen araç değişimi yolu açılır. 

İnşallah içinize en sinecek şekilde problem çözülür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Reicht :

Arman bey bu maddeleri ben de okumustum. Bu maddelere göre benim aracın ayıplı mal statusune giriyor çünkü daha 2 buçuk aylık bir araç. Yani mahkemeye intikal ettiği vakit kazanan tarafın ben olması gerekiyor. Yanlışmiyim ?

Diğer bir konu arızanın 3 kere tekrarlaması kanunu var fakat bu durum satıştan itibaren 6 ay gectikten sonra ortaya çıkan arizikari kapsıyor galiba

2017 yılının ilk mesai gününde gerekli işlemlere başlanır ve yeni yıla, yeni bir araç ile girilir.^-^

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mazda41 Haldızlardaki o tatlı abi dediğiniz Fahrettin Bey tüm bu sürecin baş aktörü zaten. Rahat rahat koltuğundan oturup müşteri memnuniyeti adına tek bir hareketi yok adamın.

@Burak bey iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Şanzımanı değiştirecektim zaten ama inanın yoruldum artık. Dün hesapta bayi müdürü arayacaktı beni saat 6 gibi arayıp çaldırıp kapadılar. Bugün saat kaç oldu ne arayan var ne soran. Müdür adam hop ne oluyor vs deyip müşteriyi bir kere aramaz mı ya. 

O sebeple ben şanzımanı Merser bayisini isteyeceğim ve orada değişim yaptıracağım. Hoş hiç bir şey düzelmeyecek çünkü bu sorun sadece şanzıman ile alakalı değil bence. 

@Arman-1999 mahkeme sürecine en kısa sürede başvuracağım umarım dediğiniz gibi olur. 

Forum kullanıcılarından bu süreçler ile alakalı tecrübesi avukat tanıdığı vs. olan var mı acaba? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haldızlar bu siteyi takip ediyor mutlaka, en azından bir açıklama getirmeli, ciddi eleştiri var. Müşteri duyarlılığı veya insani bir cevap.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Renegade :

Haldızlar bu siteyi takip ediyor mutlaka, en azından bir açıklama getirmeli, ciddi eleştiri var. Müşteri duyarlılığı veya insani bir cevap.

Hiç sanmıyorum takip ettiklerini 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk olarak çok geçmiş olsun.sinirsel olarak bu kadar yıpranmanın arkasından bence artık git gel yapmak yerine yasal haklarınızı araştırarak veya bir avukat ile fikir alışverişi sonrası adli makamlarda hakkınızı aramalısınız.

Buradaki bilgiler umarım birazda olsa yardımcı olur size.

Ayıplı Otomobil,  satın alındıktan sonra aracın belirtilen özelliklerin dışında özelliklere sahip olması, değerinin azalmasına neden olan kusurlarının bulunması, reklamlarında yapılan tanıtımlara ilişkin özellikleri içermemesidir. Bu sayede otomobilden istenilen fayda sağlanamayacağından otomobilin değiştirilmesi yada geri verilerek bedelinin satıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Tüketici haklardan istediği kullanabilmektedir.

Otomobilde ayıp fark edildiğinde ne yapılmalıdır?

Bayiden satın alınan otomobilin yukarıda sayılan ve kanunda geniş olarak tarif edilen nedenlerden dolayı ayıplı olduğu düşünülüyorsa öncelikle bu durumun 30 gün içerisinde satın alınan bayiye bildirilmesi gerekmektedir.

Otomobilde Gizli Ayıp

Yukarıda anlatılan nedenlerin dışında,  ilk görünüşte anlaşılamayan yada hatalı üretimden dolayı sonradan ortaya çıkabilecek nedenlerden dolayı oluşan ayıplar da var olmaktadır. Bu gibi kusurlara Tüketici HukukundaGizli Ayıp denilmektedir. Eğer araç alındıktan ve ihbar süresi olan 30 günlük süre geçtikten sonra ilk bakışta farkedilmeyecek derecede gizli bir ayıp farkedilir ise bu durumun da öğrenme tarihinden itibaren derhal satıcıya bildirilmesi gerekmektedir.

Otomobilde Gizli Ayıplar Nelerdir?

Otomobilde Gizli Ayıba örnek vermek gerekirse en çok yaşanan olay çift kat boyadır. Hayatın olağan koşullarında sıfır km otomobil alan hiç kimse aracın boya kontrolünü yaptırmamaktadır. Ancak aracın satılması sırasında yada farklı rutin bir kontrolde otomobilde çift kat boya olduğu ortaya çıkmaktdadır. Bu durum da Gizli Ayıp için uygun bir örnektir. Farklı bir örnek vermek gerekirse de aracın bazı mekaniksel aksamlarında yaşanan problemlerin zaman içerisinde sorun çıkarmasından dolayı yaşanan arızalar da Gizli Ayıp kapsamında değerlendirilmektedir. Aracın sürekli olarak arızalanması ve arızanın yetkili servislerce giderilememesi de gizli ayıbın varlığına işaret etmektedir.

Otomobilde Gizli Ayıp Tespit Edildiğinde Ne Yapılmalıdır

Otomobilde Gizli Ayıp Tespit Edildiğinde öncelikli olarak satıcı firma ihtar edilmelidir. Bu ihtarın ardından satıcı firma sorumluluklarını yerine getirmeyerek gerekli işlemleri yapmıyor ise  dava açmak gerekmektedir. 

Gizli Ayıplar ile ilgili davalarda Tüketicinin yada davalının ikametindeki yer Tüketici Mahkemeleri Görevlidir. Tüketici Mahkemesi olmayan yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri Görevlidir. 

Şirket adına kayıtlı otomobillerde Tüketici Kanunu hükümleri uygulanamayacağından Asliye Ticaret Mahkemeleri Görevlidir.

Tüketici Mahkemesinde Açılan Davalarda bilirkişi marifeti ile araçtaki ayıbın gerçekte var olup olmadığı tespit edilerek ayıp olması halinde tüketicinin talebine göre karar verilmektedir.

Tüketici Mahkemesinden Hangi Taleplerde Bulunulmaktadır?

Gizli ayıba ilişkin olarak Tüketici Mahkemelerinde açılan davalarda Ayıplı Otomobilin Ayıpsız olanı ile değiştirilmesi yada aracın bedelinin iadesi talep edilebilmektedir.

Ayıpsız misli ile iade kararında Otomobil Firması ayıplı aracı geri alarak aynı özelliklerdeki sıfır km sini Tüketiciye vermekle yükümlüdür.

Bedel iadesinde ise aracın satın alınma değeri Tüketiciye İade edilmektedir.

Ayıpsız misli ile değişimlerde yaşanan en sık problemlerden biri aracın aynı modelinin satıcı elinde bulunmamasından kaynaklanmaktadır. Bu gibi durumlarda tekrar aracın değer tespitinin yapılması gerektiğinden meşakatli bir süre kat edilerek ancak bedel iadesi geri alınabilmektedir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Aurora ben Haldızlar 'da hisse sahibi olsam hiç "Haldızlar  bu aracın sorunlu olduğunu biliyorsa ve onu bilerek sana sattıysa hele ki bu aracı kusurlu olması dolayısıyla indirimli fiyattan almışlarsa o zaman haksız kazanca teşebbüsten her türlü dava hakkın olur"  der miydim? Mercedes örneği ise Mercedes tavsiyesi değildir, sadece sohbet arasında örnektir fakat sen o örneği alarak "Mersedes alsaydııınnn" şekline getirmişsin ki ben öyle tarzların adamı değilim bir kere hiçbir cümlenin sonuna "nnnn" diye harf basmam, net konuşurum. Dolaylı yoldan bana laf atmaya calışmışsın, direkt konuşsana. Haklı kişi direkt konuşur, haksız kişi dolaylı yollara sapar.

Ben Mazda'yı 2.el 45bin TL'ye aldım ve yetkili serviste hiçbir problem yaşamadığım gibi gayet memnunum. Yorumlarım da tabi ki buna göre şekillenecektir. Yorumlarımı senin istediğin  gibi değil diye hemen  bana saçma kişi, foruma da saçma kişinin bulunduğu platform demişsin, fakat kendini düşündün mü? 2017'ye huzurlu girmeyi engelleyen bozan kişi desem olur mu senin için? Öyle imalı değil, direkt. Yorumlarımı  ne bir kişiye ne bir servise ne bir kuruluşa göre şekillendirmem. Senin veya başkasının demesi ile saçma kişi olmam.

Sorun yaşayan arkadaşın sorununu çözmeye katkısı olacak şey yazamadım, şu ana kadar  bana karşı atıp tutan birine cevap hakkımı kullandım, ancak sorun yaşayan @Reicht için yine de yardım olabilecek birşey yazayım (tabi ki @Aurora veya başkası saçma yorumlar diyebilir, beni ilgilendirmez)

Ben de satıcılarla ilgili geçmişte DAVALIK sorunlar yaşadım. Otomobilde dava açmadım ancak 90TL'lik (bugünün parasıyla) bir parfüm ayıplı çıktığı için tüketici sorunları hakem heyeti vasıtasıyla dava açıp KAZANDIM. 90TL'lik parfümü aldığım yerin avukatı arayıp "davayı cekin yoksa firmamız itibar kaybına uğrayacak" dedi. Telefonda dedim ki "ben ayıplı ürün olduğunu, henüz dava açmadan  ispatlamışım, o yüzden iade istemişim şube müdürünüz ambalajı açılmış, kullanılmış parfüm iade almayız diyerek artistik yapmış, ben dava acarım diye tehdit etmişim, şube müdürünüz dava aç diye artistiğe devam etmiş" diyerek lafı verdim avukata fakat hepsi o kadar, aldım parfümü gittim şube müdürüne elimle teslim ettim ayıplı ürünü, ve iade ettirdim ve davadan vazgeçtim. 90'lik dava için bazı arkadaşlar "davaya devam devam etseydin, insanları mağdur eden bu firmaya karşı kazandığın davayı medyaya verip reklamını yapsaydın" gibi dediler onu yapmadım cunku ben 90TL'lik kazığı telafi ettim, magazanın yaşayacağı cok daha büyük imaj kaybı ile kazanacağım birşey yoktu.

Gerçekten haksız bir şey varsa ortada insanlara dava açacaksın arkadaşım, olay bu kadar basit. Bunun Mazda'sı Mercedes'i yok. Ve Türkiye'de belki birşey alırken (SAÇMA KİŞİDEN SAÇMA YORUMLARA DEVAM GİBİ OLACAK, AÇIKLAMASI GELiYOR) avukata hukuki geçerliliği olan bir sözleşme hazırlatıp, satıcıya önce onu imzalatıp öyle "sıfır" arabayı alacaksın. (BEN Mi, SIFIRDA BiLE YAŞANAN SORUNLAR MI SAÇMA? diyerek saçmalık konusunun açıklığa kavuştuğunu ümit ediyorum) Sözleşmede "araçta herhangi bir olağandışı, bu otomobilin kullanıcıları tarafından hata olduğu teyid edilebilecek herhangi bir fabrikasyon veya sonrasındaki sorun dolayısıyla alıcının aracı sorgusuz sualsiz örneğin ilk 1 ay  veya uygun başka bir süre içinde iade etme hakkı vardır, satıcı bunu peşinen kabul etmiştir" gibi cümle de gececek. Otomobilin gerçekten sorunsuz olduğunu bilen satıcı bunu imzalar, ancak yamuk olduğunu bilen imzalamaz. Bankaya kredi kartı kapatmaya giderken bile bunun gibi kağıtla gideceksin arkadaşım, cunku kapattık denilen kredi kartları açık tutuluyor özellikle. Her halukarda sana yamuk yapan satıcıyı ve sana laf atan kişileri karşılıksız bırakmayacaksın, artık daha nasıl anlatayım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@ozcankr06 @Revivo73, @Batuhan79 

Destekleriniz ve görüşleriniz için teşekkür ederim. Dün itibariyle mazda avrupaya ve belçikaya mail attım. Mazda Türkiye'ye geçen hafta mail atmıştım ama hiç bir dönüş yapılmadı.

Ekşi sözlük fikri aklımdan geçiyor ama yazar bir tanıdık bulmak gerekecek sanıyorum.

Diğer taraftan dava sürecine de başlayacağım. Bu hafta içi ihtarname çekip geri kalanını bilindik bir avukat ile sürdürmeyi planlıyorum. Bu ülkede adam akıllı ticaret yapan malının arkasında duran hiç bir satıcıya rastlamadım. Sanıyorlar ki müşteriyi istediğimiz gibi yönetiriz, dava vs süreci ile de uğraşamaz yorulur diyorlar. Ama inat ettim peşini bırakmayacağım. Bu tarafta da öteki tarafta da hakkımı arayacağım isterse 5 sene sürsün dava.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servislerin bu tarz davranışları arabadan da ilgili markadan da soğutuyorlar. Ben aracımı hep mazda Merser'e götürürdüm. Sağolaunlar aile ortamı gibi orası ve tecrübeliler. Aracımı sattım ama hala ziyaret ederim kendilerini tatlımı alıp.

Durumunuza çok üzüldüm bir mazda sever olarak. Umarım en kısa zamanda sorunun çözülür.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, Reicht :

@ozcankr06 @Revivo73, @Batuhan79 

Destekleriniz ve görüşleriniz için teşekkür ederim. Dün itibariyle mazda avrupaya ve belçikaya mail attım. Mazda Türkiye'ye geçen hafta mail atmıştım ama hiç bir dönüş yapılmadı.

Ekşi sözlük fikri aklımdan geçiyor ama yazar bir tanıdık bulmak gerekecek sanıyorum.

Diğer taraftan dava sürecine de başlayacağım. Bu hafta içi ihtarname çekip geri kalanını bilindik bir avukat ile sürdürmeyi planlıyorum. Bu ülkede adam akıllı ticaret yapan malının arkasında duran hiç bir satıcıya rastlamadım. Sanıyorlar ki müşteriyi istediğimiz gibi yönetiriz, dava vs süreci ile de uğraşamaz yorulur diyorlar. Ama inat ettim peşini bırakmayacağım. Bu tarafta da öteki tarafta da hakkımı arayacağım isterse 5 sene sürsün dava.

Zamanında İzmir / Tansaş mağazasından bir kutu incir almış ve incirin bozuk çıkması sonucunda Sağlık Bakanlığına kadar süreci takip etmiştim.

vakit kaybetmeden işlemlere başlamanızı tavsiye ederim, yasal süreç ise sizin için en hayırlı yol olacaktır.

http://www.akkaslaw.com/istanbul-hukuk-burosu.html

bağlantı adresini verdiğim büro ciddi bir avukatlık bürosu olup sizin sorununuza da çözüm getireceğini düşünüyorum. Vaktiniz var ise bizzat giderek uğramanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, Reicht :

@ozcankr06 @Revivo73, @Batuhan79 

Destekleriniz ve görüşleriniz için teşekkür ederim. Dün itibariyle mazda avrupaya ve belçikaya mail attım. Mazda Türkiye'ye geçen hafta mail atmıştım ama hiç bir dönüş yapılmadı.

Ekşi sözlük fikri aklımdan geçiyor ama yazar bir tanıdık bulmak gerekecek sanıyorum.

Diğer taraftan dava sürecine de başlayacağım. Bu hafta içi ihtarname çekip geri kalanını bilindik bir avukat ile sürdürmeyi planlıyorum. Bu ülkede adam akıllı ticaret yapan malının arkasında duran hiç bir satıcıya rastlamadım. Sanıyorlar ki müşteriyi istediğimiz gibi yönetiriz, dava vs süreci ile de uğraşamaz yorulur diyorlar. Ama inat ettim peşini bırakmayacağım. Bu tarafta da öteki tarafta da hakkımı arayacağım isterse 5 sene sürsün dava.

iyi günler. Öncelikle geçmiş olsusn. evet yaşananlar can sıkıcı ve vurdumduymaz insanlar dahada sinirlerini bozuyor insanın. Mazda Türkiye ile telefonla iletişime geçmeniz mailden ziyade belki daha çabuk reaksiyon verilmesini sağlayabilir diye düşünüyorum. daha önce arkadaşların bahsetmiş olduğu maddelerden başlayarak bizlerde ilerleyelim .

4- Alıcının seçimlik hakları
a) Genel olarak:
Satıcının satılanın ayıplarından sorumlu olduğu hâllerde alıcı, aşağıdaki seçimlik haklardan birini kullanabilir:
1. Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme.
2. Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinde indirim isteme.
3. Aşırı bir masrafı gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme.
4. İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme.
Alıcının genel hükümlere göre tazminat isteme hakkı saklıdır.
Satıcı, alıcıya aynı malın ayıpsız bir benzerini hemen vererek ve uğradığı zararın tamamını gidererek seçimlik haklarını kullanmasını önleyebilir.
Alıcının, sözleşmeden dönme hakkını kullanması hâlinde, durum bunu haklı göstermiyorsa hâkim, satılanın onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.
Satılanın değerindeki eksiklik satış bedeline çok yakın ise alıcı, ancak sözleşmeden dönme veya satılanın ayıpsız bir benzeriyle değiştirilmesini isteme haklarından birini kullanabilir. (6098/TBK.m.227 ve 818/BK.m.202-203)

Eğer ki dava açmayı kafaya koyduysanız öncelikli olarak belirteyim ki satış sözleşmesinin güzelliği şudur istisnai olarak karşı tarafın yani haldızların kusuru olmasa dahi zararlarınızın bir çoğunu tazmin etmek mecburiyetinde kalacaklardır. Onun için fiş fatura her türlü evraklarınızı saklayınız. İhtar çekmeyi düşünüyorsunuz. Zorunlu bir unsur değil şayet servis kayıtları açılıp arıza tespitleri mevcut ve bunları ispatlayabilecekseniz.

İhtar çekecekseniz öncelikle belirteyim tabi ki profesyonel yardım almak her zaman iyidir ancak kendiniz halletmek istiyorsanız elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım. İhtarda aracınızı hangi sebeple kullanamadığınızı  ve yukarıda belirtmiş olduğumuz hangi seçimlik hakkı kullanmak istediğinizi kesinlikle belirtin. Makul bir süre verin kendilerine.Sonra yaklaşımlarına göre bir yol elbet izlenir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok geçmiş olsun. Klişe olacak ama sıfır araç alıp da bu kadar uğraşmak gerçekten insanı yorar. Gebze - Haldız arası arabasız git gel yapmak da cabası.

Yasal süreç başlasa bile bence artık İzmit'e gitmeye gerek yok. Tuzla e5 üzerindeki servis size daha yakın. Sizi izmit e çağıran olursa buyursun Tuzla'ya gelsinler.

Zaten yazılana göre izmit'teki ustalar da ayrılmış. Boşuma oraya gitmeye gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuyla birlikte maalesef mazda3 otomatik araçlarda kronik bir sorun varlığı da iyice kafama yatmaya başladı. Mazda umarım makyajlı araçlarda bu soruna çözüm getirebilmiştir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan bey, bu yaşananlardan sonra konu bayi müdürü Mehmet Bey'e gitmiş. O beni aradı ve olanlardan daha yeni haberi olduğunu ellerinden geleni yapacaklarını söyledi ve özür dilediler. 

Mazda Türkiye'de bayi ile iletişime geçmiş ve benim için araç kiralamalarını söylemişler.

Bayi müdürü de gerekirse test aracımızı veririz yada araç kiralarız, hatta cumartesi fazla bile çalışabiliriz dedi. Bunların hepsini ben teknik servis müdüründen talep etmiştim zaten ama onun tarafından hiç bir olumlu adım atılmadığını söyledim. Anladığım teknik servis müdürü kendi kafasına göre karar veriyor orada. 

Ben de bayi müdür Mehmet Bey'e şanzıman değişimi için aracı getireceğimi fakat @alpqa arkadaşımızın başına gelenler gibi şanzıma değişikliği de soruna çözüm getirmez ise araç değişikliği talep edeceğimi bu konu hakkındaki tavırlarını sordum. Kendisi ellerinden geleni yapacaklarını, her türlü desteği vermeye hazır olduklarını hatta gerekirse araç değişikliği için Mazda Türkiye ile savaşırız tarzı cümleler kurdu.

Ben dün akşam aracı götürdüm ve oradaki test aracı CX-3'ü aldım. Bugün şanzıman değişikliği yapacaklar, her şey bugün netleşecek anlayacağınız. Bu arada dizel CX3 de geri vitese aynı vuruntuyu yapıyor mu diye kontrol edim dedim. Çok hafif bir sarsıntı dışında (bukadarını normal kabul ediyorum) hiç bir sorun yok. Benim aracımdaki vuruntu ve ses ve geri viteste ki titreşim. oldukça fazla. 

Bayi genel müdürü beni arayıp bu tarz konuşmasaydı gitmeyi düşünmüyordum fakat gene işleri zorlaştırmamak adına şanzman değişikliğinin yapılmasına tamam dedim. En azından biz şanzıman değiştirecektik fakat müşteri istemedi tarzı bir ifade ile karşıma gelinmez diye düşündüm.

Aracım 2015 model Meksika fabrikasında üretilmiş.

Gelişmeleri buraya yazacağım.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...