Jump to content

Mazda Haldızlar Müşteri Memnuniyetinde Sıfır


Reicht
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu skyactiv otomatik şanzımanla ilgili çok ilginç bir durum var (bana göre tabi) aynı şanzıman cx3, cx5 ve 6'da da kullanılıyor ama nedense sadece 3 kullanlarda bir sıkıntı çıkıyor.@ilhan hocanın sorduğu gibi üretim esnasında mı bir sıkıntı oluyor acaba. Ilginç doğrusu. Şimdiye kadar mazda globalin bu durumu çoktan fark ediyor olması gerekirdi diye düşünüyorum çünkü Yurtdışında da benzer sorunlar olduğu söyleniyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, ersinnsahin :

Bu skyactiv otomatik şanzımanla ilgili çok ilginç bir durum var (bana göre tabi) aynı şanzıman cx3, cx5 ve 6'da da kullanılıyor ama nedense sadece 3 kullanlarda bir sıkıntı çıkıyor.@ilhan hocanın sorduğu gibi üretim esnasında mı bir sıkıntı oluyor acaba. Ilginç doğrusu. Şimdiye kadar mazda globalin bu durumu çoktan fark ediyor olması gerekirdi diye düşünüyorum çünkü Yurtdışında da benzer sorunlar olduğu söyleniyordu.

Erzurum serviste cx3 şanzımanı da değişmişler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Olağan şüpheli" şanzımandı buna bir de Meksika işçiliği eklendi :)

MEG in cevabından sonra (havaların katkısı da kaçınılmaz elbette) otomatik şanzımandan buz gibi soğudum...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim görüşüm şu ki ben de ki sorun dsg deki problemler gibi aracı kullanılmayacak hale getiren bir durum değil. Konforda ödün verdirtiyor. Ama uzun vade de ne gibi sıkıntılar çıkarır orası muamma. 

İlk otomatik vites arabamdı bir daha da bulaşmam artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik vites konusu diğer marka otomobil forumlarında da cok sık rastlanıyor. Sıvısı, bakım aralığı farklı araçlar. Şu ana dek 4 otomobil aldıysam hiçbirinde otomatik aklıma gelmedi bile cunku bence otomatik sorun demek. Forumda daha önce de anlatmıştım, kullandığım tüm otomatikler ya arkadaşların ya da kiralık araçlardı. Kullandıklarım arasında bir tek Subaru otomatik te  titreme yok gibiydi.VW ise bayağı titriyordu. Mercedes C180 kiralamıştım onda ise vitesin varlığı bile unutmuştum, o derece sorunsuz yani. Mazda 3 için birşey diyemem, sadece bir arkadaşım Bursa'da 3 kullanıyor ki o da manuel ve nitekim 2010'dan bu yana hiçbir sorun yaşamadı hala aynı 3'ü kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Revivo73 :

Otomatik vites konusu diğer marka otomobil forumlarında da cok sık rastlanıyor. Sıvısı, bakım aralığı farklı araçlar. Şu ana dek 4 otomobil aldıysam hiçbirinde otomatik aklıma gelmedi bile cunku bence otomatik sorun demek. Forumda daha önce de anlatmıştım, kullandığım tüm otomatikler ya arkadaşların ya da kiralık araçlardı. Kullandıklarım arasında bir tek Subaru otomatik te  titreme yok gibiydi.VW ise bayağı titriyordu. Mercedes C180 kiralamıştım onda ise vitesin varlığı bile unutmuştum, o derece sorunsuz yani. Mazda 3 için birşey diyemem, sadece bir arkadaşım Bursa'da 3 kullanıyor ki o da manuel ve nitekim 2010'dan bu yana hiçbir sorun yaşamadı hala aynı 3'ü kullanıyor.

C180 lerde de sıkıntı vardı. Sürekli yazılım güncelleme geliyordu. Dsg de öyle kolay kolay titremez sizin bindiğiniz araçta kavrama, mekatronik sorunu vardır. Sorunsuz dsg lerde oldukça fazla.

Otomatik vites kolay kolay arıza vermez. Manuel'den daha dayanıklıdır bence. Özellikle tork konvertörler. Dsg de bile 200 binleri devirenler var. Yeter ki kullanmayı bil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Servet :

Mazda şanzumanı aisin firmasının değilmi?

Benim bildiğim otomatik şanzımanları kendi ürettiği abi ama net bilgisi olanlar daha net cevap verebilirler sanırım :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Revivo73 :

Otomatik vites konusu diğer marka otomobil forumlarında da cok sık rastlanıyor. Sıvısı, bakım aralığı farklı araçlar. Şu ana dek 4 otomobil aldıysam hiçbirinde otomatik aklıma gelmedi bile cunku bence otomatik sorun demek. Forumda daha önce de anlatmıştım, kullandığım tüm otomatikler ya arkadaşların ya da kiralık araçlardı. Kullandıklarım arasında bir tek Subaru otomatik te  titreme yok gibiydi.VW ise bayağı titriyordu. Mercedes C180 kiralamıştım onda ise vitesin varlığı bile unutmuştum, o derece sorunsuz yani. Mazda 3 için birşey diyemem, sadece bir arkadaşım Bursa'da 3 kullanıyor ki o da manuel ve nitekim 2010'dan bu yana hiçbir sorun yaşamadı hala aynı 3'ü kullanıyor.

Wolskvagen'nin otomatik vitesi var mı ki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, Servet :

Mazda şanzumanı aisin firmasının değilmi?

Yok Servet abi. Kendi üretiyor skyactiv- g yi. Aisini Peugeot citroen grubu kullanıyor. Eat6 adı altında...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, Teknisyen :

Wolskvagen'nin otomatik vitesi var mı ki?

Dsg çift kavramalı otomatik vitesi ve son dönemlerde Amarok da kullandığı tork konventörlü tam otomatik şanzımanı var 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok Servet abi. Kendi üretiyor skyactiv- g yi. Aisini Peugeot citroen grubu kullanıyor. Eat6 adı altında...

Kötünün iyi haberi. Aisin marka olup sorunlu olsa sıkıntı demek
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önceki aracım olan pejo 307 otomatik nedeni ile otomatik şanzımanlar hakkında gereksiz seviyede bilgim var ;D ankaradaki ustalara az para kaptırmadım >:( yanlız otomatik şanzıman ustalarının hep bir ağızla söylediği şuydu. 

Alıntı

Başın ağrımasın istiyorsan git klasik tork konvertörlü japon aracı bul, özellikle honda.

Bende çok aklımda yokken civic'e yöneldim. Hatta otomatik araç kullanmak isteyenlere tavsiyem mümkünse garantisiz araç kullanmasınlar. Çünkü Otomatik şanzıman aç kapa için ustaların ağzını 1500 tlden açıyo ;D 

Şu şanzıman işi yüzünden her yerde iç çekerek yeni Mazda3e bakıyom walla :-[ manuel power donanım olsa bari diyecem o da yok :-[

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, M.E.G :

C180 lerde de sıkıntı vardı. Sürekli yazılım güncelleme geliyordu. Dsg de öyle kolay kolay titremez sizin bindiğiniz araçta kavrama, mekatronik sorunu vardır. Sorunsuz dsg lerde oldukça fazla.

Otomatik vites kolay kolay arıza vermez. Manuel'den daha dayanıklıdır bence. Özellikle tork konvertörler. Dsg de bile 200 binleri devirenler var. Yeter ki kullanmayı bil.

DSG konusunda 7-DSG şanzımanlı çevremdeki herkes soru yaşadı. Kalkışta titremeler, sıkışık trafikte şanzıman ısındı uyarıları belli bir kilometreden sonra sıklıkla çıkıyor. Vw forumlarına bakarsanız birçok kişi kavrama yada şanzımanı değiştirmek durumunda kaldı. Vw fanı arkadaşlarım hep otomatikten manuele döndüler. Bence istanbul, ankara gibi trafiği bir anda sıkışıp kilitlenebilen yerlerde kuru çift kavrama şanzımanlar büyük risk. Şanzımanın etkin soğutma ihtiyacını karşılayacak sistemleri yok. VW'nin 2.0 yada 150hp üstü motorlarında 6 ileri ıslak kavramalı tip DSG kullanıyor, onlarda mesela pek sorun yok. O şanzımanı bütün modellere uygulasa pek başı ağrımayacak ama maliyet farkından yapmıyorlar galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

47 dakika önce, SafaTR :

Dsg çift kavramalı otomatik vitesi ve son dönemlerde Amarok da kullandığı tork konventörlü tam otomatik şanzımanı var 

DSG ECD ve türevleri otomatik vites değildir.O sınıf yarı otomatik vitese girer.Hatta daha doğru tanımlama ile robotize vites kutularıdır kendileri.

Tork konvertörlü tam otomatik ayrı CVT ayrı yarı otomatikler ayrı.Kıyaslama yaparken bunu dikkate almak lazım.

Bizdeki mantık debriyaj pedalı yoksa hepsi otomatiktir diye.Her kanatlıyı uçan kuş saymak gibi bir şey bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Teknisyen :

DSG ECD ve türevleri otomatik vites değildir.O sınıf yarı otomatik vitese girer.Hatta daha doğru tanımlama ile robotize vites kutularıdır kendileri.

Tork konvertörlü tam otomatik ayrı CVT ayrı yarı otomatikler ayrı.Kıyaslama yaparken bunu dikkate almak lazım.

Bizdeki mantık debriyaj pedalı yoksa hepsi otomatiktir diye.Her kanatlıyı uçan kuş saymak gibi bir şey bu.

Abi aslında bak bu kavram karmaşası ama cevabı kendin verdin. Sonuç itibari hangi otomatik vites kutusu olursa olsun, Vites Değiştirmek ya da Arabayı kaldırmak için (ilk tahrik için) herhangi bir şey (Debriyajdan ayak çekmek gibi) yapmazsınız. OTOMATİK olarak gerçekleşir. Bunların hepsi Otomatik Vitestir. Kendi içlerinde ayrılıyorlar sadece. 

yapılış biçimleri,tarzları farkları onu kabul ederim bana hepsi Otomatik Vites adı içinde yer alır. Araçlar için Manuel ve Otomatik Vites ayrımı vardır.

Keza öyle olmasa Otomatik Vites karşılaştırmaların da Tork Konventörü, Çift Kavrama ile veya Cvt ile karşılaştırmazlar. hepsinin birbirine göre + veya - leri var bu kabulüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi aslında bak bu kavram karmaşası ama cevabı kendin verdin. Sonuç itibari hangi otomatik vites kutusu olursa olsun, Vites Değiştirmek ya da Arabayı kaldırmak için (ilk tahrik için) herhangi bir şey (Debriyajdan ayak çekmek gibi) yapmazsınız. OTOMATİK olarak gerçekleşir. Bunların hepsi Otomatik Vitestir. Kendi içlerinde ayrılıyorlar sadece. 
yapılış biçimleri,tarzları farkları onu kabul ederim bana hepsi Otomatik Vites adı içinde yer alır. Araçlar için Manuel ve Otomatik Vites ayrımı vardır.
Keza öyle olmasa Otomatik Vites karşılaştırmaların da Tork Konventörü, Çift Kavrama ile veya Cvt ile karşılaştırmazlar. hepsinin birbirine göre + veya - leri var bu kabulüm.


Bence otomatik, manuel ve yarı otomatik diye ayırmak daha dogru olacak, cunku otomatikler ve yarı otomatikler kendi icinde farkli sistemlerden dolayi ayrışsa bile temel olarak "otomatik" ve "otomatiklestirilmis manuel" kavramlari daha genel bir çatı olusturuyor.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Reicht Malesef yaygara koparmadan hak ettiğiniz hizmeti alamıyorsunuz. Tamam ülkemizde çok ciddi sayıda uyanık türlü hileler ve edepsizlik ile firmalara olmadık sorunlar çıkarıyor, ancak her yeni müşteride firmalar uluslararası standartlarından taviz vermemeli. Müşteriyi yıldırma konseptinden kurtulmalılar.

Consumer Reports'dan baktım

Yeni Güncel mazda 3'ler için kronik hiç bir sorun raporlanmamış. (ABD için).
Sadece 2 küçük sorun için servis dökümanı yayınlanmış:

  • 2014 cars with the i-ELOOP braking system need a software update (7314D),
  • some need a new #3 engine mount to fix a tapping noise (MSP43)

Yani kronik şanzıman sorunu vb gözükmüyor.

ww.jpg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Holydao :

 


Bence otomatik, manuel ve yarı otomatik diye ayırmak daha dogru olacak, cunku otomatikler ve yarı otomatikler kendi icinde farkli sistemlerden dolayi ayrışsa bile temel olarak "otomatik" ve "otomatiklestirilmis manuel" kavramlari daha genel bir çatı olusturuyor.

 

çok eski tam otomatikler hariç, şuan hangi otomatik şanzımana bakarsak bakalım mekatronik bir sistem ile yönetiliyor. hepsi robotik. bence otomatik vites çatısı altında bunu ayırmak daha güzel keza bir çok yabancı otomotiv dergisi takip ediyorum. Dual Clutch Automatic olarak geçiyor. Semi-Automatic ibaresine hiç rastlamadım. Yarı,tam diye ayırmıyorlar otomatikleri. çalışma prensiplerine göre ayırıyorlar. bu ayrımın sadece bizim ülkeye has olduğunu düşünmeye başladım. 

Dsg yi yarım ya da i-shifti robotik yapan şeyler ile tork konventörü tam yapan farklar nelerdir ? Net bir cevap yok ki.

Çift Kavramalı, Cvt (kasnaklar vesilesi ile), Konvensiyonel Otomatikler vs gibi ayırım yapıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, SafaTR :

Abi aslında bak bu kavram karmaşası ama cevabı kendin verdin. Sonuç itibari hangi otomatik vites kutusu olursa olsun, Vites Değiştirmek ya da Arabayı kaldırmak için (ilk tahrik için) herhangi bir şey (Debriyajdan ayak çekmek gibi) yapmazsınız. OTOMATİK olarak gerçekleşir. Bunların hepsi Otomatik Vitestir. Kendi içlerinde ayrılıyorlar sadece. 

yapılış biçimleri,tarzları farkları onu kabul ederim bana hepsi Otomatik Vites adı içinde yer alır. Araçlar için Manuel ve Otomatik Vites ayrımı vardır.

Keza öyle olmasa Otomatik Vites karşılaştırmaların da Tork Konventörü, Çift Kavrama ile veya Cvt ile karşılaştırmazlar. hepsinin birbirine göre + veya - leri var bu kabulüm.

Literatür sizin dediğinizi kabul etmiyor maalesef.Hatta firmalar bile kabul etmiyor ki kataloglarda Çift kavramalar  gibi vitesleri yarı otomatik diye yazıyorlar.

Ayrıca sizin dediğiniz kabulün müşteri açısından da zararı var.Siz yarı otomatik sahibi birine arabanız otomatik derseniz ve adamda tutup bunu Tork konvertörlü otomatik gibi bakımını tutumunu yapmaya kalkarsa başına iş alır.

Kişisel olarak çift kavramaları bırakın yarı otomatik ben robotize vites diye adlandırmaktan yanayım.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...