Jump to content

Uzun Süre Kullanılmayan Araçta Akü Sorunu


Karsiyakaliozi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba rx-8 aracımı yaklaşık 2 aydır garajdan çıkarmıyorum İzmir bu aralar soğuk hatta karlı, dün çalıştırmak istedim çalışmadı akü boşalmış takviye yaparak çalıştırdım akü 1,5 senelik varta bu durum normal mi sizce, sonuç da araç yatsa da saat v.s olarak çalışan cihazlar mevcut ayrıca mazda ipod kıt var aracımda sanırım oda standby konumunda olsa da az da olsa elektirik çekiyor bizim araçlar calışmazken ne kadar elektrik harcar bunun bi ölçümü varmı acaba :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Değil 1,5 sene bizim patronun 3 aylık Lexus jeep'i 1-1,5 ay çalışmadan yattığı için aküsü bitmiş. Aynı şekilde satılacak olan şirket araçları arasında X5 var. Onunda aküsü bitmiş 1 ay gibi bir süreç içinde. Şimdi hafta 1-2 düzenli olarak çalıştırıyoruz öğlenleri yemek arasında.

Çok uzun süreli çalışmayacağı durumlarda akü kutup başlarını sökebilirsiniz. 

Araç park halindeyken elektrik sarfiyatı konusunda bir yorum yapamayacağım maalesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamamen normal. RX-8'ler durduğu yerde aküden cekmesiyle ünlüdür hatta. Ben geçen kış öyle 1 ay kadar kullanmadım fakat aralarda sadece koltuğa oturup biraz CD çaları kullandım ve birkaç kez de camları indirip kaldırdım. Sonra marş bastım, calışmadı! Ancak öyle durumda hiç  tekrardan denemeyeceksin, akü takviye bağlayacaksın, bende var ve hemen onu bağladım (prosedürü var: önce kırmızı sonra siyah ucu bağlıyorsun)

 

Japon araçları birşekilde elektronik aksam fazla kullanıyor, çalışmıyorken bile,  o yüzden uzun sürede bitiyor. Çözüm ise İlhan dediği gibi kutup başlarını sökmek ki ben öyle yapıorum orta konsolda ufak bir tornavida o iş için durur.

Not: RX-8'te başarısız çalıştırma girişimi sonrası motorda benzin kalmıştır diye onu çıkarmak için şu yöntemi deneme: Gazı sonuna kadar basıp öyle marş cevirince çip bujileri faaliyete geçirmez sadece marş cevirir böylelikle içindeki benzin çıkar denilen yöntem var ben denedim öyle olmadı gaz sonuna kadar basılıyken de motor aynen calıştı ve soğukken ani devir aldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten baktım göstergeler anlamsız donuyor anladım:) ( gösterge selamlama tarzı hızlı olarak başa sona gidip geliyor ) takviyeyle çalıştırdım sıkıntı olmadı .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Revivo73 :

Not: RX-8'te başarısız çalıştırma girişimi sonrası motorda benzin kalmıştır diye onu çıkarmak için şu yöntemi deneme: Gazı sonuna kadar basıp öyle marş cevirince çip bujileri faaliyete geçirmez sadece marş cevirir böylelikle içindeki benzin çıkar denilen yöntem var ben denedim öyle olmadı gaz sonuna kadar basılıyken de motor aynen calıştı ve soğukken ani devir aldı.

aslında bu yöntem doğru..   kompresyon değeri ölçerken de bu şekilde yapılıyor. gaza sonuna kadar basılı iken marş basılıyor..

kendim de denedim.. bir kaç kere  çalışmadı  ama 1 kere çalıştığı da oldu... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, Zealot :

aslında bu yöntem doğru..   kompresyon değeri ölçerken de bu şekilde yapılıyor. gaza sonuna kadar basılı iken marş basılıyor..

kendim de denedim.. bir kaç kere  çalışmadı  ama 1 kere çalıştığı da oldu... 

Ben denedim çalışmadı. Kendim bir daha denemem. O yöntem zaten kullanım ve servis kitapçığında yazmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim 7. senesinde orjinal aküsü mevcut. 2 hafta çalıştırmadığım zamanlarda bile sorunsuz marş alıyor. En çok iki hafta da bir çalıştırılmalı diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Revivo73 :

Ben denedim çalışmadı. Kendim bir daha denemem. O yöntem zaten kullanım ve servis kitapçığında yazmıyor.

bu yöntem yetkili servis teknik dökümanlarında açıkça yazıyor..  

kompresyon testi bu şekilde yapılır..    wankel ve otto farketmez

mazda 6 nın teknik dökümanlarını ezbere bildiğim için  hemen ilgili sayfanın resmini iliştiriyorum.

compression inspection   diye bakabilrsiniz. 

Adsız.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben denediğimde teknik dokumandaki gibi olmadı tam bilemiyorum gece vakti denemiştim belki pedala tam da basamadım emin de değillim ancak sonuçta ilk kez denedim olmadı ve motor soğukken aniden yüksek devre cıktı ve o motora zarar verebilir o yüzden  teknik dokumanda yazsa da herkes denese de ben tekrar  denemem :) Ancak zaten o deneyim sonrasında 1 ay arabayı kullanmayacak olsam dahi akü kutup başlarını söktüğüm için bir daha benzer sorun olmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçenlerde benim de 1,5 senelik aküm bitti, garantiden değiştirdim. Önce şarj denendi, fakat akü %75 den daha fazla dolmuyordu. O yüzden değiştirildi. O günlerde yaptığım kapsamlı forum taramalarında ve servisten aldığım bilgi araç 1 marş bastıktan sonra akünün kaybettiği şarj için 10 km civarında kullanmak gerekiyor. Tabi kaç kez marş basıp akü biter emin değilim.

Motordaki benzini boşaltmak için (dechoking) debriyaja (muhtemelen tüm araçları çalıştırırken basmak gerektiğinden) ve gaza sonuna kadar basıp çalıştırmak gerektiğini bu video nun 5:23 üncü saniyesinden itibaren açıklıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba rx-8 aracımı yaklaşık 2 aydır garajdan çıkarmıyorum İzmir bu aralar soğuk hatta karlı, dün çalıştırmak istedim çalışmadı akü boşalmış takviye yaparak çalıştırdım akü 1,5 senelik varta bu durum normal mi sizce, sonuç da araç yatsa da saat v.s olarak çalışan cihazlar mevcut ayrıca mazda ipod kıt var aracımda sanırım oda standby konumunda olsa da az da olsa elektirik çekiyor bizim araçlar calışmazken ne kadar elektrik harcar bunun bi ölçümü varmı acaba [emoji4]

10 amper kademesi olan ölçü aleti ile aracın uyku modunda harcadığı akımı ölçmek mümkün. 20 30 TL'lik ufak dijital ölçü aleti ile ölçülür
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soğuk havalarda, stop durumunda, araçta elektronik açık aktif elaman varsa yaz aylarına göre soğuk kablo, soğuk şase(metal aksam) elektrik akımın tüketimini iki katına kadar arttırır. Soğuk hava ayrıca akünün belalısıdır, kapasite iyice düşer, bu yüzden en az iki-üç günde bir 5-10 dakika çalıştırmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son 20 gündür Konya'da daha önce görmediğim bir kar olayı vardı. Eşimin kış lastikleri olan Clio'sunu kullandık. Mazda'ma hasret kaldım. Sitenin parkında kaldı öyle 20 gün kar altında.

Ara sıra temizledim ve 7-8 gün aralıklarla iki defa (yarım saat süreyle) çalıştırdım rölantide. Çıkıp gezemedim; zaten yazın kuru asflaltta kayıp bana kaza yaptıran lastikleri, o karda hiç çıkmadı. Zincirle falan çıkardı belki ama risk almak istemedim.

Aküde bir sorun yoktu, olmadı. Artık karlar buzlar eriyor, yakında özgürlüğüne kavuşacak kızımız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de ihtiyar delikanlının kutup başlarını sökeyim.Bayadır aklımdaydı ancak Devrim abimin dediği gibi soğuktan cesaret edip de araç ile uğraşamadım..Konya sovuk,Konya ayaz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Servet :


10 amper kademesi olan ölçü aleti ile aracın uyku modunda harcadığı akımı ölçmek mümkün. 20 30 TL'lik ufak dijital ölçü aleti ile ölçülür

Aradığım cevap, ölçü aleti dün aldım nasıl ölçmem gerek yardım lütfen teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Avometre nin kablolarını Ampermetre gibi başlayacaksın. 

Akünün bi kutpunu söküp  Avometrenin bi ucuna degdireceksin. 

Avometrenin diğer ucunu da akünün söktüğün kutpuna degdireceksin. 

 

Yani elektrik Avometre üzerinden gidecek. 

 

Amper modunda alip Değere bakabilirsin. 

Kabloları ters bağlarsan değer negatif çıkar,  sorun değil. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç geçenlerde çok kar yağdığında 20 gün çalışmadı. Sonrasında tek marş aldı. Tabi bunda 3 aylık taze akünün de etkisi var. Eski karburatörlü aracımda çalışmadığı zaman benzinde gazı pompalardık ;D Ne günlerdi be. Elektronik sistemli araçlarda az da olsa elektrik kullanımı oluyor.  Akünün tek düşmanı şarj olmadan deşarj olmasıdır. En kötü aküye zarar verir bu durum başka bir sisteme zarar vermez. 

Ben aracımda OBD tanı cihazı bulunduruyorum. Takılı kaldığı zaman ışığı araç çalışmasa dahi yanıyor. Özetle elektrik çekiyor. Araca takılan ekstra hırdavatlar elektrik çekebiliyor. Uzun süreli kullanılmayacak durumlarda bunlar araçtan çıkarılmalı hatta akü kutup başı (mümkünse (-) kutup) çıkarılmalı. Niye (-) kutup olduğunu bilmiyorum yaygın inanış bu şekilde. 

Rx8 de pistonlu motordan farklı olarak düşük devirde daha zor çalışıyor. Bu şahsi gözlemim. Eski aracımın çalışması için motorun dönmesi yeterliydi. Tek ateşleme sonrası hemen çalışıyordu. Wankel motorda akü zayıfsa motor dönüyor ama sanki ateşleme hiç yokmuş gibi hiçbir tepki vermiyor. Hatta bu olay bazen herşeyin normal olduğu motorlarda bile çalışmama ile sonuçlanıyordu. Bu hatayı düzeltmek için seri 2 rx8 lerde marş dinamosunu güçlendirerek yüksek devir çevirmesini sağladılar. 

Benim başımdan geçen ise şu şekilde. Aküm çok zayıflamıştı. Uzun süre de yatınca çalışmadı. Tavkiye ile aracı çalıştırıp sanayiye gittik. Elinde stoğu fazla olan bir elektrikçi bulduk ve önünde aracı kapattım. Akü değişirken teybin vs kodu modu olur gerekçesiyle elektrikçi aracı çalıştırmamı istedi. Araç hiç çalışmadı. Aküyü değiştirdik ve marşa bastık az önce çalışmayan araç yarım tur dönmeden çalıştı. Özetle wankel motor ilk çalışmada yüksek devir ister. Akü ve marş dinamosu bu araç için çok önemlidir. 

Geçmiş olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Umarım sorun çözülmüştür. Soğuk havalar gerçekten çok etkiliyor. Fotoğraf makinemin bataryasında bile, soğuk havanın etkisi felaket oluyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...