Jump to content

2017 Mazda 3 İzlenim ve Kullanıcı Yorumları


Tarahumara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 dakika önce, Can kocak :

Peki bu şanzımandan gelen ses tam olarak nasıl? Video aradım ama internette bulamadım. Benim videoyu çekip koymaya  çalıştım ama belli olmuyor zaten motor sesi dış ses derken arada kayboluyor ses ;) peki bu vitesten gelen Sürekli bir ses mı yani her vites değişiminde mı yapıyor? 

Genelde 1 den 2 ye atarken fiuuuv diye :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

merhaba arkadaşlar forumda yeniyim ancak birçok başlık ve konu var faydalı bir site olmuş,

ben 2016 manuel golf sahibiyim. ancak mazda 3 2017 model çok harika bir tasarım malum. ancak performans soru işareti malum?

ben manuel vites takıntısı olan biriyim öyle keyif alıyorum. manuel vites 2017 mazda 3 kullanıcısı varsa benimle iletişime geçebilir mi acaba aracı test edemedim otomatiğini test ettim manuel test aracı yok, manuel şanzıman kullanım tecrübesi olan arkadaşlarımdan fikirlerini lütfen paylaşsınlar. teşekkür ederim... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012 manuel vitesli kullanıyorum, ailede ford fiesta otomatik var, manuel vites keyfini hiç bir şeye değişmem, bizim yıl ve modelde, vites geçişleri net ve seri, şanzuman sorunsuz gözüküyor şu ana kadar, motor ile uyumu başarılı, gerisini manuel yeni mazda kullanan arkadaşlar tamamlasın. Şanzuman aynı olabilir, fakat motor tamamen farklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, demirtugalp :

merhaba arkadaşlar forumda yeniyim ancak birçok başlık ve konu var faydalı bir site olmuş,

ben 2016 manuel golf sahibiyim. ancak mazda 3 2017 model çok harika bir tasarım malum. ancak performans soru işareti malum?

ben manuel vites takıntısı olan biriyim öyle keyif alıyorum. manuel vites 2017 mazda 3 kullanıcısı varsa benimle iletişime geçebilir mi acaba aracı test edemedim otomatiğini test ettim manuel test aracı yok, manuel şanzıman kullanım tecrübesi olan arkadaşlarımdan fikirlerini lütfen paylaşsınlar. teşekkür ederim... 

Öncelikle belirteyim 1.2 tsi ilk kalkışta fena fark atar, ancak 100 km hıza doğru ve sonrasında atmosferik 1.5-1.6 motora geçilir. Yokuşlarda 1.2 tsi torkunu düşük devirde vermesi nedeniyle rahatça çıkabilirken, 1.5-1.6 atmosferikte 3000-4000 hatta yeri gelir 5000 devri görmek isteyebilir. 

3. nesili ediz07 hocamın arabadan az çok deneyimledim, yokuşlardaki sessizliği beni mutlu etti açıkçası. Çok dik yokuşlarda 3000 devirde çıkabiliyor. Yokuşlarda performans isteyince biraz motorun homurtusu geliyor. 

Yalıtıma gelirsek, golf segmentinin lideri gösterilir hep. Mazda yol sesi konusunda biraz üzebilir. Fakat 2016 seat leon 1.4 tsi fr kullandıysanız kesinlikle ondan daha sessiz geldi bana göre, hem yol sesi hem rüzgar sesinde. 

Manuel şanzıman kullanmadım, fakat Japonların vitesleri kemikli olur. Mazda bu kasada vites kolunun uzunluğunu küçülterek daha küçük hamlelerle vites değiştirebilmeyi mümkün kılmış. Mutsuz edeceğini hiç zannetmem.

Ama yine de otomatik şanzımanı da düşünmenizi tavsiye ederim. Her ne kadar sürüş zevkini törpülüyor gibi gözükse de, aslında 2 el direksiyonda yola daha çok hakim olduğunuzda daha çok zevk alacağınızı düşünüyorum. Ayrıca power donanımdaki direksiyon arkası kulakçıklarla da vitesi kontrol edebilirsiniz yine. 

Manuelde ısrar ederseniz ilanlardaki bir manuel aracı teste gidebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

mazda 3 manuel vites mx5 te ki nin aynısı mı acaba, öyleise çok sportif olmalı. yokuşlarda 3. vitese kadar düşürmek söz konusu mu. devir aralığı ile alakalı tabiki 5000 devirde her yokuşu çıkar eyvallah ancak alt devir lerde de devirkaybı hangi devire kadar olmuyor? elbette turbolular ile kıyaslamam ancak 3 bin devirde zorlanmadan çıkabilmeli yokuşu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim 3000 devirle çıkması yeterli bence atmosferik motor için. yalıtım çok önemli değil ki çok fark olmadığını gördüm. aracın sürücü koltuğunda ne hissetiğin önemli bence. bir ara subaru kullanmıştım ve (yakıt fazla olmasa) koltuğuna oturduğunda çocukluğumdan beri hayalini kurduğum araba bu demiştim. safkan yarış ve sürüş makinesi olduğunu hissettirmişti. mazda 3ün de benzer hissettireceğini düşünüyorum. golf, spor araba değilken bu ülkede spor araba muamelesi görmesi çok tuhaf. 

otomatik şanzuman da bilmediğim ve cevabını bulamadığım soru şu:

cahilane bir soru olacak belki ama otomatik vites aracı manuele alıp kullanmak, 0-100 km hızlanma performansına etki eder mi? yani otomatik şanzuman araçta 11,8 sn olan hızlanma, manuele alınca da sonuç aynı 11,8 sn mi? manuel şanzuman mazda 3 ün olanın 0-100ü: 10,1 sn. otomatik şanzuman auto modda vitesi kendi seçip geçirirken kaybettiği zaman manuel modda da mı aynı gecikme yaşanıyor? bu otomatik araç kullanmadığım için bilmediğim ama merak ettiğim bir konu. teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda subaru japonların nirvanaları zaten. :)) 

Mazdanın güzelliği lpg uyumlu olması. 

Otomatik şanzımanı alanlar konforu için alıyor. Normalde 11.6 sn ise taş çatlasın 11 e düşer o yöntemle. 0 100 de 8 sn olmadıktan sonra otomatik 1 sn daha yavaşmış bence çok da önemi yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, demirtugalp :

teşekkür ederim 3000 devirle çıkması yeterli bence atmosferik motor için. yalıtım çok önemli değil ki çok fark olmadığını gördüm. aracın sürücü koltuğunda ne hissetiğin önemli bence. bir ara subaru kullanmıştım ve (yakıt fazla olmasa) koltuğuna oturduğunda çocukluğumdan beri hayalini kurduğum araba bu demiştim. safkan yarış ve sürüş makinesi olduğunu hissettirmişti. mazda 3ün de benzer hissettireceğini düşünüyorum. golf, spor araba değilken bu ülkede spor araba muamelesi görmesi çok tuhaf. 

otomatik şanzuman da bilmediğim ve cevabını bulamadığım soru şu:

cahilane bir soru olacak belki ama otomatik vites aracı manuele alıp kullanmak, 0-100 km hızlanma performansına etki eder mi? yani otomatik şanzuman araçta 11,8 sn olan hızlanma, manuele alınca da sonuç aynı 11,8 sn mi? manuel şanzuman mazda 3 ün olanın 0-100ü: 10,1 sn. otomatik şanzuman auto modda vitesi kendi seçip geçirirken kaybettiği zaman manuel modda da mı aynı gecikme yaşanıyor? bu otomatik araç kullanmadığım için bilmediğim ama merak ettiğim bir konu. teşekkür ederim 

Öncelikle sebebini bilmiyorum ancak aracın 0-100'ü 11.8sn değil, 10.8sn, 11 civarı. Hem kendim deniz seviyesinde acceleration pro programı ile ölçtüm hemde Leon 1.6 tdi DSG ile de deneme yaptığımda Leon 70kmh gibi bir kaput boyu öne geçiyor, sonra yavaşça gelmeye başlıyor Mazda. Leon'un 0-100'ü de 10.5 gibiydi yanlış hatırlamıyorsam.

Mazda'nın otomatik şanzımanında manuel kullanımında en fazla otomatik hali kadar hızlı olabilirsiniz tapagazda. Çünkü şanzıman D'de her viteste 6500 devire kadar çıkıyor, bazı araçlarda (hatta turboluların çoğunda) kesici 6500 olmasına rağmen 6000de atar, 6000'i hafif geçince veya gelmeden atar, her viteste bir üst vitese geçiş yaptığı devir değişebilir. Bu arabada her viteste kesicide atıyor. Manuel moda geçtiğiniz zaman tam zamanında büyütmeniz gerekiyor ki 6500'de atsın, onu da her zaman yakalamak çok zor zira vites büyütme talabine cevabı, küçültmeye olduğu kadar hızlı değil.

2016 Golfünüz hangi motor yazmamışsınız ama 1.4 tsi 125hp ise çekiş gücü eksikliğini bariz hissedersiniz. 1.2 tsi ise problem yok, eğer Mazda'da yüklü değilse yokuşlarda bağırmıyor, motor da genel olarak ses sportifliği ve gaz tepkisi olarak, yüksek devir isteği olarak 1.2 tsi'a göre daha iyidir. 1.2 tsi'da gayet iyi motordur, performans olarak yüksek hız dahil 1.5 skyactiv'e göre bir eksiği yok, 1.6 Civic veya 1.6 132hp Auris 1.2 tsi'ı geçecektir 100kmh'den sonra ama otomatik Mazda 3 ile aynı denebilir.

Yakıt tüketimi 1.2 tsi ie aynı 1.5 sky motorun. Tabiki bunu tam otomatik şanzımanla yapıyor, manuelde tüketim daha düşecektir.

Manuel mi otomatik mi sorusuna gelince, power donanımda manuel olsaydı kesinlikle manuel derdim. Kulakçık falan bence hikaye işler, manuel şanzımanla otomobile dört elle sarılmak başka bir keyiftir, ayrıca Mazda'nın manuel şanzımanı piyasada bulabileceğin en iyi sistemlerden biri, yollar kısa, net, geçişler harika, debriyaj da aynı şekilde dozajı bana harika geldi. Manuel Mazda 3'ten sonra kendi otomatik aracıma bindiğimi hatırlıyorum, direk akülü araba hissi başladı yine. Ayrıca manuel modelin en azından ilk hızlanma olarak bir performans avantajı da var.

Lakin, Power donanım bence Mazda 3'te hem görsel hemde donanım anlamında farz gibi birşey olduğu için otomatik power model bence daha uygun, burda teselli edici nokta Mazda'nın otomatik şanzımanın da bir tam otomatiğe göre çok iyi olması. Kickdownda müthiş hızlı vites düşürüyor, gayet tatminkar hızla vites büyütüyor, kararları %90 isabetli, kulakçıklara (özellikle küçültmeye) cevabı hızlı, tüketimi pek arttırmıyor. Makyajsız modellerde bence Mazda 3 power HB en tatlı nokta Mazda 3 ailesinde, fakat 2017'lerde adaptif sürücü destek donanımları çok ciddi iyileştirildiği için power sense'in de ayrı bir çekiciği oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.nesil Manuel Benzinli

2.nesil Dizel Manuel

3.nesil Benzinli Manuel

3.nesil Dizel Otomatik

2015 1.2 TSI manuel Leon 

Yukarıdaki araçlar yakın tarihte sahip olduğum araçlar ve minimum 6 ay kullandım her birini. 

Sürüş keyfi en güzel olanı bana 3.nesil benzinli gibi geliyor. Leon 1.2 motora göre kesinlikle çok canlı ve her hızda Mazda 3 ten daha atik. Elbetteki sorunsuzlukta geridedir diye düşünüyorum. Nitekim kazasız aracım sağ ön kapıdan yağmurda su alıyordu. 

Bende sizin gibi Manuel takıntılıyım ve kulacıkta olsa, vitesten değiştirebilseniz de manuel gibi tat vermiyor. Günlük çok sık araç kullanan ve yoğun trafiğe dalan birisiyseniz elbetteki otomatik daha konforlu fakat manuel kadar keyif vermiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok teşekkür ederim arkadaşlar yazdıklarınız için, ben gibi düşünen insanların olduğunu görmek ayrıca iyi hissettiriyo.

benim golf 1.2 manu 110bg aracım 4 kişi binince hem yakıt hem çekiş çok farkediyo. turbolu araçtaki gaza hafif yüklenmek yakıtı coşturuyo. mazda 3000 devirde kaç yakıyor acaba anlık. mazda 3 2018 sedan benzinli otomatik 11,8 sn teknik verisi. manuel şanzuman 10,1 güncel veriler bunlar. teknik veriden daha iyi hızlanamaz bence. manuel modda farkeden birşey olmuyorsa zaten manuel modun bir anlamı yok.(bana göre) 1-2 sn sinde değilim işin manuel modun manuel şanzımandan daha geç hızlanması ne bileyim debriyaj yok sonuçta tık diye geçmeli diye düşünüyorum (cahilliğim otomatik viteslerle ilgili pek bilgim yok, git öğren diyen arkadaşlar olabilir ancak mazdaya özel bilgiler ve mazda kullanıcılarının bilgisi benim için daha önemli.) etrafımda dsg sorunu yaşayan cvt ile ilgili problemi olanlar var bmw ve mazda otomatik evladiyelik ve sportif hisli de şanzumanlar olarak duydum. ancak manuel vites değiştirmeyi özlerim korkusu var. mantıklı olan elbette otomatik olabilir zaten satışlar da öyle, manuel şanzuman mı otomatik şanzuman mı tartışması başlatmak değil amacım. trafik yaşamayan biri için seçenektir bu trafiğe çok giren biri elbette otomatik almalı. zaten manuel mazda 3 bulamadıkda  2016 da o yüzden golf aldım ötv zammı öncesi, ama iyi oldu makyajlısı daha karizmatik ve artıları var.

otomatik şanzumanı kullandım testte yani 10 dk lik sürüşten anladığım vites değiştirmemek biraz gücüme gitti otomatik viteste.:rolleyes: ancak araba virajlarda çok iyiydi.

manuel power gerçekten olmalıydı, manuel alıp sonradan power kadran, zenon gibi eklemeler yapmak lazım ilerde. 

herkese kazasız belasız sürüşler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, demirtugalp :

merhaba arkadaşlar forumda yeniyim ancak birçok başlık ve konu var faydalı bir site olmuş,

ben 2016 manuel golf sahibiyim. ancak mazda 3 2017 model çok harika bir tasarım malum. ancak performans soru işareti malum?

ben manuel vites takıntısı olan biriyim öyle keyif alıyorum. manuel vites 2017 mazda 3 kullanıcısı varsa benimle iletişime geçebilir mi acaba aracı test edemedim otomatiğini test ettim manuel test aracı yok, manuel şanzıman kullanım tecrübesi olan arkadaşlarımdan fikirlerini lütfen paylaşsınlar. teşekkür ederim... 

2015 Manuel M3 kullanicisiyim, iş arkadaşimda 1.2 tsi wv golf var ve test imkanim oldu çok büyük performans farki yok, birbirine çok yakinlar.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

80 bin km üzerinde manuel mazda 3 kullandım. Yeni aracım ise 3.20i. Mazda'nın kullanım zevkini gerçekten özlüyorum. Araçta kontrolüm dışında yapamayacağım şey yoktu. En azından hissettiğim buydu. Vites yolu çok kısa, vites değiştirmek ayrı bir tat veriyor. Manuel vites topuzu ve körüğü tamamen hayallerimdeki gibi. 2 sıkıntısı var benim açımdan, yenilerde çözüldü mü bilmiyorum. 1.'si soğuk havalarda vites geçişleri normale göre zorlaşıyor, yağ ısınınca geçiyor. 2.'si ise ilk kalkışta volanttan gelen sürtünme sesi. Servis 2'sinin de normal olduğunu söylemişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Herkese merhabalar- gecikmiş bir araç değişikliği yazısıda ben yazayım dedim. Geçen sene 2.el araç fiyatlarının çıldırdığını görünce araç değişikliği yapmanın zamanı geldi deyip Aralık ayında hızlıca kendi aracımı satıp şu an kullandığım 2016 model, 17 çıkışlı makyajlı kasa sedefli beyaz dizel powersense, beyaz deri koltuklu, navigasyonlu, android,apple carplay yüklü ve bagaj havuzlu aracı yetkili servisten satın aldım. Garantisi 2022 yılına kadar devam eden ve 6 ayda bir bakımları yapılmış, lastikleri geçen ekim ayında yenilenmiş, oldukça temiz ve bakımlı bir araca denk geldim.. Zaten Gören otoyla devamlı irtibat halindeydim ve bu araç daha showrooma girmeden, görmediğim araca kapora yollayıp ayırttım ve ertesi gün gidip aldım..Takip edenler hatırlarlar forumlarda geçen seneden beri hep “alan kazanır” diye yazıyordum. Kendimde buna uyup ve doğru tercih yapanlardanım.

Neyse gelelim araçla ilgili deneyimlerime.. Ben zaten eski bir motion skyactive-G kullanıcısıydım ve bu kasanın sürüş dinamikleri eskiden beri çok hoşuma gidiyordu. Ancak donanım ve motor olarak hep dizel powersense hayalim vardı.. Özelliklede BN makyajlı kasa çok ama çok hoşuma gidiyordu ve arayışlarımda sadece bu modele odaklanmıştım. Yaklaşık 5bin km lik sürüşten sonra tek tek özellikler hakkında şunları yazabilirim;

Motor: alt devirler çok canlı, sollamalar ve rampalar çok keyifli ancak son hızlara doğru artık pek gitmek istemiyor gibi davranıyor.. açıkçası yüksek hızlarda benzinli daha keyifliydi..yakıt olarak ben sürekli hızlı ve devirli kullandığım için benim değerler pek referans olmayabilir ancak şunu rahatlıkla söyleyebilirim kesinlikle tutumluluk potansiyeli olan bir motor. Sakin sürüşlerde 5 li rakamlar mutlaka elde edilebiliyor. Performanlı sürüşlerde 8'in üstüne pek çıkmıyor.

Motor kabin sesi bana biraz gültülü geliyordu ancak arkadaşın traktör gibi çalışan sıfır insignia aracına bindikten sonra kendi aracıma haksızlık yaptığımı anladım..kesinlikle mazda motor gürültüsü anlamında sessizmiş diyebilirim.

Rüzgar ve yol sesi:  bu aracımda en hoşlanmadığım taraf oldu.. Özellikle rüzgar sesi 100 km den sonra bariz artmaya başlıyor.. Açıkcası biraz hayalkırıklığına uğradım diyebilirim. Makyajlı kasadan daha iyi bir sonuç beklerdim. Yol sesi rahatsız edici değil.. Biz ailecek yüksek sesle müzik dinlemeyi sevdiğimiz için bu açığı BOSE kapatıyor.

Donanım:  Şerit takip ve şeritte tutma, anahtarsız giriş, adaptif hız sabitleme, RVM (geri manevrada uyarı), tabela okumalı renkli HUD, geniş açılı geri görüş kamerası, koltuk ısıtma ve adaptif led farlar çok güzel çalışıyor ve güvenlik ve konfor anlamında inanılmaz bir rahatlık sunuyor.. Bu özelliklerden bir daha vazgecebileceğimi sanmıyorum.. özellikle farlardan sonra uzun yolculukları hep geceye denk getirmeye özen gösteriyorum..tabelaları aydınlatması var resmen efsane..Çok ilginç bir çalışma sistematiği var..yol ile konuşuyor sanki😊 zifiri karanlık gördümü hemen coşuyor mübarek..Çok rahatsız olmamakla beraber aydınlatma şiddeti bir tık daha iyi olabilirdi.. tabelaları gündüz gibi aydınlatan ışık yolda aynı etkiyi yapamıyor gibi..karşıdan gelen araçları düşünüyor sanırım.. uzunlar ise tek kelime ile mükemmel.. şimşek etkisi yapıyor çaktığında..

Genel olarak aracımdan çok memnunum..hafızalı koltuk ve cam tavan olmasını çok isterdim.. Birde BOSE ses sisteminin bir tık daha iyi olmasını beklerdim.. netlik ve yüksek ses konusunda mükemmel ancak düşük ses ayarında daha fazla enstrüman sesi duymayı isterdim..

Normalde sebebini bilmiyorum ama deri döşemeye karşı olan biri olarak bundan sonra deri koltuk ilk tercihim olacaktır..Rahatlık, temizlik ve estetik olarak 10 numaraymış..

Aracımda alınırken yapılmış seramik kaplama ve deri koltuk temizliği var..bende hem ön cama hem de yan ön kapı camlarına llumar’ın 1.sınıf cam filmlerinden yaptırdım..

En son sokağa çıkma yasakları biter bitmez 50bin km bakımına girdim.. Ön fren balataları dahil 2bin TL ödeme yaptım.. Gören Oto'dan genel olarak çok memnun olduğumu söylemeliyim.. En ufak bir sorun ya da sıkıntıda sorgusuz sualsiz garantiden değişim yaptılar.. Eski aracımdada yaşadığım kapı dikiz aynası problemi bu araçtada başıma geldi.. Zaten mazdalarda kronik oldu bu sorun sanırım.. Ayrıca infotainment sisteminde joystik ten kaynaklı bir sıkıntı çıktı.. Tüm bu işlemler garanti kapsamında hemen giderildi ve parçalar değişti.. Son olarak bizden kaynaklı CD çalarda bir sorun çıktı.. Garanti kapsamında değişim önerildi ben sorunun halledilebileceğini düşündüğüm için kayıt açtırmadım ve kendi imkanlarımla giderdim arızayı. Burada servisin yaklaşımı çok yapıcıydı.. Servis müdürüne buradan tekrar teşekkür ederim.. Sorunun kullanıcı hatası olduğunu söyleyip hiç ilgilenmeyebilirlerdi.

Genel olarak izlenim ve deneyimlerim bu şekilde.. Zamanla yine görüşlerimi paylaşırım.. sorularınız olursada bilgim ve tecrübem dahilinde seve seve cevaplayabilirim..

Allah herkesin gönlüne göre bir aracı nasip etsin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...
21.01.2017 at 11:22, Zealot :

türkiyeye mazda3 yazılım  ithal etsek, 1000tl..  +20hp   kaç kişi ister, kaç kişi beğenir

En azından 0-100 ü 11.9 sn değilde 10.9 saniye olurdu 10 mm tork da eklendi mı bu iş tamamdır, hayal etmek ne güzel bir şey ah Mazda ah, Alışılmışa biraz daha güçlü motorla meydan okusak ne güzel olurdu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, speed :

En azından 0-100 ü 11.9 sn değilde 10.9 saniye olurdu 10 mm tork da eklendi mı bu iş tamamdır, hayal etmek ne güzel bir şey ah Mazda ah, Alışılmışa biraz daha güçlü motorla meydan okusak ne güzel olurdu

Ben 0-100 ü 11.39 saniye ölçmüştüm 2015 Mazda 3 1.5 120 hp otomatik aracımda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 10.9 ölçtüm en iyi, genelde 11.2 gibi çıkıyor. 0'dan kalkışta 120hp 1.6 tdi Passat ile denedik 130lara kadar yanyana gidiyor iki araç onun da 0-100kmh'si 10.8sn. O da gerçekte 11.2-11.3 gibi çıkıyor yani. Leon ile CLA ile de denemiştik zamanında, 12 değil 11 saniyelik araç benzinli Mazda 3.

Japonlar böyle. Elalem malını över, bunlar da fazla tevazu yüzünden vasattan nasihat dinlerler :) 

Fakat performans düşecek tabiki km'ler geçtikçe, çünkü bu araçlar direkt enjeksiyon olduğu için emme subaplarında fazlaca kurum birikiyor maalesef. 

Ayrıca Mazda'nın bir sürü daha güçlü, çeşit çeşit yeni motoru da var. Aynı şeyleri söyleye söyleye mahvoldum valla :) Dünya Türkiye'den ibaret değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet fabrika verisinden daha az zamanda çıkıyor orası kesin. Üstelik Mazda'ların kadran hızı gps ile aynı. Çoğu marka gps hızından 4-5 km/s daha fazla gösteriyor kadranda.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, Leanback :

....

Fakat performans düşecek tabiki km'ler geçtikçe, çünkü bu araçlar direkt enjeksiyon olduğu için emme subaplarında fazlaca kurum birikiyor maalesef. 

.....

Yeni araçların hemen hepsi böyle. Oil catch can ile emme arkasına yığılan, yağ buharı kaynaklı oluşacak kurumun büyük kısmını önleyebilirsiniz. EGR den gelen egzoz gazı karter havalandırmadan gelen yağ buharı ile dediğiniz gibi emme hattı ve sübap arkasında kurum biriktiriyor. Dizellerde daha çok bu durum tabi. Direk enjeksiyon olmayan benzinlilerde en azından sübap arkasında bir noktadan benzin püskürtüldüğü için o kısım sürekli temizleniyordu.
Kendi aracım için oil catch i taktıktan sonraki ilk bakımda 100ml civarı yağ boşalttım deposundan.Tam 10bin kmlik periyotta ne çıkacak bir sonraki bakımı bekliyorum merakla.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, ibrasoft :

Yeni araçların hemen hepsi böyle. Oil catch can ile emme arkasına yığılan, yağ buharı kaynaklı oluşacak kurumun büyük kısmını önleyebilirsiniz. EGR den gelen egzoz gazı karter havalandırmadan gelen yağ buharı ile dediğiniz gibi emme hattı ve sübap arkasında kurum biriktiriyor. Dizellerde daha çok bu durum tabi. Direk enjeksiyon olmayan benzinlilerde en azından sübap arkasında bir noktadan benzin püskürtüldüğü için o kısım sürekli temizleniyordu.
Kendi aracım için oil catch i taktıktan sonraki ilk bakımda 100ml civarı yağ boşalttım deposundan.Tam 10bin kmlik periyotta ne çıkacak bir sonraki bakımı bekliyorum merakla.

 

Evet catch can özellikle Amerikada çok fazla kullanan var, kendi pazarı oluşmuş artık. Deli gibi km'ler yaptıkları için araçlarla 2 sene dolmadan tıkıyor motoru adamlar. Yalnız hocam modern dizellerde pek sıkıntı yok, asıl sorun benzinli direkt enjeksiyonlularda. Dizellerde gaz kelebeği olayının olmaması ve daha uzun süre soğuk çalışmaları, emme valflerinin arkasında birikimi sınırlı tutuyor. Karbon birikimi benzinli aracın bulunmayı sevdiği sıcaklık aralığını istiyor ve benzinli araçlarda gaz kelebeği yarı açıklıklarda ters vakum yaparak o bölgede partiküllü havayı fazlaca dolaştırıp biriktiriyor.

Sizin boşalttığınız 100ml yağ çok büyük ihtimalle emme valflerinin arkasına pek bulaşmadan yanma odasına geçip yanıp gidecekti zaten, yine de kullanımı zarar değil fayda getirebilir. Dizellerde belli motorlara sistem dizaynındaki hatalardan ötürü çok kurum birikimi olmuştu, en bilineni BMW N57 dizellerdeki kurum birikimi. 

Dizellerde yüksek kükürtlü ve sülfürlü yakıt döneminde (2002 öncesi) çok kurum ve katılaşma oluyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...