Jump to content

2005 Dizel Mazda 3 Suya Yağ, Yağa Su Karışması


ZeR0C00L
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamlar,

Geçtiğimiz günlerdeki kar yağışı öncesinde aracımda hiç bir sorun yoktu ancak 1 hafta kar altında kaldıktan sonra aracın aküsü boşaldı. Sonra başka bir sorun var mı diye kontrol ettiğimde radyatör suyuna yağ motor yağına da su karıştığını farkettim. Radyatör kabu kap kara olmuş ancak dediğim gibi kar öncesinde hiç bir sorun yoktu aracımda ne bir hararet ne de zorlama yaptım son 1 ayda toplasan 30km yol yapmışımdır.

İnternetten biraz araştırdım yağ soğutucusu varmış o bozulduğunda bu durum olabilirmiş. 

özel servise gittim o da dedi yağ soğutucu bozulmuş olabilir ancak büyük ihtimalle conta vs.. değişecek olduğu gibi en az 3000 TL rakam artabilirde dedi.

Az bu rakam değil baştada dediğim gibi yağ soğutucuda olabilirmi sorun ? ne yapsam Merser Mazda servera mı gitsem ne yapsam bilemedim :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tahminen hararet sonucu motor contaları eskidi üstüne bir de kar soğuğu ile iyice sertleşip birden ısınınca su koyverdi. Yapılması gereken conta revizyonu. 3000 TL dedikleri rakam bu işlem için normal, tek dikkat edeceğin olay 100% orjinal ve uyumlu Mazda parçası ve usta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ soğutucusudur.. 

Renolarda kronik olarak bozuluyor yağ soğutucu.  Suya yağ karışıyor ama yağa su karışmıyor. 

Conta yanmış olması belirtileri de aynı bu şekilde ama tabiki hararet yapmadıysanız bir şey olmaz

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

27 dakika önce, Servet :

Antifrezee varmıydı araçta? Yok ise kapak contası atmış olabilir, hareket görmesine gerek yok

Antifrezee  oldukça eskidi onu da değiştirmek istiyordum halbuki ancak bu durumlar çıktı ortaya.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki bu conta revizyon işlemini Mazda kendi servisinde yaptırsam fiyat çok mu yüksek olur yaptıran bir fikri olan var mı acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kıymetli arkadaşım.

silindir kapak contası denince öyle aklına küçük basit bir şey gelmesin.

motorun iki yarısını birbirine bağladığınızda ortaya konulan bazen de çelikten olan bir malzemedir. tek kullanımlıktır.. hararet yapmadığınız sürece öyle kendi kendine bozulmaz.. ciddi hararet yapmanız lazım..  

bu hararetten sonra da motorda ciddi bir tekleme, çekiş düşüklüğü, saçmalama belirtileri başlar ve bariz belli olur bir problem olduğu en acemi şoför taraından dahi anlaşılır. 

kutup soğuklarında da çöl sıcaklarında da silindir kapak contasına bir şey olmaz.. bu conta denilen malzeme blok ile kapağa kaynamıştır. tekrar söylüyorum tek sıkımlıktır.  

conta değişmesi için motor >  şanzıman ve blok hariç , yani pistonalar, krank ve blok dışında herşey sökülecek.. 

egsoz manifoldu-emme manifoldu- gerekli tesisatlar- külbütör kapağı emme egsantriği egsoz egsantriği triger zincirr, muhtemeln motor takozlarından biri ikisi, en az bi aks ve çoğu ön takım elemanı,   vsvss       sökülecektir.

egsantrik yatakları tork la sıkılmalı. datasheet e bakılmalı. silindir kapağı torkla sıkılmalı datasheete bakılmalı.. 10kg/f barajına dikkat edilmeli. 5 turda sıkılmalı vsvsvsvs  böyle uuzn bir liste var.. kafasına göre herkes kapak sökemez. 

parça listesine gelirsek 

 

yağ 100

antifirz : 50

takım conta : 500   veya yarım takım conta  + eksik olanlar

işçilik : sanayide -600-750 tl.  yetkilide 1000-1250 tl 

sarf malzeme : 50

direksiyon yağı : 20

sübaplar : değişmekte fayda var..  yan sanayi olursa 200 tl takımı.. orjinal olursa  1200 tl takımı

sübap ayarı : 250 tl  > kendi sübapları olsa bile yapmakta fayda var..  yeni sübap alırsan mecburi

_______________________

kontrol edilip gerekirse değişebilecek elemanlar

bujiler.

triger

gergi

v kayışı

kasnaklar

vsss uzar gider

 

 

 

aşağıdaki resimden 10-271 kodlu en alttaki parça silindir kapak contasıdır.

aracınızda çelik/sac conta varmış.. 

 

 

00559787003255.jpg

 

 

3B46781.GIF

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

kıymetli arkadaşım.

silindir kapak contası denince öyle aklına küçük basit bir şey gelmesin.

motorun iki yarısını birbirine bağladığınızda ortaya konulan bazen de çelikten olan bir malzemedir. tek kullanımlıktır.. hararet yapmadığınız sürece öyle kendi kendine bozulmaz.. ciddi hararet yapmanız lazım..  

bu hararetten sonra da motorda ciddi bir tekleme, çekiş düşüklüğü, saçmalama belirtileri başlar ve bariz belli olur bir problem olduğu en acemi şoför taraından dahi anlaşılır. 

kutup soğuklarında da çöl sıcaklarında da silindir kapak contasına bir şey olmaz.. bu conta denilen malzeme blok ile kapağa kaynamıştır. tekrar söylüyorum tek sıkımlıktır.  

conta değişmesi için motor >  şanzıman ve blok hariç , yani pistonalar, krank ve blok dışında herşey sökülecek.. 

egsoz manifoldu-emme manifoldu- gerekli tesisatlar- külbütör kapağı emme egsantriği egsoz egsantriği triger zincirr, muhtemeln motor takozlarından biri ikisi, en az bi aks ve çoğu ön takım elemanı,   vsvss       sökülecektir.

egsantrik yatakları tork la sıkılmalı. datasheet e bakılmalı. silindir kapağı torkla sıkılmalı datasheete bakılmalı.. 10kg/f barajına dikkat edilmeli. 5 turda sıkılmalı vsvsvsvs  böyle uuzn bir liste var.. kafasına göre herkes kapak sökemez. 

parça listesine gelirsek 

aracınızda çelik/sac conta varmış.. 

 

Alıntı
Alıntı

bu hararetten sonra da motorda ciddi bir tekleme, çekiş düşüklüğü, saçmalama belirtileri başlar ve bariz belli olur bir problem olduğu en acemi şoför taraından dahi anlaşılır. 


Araçta olabilecek belirtilerden sadece hafif bir tekleme var bunun dışında bir belirti de yok.
Hararet yapmadığına %100 eminim

Ama durum conta gibi duruyor sonuçta.

İlgilenip uzunca cevapladığınız için teşekkürler.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Zealot :

Bir teşhis koydurmak lazım önce,  istanbulda isen yardımcı olurum 

İstanbul üsküdar tarafındayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada konuyu yanlis alana acmisim kusura bakmayin. Yonetici arkadaslar dilerse Mazda3 kismina tasiya bilir. Tesekkurler

HTC 802w cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Zealot yeterince açıklamış. İnşallah bir sıkıntı yoktur ama farzedelim üst kapak contası değişecekse KESİNLİKLE orijinal olanı servisten alın. İşin ehli bir usta yaparsa servisten farklı olmaz. Ama parça yan sanayi olursa sıkıntı olur. Servis yaparsa da garanti verir sanayiden farkı garantisidir. Karar sizin. 

Öncelikle yapılması gereken kabaca teşhis koymaktır. O model araçta (araç yeni sayılır) yağa su suya yağ karışması pek normal değil normal şartlarda. Hatalı bir sıvı/parça kullanımı olmuştur. Başka izahı yok. 

Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba konuyu ilgili bölümün altına taşıdım.
Bu arada sizin şu sorun ne oldu ?
 


Bugun bir ustaya daha gidip baktiracagim.

HTC 802w cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.01.2017 at 11:50, İlhan :

Merhaba konuyu ilgili bölümün altına taşıdım.

Bu arada sizin şu sorun ne oldu ?

 

Selamlar,

Sorun turboya hava akışı sağlayan aradaki sigara paketi büyüklüğünde bir parçadan kaynaklanıyormuş.

Bu parça değişti ve yığılma olmadı bir daha.



Ayrıca suya yağ yağa su karışma olayı ile ilgili de bilgi vereyim.

Sorun yağ soğutucu daymış soğutucu patlamış.
Yağ soğutucu değişti.
Radyatör su bidonu değişti.
Radyatör ve aksamı temizlendi.
Filtreler, FL22 antifiriz ve yağ değişimi oldu.

Contada sorun yokmuş yani :)

Aracı teslim aldım şimdilik bir sorun gözükmüyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.01.2017 at 22:36, Zealot :

motorun iki yarısını birbirine bağladığınızda ortaya konulan bazen de çelikten olan bir malzemedir. tek kullanımlıktır.. hararet yapmadığınız sürece öyle kendi kendine bozulmaz.. ciddi hararet yapmanız lazım..  

kutup soğuklarında da çöl sıcaklarında da silindir kapak contasına bir şey olmaz.. bu conta denilen malzeme blok ile kapağa kaynamıştır. tekrar söylüyorum tek sıkımlıktır.  

 

conta değildir dedim okadar =)

geçmiş olsun

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...