Jump to content

Mazda CX-3 Tüketim ve Hararet Göstergesi


SafaTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araçta anlık tüketim ve aracı ilk aldığımdan beri olan ortalama yakıt tüketimini görebiliyorum. 

Asıl mesele şu ki; Vw Caddy'de sürüşe başladıktan sonra 250 km gittiniz ve size 250 km de ne kadar yaktığınızı söylüyor. Sürüş sürenizi veriyor. Ve sürüş süresini araç kapatıldıktan 1 saate kadar saklı tutuyor mola verip devam ettiğiniz de atıyorum bi 250 km yaptığınız da size 500 kmde ki ortalama yakıt tüketiminizi gösteriyordu. Ayrı olarak "0" aldığınız andan itibaren tüketim ortalaması da var her ikiside var yani. 

Mazdada sürüş ortalamasını bulamadım. İnfoya uzun basınca sıfırlanıyor ama her seferinde bunu mu yapmam lazım sürüşe başlamadan önce? 

2 . olarakta kullanmaya başladıktan sonra yeni fark ettim hararet göstergesi yok arabada ben motorun stabil olup olmadığını nasıl anlarım bunlara çözüm üretebilen varmı forumda? 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vw (yeni kasa passat) de yol bilgisayarı kullanışlılığı çok güzel.3 farklı ortalamayı görebiliyorsunuz ve uzun dönem ortalamanızı hiç sıfırlamanıza gerek kalmıyor.

1- Sürüşe başladığınız anda o sürüşteki ortalamanızı görebiliyorsunuz. Mola verdiniz ve molanız 2 saati geçmediyse o sürüş ortalamanız devam ediyor.

2- Depodaki ortalamanızı görebiliyorsunuz. Fulleyin çıkın yola. Yakıt aldıktan sonraki ortalamanızı gösteriyor.

3- Uzun dönem ortalamanızı da görebiliyorsunuz. 

 

Mazda da o sürüşteki ortalamanızı gösteriyor. Fakat saçma sapan bir çeviri ile "bu vitesteki ortalama" olarak yazıyor ve yine saçma bir şekilde stop ettiğiniz an sıfırlanıyor. 1 sn de stop etseniz sıfırlıyor. Yakıt almak için durdunuz stop ettiniz veriler gidiyor.

Hararet kısmıyla alakalı olarak ilk çalıştırdığınızda mavi ışık yanması lazım. Motor ısınınca sönüyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, M.E.G :

Hararet kısmıyla alakalı olarak ilk çalıştırdığınızda mavi ışık yanması lazım. Motor ısınınca sönüyor.

Aynen 2.Nesil Mazda 3'lerde bile durum aynı. Bir sorun olduğunda o ışık "Kırmızı" yanıyor olsa gerek.

Bu güne kadar daha hararet sorunu olan, bu ışığı yanan Mazda 3 kullanıcısı duymadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen 2.Nesil Mazda 3'lerde bile durum aynı. Bir sorun olduğunda o ışık "Kırmızı" yanıyor olsa gerek.
Bu güne kadar daha hararet sorunu olan, bu ışığı yanan Mazda 3 kullanıcısı duymadım.

Pistte 20 dakika boyunca araç 4000 6000 devir yürüdü. İhtimal, ara araç baktım yanar mı diye. Yanmadı. Normal yollarda yakmak için mutlaka araçta sorun olması lazım. En azından sınırlarını öğrendim bende :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısınız hararet konusunda sıkıntı yaşayacağımı bende düşünmüyorum yeni nesil araçların soğutma sistemleri güzel. Benim için mesele şu mavi ışık kaç derece olunca sönüyor çünkü hızlı sönüyor. 

Dizel soğukken extra bu durum yoksa gaza basmam yağlamaların iyi olması için. 60 derecede sönüyorsa mesela bu iyi değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 minutes ago, SafaTR said:

Haklısınız hararet konusunda sıkıntı yaşayacağımı bende düşünmüyorum yeni nesil araçların soğutma sistemleri güzel. Benim için mesele şu mavi ışık kaç derece olunca sönüyor çünkü hızlı sönüyor. 

Dizel soğukken extra bu durum yoksa gaza basmam yağlamaların iyi olması için. 60 derecede sönüyorsa mesela bu iyi değil

55 derecede sönüyor mavi ışık. Kırmızı ışık 122 derecede yanıp sönmeye başlıyor. 127 derecede sürekli yanıyor. Benzinli modellerde böyle. Dizellerde farklı mıdır bilmiyorum.

3vnYQ0.gif

 

o0Rrv9.gif

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Tarahumara :

55 derecede sönüyor mavi ışık. Kırmızı ışık 122 derecede yanıp sönmeye başlıyor. 127 derecede sürekli yanıyor. Benzinli modellerde böyle. Dizellerde farklı mıdır bilmiyorum.

3vnYQ0.gif

 

o0Rrv9.gif

Resimlerin kaynakları nedir hocam? Teşekkürler ozaman ışık söndükten bir müddet daha sakin kullanımda fayda var. 

Bir saat önce, Servet :

Bu arabada iki eksik var, biri ön cam ısıtma diğeri ön ısıtma sistemi

Abi senin oralarda soğuk ama ben Ankarada ihtiyaç duymadım ön cam ısıtmaya farklı bir durum mu var   bilemiyorum :D

Ön ısıtmadan kastın nedir abi? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 minutes ago, SafaTR said:

Resimlerin kaynakları nedir hocam? Teşekkürler ozaman ışık söndükten bir müddet daha sakin kullanımda fayda var. 

Mazda 3 Service Manual i var bende pdf. 10.229 sayfalık. Araçla alakalı bütün teknik bilgiler var içinde. Hata kodlarının nasıl çözüleceğinden, en ufak panele kadar nasıl sökülüp takılacağına dair.

yNrNML.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi senin oralarda soğuk ama ben Ankarada ihtiyaç duymadım ön cam ısıtmaya farklı bir durum mu var   bilemiyorum [emoji3]

Ön ısıtmadan kastın nedir abi? 

 

Ön cam ısıtma kar buz olunca çok işe yarıyor. Ön ısıtıcı Webasto veya ptc takviyeli ısıtma. Kangoo aracımda ptc var 1.5kw. Araba - 20 derecede dahi bir iki dakika içinde ılık hava üflüyor. Webasto zaten bambaşka dünya. Landda vardı. Hava 0 derece altına inince otomatik olarak çalışıyor motor bloğu 40 derece sabit kalıyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...
26.01.2017 at 15:20, Servet :

Ön cam ısıtma kar buz olunca çok işe yarıyor. Ön ısıtıcı Webasto veya ptc takviyeli ısıtma. Kangoo aracımda ptc var 1.5kw. Araba - 20 derecede dahi bir iki dakika içinde ılık hava üflüyor. Webasto zaten bambaşka dünya. Landda vardı. Hava 0 derece altına inince otomatik olarak çalışıyor motor bloğu 40 derece sabit kalıyordu.

Selamlar Servet bey, bunlar cidden güzel özelliklermiş, tam ihtiyacım olan şey ... bu arada soğuk memleketteyim sabahları genelde eksi 5 hatta 10 ları görüyoruz mavi yağ ışığının sönmesini beklemek bayağı vakit alıyor. kısa mesafe kullanıyorum ( yaklasık 2 km ) mavi ışığın sönmesini beklemem şart mı acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 sn beklemek yeterli bence (benzinli araçlar için). Dizel için 1 dk. Ben öyle yapıyordum Erzurum dayken. Tabi bu arada mavi ışık sönmeden yüksek devirlere cıkmadan sürmelisin sonrasında da. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, effect :

Selamlar Servet bey, bunlar cidden güzel özelliklermiş, tam ihtiyacım olan şey ... bu arada soğuk memleketteyim sabahları genelde eksi 5 hatta 10 ları görüyoruz mavi yağ ışığının sönmesini beklemek bayağı vakit alıyor. kısa mesafe kullanıyorum ( yaklasık 2 km ) mavi ışığın sönmesini beklemem şart mı acaba ?

Mavi ışık sönmeden istop etmenizin zararı yok. Ama yağlar ısınmadığı için aşırı devirli kullanmamakta fayda var. Araç kendini ısıtabilmek adına vites yükseltmeyecektir (otomatikse). Manuel olarak yükseltip düşük hızlarda gitmenizi tavsiye ederim. 

Tabi hareket etmeden önce yaklaşık 30 sn, istop etmeden öncede yaklaşık 30 sn beklemeniz turbo ve diğer donanımlar için önemlidir. Ben arabaya biner binmez çalıştırıp o arada kapımı çekip kemerimi takıyorum. 30 sn böyle şeyler ile geçiriyorum. (yaz kış fark etmeden yapıyorum bunu yağın belli bir düzeye gelebilmesi adına) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşırı soğuk misalen - 20-30. Bu ısıları gören araç istense de hemen yürüyemez. Motorin nedeniyle ve balçık kıvamda olan yağ ile. Hep derim, marşa basın yürüyün. Bekleme gereksiz. Tek yapılacak olan ani yüksek devire çıkmamak. Motor seyir halinde iken daha çabuk ısınır ve yakıt tüketimi daha az olur. ( 30-50) saniyede alınacak yolu düşününce.

İzleyelim :)

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracımın kullanım klavuzunda soğuk havada 1 dakika bekleyip öyle hareket etmelisiniz diyor, avrupa da ise buna çevre kirliliği yaptığı için hemen hareket edin zorunluluğu olabilir diyor, yani Servet beyin önerisi yolda daha hızlı ısınır. Çok haklısınız, fakat şöyle bir durumda gerçek, yataktan kalkar kalkmaz spor yapmak gibi, 30 sn, 1 dakika ısınması, tabii aşırı soğuk ve sabah çalıştırmada daha motor içi mekanik sistem için daha yararlı olmazmı. Çevre kirliliği diyeceğim, ülkede 1972 model şahinler,74 model reno, kamyonlar vs. düşününce bizim katkımız denizde bir damla su gibi. Ayrıca manuel araçlarda debriyaja basılı tutup çalıştırmak  marş dinamosu açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum, bunu alışkanlık haline getirmek gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben kimseyi zapturapt altına almayayım, isteyen istediği gibi gitsin diyorum :) yakıt tüketimi öncelikli olduğum için ben beklemiyorum genelde. Bir zararını ölçebilen olduğunu sanmıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, Fotifoti :

ben kimseyi zapturapt altına almayayım, isteyen istediği gibi gitsin diyorum :) yakıt tüketimi öncelikli olduğum için ben beklemiyorum genelde. Bir zararını ölçebilen olduğunu sanmıyorum. 

Abi bunu şöyle anlatmak lazım bence. Tereyağını dolaba koydun akşamdan sabah çıkardın ekmeğe sürmek için debeleniyorsun zorlanıyorsun ama bi 5 dk bekledikten sonra kıvamına geliyor rahat rahat zorlanmadan sürüyorsun.

Arabalarda aynı şekilde. durduğu yerde bir miktar kıvamını almasını sağlamakta her zaman fayda vardır tavsiye ediyorum. Ayrıca sen ivmelenmeye çalıştıkça araba kendini ısıtmak isteyeceği için + olarak mazot yakacaktır. Tasarruf yapmıyorsun yani. durduğu yerde rölanti değerini yakıyor. sen sürerken hem tahrik gücü için hem ısınmak için o mazotu yine çekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, SafaTR :

sen ivmelenmeye çalıştıkça araba kendini ısıtmak isteyeceği için + olarak mazot yakacaktır.

Katılıyorum. Artık otolarda otomatik jikle var. Yani aracı ilk calıştırdığınızda yakıtı fazda yakacak. Bu durum rölantide de geçerli basıp gitsekde geçerli. Taki motor ısınıncaya dek. Benim bildiğim bu. O yüzden de aracımı soğukta 1 dk, sıcakta 30sn rölantide çalıştırıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...