Jump to content

Bir Mazda 6'ya Neler Yapılabilir ?


Zealot
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

En çok ilgimi çeken uygulama serum lastiği ile ses yalıtımı oldu. Bizim mazda 3 lere uygulanabilir mi?

120 den sonra rüzgar sesi var :tey:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eğer rüzgar sesini dışarıdaki bir ses olarak duyuyorsanız  çok bir işe yaramaz..

eğer rüzgar sesi üfleme sesi gibi fitillerden içeriye geliyorsa.. yani kapıyı kendinize bastığınızda o üfleme sesi azalıyorsa tamamen kesecektir. 

benim 190 dan sonra içeriye sızan bir iki ıslık vardı. onlar gitti. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok emek verilmiş bir araç....Ayakta alkışlıyorum....

Aracı kısa sürede olsa kullandım. Gerçekten çok çok iyi gidiyor. Teknik verilerinin altında hızlanıyor ve 7200 devire kadar soluksuz devir çeviriyor. 1 ve 2. viteslerde asfaltı tırmalayarak gidiyor. Süspansiyon çok iyi, direksiyon tepkileri çok iyi....

Allah kaza bela vermesin, altını sürttürmesin kanka :D 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok güzel uygulamalar yapmışsınız elinize sağlık. Water incection şu son zamanda BOsh un keşfettiği daha verimli motor teknolojisi değilmi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, NoooFearrrr :

Water incection şu son zamanda BOsh un keşfettiği daha verimli motor teknolojisi değilmi.

teşekkürler...       evet..  önceden de bilinen - yıllardur OEM kullanılan bir uygulamaydı ama seri üretime ilk kez bosch alacak.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yani motoru yaparken 2.3 ile swap yapsak mı, yoksa turbolasakmı diye çok düşündük..   ama ustaları ikna edemedik..   bide yazılım değişikliği gerekiyor. 

aslında şimdi de turbolarım da,  yazılım konusunda biraz sıkıntıya düşüyoruz.

hedefimiz orjinali bozmadan çıkma bi ecu alıp, onun üstünde yazılımsal çalışmalar yaparak,  sadece yazılımla type-r gibi 200hp üstüne çıkmak. kağıt üstünde  bir engel yok. pratik te ne olur bilmiyorum =)

yüksek sıkıştırma oranı var. 

elektronik ateşleme ve elekronik bobinler var.

değişken sübap zamanlaması vvt  (vtec) var.

headers var. 

bir tek vakit yok =)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç gerçekten farklı bir 6. Bilindiği üzere bu kasa genellikle 141 bg lik vanos(VVT) olmayan modeliyle bliniyor. Bu araçta 147bg VVT var. Bir üst kasada kullanılan motor. Özellikleri olarak bakarsak (Mesela otomatik cam kapama yok bu kasalarda 2005 ve öncesi) araç dışarıdan alt kasa ama teknik olarak üst kasa diyebiliriz.

@Zealot un aracına gelince Kaput altında şanzuman ve üst kapağın aluminyum bloğu haricinde aklınıza ne geliyorsa değişmiştir. En son gergi bilyasını değiştiren usta " yaw bunun heryeri yeni yaw ;D " demişti. Araç şu anda 2. viteste 80km ye kadar sarıyor. Bu araç 1600 kg bildiğin yeri yırtıyor. Bunda yukarıda sayılan modifiyelerin büyük etkisi var bence. Çünkü motorda standart dışı hiç uygulama olmadan sanki kaputun altında başka bir motor varmış gibi gidiyor. Şu ecu yazılımı ve water methanol injection ile çok farklı olacak. Hep beraber göreceğiz. 

Turbo işi bizi bozuyor. Turbo değil de şu yazılım ve WME veya daha güzeli NOS olabilir. Uygulaması basit ve riskli ;D Tam bize göre  ;D

iyi forumlar... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah, 41.5 kere maşallah. :D hayranlıkla okudum. 

CAI gerçekten gücü 3-5 hp de olsa artırır mı? düşük devirlerdeki torku öldürür mü deneyimlerini merak ediyorum. 13.1 sn lik 0-100 ü olan mazdamı turbolamadan, 10-11 saniyelere çekebilmeyi çok isterdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada @Zealot un aracında kat iptali, water methanol injection gibi modifiyelere ve orijinal ECU ya rağmen arıza lambası yanmıyor. Özetle herşey fabrikanın verdiği töleranslar içinde çalışıyor. Ona rağmen bu şekilde. 

İstanbulda olup da meraklı olan varsa kapışın. Video çekin görelim farkı. 

Tabi trafiksiz yolda kimseye zarar vermeden ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Maşallah, 41.5 kere maşallah. :D hayranlıkla okudum. 

CAI gerçekten gücü 3-5 hp de olsa artırır mı? düşük devirlerdeki torku öldürür mü deneyimlerini merak ediyorum. 13.1 sn lik 0-100 ü olan mazdamı turbolamadan, 10-11 saniyelere çekebilmeyi çok isterdim.

10-11 o arabada hayal olur :) turbo 180 bg ile belki 9-10 sn olur. Şanzıman gerçekten törpülüyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Maşallah, 41.5 kere maşallah. :D hayranlıkla okudum. 

CAI gerçekten gücü 3-5 hp de olsa artırır mı? düşük devirlerdeki torku öldürür mü deneyimlerini merak ediyorum. 13.1 sn lik 0-100 ü olan mazdamı turbolamadan, 10-11 saniyelere çekebilmeyi çok isterdim.

Tek başına cai veya kat iptali  şu kadar işe yaradı diyemiyorum,  sonuçta  147+3 olsa yüzde 1,5 yapar.  Hissetmek zor..   Ama hepsi bir araya gelince  total de,  gözle görülür fark olduğu aşikar..  

Düşük devirler çok iyi.  Küçük Turbolu gibi,  2000 devirde 2.vireste yapıştırıp gidiyor,  düşük devirde video çeker atarım 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, zoptrik :

Niye 2.3 Swap yapmadıysak. Hep senin yüzünden ;D

1) Ecu uyduramadik, 

2) deli murat usta "ben yaşlı başlı adamım,   Başıma iş açmayın"  dedi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hortlatayım bu konuyu. :)
Sizce benim 13.1 sn lik 0-100 ü olan kağnı 2. nesil mazda 3 otomatik aracıma turbo takılsa ve motor da stok olsa, en fazla heralde 150-160 hp ler görülebilir, bu güçle 0-100 kaça kadar düşebilir? Ayrıca ilk aşamada intercooler kullanmadan sadece turbo kullanılabilir mi, turbo az açılarak? Ve de egzos manifoldu turboya göre nasıl şekillendiriliyor? Custom bir iş mi yapılıyor yoksa hazır yapılmış manifoldlar var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işi 1. Nesil mazda3 otomatikte biri yapmıştı. 180 bg olmuştu aracı. Konusu da vardı. Şuan var mı bilmiyorum. Motor ve şanzımanda bir çok parçayı değiştiler. 0-100 9.5 sn civarıydı heralde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, M.E.G :

Bu işi 1. Nesil mazda3 otomatikte biri yapmıştı. 180 bg olmuştu aracı. Konusu da vardı. Şuan var mı bilmiyorum. Motor ve şanzımanda bir çok parçayı değiştiler. 0-100 9.5 sn civarıydı heralde. 

Sağolasın abi. Bu noktada o kadar uğraşıp 9.5 sn.ye değer mi sorusu ortaya çıkıyor. Eldekini tutup Mtv ve yakıt tasarrufu avantajlarına sahip lpgli turbolu ama biraz yaşlı bir araca sahip olmak mı, yoksa direk mazda 6 alıp 2.0 daha teknolojik, daha yeni ama mtvsi yakıt tüketimi dezavantajı olan bir araca geçiş mi yapmak daha mantıklı olur sorusu ortaya çıkıyor. Turbolanınca o mazda 3 ü satarken apaçi arabası muamelesi de yaparlar valla. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...