Jump to content

Mazda RX-8 Seri-1'den Seri-2'ye Dönüşüm ?


DoctoR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

- RX-8 hakkında forumda yer alan konuları olabildiğince okuyorum. Ciddi anlamda bilgi ve tecrübesi olan RX-8 kullanıcıları mevcut ve konularını takipteyim. Hepsine teşekkürü bir borç bilirim. Seri-1 kasayı ve özellikle 40.Yıl versiyonu çok beğeniyorum. Ayırabileceğim bütçe dahilinde bu versiyonlara yöneldiğimi dile getirmek isterim. Ancak Seri-2 R3 versiyonda yapılan Motor yağlama sistemindeki revizyonlar , süspansiyon sistemi ve karoserdeki burkulma direncinin artırılmasına kadar yapılan yenilemeler sonucunda ; mevcut Seri-1'lerde varsayılan kronik problemlerin giderildiği ve oluşan ağırlık farkıyla da R3'ün daha tercih edilir bir model olması paradoksunun çıkmazı içerisindeyim.

http://www.rx8club.com/series-ii-technical-trouble-shooting-160/series-ii-mazda-oe-parts-number-listings-complete-188306/

file:///C:/Users/evde%20sagl%C4%B1k/Desktop/Series%20II%20RX-8%20FaceLift%20(2).pdf

- Detaylı ve hassasiyetli bir bakış açısıyla konuları ele alan ve yazılarındaki isabetli  tesbitlerinden gerçekten çok etkilendiğim ve keyifle takip ettiğim namıdiyar  @Revivo73 arkadaşımıza da ayrıca teşekkür etmek isterim.

- Velhasılı kelam , Seri-2 R3'lerde yapılan revizyon işlemlerinden acaba hangilerinin Seri-1 veya 40. yıl versiyon RX-8'lere uygulanabilir nitelikte olduğunu ve beraberindeki maliyetlerini merak ediyorum. RX-8 sahiplerinden bu tarz değişimler yapan kullanıcılar var mı? R3'de yapılan güncellemeleri görünce epey detaylı ve maliyetli bir işlem olduğu aşikar. Bu maliyetli işlem yerine; Belki de daha mantıklı olabilecek Seri-1 kasaya Seri-2 R3 motorunun uygulanmasıyla ilgili olarak ne düşünüyorsunuz? Bu değişimle ilgili teknik olarak bir sorun yaşanır mı?

http://www.rx8club.com/rx-8-racing-25/how-swap-series-2-renesis-into-series-1-rx-8-a-254874/

- Ayrıca alıntılarını paylaştığım arkadaşlarımızın düşüncelerine hak vermiyor değilim. Ancak R3'ün konfor düzeyinin tercih edilmesini önleyecek kadar düşmüş olmasına da anlam veremedim. 40. yıl versiyonla ilgili olarak da aynı fikirdeyim. Gayet güzel bir versiyon...

@Revivo73

Alıntı

Aynı kasa ve aynı motor aynı iç araçlar nasıl 1. nesil - 2. nasil olabilir ki? kaputa 2. kule gergisi takılmış, süsp sertleştirilmiş, motora 3. yağlama kanalı eklenmiş, içerde deri kaplamaların dikişi "renkli ip" ile yapılmış bir "makyajlı kasa" RX-8 işte, kodu R3 ancak cok farklı arac havasına girip "R3'üm var" falan diyorlar bir de. Haa Türkiye'de 2006-2009 ilk gelenler old için bilinçsiz kullanım ve daha cok kaza dolayısıyla 2010-2011 'e göre kullanıcı kaynaklı daha kötü olabilir ancak temelde aynı araçlar. Benim arkadaşda 2010 beyaz R3 var, dese ki değişelim kabul etmem. Ya aracın süspansiyonları sert konfor gitmiş bir kere, üstte sunroof yok bir de beyaz renk. Üstüne en az 20bin TL verse belki düşünebilirdim ki o da arkadaşım old için

@SweepeR

Alıntı

 

2009 40. yıl (dünyada 2008 de çıkan) dan itibaren sunroof güvenlik sebepli olarak (ben de olsun isterim ama gerekçe çok mantıklı) kaldırıldı. Benimkinde de yok. Yeni serinin değişenleri listesinde birçok teknik düzeltme var, ama hepsinin dışında radyo cd çalarda mp3 çalma ve aux özelliği var. Amortisörler sertleştiriliş demek az kalır çünkü dünya lideri billstein takılmış, hatta ilk olarak benim arabaya takıldı. Jant değiştirildi ve yine ilk olarak benim araçta uygulanan bir modeli çok ufak değişikliklerle uyguladılar, ama bence benimkinin görünütü ve rengi daha güzel. Çok büyük bir değişiklik olarak koltuklar recaro ya çevrildi, fakat önceki versiyon ile neredeyse aynı ve karakteristik olarak eskilerin görünüşü çok daha iyi.

bana değiştirmek için sorar olursa cevabım hayır olur, ama 2008 model 5000 km ile değiştirmek isteyen olursa da cevabım hayır olur. çünkü döşemelerinden amortisörüne birçok donanımı 40. yıl serisinde çok daha güzel. Tabi bunların hepsi zevk meselesi.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer 40. yıl düşünüyorsan birkaçının motorunda sorun olanlar var, o yüzden almadan önce mutlaka kompresyon testi yaptırmak şart. Hatta foruma yeni kayıt olan bir arkadaş bana ulaşmıştı. Aracı test ettirmeden almış, testten sonra motorunun bitik olduğunu gördü ve hemen sattı. İstanbul da isen kolayca yaptırabilirsin.

Ben her zaman mümkün olduğunca orijinali bozmamaya çalışıyorum. Klasik arabaları da çok sevdiğimden arabanın piyasaya sürüldüğü gibi kalmasından yanayım. Öte yandan yeni açtığım bir konuda da belirttiğim gibi 40. yıl serisinin bazılarında olan ama bende olmayan özellikleri mümkün olduğunca eklemeye çalışıyorum. Mesela otomatik kararan dikiz aynası ve yakında yapmak istediğim orijinal orta konsol değişikliği ile tablet uygulaması gibi. @BigSexy GPS ekranını çıkartıp yerine tablet takmış ve videosundan gördüğüm kadarıyla çok başarılı olmuş.

Benim teypte versiyon sorunu sebebiyle onunki gibi tablet sisteme bağlı olamayacak ama içine koyacağım data hattı ile hem gps hem de hırsızlığa karşı takip için iyi olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, SweepeR :

Eğer 40. yıl düşünüyorsan birkaçının motorunda sorun olanlar var, o yüzden almadan önce mutlaka kompresyon testi yaptırmak şart. Hatta foruma yeni kayıt olan bir arkadaş bana ulaşmıştı. Aracı test ettirmeden almış, testten sonra motorunun bitik olduğunu gördü ve hemen sattı. İstanbul da isen kolayca yaptırabilirsin.

Ben her zaman mümkün olduğunca orijinali bozmamaya çalışıyorum. Klasik arabaları da çok sevdiğimden arabanın piyasaya sürüldüğü gibi kalmasından yanayım. Öte yandan yeni açtığım bir konuda da belirttiğim gibi 40. yıl serisinin bazılarında olan ama bende olmayan özellikleri mümkün olduğunca eklemeye çalışıyorum. Mesela otomatik kararan dikiz aynası ve yakında yapmak istediğim orijinal orta konsol değişikliği ile tablet uygulaması gibi. @BigSexy GPS ekranını çıkartıp yerine tablet takmış ve videosundan gördüğüm kadarıyla çok başarılı olmuş.

Benim teypte versiyon sorunu sebebiyle onunki gibi tablet sisteme bağlı olamayacak ama içine koyacağım data hattı ile hem gps hem de hırsızlığa karşı takip için iyi olacak.

- Evet RX-8 alırken kompresyon testi olmazsa olmaz bir kriter kesinlikleO0

- Ben de aracın orjinal yada namı diyar OEM halini severim ve bozmayı düşünmem. Daha az problem yada varsayılan kronik sorunların önüne geçebilmek adına yapılan yine OEM nitelikteki iyileştirmelerin uygulanabilirliğini analiz etmeye çalışıyorum. Kasası çok düzgün ancak motoru bitik bir Seri-1 alarak motor (sandık) yenilemesi yapmayı da düşünmüyor değilim aslında ancak vakit ayırabilmek ve ilgilenebilmek zor görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu R3'ün insanların aklını çelmesini ilgiyle takip ediyorum. Bence R3'e olan ilginin temelde yatan sebebi daha dayanıklı, daha sorunsuz, daha az km yapmış ve özellikle Türkiye de daha bilinçli kullanıcıların elinde olduğunun söylenmesi. Bu sebeplere itirazım yok. Az veya cok doğrudur. Ancak bu sebepler yüzeysel ve belli belirsiz şeyler. Her halukarda RX-8 sahibi olmayı düşünenler için etkisi yüksek şeyler.

R3 motorundaki 3. yağlama kanalı. S1'de rotor başına 2 yağlama kanalına bir tane daha eklemişler, bence de iyi. Ancak bazı şartlarda bu iyinin esprisi yok ki. Benim S1 'i ben artık cok seyrek kullanıyorum ve buna rağmen yağını 1 sene dolmadan (cunku 3000-3500km sınırı dolmuyor) değiştiriyorum. Yani motorun içinin aşınmasına imkan yok! R3'teki 3.yağlama kanalı ne için yapıldı? İnsanlar bu aracı şehir içinde, bakkala, markete, kahvehaneye giderken de kullanıyor, kimisi İstanbul trafiğinde hergün işe gidip gelmeye kullanıyor, hani böyle durumda ben bile bakıma o kadar dikkat edemem. Mecburen araba kendi başının çaresine bakmak zorunda kalacak ve Mazda mühendisleri o ihtimalleri düşünerek bir yağlama kanalı daha eklemişler ki bu aynı zamanda y.parça stoğunun 2'ye katlanması, maliyetlerin artması demek, nitekim R3 motor parçaları S1 motor parçalarına göre cok daha pahalı! Bir arabayı her gün her ihtiyaç için kullanacaksan zaten parça uygun fiyatlı olsa ne yazar, orta vadede o aracın yine bakım ve parça masrafları yükselir. O masraftan kacınayım dersen bu sefer aracın ömründen yersin. Ortada one-size-fits-for-all çözümü yok, R3'e yapılan değişikliklerle nirvana durumu yok.

"karoserdeki burkulma direncinin artırılması" bu nedir ne kadar gereklidir? Benim S1'in ön kuleleri arasında bir çubuk var; hava filtresine bakacağım zaman falan onu çıkartırım bazen ve her çıkartışımda "bu ön kuleler esneyip birbirine yaklaşmış ise bu çubuk arada sıkışmıştır, cıkarması zor olur mu" diye merak etmişimdir ancak öyle birşey yok, cubuk her zaman rahatlıkla aynı şekilde yerinden cıkar. Yani aracın en azından ön kısmında karoser direnci gayet iyi bence. R3 için diyorlar ki direksiyon hakimiyeti daha iyiymiş. Jack Nicholson 'un bir filmi var adı aklımdadır: As good as it gets. S1'de yol tutuş as good as it gets. Ne diyorum, bir arkadaşla Bursa'nın yokuş yukarı sert virajlarından birine son derece yüksek hızla girdim, orada arkadaş "tamam artık  araç gitti, gözümüzü hastanede açarız"  demiş içinden, sonradan söyledi. S1 $100.000 altında araçlar arasında dünyanın en iyi yol tutan 3. aracı. R3 çıktı o 2. mi oldu, hayır. Bu arada not: Bahsettiğim virajlı yollarda önceden defalarca spor motosikletle de geçtiğim bildiğim yollar. Riskli hareket yok.

Bu araçta arka salıncak ta cok özel bir tasarım, dünyada  başka araçta 5 cubuklu salıncak tasarımı var mıdır? Ancak bu tasarım sorumluluğu da beraberinde getiriyor, arka tekerlekleri yandan kaldırıma hiçbir zaman çarpmamak gerekiyor, bir kere carptı mı ayarı kaçıyor ve düzeltmesi de kolay değil. R3'te o 5 çubuga 6.sı mı eklendi,hayır. S1'de herşeyin en iyisi yapıldı zaten. Olmuş aşa su katılmaz.

R3 te direksiyon simidi orta konsol, falan da bence  tasarım olarak kötü. CD çalarında mp3 var ancak şekli daha kötü. Göstergelerin tasarımı da kötü ve yağ basınç göstergesi yok . Yağ basınç göstergesi çok gerekli değil ve yağ cubuğundaki düzey daha önemli belki ama yine de orada yag göstergesi olmasının zararı yok.

Yine cok önemli olmasa da sunroof eksikliği de kötü. Bu aracın tavanı alçak. Kışın manzaralı bir yere cekip araç içinde oturuyoruz diyelim, kimse sigara içmese bile içerdeki hava bitiyor, camları açmak yerine üstten tavanı aralamak iyi oluyor, içerdeki hava hemen yenileniyor. Yağmurlu günde önden az aralayınca içeri yağmurda girmiyor, büyük konfor. Ayrıca önden otobüs ve kamyon takip ederken camlar kapalı tavan açık olunca egsoz dumanı da gelmiyor.

Ancak bunların hiçbiri Türkiye'deki S1'lerin kötü izlenimini bertaraf edemez. Sonuçta temiz sorunsuz ve iyi RX-8 bakan R3'e yöneliyor. Benim için fark etmez. Ancak işin bu asıl gerçek yönünü de iletmeye devam ederim ve başka bir forumda R3 kullanıcıları Rx-8'ten başka bir araba sahibiymiş gibi muhabbet yapyorlardı "RX-8 sahibisiniz Ferrari değil" diyecektim, eğlence bozulmasın diye demedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burada sadece üç konuya ekleme yapabilirim.

1. Direksiyon hakimiyetinin ve yol tutuşunun daha iyi olması 40. yıl serisi ile başladı. Sebebi de önlerde içine özel köpük enjekte edilmiş, arkada ise normal Bilstein marka amortisörler olması. Normal versiyonu kullanmadığım için çok fark vardır diyemeyeceğim, ama normalde kullanıcılar bilstein markasına yol tutuşu artırmak için modifiye amaçlı geçtiklerinden mutlaka fark vardır diye düşünüyorum.

2. Ön kule gergisi aracın viraj dönüşlerinde ön amartisörlerin başlarına bağlı olduğundan esnemeyi engelliyor. Yani araç dururken kolay çıkması zaten normal, sonuçta şasinin hasar görüp yamulması değil de anlık esneme payını azalttığından kontrolü artırıyor.

3. Rotorlardaki yağlama seri 1 de damla tekniği ile seri 2 de ise benzin gibi püskürtülerek verildiğinden daha etkili oluyor.

Çok daha önce söylediğim gibi seri 1 i tercih ediyorum, tek istisnası seri 2 spirit R olabilir :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

R3 te motoru çalıştırmadan kontağı cevirince EMOP (Electronic Metering Oil Pumps) ile rotorlara yağ püskürtme özelliği var, S1 de yok. Ancak tahminen R3 onu sadece motor soğukken uyguluyor cunku sıcak motorda zaten rotor yeterli şekilde yağlanmıştır.

Tabi ki bu iyi bir özellik. Ancak kendi açımdan farkeden hiçbirşey yok, cunku S1i her sabah çalıştırmıyorum. 2-3 haftada bir soğuktan çalıştırma yapıorum ki o da kapalı otopark soğuğu. Bir de 15W40 100% mineral yağ kullanıyorum 5W30 a göre soğuk koruması daha fazla. Sorun yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

S1 - R3 motor değişimi biraz uçuk bir fikir. S1 - R3 arasındaki en temel fark 3. yağlama deliği ve yağlama şekli. @Revivo gereken teknik açıklamayı yapmış. Ben daha farklı yaklaşacağım. S1 motoru serviste 14 bin tl iken S2 motoru 32bin tl idi. Teknik farklılıktan emin olmamakla birlikte görünüşte o 3. delikten başka farkı yok bu iki sandık motorun. (Sandık motorla yağlama sistemi, yağ enj vs vs. gelmiyor sadece aşınan mekanik aksam geliyor) Bu yüzden sandık motorlu S1 çok görürsünüz ama R3 ler genelde revize edilir. S2 tabiki güncel olduğu için teknolojisi, görseli vs daha güzel bir araç tartışmasız, ama aradaki 25 bin tl ye ve pahalı parçaları dikkate alındığında S1 daha ağır basıyor benim için. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zevkler ve renkler durumu olacak ama bence S2 çevrede görünen birçok spor araba gibi bir ön tampona ve far görüntüsüne sahip. S1 ise tamamen başka bir araç, sanki aston martin db5 veya corvette c1 veya c2 ya da eskiden almayı düşündüğüm peugeot 406 coupe (makyajsız kasa :) ) gibi bir araba. Derin tarzları var ve zamanın ötesindeler. Kısacası rx8 e makyaj yakışmadı :( 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...
8 dakika önce, babacanmurat :

Merak ediyorum acaba R3 ön tamponu çıkmacıdan alıp S1 e montajı yapılabilir mi ? Sis farlarıyla beraber komple ön tampon...

Ön tamponun farlar ve ön çamurlukla birleştiği yerler farklı, oralar değiştirilmeden takılamaz.

S1 'de ön tamponun ortasında plakanın konulduğu oval bölge Helloween şekline benzediği için değiştirenler de var. Fakat orası sadece boş durduğunda öyle görünüyor. O yüzden daha cok ön  plakasız gezenlerin veya plakayı başka yere örnin ön cam altına koyanların fark ettiği bir şey.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Revivo73 :

Ön tamponun farlar ve ön çamurlukla birleştiği yerler farklı, oralar değiştirilmeden takılamaz.

S1 'de ön tamponun ortasında plakanın konulduğu oval bölge Helloween şekline benzediği için değiştirenler de var. Fakat orası sadece boş durduğunda öyle görünüyor. O yüzden daha cok ön  plakasız gezenlerin veya plakayı başka yere örnin ön cam altına koyanların fark ettiği bir şey.

O zaman yapılacak olan sey belli...Fiber Glass malzemeden döküm yapan fiberciler var...Sevdigim tampon modelini yani asagıda resimde ki tamponu döktürücez tabi kalıbı varsa...Baska alternatif görünmüyor...

 

 

19dbdfe673135cff0afd5772c75b022c.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam olarak aradıgım tampon buydu üstad isminide ögrenmis oldum bu vesileyle...Arastırdım Türkiye'de yok gibi...Hele su makineyi bi alim...Ondan sonra tecrübelerinden fazlasıyla yararlanacagımdan emin olabilirsin O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle bir durumda var tr ye gelen araçlar en üst donanım avrupa ve amerika da daha az donanımlı olanlar var amartisör jant v.s farklı olanlar en basit olarak rot ayarında bilgisayara girince 4-5 farklı r3 çıkıyor sport, oto v.s diye bence sonradan yapmak yerine r3 almak mantıklı  .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...
  • 4 ay sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...