Jump to content

3. Nesil Mazda 3 AT Performansı Düşük Olmasına Rağmen Neden Çok Sattı?


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

0-100=10.1 sn 195 kmh sedan MANUEL tüketim 5.0

0-100=10.2 sn 190 kmh hb MANUEL tüketim 5.0

0-100=11.8 sn 189 kmh sedan OTOMATİK tüketim 5.2

0-100=11.9sn 185 kmh hb OTOMATİK tüketim 5.2

Manuel - otomatik vites performans farkı 1.7 saniye. İlginç tarafı satılan Mazda 3'lerin %5 i manuel vites.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorudaki karşılaştırmanın manuel mazda 3 için olduğunu düşünüyorum zira otomatik mazda 3 satışlarının da rakiplerine göre satış sayısı çok düşük.

  • şehir içi kullanan insanlar için otomatik olması büyük etken.
  • 2. elde otomatik araçlar daha kolay müşteri bulabiliyorlar.
  • en çok tercih edilen donanım seviyesi power'ın manuel tercihinin olmaması
  • araç alırken, 1. önceliği performans olmayan insanların tercih ediyor olması.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mehmet Özdemir :

sorudaki karşılaştırmanın manuel mazda 3 için olduğunu düşünüyorum zira otomatik mazda 3 satışlarının da rakiplerine göre satış sayısı çok düşük.

  • şehir içi kullanan insanlar için otomatik olması büyük etken.
  • 2. elde otomatik araçlar daha kolay müşteri bulabiliyorlar.
  • en çok tercih edilen donanım seviyesi power'ın manuel tercihinin olmaması
  • araç alırken, 1. önceliği performans olmayan insanların tercih ediyor olması.

 

halbuki 2 sn yakın performans farkıyla çok rahat sollamalar yapılabilir!!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim mazda 6'm var.

eşime araba alsam  otomatik mazda 3 alırım. şehir içinde kendisini A noktasından B noktasına götürür.  

benim gibi düşünen bir çok insan olmuştur...

bir de kendisi için de performans beklentisi olmayan kitle var..   

zaten performans isteyen mazda almıyor. vsvs

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Power donanım çok satılıyor, onunda manueli yok, olsa alan kesinlikle daha çok olurdu.

Manuel ve Otomatik fiyat farkı da 4 bin tl, bu da Motion ve Reflex donanımların satışlarında çok büyük etken tabi.

Bende daha önce otomatik vardı şu an manueli var fark kağıt üstündekinden daha fazla.

1.2 tsi ları tokatlıyorum artık 8)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Mazda3'ün power donanımlı manuelini istiyorum ama yok :- ama ikinci elde nerdeyse birçok kullanıcı ailesinin de kullanımını gözönünde bulundurarak otomatik istiyor, bu da bi gerçek O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben donanımı, teknolojisi, güvenliği, sorunsuzluğu, 5 sene garantisi, tasarımı ve bütün bunlara, görece uygun fiyata erişebildiğim için aldım aracı. Performansı çok kötü diyorlardı. Almadan önce test sürüşünü onun için yaptım sadece. Gayet normal ve yeterli gelince direk aldım. Bu arada çok sattı derken, sanırım yine manuele göre satış farkından bahsediyorsunuz zira diğer markalara göre satış rakamları yerlerde sürünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, AreY :

Power donanım çok satılıyor, onunda manueli yok, olsa alan kesinlikle daha çok olurdu.

Manuel ve Otomatik fiyat farkı da 4 bin tl, bu da Motion ve Reflex donanımların satışlarında çok büyük etken tabi.

Bende daha önce otomatik vardı şu an manueli var fark kağıt üstündekinden daha fazla.

1.2 tsi ları tokatlıyorum 8)

323f le 2.nesil mazda 3 tokalaşmışlığım var bende:tey:

Nesil nesilmazda 3 ler performans vasat geliyor bana MT hariç...

Şuan da sıfır mazda 3 alacak durumum olsa MT alırdım:)

Test araçlarının power paket otomatik olması da etkiledi AT satışlarını:o

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, AreY :

Power donanım çok satılıyor, onunda manueli yok, olsa alan kesinlikle daha çok olurdu.

Manuel ve Otomatik fiyat farkı da 4 bin tl, bu da Motion ve Reflex donanımların satışlarında çok büyük etken tabi.

Bende daha önce otomatik vardı şu an manueli var fark kağıt üstündekinden daha fazla.

1.2 tsi ları tokatlıyorum artık 8)

Bir daha ki mazda 3 aracını MT mi AT mi alırsın?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, speed :

Bir daha ki mazda 3 aracını MT mi AT mi alırsın?

1. nesil skyactive motoru otomatik almam.

2. nesil skyactive motorlu yeni kasaları bekliyorum. Performans olarak daha iyi olacağı ve daha az yakacağından bahsediliyor, onu otomatik alabilirim 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Performans olarak bir saniye için kimse konforundan ve rahatlığından vazgeçip manual almaz. Az bir kesim var  artık manual alıp kullanan. Ben eski kasa mazda3 kullanıcısı olarak kolay kolay büyük şehirlerde manual vites almam. Günlük kullanımda bu araba insanlara yeterli tabi gönül ister 1.6 160 turbolu bir seçenek olsa tadından yenmez :) Yeni kasa mazda3 otomatik manual viteste güzel ritim tutuyor. Ani sollamalarda kick down yaptınmı gayet iyi ivmeleniyor. Şimdi şu var sen bu arabayı hangi araçlarla kıyaslıyorsun ? Eğer senin amacın gidip onu bunu tokatlamaksa ben senin yerinde olsam direk leon 1.4 140 tsı alırım. Uğraşmam öyle 1.5 120 veya 1.4 125 bg ile. Açıkcası mazda3 kaliteli bir araç sırf performans için alacak olsam 3.20ied alır keyfime bakarım. Hem otomatik, kalite ve güzel bir şanzuman arkadan itiş bir insan başka ne ister :)

Mazda3 otomatik atmosferik rakipleri ile baktığında performans olarak bir birlerinden çok farkı yok. Fabrika yakıt verisi olarak mazda içlerinde en iyisi :) Donanım olarak bu fiyatta bu şekilde bir araç farklı markalarda oldukça zor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

performans dan ziyade konfor arayan bir insandım ve otomatik vitesini çok beğenmiştim mazda 3 ün. çoğunlukla şehir içinde geçtiği içinde hayatımız (İstanbul için bu sözlerim) dur kalk trafiğinde performans aramanın çok mantığı olmuyor. Ama konfor ve yakıt tüketimi olarak tatmin edici seviyede araç bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Büyük şehirde tabi ki otomatik vites daha mantıklıdır aksini iddia etmek akıl dışıdır.

Daha öncede yazdığım gibi kağıt üzerinde ki verilerden çok daha fazla bir performans farkı var.

22 bin km otomatik vitesini kullandım, 8 bin km de manuel vitesi kullandım.

Otomatik vites M 3, 1.2 tsi manuel golfü geçemezken, manuel vitesli M 3 geçiyor, hatta amiyane tabir ile tozunu attırıyor diyelim...

Otomatik mi? Manuel mi? diye tartışmıyoruz, tabi ki konfor için otomatik.

Yakıt olarak çok bir fark yok 1 depo da 50 km fazla gidiyor o kadar.

1.5 Dizel de manuel çok az yakarken,  otomatik tutumluluk anlamında sınıfta kalıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Ali :

Performans olarak bir saniye için kimse konforundan ve rahatlığından vazgeçip manual almaz. Az bir kesim var  artık manual alıp kullanan. Ben eski kasa mazda3 kullanıcısı olarak kolay kolay büyük şehirlerde manual vites almam. Günlük kullanımda bu araba insanlara yeterli tabi gönül ister 1.6 160 turbolu bir seçenek olsa tadından yenmez :) Yeni kasa mazda3 otomatik manual viteste güzel ritim tutuyor. Ani sollamalarda kick down yaptınmı gayet iyi ivmeleniyor. Şimdi şu var sen bu arabayı hangi araçlarla kıyaslıyorsun ? Eğer senin amacın gidip onu bunu tokatlamaksa ben senin yerinde olsam direk leon 1.4 140 tsı alırım. Uğraşmam öyle 1.5 120 veya 1.4 125 bg ile. Açıkcası mazda3 kaliteli bir araç sırf performans için alacak olsam 3.20ied alır keyfime bakarım. Hem otomatik, kalite ve güzel bir şanzuman arkadan itiş bir insan başka ne ister :)

Mazda3 otomatik atmosferik rakipleri ile baktığında performans olarak bir birlerinden çok farkı yok. Fabrika yakıt verisi olarak mazda içlerinde en iyisi :) Donanım olarak bu fiyatta bu şekilde bir araç farklı markalarda oldukça zor. 

 

Gözlerinizde bir sorun var galiba yukarıda belirttim 2 sn ye yakın 1.7 sn fark var<_<

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, speed :

Gözlerinizde bir sorun var galiba yukarıda belirttim 2 sn ye yakın 1.7 sn fark var<_<

Gözlerimde sorun yok ama senin uslubun da bir sıkıntı var. 2014 ve 2015 11.6 olarak belirtildi bu değer. Sonra mazdanın sitesinde bu değer yükseltildiğini belirteyim. Çok takılma sadise durumuna çünkü onun nasıl hesaplandığını umarım biliyorsundur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her aksam bagdat caddesinde drag yarislarina katilmiyoruz. Araclarimizi fast&furious izledikten sonra anlik bi gazla da almadik. Trafikte her an otomatik kullanmanin konforunu yasamak istedigimiz ve power donanima sahip olmak icin bu tercihi yaptik. Aractan farkli beklentileri olanlar varsa gidip 2.0 motorlu ya da turbo beslemeli araclar tercih edebilir. Performans bilimsel olarak olculebilir bir degerdir fakat bu olcunun yeterli/yetersiz olusu gorecelidir. Sordugunuz sorunun -bana kalirsa- "Mazda 3'un kirmizi rengi cok guzel, zaten lansman rengi, siz niye mavi aldiniz ki?" sorusundan cok farki yok.

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Power donanım oldukça fark yaratıyor. Powerda manuel seçenek olsa 2. nesil mazda 3'lerdeki manuel-otomatik farkı kadar olacaktı diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende otomatik kullanmama rağmen her zaman manueli tercih ederim (ki performansla alakası yok keyifle ilgisi var bu tercihimin), bu araba biraz hem zorunluluktan hemde power donanım istediğim için otomatik oldu ama benim anlamadığım şey şu, manueli alıp 1.2 tsi'ı geçince ne oldu? 1.2 tsi giden bir araba mı, 1.4 tsi giden mi bir araba mı? Bunlar birbirini milim milim geçse ne olacak, geçmese ne olacak, yanlış anlaşılmak istemem derdim kimin ne yaptığını sorgulamak değil de, bunlar zerre performans aracı değil ki bu kadar kıyaslanıyor bu forumda anlamak gerçekten güç.

Başka konulara da yazdım, çok daha güçlü bir aracım da var ama Mazda ile ciddi riskler almadan, pıtır pıtır kendi çapımda F1 vitesle gazlamak bana çok keyif verdi. İlk defa göstergeyi göz ucuyla yoklamak ve anlamadan saçma sapan hızlara çıkıp fren yapmak zorunda kalmadım, gazlarken rahat rahat göstergeye de, etrafa da sağa sola motorun devrine bakabiliyorum :) genelde manuele alıp, sürekli bas çek yaparak motorun direkt gaz tepkisini hissediyorum, canım isteyince yüksek devirde tutuyorum, performans değil ama deneyimi keyif veriyor. Bu araçların eksikliği performans vs değil, sakin sürücüler için tork eksiği var ve en ufak eğimlerde vites küçültüyorlar, araba yüklüyken çekiş çok zayıf. Yoksa minik tsi geçmiş, tdci geçmiş bu hepsi eşşeğin önde gideni araçlarda kimin geçtiğine önem veriyorsa bir kişi, hayatında fena halde performans arabası yokluğu çekmiş, ciddi manada yürüyen araba nedir bilmiyor demektir.

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik araçlarda manuel moda alınca, yani kulakçıklarla vites değiştirirken performans manuel ile aynı oluyor mu acaba test eden oldu mu? Biraz karışık bir cümle oldu ama anlamışsınızdır siz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...